به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

چطور بارسلونا می‌تواند از یک مهاجم استفاده کند؟بارسلونا
فرستنده پارسا مظفری در تاريخ دوشنبه، ۱۰ تیر ۱۳۹۲ (۱۹:۳۷) (۱,۲۸۴ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت توتال بارسا
مترجم: پارسا مظفری / FCBarcelona.ir


همانطور که جام کنفدراسیون‌ها پیش رفته و اسپانیا دراین مسابقات به مراحل بالا صعود کرده است، بسیاری متوجه یک تغییر عمده در ترکیب تیم نسبت به تیمی که یک سال پیش اروپا را فتح کرد، شدند. به جای استفاده از 9 کاذب، اسپانیا از یک مهاجم حقیقی استفاده کرده است - روبرتو سولدادو یا فرناندو تورس - و درخط حمله بسیار پر جنب و جوش‌تر به نظر رسید.

استفاده از یک مهاجم چیزی است که بسیاری امیدوار شده‌اند که در بارسلونا نیز شاهد آن باشند، اما با خروج احتمالی داوید ویا در تابستان، به نظر می‌رسد این تغییر به زودی اتفاق نمی‌افتد. اما این سوال باقی می‌ماند، آیا یک مهاجم همان چیزی است که بارسلونا باید بر روی آن سرمایه‌گذاری کند؟

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

آخرین باری که بارسلونا از یک مهاجم واقعی برای مدت زمانی طولانی‌تر استفاده کرد در سال 2009-2010 بود زمانی که زلاتان ابراهیموویچ در این باشگاه بود. از دوران زلاتان در بارسلونا اغلب به خاطر دلایل اشتباه به یاد آورده می‌شود – که تا حدی عادلانه است - و به جای صحبت کردن در مورد مناسب بودن زلاتان برای تیم، بسیاری تنها به خاطر ناهمخوانی بسیار بد او به یادش می‌آورند.

در واقع، به طور کاملا عادلانه، زلاتان چیزهای زیادی به بارسلونا اضافه کرد هنگامی که به درستی از او استفاده می‌شد و حتی موفق شد تعداد گل‌های قابل قبولی هم به ثمر برساند. شخصیت او برای بارسلونا قطعا مناسب نبود، اما به عنوان یک مثال بنیانی، آیا این درست است که بر اساس یکی، به همه مهاجمان به عنوان مهره نامناسب در بارسلونا برچسب نا کارآمدی زده شود؟

ساموئل اتوئو به عنوان مثال از یک مهاجم که سبک بازی بارسلونا را کاملا تحسین برانگیز کرد و ثابت کرد که یک مهاجم مستقیم نیز مناسب بازی روان مبتنی برپاس بارسلونا است. در طی دوران حضورش در بارسلونا، او توانایی بسیار زیادی داشت تا از تطبیق پذیری خود به عنوان یک مزیت بهره ببرد. او - بر خلاف زلاتان بسیار ساکن – بدون تقلا و صرف انرژی زیادی می‌توانست موقعیت خود را تغییر دهد، مدافعان را به سمت خود بکشاند و حتی در صورت نیاز در جناحین بازی کند. او فقط یک مهاجم نبود، او مهاجمی بود که می‌توانست با تغییرات سریع موقعیتهای خود را تطبیق دهد که اغلب در بازی بارسلونا به چشم می‌آید.

در صحبت از این دو بازیکن باید شرایط آنها را نیز به حساب آوریم. هنگامی که اتوئو در بارسلونا شکوفا شد، او دو بال بسیار قوی، سریع و موثر را در اطراف خود می‌دید: تیری آنری و لئو مسی (و رونالدینیو قبل از آن). هنگامی که زلاتان ابراهیموویچ در بارسلونا بود، بال‌های او این بازیکنان بودند: پدرو (که فصل خوبی داشت)، آنری پا به سن گذاشته و بویان، که هرگز یک هافبک درسطح کلاس جهانی نبود. وقتی این سوئدی، درترکیب تیم بود، از مسی همیشه به عنوان بال استفاده نمی‌شد، بلکه او دوران گذار خود را از یک بال به 9 کاذب می‌گذراند. این به ناتوانی زلاتان در تغییر موقعیتش اضافه شد که باعث شد در طول بازی تقلایش را ببینیم. بنابراین در پایان، این درباره تطبیق پذیری یک مهاجم با بارسلونا نبود، بلکه در مورد زلاتان بود که به اشتباه مهاجم بارسلونا شد و از حمایت مناسب بال‌های خود بهره نمی‌برد.

بر اساس این مشاهدات، نتیجه‌گیری به راحتی گرفته می‌شود. به منظور بهترین استفاده از یک مهاجم در بارسلونا، بازی قوی و موثر از بال‌ها به همان اندازه مورد نیاز است که مهاجم همه کاره، سریع و محرک لازم است. در حال حاضر، به عقب بر گردیم و به استفاده از یک مهاجم در اسپانیا، این سوال کمی متفاوت است. اگر یک مهاجم نیاز به بال‌های قوی برای تطبیق با سبک بازی بارسلونا دارد، چگونه اسپانیا– که سبک بازی‌اش تا حدی شبیه به بارسلونا است- می‌تواند با یک مهاجم و فقط یک بال واقعی که اغلب پدرو است موفق عمل کند؟

بازی‌های اسپانیا در جام کنفدراسیون‌ها یک رویکرد متفاوت در استفاده از یک مهاجم نشان داده است. سسک فابرگاس در بین روزنه‌ها و در فضای بین هافبک‌ها یعنی اینیستا و ژاوی و یک مهاجم سولدادو یا تورس جایگیری می‌کرده است. با انجام این کار، تیم از منزوی کردن مهاجم اجتناب می‌کرد و اطمینان داشت که او پس از دریافت توپ از حمایت سریع برخورداراست. این اغلب در بازی‌های اخیر اسپانیا دیده شده است، به خصوص با سولدادو؛ مهاجم پس از دریافت توپ از خط هافبک در حالی که پشت به دروازه است، توپ را رو به عقب به سسک ( که بین خطوط حریف قرار گرفته) می‌سپارد، که می‌تواند ارتباط با مهاجم یا بال‌هایی که برش‌هایی به سمت داخل دارند را برقرار کند. این به طور تحسین برانگیز برای اسپانیا کارساز بوده است، که توانسته بهترین استفاده را از یک مهاجم بدون داشتن حمایت تمام عیار از بال‌ها بکند.

پس از این مشاهدات، بارسلونا می‌تواند از یک مهاجم در دو روش استفاده کند، به مانند روشی که آنها از ساموئل اتوئو استفاده می‌کردند و یا مانند اسپانیا در استفاده از سولدادو. سوال برای مهاجم ساده است؛ آیا او زمانی که با سرعت بالا رو به جلو حرکت می‌کند یا پشت به دروازه قرار دارد که مدافعی در تعقیب اوست، توپی دریافت می‌کند؟ هر دو روش بازی جوانب مثبت و منفی خود را داراست و نیازمند شرایط متفاوتی است.

با لیونل مسی که به احتمال بسیار زیاد به عنوان یک شماره 9 کاذب ادامه خواهد داد، بارسلونا مجبور به انطباق بازی خود می‌شود تا اجازه حضور یک مهاجم را بدهد. اگر باشگاه می‌خواست استفاده از یک مهاجم را به مانند اسپانیا کپی کند، مسی می‌توانست در محدوده بین خطوط حریف، جایی که در آن سسک فابرگاس برای اسپانیا بازی می‌کند، به کار گرفته شود. این می‌توانست به او فضای بیشتری بدهد و یک بازیکن در مقابل او که می‌توانست ارتباط را برقرار کند. با اشتیاق نیمار در حرکت رو به جلو و برش به سمت داخل، این سناریو به خوبی می‌تواند کار کند، حتی اگر با این شرایط ممکن است شاهد گل‌های کمتری از مسی باشیم. با این حال، نفع تیم قطعا از آمار فردی بازیکن مهم‌تر است، و مطمئنا خود مسی نیز موافق آن است.

با همه این گمانه زنی‌ها، هنوز هم یک سوال باقی می‌ماند، کدام مهاجم است که بارسلونا می‌تواند بر آن سرمایه‌گذاری کند؟ بازار نقل و انتقالات از بازیکنان باکیفیت پر است، با این حال، قیمت آن‌ها بسیار بالاست به خصوص اگر پای علاقه بارسا در میان باشد. به همین دلیل است که بارسلونا به دنبال امضای قرارداد با یک مهاجم در آینده‌ای نزدیک نیست. پرداخت هزینه گزاف برای یک بازیکن به اندازه کافی با ریسک همراه است، به خصوص با مهاجمی که باید بسیار خاص باشد تا در بارسلونا موفق باشد. با این حال، آن نوع خاص ممکن است به خوبی درآکادمی جوانان یافت شود.

ژان ماری دونگو مهاجم کامرونی، 18 ساله، که در حال حاضر برای بارسا ب بازی می‌کند. او بسیاری از خصوصیات ساموئل اتوئو را داراست. همه کاره، قوی، سریع و با دقت در مقابل دروازه است. به جای امضای قرارداد با یک مهاجم در حد کلاس جهانی در حال حاضر، شاید بارسلونا باید برای چند سال صبر کند، و با شماره 9 کاذب ادامه دهد که به طور فوق‌العاده‌ای در دراز مدت موثر بوده است، و سپس تغییرات مورد نیاز را با توجه به پیشرفت دونگو از طریق تیم‌های جوانان اعمال کند. در عین حال سیستم 9 کاذب بارسلونا می‌تواند تغییر کند. الکسیس سانچز در هر حال حاضر برای غافلگیری حریف می‌تواند بیشتر متمایل به مرکز بازی کند، تمایل نیمار با برش به داخل نیز باید حرکت و جنبشی در محوطه جریمه ایجاد کند. همه این تفکرات بهتر از خرید دلهره آوری است که بر اساس مشکلات غیر طبیعی یک فصل انجام می‌شود.

نیاز بارسلونا به یک مهاجم ضروری نیست، و قطعا همه توافق دارند که کارهای مهم تری برای تمرکز در طول این فصل نقل و انتقالات وجود دارد. با این حال، این فرصتی است که باید در نظر گرفته شود و دونگوی با استعداد، همچنان به راه خود برای رسیدن به تیم اول ادامه می‌دهد. همانطور که اسپانیا نشان داده است، یک مهاجم می‌تواند از بسیاری جهات مورد استفاده قرار گیرد و بازیکنان هدف ایستا تنها نوع مهاجمان در جهان نیستند. تا شکوفایی دونگو، مسی، نیمار و الکسیس باید تهدید مناسبی در خط تهاجمی باشند. این حداقل چیزی است که می‌توان گفت.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
xinde520
Replica watch
IWC replica which he was able to save the 40 million won. Replica Dior for sale At that time, Replica Jaeger-Lecoultre the university one semester only 100 million won Swiss Replica watches . Later, he took nearly four years to buy all their savings Korean mobile communications (now SK Telecom) and agricultural heart (food) Group shares.


پنج‌شنبه، ۲۳ آبان ۱۳۹۲ (۱۴:۴۲)
 
mehrdad1109
پاسخ به: چطور بارسلونا می تواند از یک مهاجم استفاده کند؟
زنده باد دوست عزيز كاملا با نظرتون موافقم
هر چي تعداد گزينه ها تو خط حمله بيشتر باشه در نهايت باعث كمتر شدن تمركز مدافع ها و هافبك هاي دفاعي روي مسي ميشه
خط هافبك بارسا بي نظيره فقط به دو تا دفاع وسط شيش دونگ و يه مهاجم نوك احتياج داريم
والبته اگه ويكي والدسم بره به يه گلر قابل اعتماد


چهارشنبه، ۱۲ تیر ۱۳۹۲ (۴:۱۶)
 
konjkave60
پاسخ به: چطور بارسلونا می تواند از یک مهاجم استفاده کند؟
احتمالا با حضور نیمار نیازی به مهاجم واقعی نباشه...


سه‌شنبه، ۱۱ تیر ۱۳۹۲ (۲۰:۰۵)
 
Messiiiiiiiiii
پاسخ به: چطور بارسلونا می تواند از یک مهاجم استفاده کند؟
به نظر من میشد روی لوا حساب کرد ، هم قدرت بدنی قابل قبولی داشت ، هم روی ضربات سر خیلی به تیم کمک میکرد ، هم اونطوری که نشون داده بازیکنی نیست که بخواد بیاد و ساز مخالف بزنه ، البته با اومدن نیمار میشه به همین روند هم ادامه داد و خوبیش اینه که یک کمی هم از بار گلزنی تیم با وجود نیمار ، از روی مسی برداشته میشه ...
این که منتظر بمونیم که حتما یک بازیکن از لاماسیا شکوفا بشه تا با توجه به اون سیستم بچینیم اصلا به نظرم درست نیست ، اگه که میخوایم که سیستم رو عوض کنیم ، به نظرم بهتر باشه که حتی شده یک بازیکن متوسط در اون پست بگیریم و با حضور اون ترکیب رو بچینیم ، شاید اصلا جواب نداد ( که درصدش کمه ) ولی خب هر چی باشه بهتر از اینه که سیستمی رو امتحان نکرده براش یه بازیکن شاخص بگیریم ( یا بیاریم ) ...


سه‌شنبه، ۱۱ تیر ۱۳۹۲ (۱۰:۰۵)
 
sea.sb
پاسخ به: چطور بارسلونا می تواند از یک مهاجم استفاده کند؟
بارسا اگه دفاعش تقویت بشه عالیییییی میشه.....کار مهاجما هم راحت تر میشه


سه‌شنبه، ۱۱ تیر ۱۳۹۲ (۵:۱۷)
 
sepantamino
پاسخ به: چطور بارسلونا می تواند از یک مهاجم استفاده کند؟
بسیار موافقم!!!
الکسیس باید یکم بیشتر به وسط بیاد تا جا برای مسی باز بشه !!!
.
استفاده از بازیکنان لاماسیا هم خیلی خوبه


سه‌شنبه، ۱۱ تیر ۱۳۹۲ (۳:۳۹)
 
mehrdad1109
پاسخ به: چطور بارسلونا می تواند از یک مهاجم استفاده کند؟
من با تمام احترامي كه براي شما دوست عزيز قايلم كاملا باهاتون مخالفم
بارسا به يك مهاجم نوك احتياج داره همونطوري كه يه دفاع مستحكم ميخواد
شما دقت كنيد كه 6 گانه بارسا با اتوو - مسي و هانري شكل گرفت الانم اگه بتونن دورتموند رو راضي به فروش لواندوفسكي كنن عالي ميشه چون هم جوونه و هم چهارچوبه دروازه رو خوب ميشناسه مثلثشون با مسي و نيمار هم عالي ميشه
مسي از هم به بال راست تمايل پيدا ميكنه همونطوري كه سال اول پپ بود و همنطوري كه تو بازي با ميلان تو دور برگشت بازي كرد
براي دفاع هم اگه هوملس يا داويد لوييز رو بخريم خوبه


سه‌شنبه، ۱۱ تیر ۱۳۹۲ (۲:۴۳)
 
messi-.10
پاسخ به: چطور بارسلونا می تواند از یک مهاجم استفاده کند؟
اول از همه باید یک مدافع مثل داوید لویز یا تیاگو سیلوا رو بگیریم بعد اگه بوجه داشتیم رونی رو بگیریم


سه‌شنبه، ۱۱ تیر ۱۳۹۲ (۲:۴۱)
 
irancoolboy
پاسخ به: چطور بارسلونا می تواند از یک مهاجم استفاده کند؟
نباید اتوئو رو از دست میدادن.
الانم دیگه نباید مهاجم بخرن.مهاجم زیاد داریم . ویا الکسیس و پدرو برای یک پست خیلی زیادن.
فقط باید یه دفاع و یه هافبک خوب در حد ژاوی بخرن یا حداقل تیاگو رو نگه دارن
رونی رو نباید بخرن اصلا به کار بارسا نمیخوره خرجش هم بالاس.
امیدوارم تیتو عاقلانه فکر کنه


دوشنبه، ۱۰ تیر ۱۳۹۲ (۲۳:۴۹)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۰۱ کاربر آنلاین است. (۹۳ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۰۱

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!