به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

تلاش عاجزانه رسانه‌ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسیاختصاصی
فرستنده سعید ایمنی در تاريخ یکشنبه، ۳ آذر ۱۳۹۲ (۱:۱۲) (۴,۲۹۷ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
سعید ایمنی / FCBarcelona.ir

دو سال قبل، زمانی که لیونل مسی - که خوشایند مادریدی‌ها باشد یا نه، بهترین بازیکن دنیای فوتبال و چه بسا تمام تاریخ است - سومین توپ طلایش را با شایستگی و با خلق رکورد خیره کننده 50 گل در لالیگا بدست آورد، عده‌ای این انتخاب بازیکنان و مربیان فوتبال را با این استدلال که مسی هیچ عنوان تیمی بدست نیاورده است، زیر سوال بردند. همان‌ها که امسال عاجزانه تلاش می‌کنند رونالدو را در کنار مسی (فاتح بهترین لالیگای تاریخ و ال پیچیچی) و ریبری (فاتح هر سه جام معتبر) شانس اول کسب این عنوان بدانند.

مرور روند وقایع سالهای اخیر، این احساس فروخفته - نگوییم عقده بهتر است - را بهتر تشریح می‌کند. رونالدو همواره بازیکنی بوده با آماری مناسب و یکی دو ویژگی منحصر به فرد در زمین فوتبال (مثل سرعت بالا یا قدرت شوتزنی) که بهره‌گیری از مسائل غیر فوتبالی - که بهتر از من می‌دانید! - در شهرت و محبوبیت فعلیش نقشی اساسی ایفا کرده‌اند. اما او همواره یک شماره دو بوده است و نه بیشتر. و دلیل آن هم تنها حضور ستاره‌ای فوق زمینی است، به نام لیونل مسی.


شاید مسی نتواند با سرعت رونالدو بدود یا با قدرت او شوت بزند، اما او بازیکنی است که از مغز به جای ماهیچه‌های قدرتمند استفاده می‌کند. شرح ویژگی‌های خارق العاده مسی در دنیای فوتبال، قطعا به لیستی بیش از تعداد انگشتان دو دست بسط پیدا می‌کند. به همین دلیل بوده که آنها که فوتبال را به خاطر فوتبال دوست دارند، نه ابروی تمیز و لبخند ژکوند در کنار فلان برند شامپو، هیچ وقت رونالدو را در سایه مسی ندیده‌اند. اما انگار امسال مصدومیت مسی، فرصت عقده گشایی را فراهم آورده است!

شکی نیست که رونالدو در فصل جاری، آمار خوبی بر جا گذاشته است. البته نسبت گلها به دقایقش بازی‌اش بهتر از مسی نیست، اما به هر حال، عدد بزرگتر همیشه به چشم می‌آید. بگذریم از کیفیت این گلها و تعداد پنالتی‌ها و سایر جزئیاتش. اما انگار عده‌ای دوست دارند با فشار رسانه‌ای، نگاه‌ها را به سمت دیگری ببرند تا کسی به یادش نیاید که توپ طلا چیست و قرار بوده چه باشد؟!

تعریف توپ طلا، جایزه‌ای برای بهترین بازیکن فصل قبل است و قطعا بازیکنی که هیچ عنوان تیمی یا فردی را نبرده، در فضایی منصفانه شایسته این عنوان نیست. حتی اگر بگوییم زدن 4 گل در دو بازی برابر سوئد کار بزرگی است - که البته هم هست - اما دوم شدن در گروهی که روسیه سرگروهش می‌شود و سبقت گرفتن از تیم رژیم صهیونیستی هم کار بزرگی است!

حالا ناگهان فیفا می‌آید و مهلت ارسال آراء را درست در همین شب بازی پرتغال و سوئد تمدید می‌کند. اتفاقی که خیلی نادر و غیر منتظره است و دلیلی که آورده می‌شود هم به عقل جور در نمی‌آید! حالا اینکه مخاطب منصف چه برداشتی می‌کند، پاسخش با شما.

همه اینها را که کنار هم می‌گذاریم، به شکل آزار دهنده‌ای انگار می‌خواهد بگوید همه دارند تمام تلاش خود را می‌کنند تا امسال که فرصتی بدست آمده و مصدومیت اجازه نداده مسی دوباره بر رونالدو سایه بیاندازد، به هر شکل ممکن این توپ طلایی را به دست این کودک دل نازک برسانند تا دوباره مثل بچه‌هایی که بغل دستیشان اسباب بازی آنها را بر می‌دارد، بلوا به پا نکند - امان از این بغل دستی (مسی) بازیگوش!

رونالدو می‌گوید عقده این توپ طلایی را ندارد، اما نمی‌دانم جز طرفداران مادرید که لازم باشد سیاه بودن ماست را هم باور دارند، کسی این حرف را باور می‌کند؟ شاید نگاه به لب و لوچه آویزان او در سالهای قبل و هنگام شنیدن نام مسی، و یا آن بارهایی که به بهانه‌ای بی‌معنی به زوریخ نمی‌رفت، پاسخ مناسبی به این سوال باشد.

می گویند انسان عقلش به چشمش است! بیراه هم نمی‌گویند. احتمالا سه گل رونالدو در برابر سوئد بیشتر به چشم خیلی‌ها می‌آید تا 46 گل طلایی مسی که لالیگای 100 امتیازی را برد یا درخشش ریبری و فتح سه جام. کسی چه می‌داند، شاید شوی تمسخر توسط بلاتر هم یک جور تبلیغ معکوس برای رونالدو باشد؛ درست کاری که مورینیو سال قبل ناخواسته و ندانسته برعکس آن را انجام داد.

به هر حال، هیچ کس نمی‌داند چه خواهد شد - لااقل ما نمی‌دانیم، شاید مدیران مارکا و آ اس بدانند! اما آنچه بری از هر تردیدی است، این تلاش عاجزانه برای بیرون کشیدن رونالدو از زیر سایه مسی است. تلاشی که اگر با «صدقه دادن» توپ طلای امسال به رونالدو تکمیل شود، «افتضاح»ی به مراتب مضحک‌تر از توپ طلای کاناوارو را در تاریخ جاودانه خواهد کرد: «افسانه بازیکنی که هیچ چیزی نبرد و بهترین لقب گرفت!»


پی نوشت: حکایت این عکس را هم که می‌دانید؟ اخلاق حرفه‌ای مادریدی - پرتغالی در زمین فوتبال است!
ارزش: ۹.۰۰ (۱۳ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
*mohammad.z*
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
واین است نتیجه ی حماقت و دست های پشت پرده...



سه‌شنبه، ۲۴ دی ۱۳۹۲ (۲:۰۹)
 
messi-6810
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
عالی بود آقا سعید حقو نوشتی


سه‌شنبه، ۱۲ آذر ۱۳۹۲ (۲۱:۳۲)
 
mazaherxavi
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
الگوشون فیگوی خائن بوده


سه‌شنبه، ۵ آذر ۱۳۹۲ (۱۸:۲۱)
 
peymanimpm
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
ALI_SHS
بی خیال این رئالیا شو نرود میخ آهنین بر سنگ
100000000 دلیل هم بیاری اینا نمیخوان قبول کنن
آدمی که خوابه را میشه بیدار کرد ولی آدمی که خودشا زده به خواب نمیشه بیدار کرد
من هم از سال 2010 تا حالا دارم همینا را میگم ولی نتونستم قانعشون کنم



سه‌شنبه، ۵ آذر ۱۳۹۲ (۱۴:۱۲)
 
Ali_SHS
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
نقل قول
اگر قرار بر جام گرفتن بود چطور اسنایدر در سال 2010 سه گانه رو کسب کرد و در فینال جام جهانی بود و پنج پاس گل داد و یادم نیست دقیقا چند تا گل زد توپ طلا رو نبرد؟


چون اسنایدر قبل از نیمه نهایی لیگ قهرمانان هیچ حرفی ازش زده نمیشد (چون فوق العاده بازی نمیکرد) و بعد از جام جهانی هم به قدری گند زد که موقع رای گیری تو تیم رده هشتی اینتر تبدیل به یه نیمکت نشین شده بود!!

اما مسی سال 2010 هم لالیگا رو برد هم سوپرکاپ رو! آقای گل لالیگا و لیگ قهرمانان هم شد و تو جام جهانی 4 تا پاس گل داد و چون هافبک بود گلی نزد.

نقل قول
توپ طلایی که در ژانویه 2013 مسی برد :رونالدو در طول لیگ فصل گذشته 46 گل زده بود (دقیقا مثل الان مسی که شما ادعا دارید باید توپ طلا رو به خاطر 46 گلش ببره) و تاریخی ترین لالیگای تاریخ رو برده بود/


مثل اینکه فراموش کردی مسی همون سال 50 تا زده بود و 15 تا هم تو لیگ قهرمانان! با مجموع 91 گل ، رکورد 40 سال رو جا به جا کرد و تو همه آمارهای فردی اونقدر عالی کار کرده بود که جایی برای بحث باقی نمیموند!!

اون سال بارسا جام حذفی رو هم برده بود و در ادامه سال هم با اختلاف 15 ، 16 امتیاز صدرنشین لالیگا بود!! اما رئال امثال چی برده امسال؟ تو دوم رقابت صدرنشینه؟

ضمنا فصل قبل مسی 46 گلشو در 31 بازی زد اما رونالدو 2 سال پیش تو چندتا بازی زده بود؟؟؟

نقل قول
اگر قرار بر این باشه که مسی به خاطر قهرمانی در لالیگا باید توپ طلا رو ببره خب ون پرسی هم نقش به سزایی در قهرمانی منچستر در لیگ برتر را داشت چرا اون نباید توپ طلا رو ببره؟


هیچکس نمیگه امسال مسی باید ببره. بی تردید به خاطر مصدوم ها شانس مسی پایین اومد و این جایزه حق ریبریه. اما این جمله تو باید سال قبل به خودتون یادآوری میشد!! همون روزایی که فقط به خاطر یه لالیگا (و دیگر هیچ) معتقد بودین رونالدو باید ببره!!

نقل قول

باریرن براساس کار تیمی سه گانه رو برد هرگز به یک بازیکن متکی نبود ریبری کلا در لیگ قهرمانان یک گل زد اون هم در دور گروهی در دقیقه ی91 که تیمش 6 تا زده بود


مگه همه چی به گله؟؟ اون سال هایی که زیدان رو همینطور پشت سر هم بادش میکردین مگه آمار گلزنیش بالا بود؟؟؟

نقل قول
در مورد رونالدو: چیزی نمونده که خودتون ندونید گلزن ترین بازیکن سال 2013 و مرد بازیهای بزرگ و آقای گل لیگ قهرمانان


جالبه که مسی پارسال کمترین دستاوردش این 2 تا بود اما همین شماها میگفتین حقش نیست!! در حالی که ما بیشتر از10 تا دلیل مهم دیگه برای حقانیت مسی داشتیم!!


سه‌شنبه، ۵ آذر ۱۳۹۲ (۱۳:۵۰)
 
peymanimpm
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
واقعا برا من جالبه رئالیا میان میگن ریبری هیچ کاری نکرده بایرن رو کار تیمی 3 گانه را گرفته ولی خودشون میان میگن باید اسنایدر که 3 گانه را گرفت باید بهترین میشد
واقعا دلیل قانع کننده ایه با این صحبتشون یعنی سزار زانتی ساموئل کامبیاسو مایکون اتوئو میلیتو تو تیم اینتر گلابی بودن



دوشنبه، ۴ آذر ۱۳۹۲ (۲۳:۳۳)
 
fshiri92
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
میگن شیر که مریض میشه ، قورباغه هفت تیرکش میشه .
آخه مسی کجا این شیرجه زن گل خالی زن پنالتی زن کجا .
خیلی جالبه .امسال این گل خالی زن زور زده 65 گل زده میگن آمارش خیلی عالیه سال پیش مسی 91 گل زد میگفتن حق این گل خالی زنه .
آخه برادران رئالی با خودتو چند چندید ؟
اسنایدر کی هست اصلا ؟ اگه قرار بود کسی غیر مسی برنده بشه ، ژاوی و اینیستا میبردند که جام جهانی رو بردن که بازم بارسایی بودن .
سال 2011 هم که خود مسی 3 گانه گرفت .
سال پیشم مسی هم گلاش و هم پاس گلاش 2 برابر بود و جام حذفی هم گرفت .
امسال این بابا حتی 2 لالیگا نیست حالا هی گل خالی بزنه .دیگه واضح تر از این :
تیاگو سیلوا نمیتونم به رونالدو رای بدم چون جامی نگرفته ))) حالا دلیل تمدید رای گیری رو خودتون بفهمید دیگه


دوشنبه، ۴ آذر ۱۳۹۲ (۲۰:۵۶)
 
fshiri92
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
احتمال بردن رونالدو تقریبا 0 هست .
گل هاش که همش پنالتی و گل خالیه .
بیشتر رای دهندگان به خاطر عدم کسب جام بهش رای نمیدن .
از طرفی آدم کثیفی هم هست از این نظر بهش رای نمیدن .
یکی غیر از هم تیمیاش شنیدید برای توپ طلا ازش حمایت کنه ؟ نه .
مطمئنا نمیبره زیاد ناراحت نکنید .
تازه هم تیمی هاش 550 میلیون یورو میارزن و اگه بازیکن خوبی بود حداقل جنازه تمیش از زیر اتلتیکو میکشید بیرون .
پس حرفی نمیمونه


دوشنبه، ۴ آذر ۱۳۹۲ (۲۰:۵۱)
 
irancoolboy
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
نقل قول
در مورد رونالدو: چیزی نمونده که خودتون ندونید گلزن ترین بازیکن سال 2013 و مرد بازیهای بزرگ و آقای گل لیگ قهرمانان

تا حالا من نشنیدم به یه نفر به خاطر تعداد گل بیشتر که توی یک سال زده توپ طلا بدن.
تو رو خدا نقل قول رو داشته باش.رونالدو مرد بازی های بزرگ.آدم خندش میگیره.چرا رونالدو بازی با دورتموند تیمش رو نجات نداد.بازی از اون بزرگتر؟!! فقط یه گل خالی زد که اون توپ رو به پژمان هم میدادی گل میکرد.یا چرا بازی با اتلتیکو تیمش رو نجات نداد؟! تو جام حذفی. یا اصلا بازی با اتلتیکو تو همین لالیگا که هیچ کار خاصی نکرد.فصل قبل هم که توی لالیگا اینقدر بد بود که تیمش با اختلاف 15 امتیاز دوم شد. خودش هم با اختلاف 12 گل از مسی عقب بود با پنالتی های بیشتر.
اگر سال قبل توپ طلا رو به مسی دادن هم به خاطر افتخارات شخصی و هم تیمیش بوده. و هم رکود های خارق العادش.
مسی سال 2013: یه لالیگا به فاصله ی 15 امتیازی از رئال.کفش طلای لالیگا.کفش طلای اروپا.همچنین یه سوپرکاپ اسپانیا. و یه رکود فوق العاده که 19 بازی پشت سر هم گل زده. بازی هایی هم که مسی سرنوشت رو تغییر داده بازی با میلان و پاریسن جرمن که خیلی واضح و آشکار بودن.و خیلی از بازی های لالیگایی مثل بازی با بیلبائو و اون گل فوق العادش .بازی با بتیس و خیلی بازی های دیگه.
رونالدو در سال 2013:هیچ جامی با تیمش نبرده تو این سال. و افتخارات شخصیش هم فقط یه آقای گلی چمپیونز لیگ بوده.بیشترین بازیکنی هم که توی یک سال گل زده در سال 2013. در لالیگای فصل قبل هم افتضاح بود البته نسبت به مسی.در چمپیونز لیگ هم در برابر منچستر بازی موثری داشت.البته برابر گالا هم خوب بود ولی تیم خیلی قوی ای نبود گالاتاستارای.
حالا دیگه انتخاب با خودتون.نمیدونم کدوم عقل سلیمی رونالدو رو که فقط تو این دو ماه که اونم چون مسی مصدوم بود بیشتر بازیش به چشم میومد رو بهترین بازیکن انتخاب میکنه. شاید بعضی ها گل زدن به تیم های ضعیفی مثل گالاتاستارای و کپنهاگن رو ملاک قرار میدن.


دوشنبه، ۴ آذر ۱۳۹۲ (۲۰:۴۲)
 
fcb.catalan.hamed
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
دوستان صحبت از جام نکنید که از سالی که رونالدو به رئال اومده مسی با بارسا 16 تا عنوان کسب کرده رونالدو 3 تا این آمار بدون احتساب عنوان های فردیست . عنوان های فردی هم مسی 8 تا رونالدو یکی . بازیکنی که اسمش تو لیست 11 نفره تاریخ برترین بازیکنان دنیای فوتباله خودش گویای همه چیز است اونم تو سن 26 سالگی دوستانی که برای اشنایدر سینه سپر کردن بدونن که اگه قرار بود اون عنوان به مسی نرسه مطمئنا به اینیستا یا ژاوی میرسید . بازیکنی که تیم کهکشانیش تو لالیگا سومه تو فصل قبل با ختلاف 15 امتیاز تیمش دوم شده با تیم ملیش هم تو گروه آذربایجان و ایرلند شمالی و روسیه رفته پلی آف از نظر دوستان با اختلاف نسبت به مسی شایسته توپ طلاست اما مسی که تیمش و به عنوان تیم اول بین اون همه تیم قدرتمند آمریکای جنبی فرستاده جام جهانی و با این که در بازیهای آخر تیمش رو همراهی نکرد در جایگاه دوم برترین گلزنان این رقابت قرار گرفت .کافیست به سایت معتبر فیفا بروید و کارنامه بازیکنان ببینید از چه قراره . دوستانی که امروز مدعی هستند رونالدو باید بدون جام توپ طلا ببره سالی که مسی کوپا رو برده بود و 50 تا گل زد میگفتن رونالدو باید جایزه رو ببره و به تعداد گل نیست .


دوشنبه، ۴ آذر ۱۳۹۲ (۱۸:۰۴)
 
mehdimike
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
من به عنوان یک طرفدار رم دوس داشتم نظرمو بگم.
البته اینو بگم که تو اسپانیا از فوتبال رئال بیشتر از بارسا لذت می برم پس شاید نظر من هم کمی جانبدارانه باشه ولی سعی می کنم بی طرفانه قضاوت کنم.
به نظرم امسال رونالدو با فاصله از مسی بهتر بوده.حالا شما دلیلشو مصدومیت بی انگیزگی یا هر چیز دیگری میخواین بزارین.و من دلیلی نمیبینم که شانس مسی از رونالدو بیشتر باشه.چون اکثریت درخشش مسی در سال 2013-2012 مربوط به نیم فصل اول بود که خب جایزشم تو ژانویه 2013 با کسب توپ طلای چهارم گرفت.ولی دقیقا مسی تو سال میلادی 2013 چیکار کرده که به نظر شما شایسته ی توپ طلا باشه.حتی ال پی چیچی و کفش طلا شو هم مدیون نیم فصل اول هست نه نیم فصل دوم!ولی برعکس رونالدو با شروع سال 2013 بازی به بازی بهتر شد و از نظر تعداد گل هم با فاصله از مسی جلو هست چه برسه به ریبری.در ضمن من دلیلی نمیبینم که ریبری این جایزه رو بگیره و به نظرم روبن و شواین اشتایگر فصل بهتر یا برابر با ریبری داشتن!اینکه
نقل قول
مرور روند وقایع سالهای اخیر، این احساس فروخفته - نگوییم عقده بهتر است - را بهتر تشریح می کند. رونالدو همواره بازیکنی بوده با آماری مناسب و یکی دو ویژگی منحصر به فرد در زمین فوتبال (مثل سرعت بالا یا قدرت شوتزنی) که بهره گیری از مسائل غیر فوتبالی - که بهتر از من می دانید! - در شهرت و محبوبیت فعلیش نقشی اساسی ایفا کرده اند. اما او همواره یک شماره دو بوده است و نه بیشتر. و دلیل آن هم تنها حضور ستاره ای فوق زمینی است، به نام لیونل مسی.

این خیلی خنده داره متاسفم که فقط اماره سرعت بالا یا قدرت شوتو میبینین.قدرت هد زنی-تمام کنندگی بالا-قدرت بدنی-استارت های وحشتناک که در طول 90 دقیقه باعث خستگی مفرط مدافعان میشه-
جایگیری ها و حرکات عالی در بین مدافعان حریف.حداقل اینا به ذهن من میرسه.در ضمن منظورتون بهره گیری از کدوم مسائل غیرفوتبالیه؟با مدرک بگین.
نقل قول
به همین دلیل بوده که آنها که فوتبال را به خاطر فوتبال دوست دارند، نه ابروی تمیز و لبخند ژکوند در کنار فلان برند شامپو، هیچ وقت رونالدو را در سایه مسی ندیده اند. اما انگار امسال مصدومیت مسی، فرصت عقده گشایی را فراهم آورده است!

باز هم بسط دادن نظر خود به همه.من فوتبالو به خاطر فوتبال دوس دارم ولی رونالدو رو در حال حاضر(سال 2013) بالاتر از مسی میدونم!پس نظر شما غلطه!در ضمن یادتون باشه که رونالدو هم سال 2010 تقریبا 6 الی 7 هفته مصدوم شد.اینکه مسی مصدوم میشه که دیگه تقصیر رونالدو نیس و بالعکس
در ضمن رونالدو امسال تا حالا 25 گل تو لیگ و اروپا زده و بهترین فصل فوتبالیش تا به حال بوده نکنه اینم به مصدومیت مسی ربط داره از نظر شما؟
نقل قول
البته نسبت گلها به دقایقش بازی اش بهتر از مسی نیست

نخیر بهتره!مراجعه شود به سایت whoscored.com یا هر سایت دیگه ای که خواستین
نقل قول
می گویند انسان عقلش به چشمش است! بیراه هم نمی گویند. احتمالا سه گل رونالدو در برابر سوئد بیشتر به چشم خیلی ها می آید تا 46 گل طلایی مسی که لالیگای 100 امتیازی را برد

باز شما بگو 46 گل مسی.27 تا از این 46 گل در سال 2012 بود که به خاطر همین گلها رکورد مولر رو زد و توپ طلاشو گرفت.پس تو 2013 فقط 19 گلش مهمه.در ضمن رونالدو به خاطر سه گلش نیس به خاطر 67 گل فعلیشه در مقابل اگه اشتباه نکنم 46 گل مسی که به خاطر مصدومیتش زیادم نمیشه.
نقل قول
به هر حال، هیچ کس نمی داند چه خواهد شد - لااقل ما نمی دانیم، شاید مدیران مارکا و آ اس بدانند! اما آنچه بری از هر تردیدی است، این تلاش عاجزانه برای بیرون کشیدن رونالدو از زیر سایه مسی است. تلاشی که اگر با «صدقه دادن» توپ طلای امسال به رونالدو تکمیل شود، «افتضاح»ی به مراتب مضحک تر از توپ طلای کاناوارو را در تاریخ جاودانه خواهد کرد: «افسانه بازیکنی که هیچ چیزی نبرد و بهترین لقب گرفت!»

اون سالی که اشنایدر 3 گانه گرفت و فینال جام جهانی رفت با 5 گل اقای گل جام جهانی بود مشترکا با ویا.در 4 بازی جام جهانی بهترین بازیکن زمین شد و بهترین هافبک سال 2010 لیگ قهرمانان و یکی از 3 هافبک برتر 2010 توسط فیفا شد اون ظلم نبود؟اینکه حتی جزء 3 بازیکن برتر جهان نشد ظلم نبود؟یعنی حقش سومی هم نبود؟
عملکرد اشنایدر از ریبری امسال بدتر بود؟پس واسه چی باید ریبری بگیره وقتی اشنایدر نگرفت؟
آرای توپ طلای 2010
1st Lionel Messi Argentina Spain Barcelona 22.65%
2nd Andrés Iniesta Spain Spain Barcelona 17.36%
3rd Xavi Hernández Spain Spain Barcelona 16.48%
4th Wesley Sneijder Netherlands Italy Internazionale 14.48 %
آیا تو تاریخ توپ طلا سراغ دارین فاصله ی نفر چهارم با اول از این کمتر باشه؟این درصد ارای توپ طلا خودش گویاست و نیازی به توضیح من نیست!
آرای توپ طلای 2011
1st Lionel Messi Argentina Spain Barcelona 47.88%
2nd Cristiano Ronaldo Portugal Spain Real Madrid 21.6%
3rd Xavi Spain Spain Barcelona 9.23%
4th Andrés Iniesta Spain Spain Barcelona 6.01%
آرای توپ طلای 2012
1st Lionel Messi Argentina Spain Barcelona 41.60%
2nd Cristiano Ronaldo Portugal Spain Real Madrid 23.68%
3rd Andrés Iniesta Spain Spain Barcelona 10.91%
4th Xavi Hernández Spain Spain Barcelona 4.08%


دوشنبه، ۴ آذر ۱۳۹۲ (۱۶:۴۳)
 
peymanimpm
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
باز هم به رئالی ها میگم اگه آقای گلی جام باشگاه ها انقدر با ارزش بود چرا تو مرد سال اروپا فقط 3 رای آورد؟پس تنها آقای گلی مهم نیست و عملکرد انفرادی و تیمی در تمام ساله
در مورد سال 2010 و رسوایی نگو که تو همون بازی با اینتر تو بازی رفت یکی از گلای اینتر خطا روی گابریل میلیتو بود یکی از گلا هم آفساید بود یه پنالتی هم روی دنی آلوز گرفته نشد
تو خودت داری میگی بایرن کارش تیمی بوده که 3 گانه فتح کرده پس چطوری میگی اینتر؟یعنی اینتر را یه تنه اسنایدر تا فینال رسوند ؟یعنی دیه گو میلیتو نبود؟اتوئو نبود؟جولیو سزار نبود؟مایکون نبود؟زانتی و ...نقشی نداشتند فقط درخشش اسنایدر بود؟ خودت میگی قهرمانی بایرن تیمی بوده ولی اینتر انفرادی واقعا جالبه شما اصلا نمیدونید با خودتون چند چندید
تنها آقای گلی اروپا ملاک نیست عملکرد بازیکن در طول یکسال مهمه مسی عملکردش تو فصل2010 کفش طلای اروپا بود آقای گلی جام باشگاه های اروپا مرد سال فوتبال اروپا قهرمانی لالیگا و سوپرجام اسپانیا
اما امسال عملکرد این یکسال مهمه نه 2 ماه اخیر
رونالدو تو 35-36 بازی لیگ 34 گل زد ولی مسی 46 گل تو یه فصل تو 32 بازی جالب اینه که کل گلای لیگ قهرمانان و لالیگایی رونالدو رو یهم 46 گل بود که این تعداد گلا مسی فقط تو لالیگا زد لیگ قهرمانان اروپا که حذف شد جام حذفی را هم که باخت تیمش را هم که نتونست مستقیم به جام جهانی ببره در حالی که مسی 4 بازی مونده به پایان تیمش را برد جا م جهانی و اگر 2 بازی آخر بود مسلما بهترین گلزن آمریکای جنوبی میشد البته یه گل کمتر از سوارز زد قهرمانی لالیگا و سوپرجام اسپانیا و همچنین کفش طلای اروپا را هم گرفته
اما ریبری چون بازیکن تیم من نیست زیاد مانور نمیدم فقط در این حد میگم 3گانه گرفته و مرد سال فوتبال اروپا شده و احتمالا جام باشگاه های جهان را هم میگیره اما رونالدو چی فقط آقای گلی اروپا
فیفا هم که این لطفا بهش کرد رای گیری را تمدید کنه عملکرد این 2 ماهه رونالدو ملاک نیست عملکرد یکساله اون مهمه
در ضمن هروقت یه بازیکن شما بالاتر از مسی بود بیایید بگید جالبه که میان میگن اسنایدر حقش بود
نقل قول
توپ طلا باید به فرد ها برسه نه تیم ها

درسته ولی اون فرد باید بتونه با عملکردش تیمش را به موفقیت برسونه یا نه صرف اینکه بازیکن خوبیه نمیشه گفت توپ طلا حقشه


دوشنبه، ۴ آذر ۱۳۹۲ (۱۵:۱۸)
 
malechauvinistman
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
نقل قول
از طرف یک مادریدیستا واقعا این مقاله ای بود که فقط یک بارسایی باهاشحال میکنه و از این مقاله ها زیاد دیدم/اگر قرار بر جام گرفتن بود چطور اسنایدر در سال 2010 سه گانه رو کسب کرد و در فینال جام جهانی بود و پنج پاس گل داد و یادم نیست دقیقا چند تا گل زد توپ طلا رو نبرد؟ در همون سال 2010 مسی شاهد 4 تایی شدن تیمش مقابل آلمان بود شاید هم به خاطر اون جام هایی که باشگاهش با رسوایی کسب کرد توپ طلا رو برد/مسی در طول امسال مقابل همه ی تیمهای بزرگ (البته جز بازی برگشت با میلان که البته دیگه میلان تیم بزرگی نیست) محو بود/توپ طلایی که در ژانویه 2013 مسی برد :رونالدو در طول لیگ فصل گذشته 46 گل زده بود (دقیقا مثل الان مسی که شما ادعا دارید باید توپ طلا رو به خاطر 46 گلش ببره) و تاریخی ترین لالیگای تاریخ رو برده بود/ اگر قرار بر این باشه که مسی به خاطر قهرمانی در لالیگا باید توپ طلا رو ببره خب ون پرسی هم نقش به سزایی در قهرمانی منچستر در لیگ برتر را داشت چرا اون نباید توپ طلا رو ببره؟ درمورد ریبری : باریرن براساس کار تیمی سه گانه رو برد هرگز به یک بازیکن متکی نبود ریبری کلا در لیگ قهرمانان یک گل زد اون هم در دور گروهی در دقیقه ی91 که تیمش 6 تا زده بود توپ طلا رو به فردها میدن نه به تیم ها :اگر قرار بر این باشه که ریبری به خاطر کار تیمی توپ طلا رو ببره پس چرا به بایرن جام دادن؟ در مورد رونالدو: چیزی نمونده که خودتون ندونید گلزن ترین بازیکن سال 2013 و مرد بازیهای بزرگ و آقای گل لیگ قهرمانان توپ طلا باید به فرد ها برسه نه تیم ها
ميگم شما رئاليها چرا اينقدر توهم ميزنيد؟ مسي تو سالي كه از لحاظ تيمي فقط يه كوپا گرفت تونست يه ركورد چهل ساله و خيلي باارزشا بزنه ولي ميشه بگين رونالدو امسال چه ركورد مهمي زده؟ نگو رفته جام جهاني كه مسي خيلي وقته اونم با تيمهايي به مراتب سخت تر( فقط سوئد يه كمي خوب بود اونم فقط يه كم) رفته!!! رونالدو نه از لحاظ تيمي و نه فردي امسال هنوز كار خاصي نكرده و انشاالله نميكنه ديگه!


دوشنبه، ۴ آذر ۱۳۹۲ (۱۴:۰۱)
 
vahid-ozil
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
از طرف یک مادریدیستا
واقعا این مقاله ای بود که فقط یک بارسایی باهاشحال میکنه و از این مقاله ها زیاد دیدم/اگر قرار بر جام گرفتن بود چطور اسنایدر در سال 2010 سه گانه رو کسب کرد و در فینال جام جهانی بود و پنج پاس گل داد و یادم نیست دقیقا چند تا گل زد توپ طلا رو نبرد؟ در همون سال 2010 مسی شاهد 4 تایی شدن تیمش مقابل آلمان بود شاید هم به خاطر اون جام هایی که باشگاهش با رسوایی کسب کرد توپ طلا رو برد/مسی در طول امسال مقابل همه ی تیمهای بزرگ (البته جز بازی برگشت با میلان که البته دیگه میلان تیم بزرگی نیست) محو بود/توپ طلایی که در ژانویه 2013 مسی برد :رونالدو در طول لیگ فصل گذشته 46 گل زده بود (دقیقا مثل الان مسی که شما ادعا دارید باید توپ طلا رو به خاطر 46 گلش ببره) و تاریخی ترین لالیگای تاریخ رو برده بود/ اگر قرار بر این باشه که مسی به خاطر قهرمانی در لالیگا باید توپ طلا رو ببره خب ون پرسی هم نقش به سزایی در قهرمانی منچستر در لیگ برتر را داشت چرا اون نباید توپ طلا رو ببره؟
درمورد ریبری : باریرن براساس کار تیمی سه گانه رو برد هرگز به یک بازیکن متکی نبود ریبری کلا در لیگ قهرمانان یک گل زد اون هم در دور گروهی در دقیقه ی91 که تیمش 6 تا زده بود
توپ طلا رو به فردها میدن نه به تیم ها :اگر قرار بر این باشه که ریبری به خاطر کار تیمی توپ طلا رو ببره پس چرا به بایرن جام دادن؟
در مورد رونالدو: چیزی نمونده که خودتون ندونید گلزن ترین بازیکن سال 2013 و مرد بازیهای بزرگ و آقای گل لیگ قهرمانان

توپ طلا باید به فرد ها برسه نه تیم ها


دوشنبه، ۴ آذر ۱۳۹۲ (۱۲:۵۴)
 
Barçaholic
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
کل مقاله یه طرف پی نوشتش یه طرف!



دوشنبه، ۴ آذر ۱۳۹۲ (۱۰:۵۲)
 
fshiri92
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
اگه ایشون حتی یه جام حذفی میبرد با این گلایی که خیلیاش دروازه خالی و پنالتی بودند من شاید 1 درصد میگفتم شایسته توپ طلاست ولی بردن توپ طلا توسط رونالدو با 0 جام و بودن 3 لالیگا و عدم صعود مستقیم به جام جهانی چیزی شبیه لطیفه می مونه .
محبوبیت مسی اون قدر بالاست که حتی تیاگو سیلوا برزیلی که رقیب اصلی آرژانتینه به اون رای میده .


یکشنبه، ۳ آذر ۱۳۹۲ (۱۵:۵۴)
 
fcb.catalan.hamed
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
آقا سعید دستت طلا برادر . این مقاله شایسته قلم طلایی هست


یکشنبه، ۳ آذر ۱۳۹۲ (۱۵:۱۰)
 
Senorita10
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
برترین بازیکنان جهان
1لیونل مسی
2لیونل مسی مصدوم
3جنازه ی لیونل مسی البته خدددددددا ی نکرده
بعد دیگه شاید گریس زرافه
البته اینو از یه جای دیگه خونده بودم یادم نیست کجا شاید همین جا؟


یکشنبه، ۳ آذر ۱۳۹۲ (۱۴:۰۲)
 
Ali_SHS
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
وقتی یه نفر تو سال هیچ جامی نمیره ، تیمش تو لالیگای 2 قطبی (به ادعای خیلی ها) سومه ، وقتی آقای گلی لالیگا رو به مسی مصدوم میبازه ، وقتی با گل به خودیش زمینه ساز باخت تیمش میشه ، وقتی با اخراج تو فینال کوپا دست تیمشو تو پوست گردو میذاره ، وقتی تیم ملیش تو گروهی بعد از روسیه قرار میگیره ، وقتی همچین لایی تاریخی ای رو از دنی آلوس میخوره ، وقتی وقتی وقتی ....

کسی که این همه دلیل برای نرسیدن توپ طلا بهش وجود داره ارزش اینو نداره که یه بارسایی ازش حمایت کنه. امسال باید ریبری ببره


یکشنبه، ۳ آذر ۱۳۹۲ (۱۱:۴۳)
 
peymanimpm
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
نقل قول
آقای گل لیگ قهرمانان
بعضی از دوستان فکر میکنن تعصب کورکورانه یعنی علاقه به باشگاه.
اگر مسی مصدوم نمیشد بازم توپ طلا برای مسی بود ولی حالا رونالدو لایق تره

من باهات مخالفم چون ربطی به تعصب کورکورانه نداره چون اگه آقای گلی لیگ قهرمانان انقدر تاثیر داشت برای بهترین بازیکن اروپا تنها 3 رای کسب نمیکرد در جواب شما بگم اگه اون آقای گل اروپا شد مسی کفش طلای اروپا را گرفت با تیم قهرمان لالیگا شد دومین گلزن انتخابی آمریکای جنوبی شد تیمش به راحتی به جام جهانی صعود کرد ولی رونالدو فقط تو این 2ماهه موفق بوده اگه موفقیتش در یک سال دوام داشت مطمئنن برای مرد سال اروپا بیشتر رای میاورد ریبری هم که مرد سال اروپا شده با بایرن 3گانه را فتح کرده و احتمالا اگه به جام باشگاههای جهان برسه و مصدوم نباشه شانسش برای توپ طلا بیشتر میشه


یکشنبه، ۳ آذر ۱۳۹۲ (۱۱:۳۶)
 
barca5-0
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
نقل قول
قبول ولي ميشه بفرمايين به غير از دو ماه اخير رونالدو چه كار مهمي انجام داده؟؟؟

آقای گل لیگ قهرمانان
بعضی از دوستان فکر میکنن تعصب کورکورانه یعنی علاقه به باشگاه.
اگر مسی مصدوم نمیشد بازم توپ طلا برای مسی بود ولی حالا رونالدو لایق تره


یکشنبه، ۳ آذر ۱۳۹۲ (۱۰:۰۸)
 
kamiba
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
رونالدوی بدون جام چطور میتونه بهترین باشه؟


یکشنبه، ۳ آذر ۱۳۹۲ (۸:۴۴)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
نقل قول
رفیق متن رو که خوندم به نظرم اومد انقدر موقع نوشتنش عصبی بودی که حتی یه بار متن رو خودت نخوندی ببینی چقدر ناراحتی و عصبانیت تو متن هست که اصلا متن رو به زبونی دیگه تبدیل کرده.

مرسی از نقدت. اما با حرفات موافق نیستم. اصلا احساس یا عصبانیت رو تو متن منتقل نکردم. تک تک چیزهایی که نوشتم منطبق بر واقعیتن. صرفا یک سری واقعیت رو کنار هم گذاشتم تا علیه کمپین «شانس دادن به رونالدو برای کسب توپ طلا» که مادریدی ها راه انداختن قرار بگیره. اصلا هم سعی نکردم رونالدو رو کوچیک کنم، بلکه سعی کردم بگم انقدر تلاش نکنید تا از چیزی که هست بزرگتر جلوه ش بدید!

یقین داشته باش اگه ذره ای نفرتم رو نسبت به رونالدو و مادرید دخیل می کردم، کلا چیز دیگه ای در می اومد.

در ضمن من کلا در نگارش اولم خیلی کم غلط دارم، اما بعد از تکمیل هر مطلب و قبل ارسالش یکبار می خونم، بعد ارسالش هم یکبار دیگه می خونم تا کمترین غلطی نداشته باشه.


یکشنبه، ۳ آذر ۱۳۹۲ (۳:۵۳)
 
malechauvinistman
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
نقل قول
لطفا منطقی باشیم رونالدو بهتر از مسی بوده (البته به دلیل مصدومیت مسی)اگر رونالدو جایزه رو بگیره هیچ افتضاحی رخ نداده
قبول ولي ميشه بفرمايين به غير از دو ماه اخير رونالدو چه كار مهمي انجام داده؟؟؟


شنبه، ۲ آذر ۱۳۹۲ (۲۱:۴۲)
 
lizard84
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
با barca5-0 موافقم . سعید جان با همه احترامی که برات قائلم ببخش که اینو مینویسم . رفیق متن رو که خوندم به نظرم اومد انقدر موقع نوشتنش عصبی بودی که حتی یه بار متن رو خودت نخوندی ببینی چقدر ناراحتی و عصبانیت تو متن هست که اصلا متن رو به زبونی دیگه تبدیل کرده. به هر حال تلاش شما برا سایت ستودنی هستش اما کلا میگم بیاید یه کم منطقی باشیم اگه بقیه برا کم بود هاشون بازیکن های بارسا رو مورد تمسخر قرار میدن ما که کم بودی نداریم بدون این جور واژه ها بنویسیم . واقع بین باشیم . خب رونالدو هم بازیکن خوبیه واقعا پرتقال رو یه تنه پیش میبره درسته که همیشه زیر سایه مسی بوده و میمونه اما اونقدر که شما فرمودید هم کوچیک نیست . این که ما بگیم یه بازیکن که هیچی بلد نیست الکی فقط راه میره و هر از گاهی پاش رو میزنه به توپ گل میشه و تبلیغ شامپو میکنه ، زیر سایه بهترین بازیکن جهانه خب مسلما داریم مسی رو هم زیر سوال میبریم . چون این بازیکنی که شما توصیف کردی اصلا در حدی نیست که بخواهد با مسی مقایسه بشه و ذهن آدم رو به سمتی میبره که آیا از دید شما مسی اونقدر پائینه که با یه همچین بازیکنی مقایسه بشه ؟ مسلما نظر شما این نیست. شما طوری نوشتید که انگار دارید پیکان رو با مرسدس بنز مقایسه میکنید . به نظرتون این پائین آوردن سطح مرسدس نیست ؟

من نمیخوام از کریس رونالدو دفاع کنم چون خودم هم واقعا ازش خوشم نمیاد ولی میخوام بگم
اولا هر بازیکنی توانایی های خودش رو داره که نمیشه چشم رو بست و نوشت . واقع بین باشیم.
دوما من فکر میکنم هر بازیکنی همونطور که یک انسان هستش و زندگی خارج از مستطیل سبز هم داره باید بهش احترام گذاشت مثل بقیه انسان ها و کلا توهین که هیچ کسی برام خوش آیند نیست. ( البته این نظر شخصی منه )
سوما امیدوارم این زیاده گویی من رو بخونی و از دستم ناراحت نشی .
چهارمن باز هم بسیار ممنون از اینکه هوادار هارو کنار هم جمع کردی.


شنبه، ۲ آذر ۱۳۹۲ (۱۲:۳۰)
 
barca5-0
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
لطفا منطقی باشیم
رونالدو بهتر از مسی بوده (البته به دلیل مصدومیت مسی)اگر رونالدو جایزه رو بگیره هیچ افتضاحی رخ نداده



شنبه، ۲ آذر ۱۳۹۲ (۹:۴۲)
 
raminpanahi
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
عقدش تموم شدنی نیس


جمعه، ۱ آذر ۱۳۹۲ (۲۲:۵۸)
 
Ali_SHS
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
عالی بود آقا سعید


جمعه، ۱ آذر ۱۳۹۲ (۲۱:۴۳)
 
Mylove_Francesc
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
رونالدو هر چقدر هم تلاش کنه به گرد پای مسی نمیرسه ولی احتمال قوی توپ طلا امسال برا ریبریه!.........


جمعه، ۱ آذر ۱۳۹۲ (۱۶:۵۷)
 
mazaherxavi
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
در اینکه رونالدو بازیکن خوبیه شکی نیست ولی به پای مسی ما نمیرسه


جمعه، ۱ آذر ۱۳۹۲ (۱۵:۳۴)
 
Senorita10
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
fshiri92کاملا موافقم
این عقده ای ها جو گیر شدن



جمعه، ۱ آذر ۱۳۹۲ (۱۳:۰۰)
 
BRAIN
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
با چه عنوانی؟ چه جامی برده که می خواد شرکت کنه ؟ همون بهتر که شرکت نکنه.
در حد و اندازه های مسی و ریبری نبوده.


جمعه، ۱ آذر ۱۳۹۲ (۱۲:۵۱)
 
MIX.FCB
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
عالی بود...سپاس...


جمعه، ۱ آذر ۱۳۹۲ (۱۲:۲۲)
 
fcb.catalan.hamed
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
کاملا با نویسنده موافقم . تمام مطالبی که مثلا در آن محفل خصوصی توسط بلاتر گفته شد سیاستی کاملا گول زننده داشت . بطوری که تمام افکار را منحرف کرد که حتما مسی با کمک فیفا توانسته 4 بار برنده این جایزه شود . هر روز دیگه بلاتر داره در مورد رونالدو حرف میزنه ولی اینو برای آدمهایی که فوتبال میفهمن میگم . اگر لئو سال گذشته 50 گل نمیزد ارزش این 46 گل بیشتر مشخص میشد اونم در حالیکه رونالدو با تعداد بازی بیشتر و پنالتی های بیشتر 12 گل با مسی اختلاف داشت . رکورد 19 بازی پیاپی گلزنی و 91 گل در یک سال و سه کفش طلا با کدامین رکورد رونالدو برابری میکند ؟یادمون نرفته که همین فصل از لا لیگا که شروع شد مسی 6 گل زده بود و رونالدو 2 گل اما به لطف داوری که محروم شد و پنالتی هایی که یکی پس از دیگری گرفته شد در آستانه ال کلاسیکو رونالدو به مسی رسید تازه با دقایق بازی بیشتر نسبت به مسی . فیفا لیاقتش همینه که بازیکنی که سال پیش در کوپا دل ری کم آورده بود و جفتک مینداخت ، بازیکنی که داور ال کلاسیکو رو آشغال خطاب کرد ، بازیکنی که بلاتر را به سخره گرفت ، بازیکنی که در زمین بازیکن سوئد را مسخره کرد،بازیکنی که مراسم های فیفا رو تحریم میکنه و شرکت نمیکنه و .... بهترین بازیکن دنیا بشه .میدونید چرا شرکت نکرد در مراسم بهترین بازیکن اروپا چون تا دو ماه پیش میدونست هیچ غلطی نکرده اما امروز شاخ شده . یادمون نرفته دو سال پیش در مراسم بهترین بازیکن دنیا هم به همراه مورینیو ظاهر نشد . . توپ طلا به دو ماه ختم نمیشه بلکه به یک فصل مربوط میشه . فصلی که رئال با اختلاف 15 امتیاز نسبت به بارسا دوم شد و امسال هم در رده سوم قرار داره . مسی سه عنوان ( لالیگا،سوپرکاپو کفش طلا ) را بدست آورده . درسته ما خیلی بی منطقیم که انتظار داریم توپ طلا به مسی برسه چون آرژانتین با درخشش لئو به عنوان تیم اول در منطقه آمریکای جنوبی به برزیل رفت و مسی اصلا دو بازی آخر در ترکیب آرژانتین بازی نکرد و با این حال در رده دوم برترین گلزنان این رقابت قرار گرفت .


جمعه، ۱ آذر ۱۳۹۲ (۳:۳۰)
 
fshiri92
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
رای دهندگا به 3 دسته تقسیم یشن :
ژورنالیست ها که بیشترشون بدون شک به ریبری رای میدن مثل برنده ی بازیکن سال اروپا .
کاپیتان ها : مثل ایران و برزیل به مسی رای میدن .بیشتر کاپیتان های امریکای جنوبی و شمالی و آفریقا به مسی رای میدن .
مربیان
همین 2 ماه پیش رونالدو فقط 3 رای برای بازیکن سال اروپا گرفت که نشون میده تو آرای اولیه توپ طلا وضع رونالدو خیلی خرابه .
رای گیری رو تمدید کردن که آرای رونالدو بره بالا و این چیز طبیعیه .
با این حال فکر میکم ریبری ببره .چون حقشم هست 3 گانه گرفته و خیلیا هم به خاطر عدم کسب جام و اخلاق نادرست مثل سیلوا و پیرلو و حتی نکونام به رونالدو رای نمیدن


جمعه، ۱ آذر ۱۳۹۲ (۱:۲۲)
 
PEREZ
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
روندی که فیفا در پیش گرفته حاکی از اینه که توپ طلای امسال به رونالدو میرسه اما این جایزه نه بر ارزش های رونالدو اضافه میکنه و نه چیزی از ارزش های مسی کم میکنه.
اما اگر کمی منصف باشیم باید این جایزه رو به ریبری بدهند.


جمعه، ۱ آذر ۱۳۹۲ (۱:۰۳)
 
peymanimpm
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
واقعا مقالت عالی بود من که خیلی حال کردم
این حرفای بلاتر و تمدید کردن زمان رای گیری فقط نمایش بود برای اینکه آمار رای های رونالدو را بتونن زیاد کنن
دو ماه نشده که رونالدو قط 3 رای برای مرد سال اروپا گرفت پس این نشون میده که عملکرد این بازیکن فقط تو این 2 ماه خوب بوده و جایزه فیفا هم برای یکسال موفقه نه برای 2 ماه موفق



جمعه، ۱ آذر ۱۳۹۲ (۰:۰۹)
 
fshiri92
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
2461987
دوست عزیز اینو میدونم که رئالی ها عقده ای ترین طرفداران فوتبال هستند و در عین حال بی فرهنگ ترین .
سوزش این رئالی در حدی بالاست که بعد از 4 سال سوزش و در حالی که هیچ جامی هم نگرفتن با 2 تا پنالتی اون سلطان خیالیشون فکر کردن خبریه و میان از سوزش ما حرف میزنن در حالی که بارسا بیشترین برنده توپ طلا رو تو تاریخ داره
گرفتن توپ طلا که اونم فکر نکنم بگیره با این وضعیت تیمش میتونه برای 6 سال تحقیر توسط بارسا براشون مرهمی باشه .


پنج‌شنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۲ (۲۳:۴۶)
 
Senorita10
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
دوست عزیزfshiri92این رئالی های بی فرهنگ عقده ای وبی تربیت ارزش دعوا که هیچی افتخار صحبتم ندارن
اما اگر خواستی حال گیری کنی ما همه با هم بارسایی هستیم وبا همیم
واقعا با این صحبت ها شخصیت رئالی ها رو نشون داد



پنج‌شنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۲ (۲۳:۲۸)
 
fshiri92
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
بابا این پنالدو دلقکی بیش نیست .
امسالم چون مسی مصدومه و رای ها رو دیدن مطمئنا مسی برده گفتن بذارید تمدید کنیم تا احیانا 4 نفر به این دلقک بدبخت که 6 ساله زیر مسیه این جایزرو ببره .
در حالی که اکثرا چون سال پیش هیچ بوقی هم نگرفت بهش رای نمیدن .الان هم که زیر اتلتیکو هستن .
جایزه بردن برای مسی طبیعیه .نمونش دیروز هتریک کفش طلا .
رئالی ها : بی منطق تر از تمام طرفداران


پنج‌شنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۲ (۲۱:۴۳)
 
fshiri92
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
بعضی ها طویلشونو گم کردن اومدن اینجا دری وری میگن ؟
سوزش ؟ فعلا شما بدبختا دارین 4 ساله میسوزید .
کسی که به رونالدو رای نده گاگوله ؟نمیدونستم شما از امثال تیاگوسیلوا بیشتر میفهمید .
فکر کردن این پنالدو 4 تا پنالتی و گل خالی زده خبریه .عزیزم فعلا جنازه تیمتون و سلطانتون زیر اتلتیکو هست .اول از زیر اتلتیکو بیان بیرون بعد بیا درباره سرورت بارسا حرف بزن


پنج‌شنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۲ (۲۱:۳۵)
 
amir.barca
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
اقا خواهشا کمی بیشتر به سایت برسید خیلی دیر اپدیت میشه الان هم خبر بدی دارم دنی آلوز هم مصدوم شد برای 10 روز


پنج‌شنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۲ (۲۱:۲۸)
 
fshiri92
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
مطمئنی میبره ؟ با لیاقت ؟
یادم نبود از این به بعد ملاک بهترین بازیکن جهان : لایی خوردن تو الکلاسیکو و گل به خودی زدن هست .سال پیش دسته بیل هم که نبردید شاید این براتون مرهمی باشه
برو عمو جون سقف آرزوهای شما کف خاطرات ماست .
اگرم سرورت مسی برات مهم نبود راهاتو گم نمیکردی بیای تو سایت سرورت نظر بدی


پنج‌شنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۲ (۲۱:۲۷)
 
fshiri92
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
اولین بار تو تاریخ خواهد بود که تیمی که سال پیش هیچ جامی نبرده و حتی تیمش دوم لیگ داخلی هم نیست بخواد توپ طلا ببره . آی چقدر بخندیم .
بیچاره از بس جایزه نبرده عقده ای شده و اگر این بار جایزرو نبره رسما رگشو میزنه


پنج‌شنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۲ (۲۱:۰۵)
 
***messi***
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
ممنون از مقاله زیباتون
هر چی خدا بخواد همون میشه



پنج‌شنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۲ (۲۰:۵۷)
 
Senorita10
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
همون طور که گفته بودم مصدومسلونا



پنج‌شنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۲ (۲۰:۲۹)
 
iniesta.reza
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
دست نویسنده درد نکنه مقاله ی فوق العاده ای بود . خیلی عالی به همه ی نکات اشاره کرده بود .
نقل قول
رونالدو:توجه چنداني به اين موضوع که شانس‌اش براي بردن توپ طلا چقدر است ندارد.من عقده بردن توپ طلا را ندارم.

آره جون عمت کیه که ندونه که اگه زرافه امسال هم توپ طلا نبره سکته می کنه و پس میفته
اون حرف های بلاتر هم یک شوی عمدی بود که فقط به ضرر مسی شد و به سود پنالدو. چرا باید زمان رای گیری رو تمدید کنند اونم در صورتی که این کار فقط به نفع دوتا از نامزدها (در اصل یکی فقط رونالدو) بود و به ضرر بقیه ؟ آیا نه اینکه این کار فقط دادن یک فرصت بیشتر به رونالدوست ؟
آقای ایمنی چه خوب دوم شدن پرتغال تو گروهی که هیچ کدوم از تیمهای بزرگ حضور نداشتند رو یادآوری کردید


پنج‌شنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۲ (۲۰:۲۸)
 
Anti666
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
دنی الوز هم به خاطر پارگی عضله در بازی شیلی برزیل مصدوم شد پیش به سوی رکورد مصدوم زنی با این روال فاصله رئال بارسا کمتر میشه


پنج‌شنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۲ (۲۰:۲۰)
 
hneymar97
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
خدا کنه رونالدو بهترین بازیکن امسال نشه. رونالدو قوی هست البته نه قوی تر از مسی و نیمار


پنج‌شنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۲ (۱۸:۱۷)
 
rezafcmessi
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
مگر مصدومیت مسی از پایی دراره وگرنه هیچ کسی جلودارش نیست


زنده باد سلطان بلامناع فوتبال جهان مسی افسانه ای


زنده باد بارسا


پنج‌شنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۲ (۱۷:۲۳)
 
messi-.10
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
رونالدو همیشه زیر سایه مسی بوده و هست و خواهد ماند مسی وقتی برگرده توپش پره و تلافی این 2ماه رو هم با خودش میاره به امید خدا توپ طلای امسال یا باید به ریبری برسه یا مسی


پنج‌شنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۲ (۱۶:۳۳)
 
messi534
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
دوست عزیز miladbasir69 ((بهترین بازیکن دنیا مسی است و دومین بازیکن هم مسی مصدوم است/ اینو تو یه مقاله خوندم))
کاملا" باهات موافقم ، تا زمانیکه مسی هست انتخاب بهترین بازیکن بجز لئو بی انصافیه هرچند که مصدوم باشه
مقاله عالی بود گرچه نکات بیشتری هم بود که برای روشن شدن بعضیها ( اونایی که از فوتبال چیزی سرشون نمیشه ) میتونستید تو مقاله بیارید ولی میدونم مجال آن نیست که در یک مقاله بگنجه.
از نظر من کیفیت فوتبالی رونالدو قطعا" تو 10 نفر اول دنیا نیست ولی چه میشه کرد با ....


پنج‌شنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۲ (۱۶:۲۰)
 
MIX.FCB
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
پرافتخارترين تيم مجموع همه جام هاي اروپايي با 15 جام مجموع بارسلوناست و بعد ميلان و بعد رئال مادريد....
ما نيازي به افتخار به جام هاي سراسر زير سوال دهه هاي " 50 و 60 " و اون جام هاي سراسر ناپاك دوران " فرانكو " نداريم و كه اگه اون ناپاكي ها نبودند مادريد و اين هواداران معلوم الحال چيزي براي افتخار نداشتند....!!!
توي همه اين سالها هم كه ديگه خبري از " ديكتاتوري " نيست هر چيزي گرفتيم " پاك " بوده و " پاك "...هميشه وقتي موفق باشي دشمنانت هم بيشتر مي شوند...!
حتما گربه سياهي به نام ليون ! و 4 تايي شدن جلوي دورتموند و " حسرت 12 ساله يه نيمچه جام اروپايي " ! رو فراموش كرديد....!
بارسلونا بدون شما حسودان افتخاراتي كه كسب مي كنه براي ما شيرين نيست....! تا شما بدخواهان هستين اين قطار بهتر از قبل به پيش مي ره...!
ما بارسلونا هستيم...مغرور...با صلابت و بدون توقف....!
شما بريد به فكر حسرت 12 ساله و زير اتلتيكو نموندن باشيد....!!!


پنج‌شنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۲ (۱۶:۱۲)
 
onlymessi10
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
واقعآ فوق العاده بود ممنون


پنج‌شنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۲ (۱۵:۲۲)
 
danialfarzane
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
اگه به قول شما مشکل رونالدو با صدقه دادن حل میشه مشکلی نیست
اصلا اگه دوست داره مسی و ریبری تو مراسم شرکت نکنن و انصراف بدن!!
در ضمن اینقدر از رونالدو بد تعریف نکنید
این بازیکن یکسری اخلاق های خوبی هم داره هرچند به پای کینگ لئو نمیرسه


پنج‌شنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۲ (۱۵:۰۰)
 
hmjz_1
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
مقاله جالبی بود. هر چند از حق نگذریم امسال که نه این دو ماه رونالدو تو اوج بوده و آمار گلزنیش بالاست ولی خب این دو ماه ما مسی مصدوم را داشتیم و این مصادف شده با درخشش یهویی رونالدو و حالا همه این دو ماه را میبینند. اگر مسی آخر فصل قبل هم مصدوم نشده بود و جلوی بایرن میتونست بازی کنه و بارسا جام میگرفت دیگه کسی این حرفها را نمیزد . ولی خب به نظرم ریبری شانسش بالاتر از همه است هر چند با توجه به اینکه رای گیریه احتمال دوباره شدن مسی هم هست.
این حرکت بی ادبانه رونالدو هم نشون میده هر چند در آمار گلزنی از همه جلو بیفته ولی در اخلاق از همه عقبه .


پنج‌شنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۲ (۱۴:۵۷)
 
irancoolboy
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
سال قبل که مسی یه جام حذفی برد کفش طلای اروپا لالیگا و چمپیونزلیگ رو هم برد و 91 گل هم زد همه بردنش زیر سوال حالا که رونالدو نه اون افتخارات رو برده نه 91 گل زده چطور شایسته ی این عنوانه؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


پنج‌شنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۲ (۱۴:۴۴)
 
Mxplode
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
یه مسابقه ای چیزی نداریم مثلا به اسم «مقالات برتر ورزشی» ؟!

به قرآن این بره اول میشه ! =D>

نقل قول
عده ای این انتخاب بازیکنان و مربیان فوتبال را با این استدلال که مسی هیچ عنوان تیمی بدست نیاورده است، زیر سوال بردند.

کوپا رو گرفتیم ! زرافه که امسال رسما هیچ غلطی نکرده ! اگه انتخاب بشه واصعا مضحکه ...

این مقاله میتونه سوزش شدیدی باشه برا همه رئالیا !


پنج‌شنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۲ (۱۴:۱۷)
 
Dariush_HERO
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
واقعا ممنون بابته این متن زیباااا.عالی بود.
به نظره من مسی توپ طلارو میگیره.همونطور که دیروز کفش طلارو گرفت.ولی خب بخوام منطقی تر فک کنم بعد مسی حق ریبریه.نه کرییییییس.اون هیچ کاری نمیکنه و فقط گل میزنه.فوتبال ک فقط گل زدن نیست.


پنج‌شنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۲ (۱۳:۰۱)
 
najieman
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
بی نهایت زیبا بود. واقعیت رو باید قبول کرد. واقعیت تلخ اینه که قرار نیست همیشه حق به حق دار برسه.


پنج‌شنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۲ (۱۲:۲۹)
 
Dos.Santos
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
نقل قول
آنها که فوتبال را به خاطر فوتبال دوست دارند، نه ابروی تمیز و لبخند ژکوند در کنار فلان برند شامپو، هیچ وقت رونالدو را در سایه مسی ندیده اند. اما انگار امسال مصدومیت مسی، فرصت عقده گشایی را فراهم آورده است!

بیشتر از 4 ساله که عضو این سایتم و بیشتر از 7 ساله که به نت دسترسی دارم، هیچ وقت مقاله ای به این زیبایی و جامعی ندیدم ...
فقط می تونم تشکر کنم ...

The Fallen Lord



پنج‌شنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۲ (۱۲:۰۳)
 
Alireza17
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
نقل قول
به هر شکل ممکن این توپ طلایی را به دست این کودک دل نازک برسانند تا دوباره مثل بچه هایی که بغل دستیشان اسباب بازی آنها را بر می دارد، بلوا به پا نکند - امان از این بغل دستی (مسی) بازیگوش!


خیلی باحال بود


پنج‌شنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۲ (۱۱:۲۴)
 
miladbasir69
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
بهترین بازیکن دنیا مسی است و دومین بازیکن هم مسی مصدوم است/ اینو تو یه مقاله خوندم


پنج‌شنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۲ (۱۱:۰۷)
 
m.a.f
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
نقل قول
حکایت این عکس را هم که می دانید؟ اخلاق حرفه ای مادریدی - پرتغالی در زمین فوتبال است!






پنج‌شنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۲ (۱۰:۴۷)
 
messineymar57
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
خاک بر سر فیفا که رای گیری توپ طلا رو بعد از پرتغال سوئد تمدید کرد.
امسال اول حق مسی هست که ببره دوم ریبری وسوم نیمار و چهارم زلاتان.


پنج‌شنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۲ (۱۰:۲۷)
 
سوداگر
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
بایدخیلیها میمردن خیلیها مصدوم میشدن وقانون رای گیری رو عوض میکردن تااین آقای پنالدو توپ طلارو بهش صدقه بدن تازه


پنج‌شنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۲ (۱۰:۲۴)
 
Ali.Rezaei
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
بچه ـس دیگه! دلش میخواد!

مالدیوی ها که مثل ما مناعت طبع ندارن که!

به صدقه خوردن هم قانع هستند!!!


پنج‌شنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۲ (۹:۴۲)
 
mohammadmb11
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
حتی اگه رونالدو هم انتخاب بشه به این معنی نیست که تو دنیا بهترینه
به این معنیه که بهترین بازیکن مصدوم بوده و نتونسته تمام توانش رو نشون بده وگر نه تا زمانی که مسی تو این دنیا پا به توپه هیچ کسی بهترین نیست


پنج‌شنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۲ (۹:۲۳)
 
hamedkazemi
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
این متن درست است و و این خیلی اشتباه است که رای گیری را تمدید میکنند ولی امسال درکل رونالدو از مسی بهتر بازی کرده است و این توش کی نیست

در کل من که یه بارساییم و عاشق مسی وببازیکنان تیمش هستم رونالدو امسالحقش است که توپ طلا را ببرد


پنج‌شنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۲ (۹:۱۷)
 
mojtabadehg
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
درود بر شرف کسی که این مطلب رو نوشته حق مطلب رو به بهترین شکل ممکن ادا کرده. چقدر قشنگ واقعیتها رو آورده


پنج‌شنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۲ (۹:۱۴)
 
Mohammad.12
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
نقل قول
کسی چه می داند، شاید شوی تمسخر توسط بلاتر هم یک جور تبلیغ معکوس برای رونالدو باشد




دقیقا. با اون حرف ها نظر خیلی ها رو به سمت رونالدو برگدوند ...
تمدید مهلت آرا هم که دیگه این شاهکار رو تکمیل کرد


پنج‌شنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۲ (۹:۰۷)
 
martino
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
اولا این متن بی نظیر بود دمتون گرم ثانیا من اصلا برام مهم نیست امسال گریس جایزه رو ببره آقایون بذارید 1 بار بیاد تو مراسم گالا و با لب و لوچه ی آویزان برنگرده دهاتشون(مادرید) لیو هم امسال نگیره سال بعد مال خودشه!!!!


پنج‌شنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۲ (۹:۰۱)
 
behnoush1360
پاسخ به: تلاش عاجزانه رسانه ای برای بیرون کشیدن رونالدو از سایه مسی
البته مصدومیت مسی هم مزید بر علت شد تا پنالدو جسور بشه و این دو ماهه خوب بازی کنه
نخ سوزن بازی با سوئد
در هر حال مسی سرور پنالدوه
زنده باد بارسا



پنج‌شنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۲ (۶:۴۶)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۱۱ کاربر آنلاین است. (۲۱ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۱۱

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!