9 کلاسیک، آری؟!اختصاصی
فرستنده مسیح تقی پور در تاريخ پنجشنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۲ (۲۱:۵۰) (۱,۵۲۰ بار خوانده شده) خبرهای فرستاده شده توسط این شخص
نویسنده: مسیح تقی پور / FCBarcelona.ir
وجود بازیکنی با ویژگیهای لیونل مسی اصلیترین عامل شکلگیری پدیده False 9 بود. در حقیقت پپ گواردیولا مسی را آزاد گذاشت تا همه جای زمین را تحت نفوذ خود قرار دهد و با رهبری پاسهای ترکیبی خاص بارسا به عمق بزند.
مسی هم برتری عددی و تکنیکی در میانه زمین ایجاد میکرد و هم بدون آنکه همانند مهاجمان کلاسیک "هدف" مدافعی خاص قرار گیرد ، راههای نفوذ به دروازه را میآزمود . شیوهای که با حضور فابرگاس در بارسا و تیم ملی اسپانیا پررنگتر شد.
برای تیکی تاکای بارسلونا این یک فصل نو بود و با درخشش لئو مسی هیچکس خلا یک مهاجم کلاسیک در محوطه جریمه را حس نمیکرد. اما به بن بست خوردن بارسا در برخی دیدارهای دو فصل اخیر که حتی گاهی به عدم ایجاد موقعیت گلزنی منجر میشد، این تئوری را با اما و اگرهایی روبرو کرد، خصوصا در بازیهایی که لئو مسی درخشش همیشگی را نداشت، بارسا برای خلق موقعیت به مشکل بر میخورد. حقیقتی که باید پذیرفت کامل نبودن این سیستم است، هر تئوری و تاکتیکی که در فوتبال متولد میشود مزایا و معایبی دارد، اگر مزایا بر معایب بچربد، شاخ و برگ یافته و به تکامل رسیده و همه گیر میشود و اگر تمام قد عیب باشد فراموش میشود.
حقیقت این است که بارسا گاهی نمیتواند راحت به گل برسد. بارسا از راحتترین راه گلزنی محروم است، یعنی روی آوردن به بازی هوایی. دیگر مدافعی نیست که پاس را قطع کند و فضا را ببندد. چه ایرادی دارد که بارسا با یک کرنر و ضربه سر به گل برسد؟ یا بتواند از ریباند این ضربات استفاده کند؟ یا مهاجمی را طعمه مدافعان قرار داده و تمرکز را بر روی مسی کاهش دهد؟ مهاجمی که با دوندگی بیامانش پا به سن گذاشتگی ژاوی و شکنندگی اینیستا را جبران کند و دفاع حریف را به شدت تحت فشار قرار دهد؟
با احترام به تاثیر فوقالعاده مارتینو در تحول بازی تدافعی تیم، همه میدانیم که دیر یا زود مدافعی با کلاس جهانی به آبی اناریها خواهد پیوست و این بسیار ضروریست. جانشینی ویکتور والدس چالش بزرگ دیگر بارسا در آیندهای نزدیک است. اما اکنون زمزمههای خرید یک مهاجم 9 کلاسیک وجود دارد.
خرید یک مدافع برای جانشینی پویول، خرید جانشین والدس، تعیین جانشین ژاوی در چند سال آینده و در کنار آن تزریق بازیکنان جوانی مئل بارترا، مونتویا، روبرتو، دلوفئو، دونگو و .... مواردیست که خواه و یا ناخواه انجام خواهد شد و مهم این است که خوب انجام شود. اما این تغییرات سبک بازی بارسا را متحول نمیکند، البته منظور از تحول تغییر تیکی تاکا نیست، بلکه ایجاد تنوع بیشتر و غیرقابل پیش بینی بودن برای حریف است و این تصمیمی است که ذهن مارتینو را درگیر خود ساخته است. گرچه حضور نیمار و تغییرات مارتینو تا اینجای کار بارسا را از رکودی که دامن گیرش شده بود رهایی داده اما این خلا هنوز حس میشود. مارتینو دوست دارد بارسا غیرقابل پیش بینیتر باشد، دستش برای هرگونه تغییر باز باشد و پلنهای مختلفی را برای آچمز حریفان استفاده کند.
هر «تز» یک «آنتی تز» دارد و خود این «آنتی تز» یک «تز» جدید است که علیه آن یک «آنتی تز» جدید ساخت میشود. اکنون نوبت ماست که برای تز «آنتی بارسا» یک «آنتی اتوبوس» طراحی کنیم!
حضور یک مهاجم کلاسیک با قدرت بدنی، قدرت سرزنی و قدرت تمام کنندگی بالا میتواند بارسا را متحول کند. مهرهای که حضورش در مواقعی که کار برای بارسا گره خورده به شدت احساس میشود. به این 2 ترکیب دقت کنید.
ترکیب اول:
والدس
آلبا ..... پیکه ..... پویول ..... دنی آلوز
بوسکتس
نیمار ..... اینیستا ...... مسی ..... الکسیس
9 کلاسیک
ترکیب دوم:
والدس
آلبا ..... پیکه ...... دنی آلوز
بوسکتس
نیمار ..... اینیستا ..... ژاوی ..... الکسیس
مسی
9 کلاسیک
ترکیب اول در شرایطی که تیم به گل نمیرسد و ترکیب دوم با 3 مدافع و در شرایط اورژانسی! اما این 2 ترکیب فرضی به این معناست که یا باید با یک مدافع کمتر بازی کرد، یا از بین ژاوی، اینیستا و فابرگاس باید بیش از یک نفر بیرون باشد و این خود یک چالش است!
تغییر دیگر بردن مسی به کانال راست زمین است و این یعنی حذف الکسیسی که در اوج است و اینکه پدرو و الکسیس باید با نیمار برای جایگاهشان رقابت کنند و البته این تغییر کارایی مسی را به شدت محدود میکند.
سوال اینجاست ایده مارتینو برای استفاده از این مهاجم چیست؟
سخن آخر
اکنون شایعاتی پیرامون خرید یک مهاجم حتی در زمستان به گوش میرسد، چه این شایعات حقیقت داشته باشد چه نداشته باشد، آیا واقعا به این مهاجم نیاز است؟ این مهاجم کجای پازل تاکتیکی مارتینو قرار دارد؟ با ورود او مسی چه نقشی خواهد داشت؟ تکلیف سه طراح میانه میدان چه خواهد شد؟ مارتینو با چالش شیرین ترافیک شدید خط حمله کنار میآید؟ آیا این مهاجم که قطعا باید با کلاس و بزرگ باشد فقط برای موارد ضروری استفاده میشود؟ آیا تاب نیمکت نشینی دارد؟ اساسا آیا بارسا به دنبال تحول کلی است یا صرفا به دنبال یک «مشکل گشا» در شرایط خاص؟
اینها و بسیاری از سوالات دیگر اکنون روی میز است، بارسا نمیخواهد تجربه تلخ زلاتان مجددا تکرار شود. باید منتظر ماند و دید مارتینو برای پیرایش بارسای جدیدش چه اندیشههایی در سر دارد.
وجود بازیکنی با ویژگیهای لیونل مسی اصلیترین عامل شکلگیری پدیده False 9 بود. در حقیقت پپ گواردیولا مسی را آزاد گذاشت تا همه جای زمین را تحت نفوذ خود قرار دهد و با رهبری پاسهای ترکیبی خاص بارسا به عمق بزند.
مسی هم برتری عددی و تکنیکی در میانه زمین ایجاد میکرد و هم بدون آنکه همانند مهاجمان کلاسیک "هدف" مدافعی خاص قرار گیرد ، راههای نفوذ به دروازه را میآزمود . شیوهای که با حضور فابرگاس در بارسا و تیم ملی اسپانیا پررنگتر شد.
برای تیکی تاکای بارسلونا این یک فصل نو بود و با درخشش لئو مسی هیچکس خلا یک مهاجم کلاسیک در محوطه جریمه را حس نمیکرد. اما به بن بست خوردن بارسا در برخی دیدارهای دو فصل اخیر که حتی گاهی به عدم ایجاد موقعیت گلزنی منجر میشد، این تئوری را با اما و اگرهایی روبرو کرد، خصوصا در بازیهایی که لئو مسی درخشش همیشگی را نداشت، بارسا برای خلق موقعیت به مشکل بر میخورد. حقیقتی که باید پذیرفت کامل نبودن این سیستم است، هر تئوری و تاکتیکی که در فوتبال متولد میشود مزایا و معایبی دارد، اگر مزایا بر معایب بچربد، شاخ و برگ یافته و به تکامل رسیده و همه گیر میشود و اگر تمام قد عیب باشد فراموش میشود.
حقیقت این است که بارسا گاهی نمیتواند راحت به گل برسد. بارسا از راحتترین راه گلزنی محروم است، یعنی روی آوردن به بازی هوایی. دیگر مدافعی نیست که پاس را قطع کند و فضا را ببندد. چه ایرادی دارد که بارسا با یک کرنر و ضربه سر به گل برسد؟ یا بتواند از ریباند این ضربات استفاده کند؟ یا مهاجمی را طعمه مدافعان قرار داده و تمرکز را بر روی مسی کاهش دهد؟ مهاجمی که با دوندگی بیامانش پا به سن گذاشتگی ژاوی و شکنندگی اینیستا را جبران کند و دفاع حریف را به شدت تحت فشار قرار دهد؟
با احترام به تاثیر فوقالعاده مارتینو در تحول بازی تدافعی تیم، همه میدانیم که دیر یا زود مدافعی با کلاس جهانی به آبی اناریها خواهد پیوست و این بسیار ضروریست. جانشینی ویکتور والدس چالش بزرگ دیگر بارسا در آیندهای نزدیک است. اما اکنون زمزمههای خرید یک مهاجم 9 کلاسیک وجود دارد.
خرید یک مدافع برای جانشینی پویول، خرید جانشین والدس، تعیین جانشین ژاوی در چند سال آینده و در کنار آن تزریق بازیکنان جوانی مئل بارترا، مونتویا، روبرتو، دلوفئو، دونگو و .... مواردیست که خواه و یا ناخواه انجام خواهد شد و مهم این است که خوب انجام شود. اما این تغییرات سبک بازی بارسا را متحول نمیکند، البته منظور از تحول تغییر تیکی تاکا نیست، بلکه ایجاد تنوع بیشتر و غیرقابل پیش بینی بودن برای حریف است و این تصمیمی است که ذهن مارتینو را درگیر خود ساخته است. گرچه حضور نیمار و تغییرات مارتینو تا اینجای کار بارسا را از رکودی که دامن گیرش شده بود رهایی داده اما این خلا هنوز حس میشود. مارتینو دوست دارد بارسا غیرقابل پیش بینیتر باشد، دستش برای هرگونه تغییر باز باشد و پلنهای مختلفی را برای آچمز حریفان استفاده کند.
هر «تز» یک «آنتی تز» دارد و خود این «آنتی تز» یک «تز» جدید است که علیه آن یک «آنتی تز» جدید ساخت میشود. اکنون نوبت ماست که برای تز «آنتی بارسا» یک «آنتی اتوبوس» طراحی کنیم!
حضور یک مهاجم کلاسیک با قدرت بدنی، قدرت سرزنی و قدرت تمام کنندگی بالا میتواند بارسا را متحول کند. مهرهای که حضورش در مواقعی که کار برای بارسا گره خورده به شدت احساس میشود. به این 2 ترکیب دقت کنید.
آلبا ..... پیکه ..... پویول ..... دنی آلوز
بوسکتس
نیمار ..... اینیستا ...... مسی ..... الکسیس
9 کلاسیک
آلبا ..... پیکه ...... دنی آلوز
بوسکتس
نیمار ..... اینیستا ..... ژاوی ..... الکسیس
مسی
9 کلاسیک
ترکیب اول در شرایطی که تیم به گل نمیرسد و ترکیب دوم با 3 مدافع و در شرایط اورژانسی! اما این 2 ترکیب فرضی به این معناست که یا باید با یک مدافع کمتر بازی کرد، یا از بین ژاوی، اینیستا و فابرگاس باید بیش از یک نفر بیرون باشد و این خود یک چالش است!
تغییر دیگر بردن مسی به کانال راست زمین است و این یعنی حذف الکسیسی که در اوج است و اینکه پدرو و الکسیس باید با نیمار برای جایگاهشان رقابت کنند و البته این تغییر کارایی مسی را به شدت محدود میکند.
سوال اینجاست ایده مارتینو برای استفاده از این مهاجم چیست؟
سخن آخر
اکنون شایعاتی پیرامون خرید یک مهاجم حتی در زمستان به گوش میرسد، چه این شایعات حقیقت داشته باشد چه نداشته باشد، آیا واقعا به این مهاجم نیاز است؟ این مهاجم کجای پازل تاکتیکی مارتینو قرار دارد؟ با ورود او مسی چه نقشی خواهد داشت؟ تکلیف سه طراح میانه میدان چه خواهد شد؟ مارتینو با چالش شیرین ترافیک شدید خط حمله کنار میآید؟ آیا این مهاجم که قطعا باید با کلاس و بزرگ باشد فقط برای موارد ضروری استفاده میشود؟ آیا تاب نیمکت نشینی دارد؟ اساسا آیا بارسا به دنبال تحول کلی است یا صرفا به دنبال یک «مشکل گشا» در شرایط خاص؟
اینها و بسیاری از سوالات دیگر اکنون روی میز است، بارسا نمیخواهد تجربه تلخ زلاتان مجددا تکرار شود. باید منتظر ماند و دید مارتینو برای پیرایش بارسای جدیدش چه اندیشههایی در سر دارد.
پاسخ به: 9 کلاسیک، آری؟! | ||
---|---|---|
تنهاگزینه بین این سه بازیکن برباتوف هست چون این فصل تو اروپا بازی نکرده ولی من خودم اگرو رو خیلی بیشتر میپسندم
یکشنبه، ۳ آذر ۱۳۹۲ (۱۰:۱۲)
|
پاسخ به: 9 کلاسیک، آری؟! | ||
---|---|---|
لواندوسکی مهتره بهتر و تاثیر گذار تریست!
یکشنبه، ۳ آذر ۱۳۹۲ (۹:۰۴)
|
پاسخ به: 9 کلاسیک، آری؟! | ||
---|---|---|
این مقاله رو چند روز پیش تو گل خوندم
امیدوارم اونا از شما کپی کرده باشن نه برعکس
شنبه، ۲ آذر ۱۳۹۲ (۱۷:۴۶)
|
پاسخ به: 9 کلاسیک، آری؟! | ||
---|---|---|
جمعه، ۱ آذر ۱۳۹۲ (۲۲:۵۶)
|
پاسخ به: 9 کلاسیک، آری؟! | ||
---|---|---|
به نظر منم برای مواقع ضروری لازمه که یه مهاجم قدبلند داشته باشیم اما چه بهتر که اون مهاجم دونگو باشه ، نه کسی مثل لواندوفسکی که کلی باید بابتش پول بدیم و به هیچ عنوان هم نمیشه گذاشتش روی نیمکت
جمعه، ۱ آذر ۱۳۹۲ (۲۱:۵۱)
|
پاسخ به: 9 کلاسیک، آری؟! | ||
---|---|---|
در حال حاضر مهمترین چیزی که تیم نیاز داره یه مهاجم و مدافع هستش
جمعه، ۱ آذر ۱۳۹۲ (۲۱:۳۶)
|
پاسخ به: 9 کلاسیک، آری؟! | ||
---|---|---|
مخالفم
جمعه، ۱ آذر ۱۳۹۲ (۲۰:۴۳)
|
پاسخ به: 9 کلاسیک، آری؟! | ||
---|---|---|
فقط و فقط یه مدافع نیاز داریم دروازه بانم برا آخر فصل ...........
جمعه، ۱ آذر ۱۳۹۲ (۱۷:۰۲)
|
پاسخ به: 9 کلاسیک، آری؟! | ||
---|---|---|
هم یه مدافع نیاز داریم هم یه مهاجم سرزن ولی به نظر من مهاجم سرزن برای ترکیب اصلی نیاز نداریم یه مهاجمی لازم داریم که روی نیمکت بشینه و در مواقعی که لازم داریم ازش استفاده کنیم دقیقا مثل هنریک لارسون در سال 2006 اگه آگرو را بخوایم بیاریم فرقی به حال تیم نمیکنه چون اون هم قد کوتاهی داره و سرزن نیست تیم ما چیزی که زیاد داره مهاجم سرعتی و تکنیکیه به نظر من برباتف گزینه ی مناسبی برای تیم بارسلونا میتونه باشه اگه بخوایم بازیکن بزرگ بیاریم مسلما حاضر نیست نیمکت نشین باشه و اگه بخوایم فیکس بازیش بدیم باید یکی از مهاجمای تیم که در حال حاضر همه آماده هستند را بیرون بذاریم جمعه، ۱ آذر ۱۳۹۲ (۱۶:۵۳)
|
پاسخ به: 9 کلاسیک، آری؟! | ||
---|---|---|
اگه یه مهاجم بخریم باید پدرو یا الکسیس یکیرو بفروشیم که خوشم نمیاد
جمعه، ۱ آذر ۱۳۹۲ (۱۵:۳۹)
|
پاسخ به: 9 کلاسیک، آری؟! | ||
---|---|---|
واقن ب ی مهاجم نوک نیاز داریم اگه تو خیلی از سانترها دقت کنید کسی تو محوطه ی حریف نیس ک سر بزنه چون مسی به عقب بر میگرده بعضی وقتا نمیتونه خودشو سری ب محوطه برسونه حالا اگه یه مها جم نوک همیشه تو محوطه باشه و مسی پشتش با آزادی بازی کنه عالی میشه جمعه، ۱ آذر ۱۳۹۲ (۱۴:۵۰)
|
پاسخ به: 9 کلاسیک، آری؟! | ||
---|---|---|
MASIH مقالتون مثل همیشه عالی بود جمعه، ۱ آذر ۱۳۹۲ (۱۴:۰۶)
|
پاسخ به: 9 کلاسیک، آری؟! | ||
---|---|---|
خوبه بلاخره یکی باید به فکرآینده می بود
جمعه، ۱ آذر ۱۳۹۲ (۱۲:۵۷)
|
پاسخ به: 9 کلاسیک، آری؟! | ||
---|---|---|
خوب باید اول اولویت ها رو مشخص کرد.با فرض خرید یکی از این دو بازیکن نمیتونن تو CL بازی کنند و ضمن اینکه ترافیک بازیکنان هم ملموسه. قرار داد لواندوفسکی تا 30 ژوئن هست و بعد از اون بازیکن آزاده ، آگوئرو هم یک ویژگی خوبی که داره اینکه هم با لالیگا آشناست هم آرژانتینی هست. جمعه، ۱ آذر ۱۳۹۲ (۱۲:۴۳)
|
پاسخ به: 9 کلاسیک، آری؟! | ||
---|---|---|
what?????????????????????/
جمعه، ۱ آذر ۱۳۹۲ (۱۲:۲۶)
|
پاسخ به: 9 کلاسیک، آری؟! | ||
---|---|---|
به نظر من 9 کلاسیک هم مثل مدافع، برای تیم نیازه ولی ژاوی هنوز هم میتونه بمونه چون پستش جوریه که تجربه مهمتر و تاثیر گذارتر از سرعت هست و البته تو این تغییر سبک خط حمله بارسا، بهتره دیگه تغییر سبک خط میانی فعلا اتفاق نیافته.
جمعه، ۱ آذر ۱۳۹۲ (۱۲:۰۷)
|
پاسخ به: 9 کلاسیک، آری؟! | ||
---|---|---|
من میگم اول یه مدافع بخریم بعدش به خرید 9 کلاسیک فکر کنیم چون گیریم ما الان لوا یا آگرو رو خریدیم نمی تونیم الان تو لیگ قهرمانان ازشون استفاده کنیم که مشکل ما هم دقیقا تو مراحل پایانی cl هست. بهتره اول برای جانشین والدس و دفاع وسط یه فکری بکنیم بعدش تو تابستان حالا یا با قرض دادن تیو یا پدرو جا رو برای یه مهاجم باز کنیم. اگر هم خواستیم تو ژانویه مهاجم بخریم برباتف بیاد بهتره ولی نظر من برای مهاجم صبر کردن تا تابستونه!
جمعه، ۱ آذر ۱۳۹۲ (۱۱:۲۱)
|
پاسخ به: 9 کلاسیک، آری؟! | ||
---|---|---|
موافقم ژاوی هنوز خوب بازی میکنه جمعه، ۱ آذر ۱۳۹۲ (۱۰:۳۲)
|
پاسخ به: 9 کلاسیک، آری؟! | ||
---|---|---|
ژاوی هنوز داره خوب بازی میکنه الان نیازی به جانشین نداره. فقط یه دروازه بان میخوایم و یه دفاع وسط. مهاجم هم نیازی نداریم. اما اگه این والدس میموند دیگه عالی میشد. جمعه، ۱ آذر ۱۳۹۲ (۹:۳۵)
|
پاسخ به: 9 کلاسیک، آری؟! | ||
---|---|---|
من با خرید 2 دروازه بان موافق نیستم باید یکی بخریم و در کنارش یکی رو پرورش بدیم و شماره 9 برای بارسا فقط در تعداد محدودی از بازی ها که کار گره میخوره و تیم حریف زیاد دفاعی کار میکنه خوبه خصوصا در لیگ قهرمانان شماره 9 بیشتر به کار بارسا میاد
جمعه، ۱ آذر ۱۳۹۲ (۶:۵۴)
|
پاسخ به: 9 کلاسیک، آری؟! | ||
---|---|---|
خرید 2 دروازه بان خرید 1 مدافع خرید یه هافبک به عنوان جانشین ژاوی خرید آگوئرو به دلیل هارمونی فوق العاده با مسی برای فصل بعد . (قرض دادن تیو به یه تیم دیگه تا تجربش بیشتر بشه ) جمعه، ۱ آذر ۱۳۹۲ (۲:۱۰)
|
پاسخ به: 9 کلاسیک، آری؟! | ||
---|---|---|
آوردن یک مهاجم نوک دوباره مشکلات بارسا با زلاتان رو زنده میکنه. شاید در بعضی بازی ها نیاز بشه اما در مجموع 9 کلاسیک یک خرید غیر ضروریست. جمعه، ۱ آذر ۱۳۹۲ (۱:۱۳)
|
پاسخ به: 9 کلاسیک، آری؟! | ||
---|---|---|
ماتودفاع ضعف داريم مهاجم ميخايم چيكار؟
جمعه، ۱ آذر ۱۳۹۲ (۰:۲۶)
|
پاسخ به: 9 کلاسیک، آری؟! | ||
---|---|---|
به نظرم توی این زمستون بازیکن واجب تری که باید بخریم یه مدافع هست.خرید مهاجم توی این موقع فصل کار احمقانه اییه
جمعه، ۱ آذر ۱۳۹۲ (۰:۰۹)
|
پاسخ به: 9 کلاسیک، آری؟! | ||
---|---|---|
[ولی به نظر من به هر دو گزینه ی مهاجم سر زن ومدافع سر زن نیاز داریم چون میانگین قدمون بدون در نطر گرفت سرخیو وپیکه خیلی پایئنهوبا 9 کلاسیک اما به شرطی که خرید مدافع فراموش نشه کاملا موافقم
پنجشنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۲ (۲۳:۱۷)
|
پاسخ به: 9 کلاسیک، آری؟! | ||
---|---|---|
البته طبق خبری که از ایسنا خوندم سران بارسا علاوه بر سرجیو آگرو و رابرت لواندوفسکی گزینه دیگه ای هم دارن: دمیتار برباتف مهاجم بلغاری تیم فولام انگلیس! الته من با خرید هیچکدوم موافق نیستم و تاکیدم رو یه مدافع سر زنه! پنجشنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۲ (۲۲:۴۸)
|
پاسخ به: 9 کلاسیک، آری؟! | ||
---|---|---|
بازی هوایی!! چیزی که خیلی ها دوست دارن ببینن باید قبول کنیم تو ضربات هوایی تنها امیدمون پیکه هست و اگر دقت کنید تمام سانترها رو پیکه خلاصه میشه درسته که تو ضربات هوایی موفق بوده اما یک نفر کافی نیست مطمئنا وقتی حریفامون کرنر یا ضربه ایستگاهی ازمون میگیرن استرس تمام وجودمون رو میگیره چون کسی رو نداریم که بهش تکیه کنیم دوسالی که زلاتان تو تیم بود ما رو ضربات هوایی خیلی خوب کار میکردیم اما از وقتی رفت دیگه خبری از ضربه سر و بازی هوایی نیست من به شخصه علاقه ی زیادی به تیکی تاکا دارم و به نظرم ما به یه مدافع سرزن بیشتر از یه مهاجم سرزن نیاز داریم به طور کلی من با 9 کلاسیک مخالفم!! در مورد جانشین ژاوی و اینیستا هنوز زوده البته جوانان با استعداد زیادی مثل ایسکو; گوتزه و خیلی از هافبک های جوان که دارن روی کار میان هستن که میتونن جانشین باشن اما هنوز زوده! درمورد والدس هم مطمئنا جانشینی مثل خودش پیدا نمیشه و من تاکید دارم که مدیران بارسا باید راضیش کنن که بمونه چون مطمئنا هیچکس تعصب والدس نسبت به بارسا رو نداره!! پنجشنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۲ (۲۲:۳۵)
|
پاسخ به: 9 کلاسیک، آری؟! | ||
---|---|---|
جانشین ژاوی؟؟؟؟؟
پنجشنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۲ (۲۲:۰۷)
|