به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

آنری: «استقبال از من دیوانه کننده بود.»مصاحبه
فرستنده احسان مهرابی در تاريخ جمعه، ۸ تیر ۱۳۸۶ (۲:۴۹) (۱,۴۳۴ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: احسان مهرابی / FCBarcelona.ir


تیری آنری در مصاحبه‌ای با تلویزیون Barca Tv و سایت رسمی باشگاه بارسلونا شرکت کرد. او در این مصاحبه از استقبال بی‌نظیری که در مراسم معارفه‌اش از او شد و از انتقالش به نیوکمپ صحبت کرد. آنری در این مصاحبه اختصاصی از نحوه استقبالش شگفت زده است و روز معرفی‌اش را به عنوان یک روز فراموش نشدنی بیان می‌کند.

احساس شما از نحوه استقبالتان موقع اولین ورود به نیوکمپ چه بود؟

من در دوران بازنشستگی‌ام همیشه این روز را به خاطر خواهم داشت, آن روز یک روز مخصوص بود. اول فکر می‌کردم افراد کمی در نیوکمپ حضور خواهند داشت، اما وقتی وارد ورزشگاه شدم و آن همه هوادار را دیدم شگفت زده شدم، واقعا شگفتی آور بود. من آن موقع کمی هم خجالت زده شدم و مطمئن شدم که راه را اشتباه نیامدم و برای من غیر قابل باور بود و عظمت واقعی باشگاه را متوجه شدم.


آیا شما قبلا چنین چیزی را تجربه کرده بودی؟

نه، اگر بخواهم راستش را بگویم، چنین چیزی تا به حال برای من اتفاق نیافتاده بود. وقتی شما در تیم دیگری باشید و به تیم دیگری نقل مکان می‌کنید و عضوی از آن تیم می‌شوید و همراه با آن تیم جامی را برنده می‌شوید, هواداران فوری به بیرون می‌آیند و طرفداری‌شان را به شما نشان می‌دهند ولی این استقبال برای من یک شوک بزرگ بود.

آیا شما این را متوجه می‌شوید که طرفداران دارای یک قهرمان جدید شده اند؟

من می‌توانم سعی کنم وظیفه‌ام را خوب انجام دهم و آن خوب بازی کردن است. بعضی مواقع من این کار را می‌توانم خوب انجام دهم و شاید بعضی مواقع نتوانم, این جزئی از فوتبال است. موقعی که من معرفی شدم, می‌خواستم سریعا متوجه شوم که هواداران چه انتظاراتی از من دارند. استقبال آنها از من واقعا حیران کننده بود. من همیشه از هواداران بارسا به خاطر اینکه راه زیادی را طی کردند تا مراسم معارفه من را ببینند تشکر خواهم کرد. من به اینجا آمده‌ام تا سعی کنم و به بارسا کمک کنم تا باشگاه عنوانهای بسیاری را بدست آورد ولی من هرگز بت و قهرمان نخواهم بود. آن روز واقعا روز باشکوهی بود.

شما گفته بودی یکی از دلایلی که باعث شد به بارسا بیایی شیوه بازی کردن بارسلونا است, چقدر طول کشید تا از شیوه بازی بارسا خوشت بیاید؟

زمان زیادی طول کشید تا من شیوه بازی بارسا را بپسندم. من فکر می‌کنم بارسا تنها تیمی است که شیوه بازی‌اش را زیاد تغییر نمی‌دهد. آنها جذاب بازی می‌کنند و همیشه حمله می‌کنند و سعی می‌کنند تا گل بزنند و این همان چیزی است که طرفداران می‌خواهند و این تنها دلیلی است که همه بارسا را می‌شناسند. وقتی از بیرون بازی آنها را می‌بینی واقعا عظمت دارند و خوشبختانه من به آنها ملحق شده‌ام و بازی آنها را از درون می‌بینم. بارسا برای دیدن بزرگ است؛ این یکی از مهمترین دلایل من است.

بازیکن مورد علاقه شما در بارسا چه کسی است؟

نمی دانم, آنها زیاد هستند, می‌تونم از کرایوف و مارادونا اسم ببرم اما به خاطر می‌آورم موقعی که 14 یا 15 ساله بودم، دوست داشتم بازی هریستو استویچکف و روماریو را ببینم و بعد از آن فصلی که رونالدو در بارسا بود و یا لوئیس انریکه و سپ گواردیولا. واقعا آنها زیاد هستند.

خط حمله بارسا بازیکنان زیادی دارد. بازیکنانی مانند اتوو, رونالدینهو, مسی. آیا شما احساس نمی‌کنی که برای ثابت بودن در ترکیب تیم باید سخت تلاش کنی؟

قبل از اینکه من به بارسا بیایم از همه این موضوعات با خبر بودم. برای باشگاهی مثل بارسا که چنین بازیکن‌هایی را در اختیار دارد، این امر طبیعی است. و تصمیم با مربی است که از چه بازیکنهایی استفاده کند. یکی از مهمترین هدفهایی که ما به عنوان تیم برای رسیدن به آن تلاش می‌کنیم، این است که باشگاه بتواند جامهای متوالی را کسب کند. در پایان فصل، پس از کسب موفقیت اگرچه مردم توانایی‌ها و خصوصیات بازیکنان را مد نظر قرار می‌دهند اما در پایان بیشتر در مورد موفقیهایی که تیم بدست آورده است صحبت می‌شود. من فکر می‌کنم مهمترین عاملی که باعث می‌شود بارسا همیشه برنده باشد این است که موضوع «چه کسی بازی می‌کند» از بقیه موضوعات بطور کامل مجزا است.

تورام قبلا در مصاحبه‌ای گفته بود در دنیا هیچ باشگاهی نیست که در خط حمله آن رقابت برای حضور در زمین وجود داشته باشد اما بارسا در این فصل این رقابت را بین مهاجمانش می‌بیند. آیا تو با این موافق هستی؟

بله موافقم. این موضوع مهمی نیست که من در خط حمله بازی خواهم کرد. مهمترین گزینه این است که ما ظرفیت در قالب یک تیم بازی کردن را داشته باشیم. این یک موضوع مهم است که کسی که قرار است در خط حمله بازی کند، باید به خط دفاع و میانی تیم کمک کند تا تیم به موفقیت برسد و این یک نکته کلیدی برای بردن بازی‌ها است. باید فوتبال را تاثیرگذار بازی کرد و این چیزی است که من از آن لذت می‌برم اما باید شرایط را برای موفقیت تیم هموار کرد. وقتی ما اسم تک تک بازیکنان را می‌بینیم و آنها را در ذهنمان داریم، باید بدانیم که همه برای گل زدن باید به تیم مقابل هجوم ببرند.

از موقعی که به اینجا آمده‌ای آیا با تورام صحبت کرده ای؟ چه به او گفته ای؟

از موقعی که اینجا آمده‌ام با او صحبت نکرده‌ام اما قبل از ورودم به بارسا صحبت کرده بودم. من با رونالدینهو و جیو هم صحبت کردم. به من گفتند اگر فکر می‌کنی شانسی برای بازی در بارسا داری، اصلا در موردش فکر نکن، بیا. تورام یکی از بزرگترین بازیکن‌های تیم است. او در تیمهای بسیاری بازی کرده است. تجربه بسیاری دارد و یک نکته را به من گوشزد کرد: از آمدنت به اینجا مطمئن باش.

شما گفته بودی که برای یادگرفتن به بارسا آمده‌ای. شخصی همانند تیری آنری چه چیزهایی را می‌خواهد یاد بگیرد؟

می خواهم یاد بگیرم چگونه زندگی کنم. در حال حاضر من چیزهایی که در مورد باشگاه می‌دانم، از دید بیرون باشگاه می‌دانم, نه از دید داخل آن. من فکر می‌کنم موقعی که یک نفر عضو یک باشگاه جدید می‌شود، باید چیزهای زیادی را ببیند و یاد بگیرد. من در مرز 30 سالگی هستم و همه چیز را در مورد باشگاه نمی‌دانم. من باید با کسانی نظیر کاپیتان کارلوس پویول, اتوو, رونالدینهو, اولگوئر, آندریاس اینیستا و ژاوی که از قبل در باشگاه بوده‌اند، صحبت کنم و از آنها بخواهم به من کمک کنند. افرادی که مدت زمان زیادی را اینجا بوده اند, می‌توانند شما را راهنمایی کنند. وقتی شما به باشگاهی جدید می‌آیی, این افراد هستند که شما را هدایت می‌کنند.

شما فکر می‌کنی برای خط حمله بارسا، چه چیز جدیدی را با خودت می‌آوری؟

من فکر می‌کنم همه می‌دانند که من چه ویژگی‌های بارزی دارم و چه کارهایی را نمی‌توانم انجام دهم. من به تیم بزرگی ملحق شده‌ام و نمی‌توانم بگویم باری بارسا چکار می‌کنم و چکار نمی‌کنم. تنها کاری که می‌دانم 100% برای بارسا می‌توانم انجام دهم و قبلا هم گفته‌ام، این است که نکات کلیدی برای برد بارسا را اجرا کنم و این برای من و بقیه اعضای تیم بسیار مهم است.

شما گفته بودی که آرسن ونگر در موفقیت تو نقش مهمی را ایفا کرده است. در مورد فرانک ریکارد چه فکر می‌کنی؟

یک قهرمانی باشگاههای اروپا و دو قهرمانی لالیگا. نمی‌توان از این موضوع به راحتی گذشت. او مربی بزرگ و تاثیر‌گذاری است. من واقعا همیشه دنبال کارکردن با ریکارد بودم. او به محض ورودش به بارسا, انقلاب بزرگی در این تیم ایجاد کرد.

شما فکر می‌کنی آرسنال و بارسا در چه نکته‌ای با هم مشترک هستند؟ آیا فکر می‌کنی بتوانی سریع با باشگاه هماهنگ شوی؟

اولویت برای من, یادگرفتن کاستلانو (زبان خاص ایالت کاتالان) و برقراری ارتباط با مردم اینجا است. نه فقط برای رختکن, بلکه برای صحبت روزانه می‌خواهم آن را یاد بگیرم. می‌خواهم فرهنگ کاتالان, مردم کاتالان و شهر آنها را بشناسم. مردم می‌گویند آرسنال خوب فوتبال بازی می‌کند, من این نکته را برای بارسا هم گفته بودم. نکته روشنی که برای من وجود دارد این است که عضو باشگاه بزرگی شده‌ام.

معمولا تو دوست داری در کنار خط طولی بازی کنی. تو ترجیح می‌دهی در بارسا کجا بازی کنی؟

من هر جا که مربی بگوید بازی می‌کنم. زیرا او بهترین تصمیم را برای موفقیت بارسا می‌گیرد. وقتی شما برای باشگاهی همچون بارسا بازی می‌کنی، نمی‌توانی بگویی من اینجا یا آنجا بازی می‌کنم. شما باید در مورد تیم فکر کنی. نمی‌توان گفت یک بازیکن فقط در یک جای خاص بازی می‌کند. در جام جهانی گذشته مربی از من خواست که در نوک خط حمله بازی کنم و آن چیزی نبود که دلخواه من باشد ولی من فهمیدم که این برای تیم یک سود بزرگ است و من آن را انجام دادم. چیزی که خیلی مهم است این است که در جایی که شما بازی می‌کنی, بتوانی به تیم سود برسانی.
ارزش: ۱۰.۰۰ (۱ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
behnoush1360
پاسخ به: آنری: «استقبال از من دیوانه کننده بود.»
زنده باد بارسلونا و زنده باد مسی


پنج‌شنبه، ۳ مرداد ۱۳۹۲ (۱۰:۳۱)
 
kingamir
پاسخ به: آنری: «استقبال از من دیوانه کننده بود.»
زنده باد بارسا


پنج‌شنبه، ۳۰ آذر ۱۳۹۱ (۲۱:۴۵)
 
farzadweisi
پاسخ به: آنری: «استقبال از من دیوانه کننده بود.»
viva barca


چهارشنبه، ۲۱ مهر ۱۳۸۹ (۱۳:۵۰)
 
farzadweisi
پاسخ به: آنری: «استقبال از من دیوانه کننده بود.»
viva barca


چهارشنبه، ۲۱ مهر ۱۳۸۹ (۱۳:۴۹)
 
farzadweisi
پاسخ به: آنری: «استقبال از من دیوانه کننده بود.»
viva barca


چهارشنبه، ۲۱ مهر ۱۳۸۹ (۱۳:۴۱)
 
LOVE_MESSI
پاسخ به: آنری: «استقبال از من دیوانه کننده بود.»
g


جمعه، ۷ خرداد ۱۳۸۹ (۱۴:۵۵)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: آنری: «استقبال از من دیوانه کننده بود.»



یکشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۱۰:۱۲)
 
reza_ronaldinho
پاسخ به: آنری: «استقبال از من دیوانه کن...
زمانی که خودم عکسها را دیدم داشتم دیوانه میشدم
تا برسه که خودش از نزدیک دیده بود


چهارشنبه، ۲ مرداد ۱۳۸۷ (۵:۲۷)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۲۴ کاربر آنلاین است. (۶ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۲۴

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!