به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

روز بزرگ برای حامیان هلندی بارسلونالیگ قهرمانان
فرستنده پارسا مظفری در تاريخ جمعه، ۸ آذر ۱۳۹۲ (۱۲:۴۷) (۷۶۳ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: پارسا مظفری / FCBarcelona.ir


بارسلونا اولین سفر رسمی خود را به آژاکس آمستردام سپری می‌کند. با وجود ارتباط تاریخی بسیار بین دو باشگاه، هیجان زیادی در بین حدودا دو میلیون هوادار بارسا در هلند وجود دارد.

ما با رؤسای دو باشگاه طرفداران هلندی بارسلونا در مورد حال و هوای شهر صحبت کردیم.

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

از زمان میشل، کرویف و نیسکنس، تا به حال یک رابطه نزدیک بین بارسلونا و آژاکس آمستردام وجود داشته است. روبن ساودرا، رئیس انجمن هواداران بارسا در آمستردام ، ادعا می‌کند که «بسیاری از طرفداران هلندی فوتبال (به خصوص طرفداران آژاکس) بارسلونا را به عنوان تیم دوم خود می‌بینند. بدیهی است، این واقعیت که بسیاری از بازیکنان و مدیران هلندی در بارسلونا بوده‌اند نقش مهمی ایفا می‌کند. با این حال، دلیل اصلی این علاقه بزرگ در واقعیت این است که باشگاه دیگری در جهان نیست که فوتبال را با همین فلسفه بازی می‌کند... آنها به بارسلونا احساس علاقه می‌کنند چون فوتبالی را بازی می‌کنند که آنها دوست دارند».

در آخر با هم

بنابراین به نظر باور نکردنی می‌رسد که این دو باشگاه تاریخی هرگز در رقابت‌های رسمی به دیدار هم نرفتند. پس هیجان آشکاری بود زمانی که بارسا و آژاکس با هم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان امسال همگروه شدند.. «ما یک انجمن جوان هستیم و از زمانی که به طور رسمی آغاز به کار کردیم، هر سال در پی قرعه کشی و با انتظارات بزرگ بودیم ، به امید آژاکس – بارسا» ساوادرا توضیح می‌دهد. «اگرچه، شانس با ما یار نبود، و آژاکس سه سال پیاپی باید به مصاف رئال مادرید می‌رفت! بنابراین، شما می‌توانید تصور کنید که ما چه واکنشی داشتیم زمانی که متوجه شدیم بارسا در نهایت برای اولین بار به آمستردام می‌آید».

پیتر گودبلود، رئیس هواداران باشگاه بارسلونا در روسمالن، اضافه می‌کند که « در روز قرعه کشی، ما به عنوان باشگاه هواداران بیش از 200 ایمیل دریافت کردیم که خواهان بلیط بازی بودند. و باور کن، که بسیار، این تعداد بالا است».

چینش برنامه

هیچ کدام از دو باشگاه طرفداران هلندی قادر به سفر به بارسلونا برای بازی اول نبودند، اما چندین فعالیت در اطراف آمستردام سازمان دهی کرده‌اند. دوشنبه شب، اعضای انجمن آبی و اناری‌ها در آمستردام مراسم شامی را با نمایندگان بارسلونا در تاورنا بارسلونا خواهند داشت، یک رستوران کاتالانی که آنها به طور معمول برای تماشای بازی بارسا گرد می‌آیند و محل برگزاری اجتماعات است.

روز سه شنبه، باشگاه روبن ساودرا را نیز محلی مشترک برای تمام حامیان بارسلونا که به آمستردام سفر می‌کنند تدارک دیده است. ، با شروع در ساعت 15:30 در نیومارکت در مرکز شهر و معروف به دلیل وجود کافه‌های بسیار. روبن ساودرا توضیح می‌دهد که «ایده این است که تا 18:30 یا 19:00 آنجا باشیم و پس از آن با هم به ورزشگاه برویم ... یک خط مستقیم مترو از نیومارکت به آمستردام آرنا وجود دارد». متروی ورزشگاه استرندویلت است، خط 54.....

لذت بردن از آمستردام

برای آن دسته از طرفداران که مایل به دیدن بخشی ازشهر هستند، روبن می‌گوید: «من می‌توانم مکان‌های توریستی معمول را توصیه کنم، مانند خانه آن فرانک، موزمپلین (با موزه ون گوگ و ریکموزم ازبین دیگران)، پیاده روی دراطراف جوردان، و میدان دام و منطقه معروف رد لایت. جاهایی که کمی کمتر توریستی است شامل آلبرت سوییپ مارک (بازار مخصوص فروش اشیاء ارزان قیمت یا دست دوم) یا بروورجی: آسیاب بادی که برای تهیه آبجو به کار می‌رود».

و البته، طرفدارانی که روز چهارشنبه هنوز هم در شهر هستند باید به یاد داشته باشند که آژاکس در لیگ جوانان یوفا پذبرای بارسا است . این بازی از ساعت 19:00آغاز خواهد شد».

برای طرفدارانی که بدون بلیط به آمستردام سفر می‌کنند، اما که فقط می‌خواهند فضا را احساس کنند، انجمن هواداران باشگاه بارسلونا در حال سازماندهی تماشای بازی در رستوران B-eat در کنار ورزشگاه است، که از ساعت 17.00 آغاز خواهد شد.برگزارکننده این برنامه، پیتر گودبلود، به ما گفت که « پس از تجمع در نیومارک، همه طرفداران بارسا را در محل‌مان پذیرا خواهیم بود».

احساسات آمیخته

اگر چه سه شنبه وعده یک روز فوق‌العاده را برای طرفداران بارسا مستقر در آمستردام می‌دهد، در همان زمان مورد غیر معمولی خواهد بود. همه آنها ممکن است طرفداران دو آتشه باشگاه کاتالان باشند، اما در همان زمان، بسیاری از آنها طرفدار آژاکس نیز خواهند بود ! همانطور که پیتر به ما گفت« دشوار است که به تماشای بازی دو تیمی که دوستشان داری بنشینی،زمانی که آنها در برابر یکدیگر بازی می‌کنند. به طور معمول خوب است آن یکی از آن‌ها را در طول مسابقه انتخاب کنی. در این نوع بازی‌ها این غیر ممکن است که این چنین کاری انجام دهید، احساسات در حال حرکت هستند».

روبن اضافه می‌کند که« برخی از طرفداران ممکن است قلب خود را تقسیم کنند، اما از آنجایی که بارسا در حال حاضر به دور بعد صعود کرده است و آژاکس باید امتیاز کسب کند، بسیاری از هلندی‌ها ازآژاکس حمایت خواهند کرد... من مطمئن هستم که جو ورزشگاه فوق‌العاده خواهد بود! این یک بازی بین دو دوست خوب است و من مطمئن هستم که ما بازی خوبی را شاهد خواهیم بود، با دو تیمی که تلاش می‌کنند بازی فوتبال خود را انجام دهند».
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۳۲ کاربر آنلاین است. (۱۵ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۳۲

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!