به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

«من یك برنده صد در صد هستم!»مصاحبه
فرستنده سام فروهش در تاريخ دوشنبه، ۱۱ تیر ۱۳۸۶ (۰:۴۳) (۱,۲۱۷ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: سام فروهش / FCBarcelona.ir


اریك آبیدال جنبه‌های لذت بخش بازی برای آبی و اناری‌ها را در اولین مصاحبه‌اش به عنوان بازیكن بارسا هنگام صحبت با Barça TV و مشاهده لینک مرور كرد.

بعد از مراسم معارفه در روز جمعه, ملی‌پوش فرانسوی درباره افكارش برای انتقال به نوكمپ باز و صادق بود و در مورد نقشه‌هایش برای آینده و افكارش برای بازی و هم‌تیمی‌های جدیدش صحبت كرد.


برای چه اشتیاق شما برای آمدن و بازی برای بارسا زیاد بود؟

دلیل این اشتیاق این است كه من همیشه دوست داشتم برای بارسا بازی كنم, اما من نیاز به زحمت زیادی برای امضا كردن با باشگاه داشتم و خیلی خوشحالم كه آن‌ها این كار را انجام دادند چون این یعنی كارم تا به اینجای كار رضایت آن‌ها را جلب كرده است.

آیا این مرحله را بزرگترین مرحله حرفه‌تان می‌دانید؟

بازیكن حرفه‌ای مراحل زیادی دارد و هنگامی كه به لیون پیوستم می‌دانستم كه یه درجه بالا آمده‌ام و حالا سختی كشیده‌ام تا مرحله‌ای دیگر بالاتر بیایم و آمدن به بارسلونا لحظه بزرگی است. اما انتظار ندارم كه همه چیز همینجا متوقف شود.

آماده هستید؟

خودم معتقدم كه آماده‌ام. من نمی‌توانم برای همه صبر كنم تا ببینم چگونه با باشگاه جور می‌شوم و امیدوارم هم‌تیمی‌هایم بتوانند به من كمك كنند تا آماده شوم و احساس كنم كه در خانه خود هستم.

چگونه خود را تعریف می‌كنید؟

من یك برنده صد در صد هستم و صفر درصد تقلب می‌كنم.

ورود شما فكر می‌كنید چگونه به تیم كمك كند؟

من واقعا نمی‌دانم, ممكن است واقعیت اینكه من همیشه هرچه كه دارم را رو می‌كنم و برای برد به میدان می‌روم، بتواند كمك كند. ممكن است همچنین من به پیشروی تیم برای بدست آوردن نتایج خوب كمك كنم.

در كدام پست راحت‌تر هستید; دفاع چپ یا در جناح چپ دفاع مركزی؟

بازی در جناح چپ دفاع مركزی مكان مورد علاقه من است, اما من به عنوان دفاع چپ نیز زیاد بازی كرده‌ام. اگر مجبور باشم انتخاب كنم دفاع مركزی را برمی دارم, اما برای تیم، آن‌ها من را به عنوان دفاع چپ بازی خواهند داد و در آن جا من برای تیم ملی فرانسه نیز بازی كرده‌ام، بنابراین این پست را بهترین پست خود می‌دانم.

راه بازی بارسا را چگونه می‌بینید؟

دو تماس با توپ و پیشروی با سرعت، با تلاش و گلزنی سریع و با كیفیت و قدرت هجومی تیمی كه دارند را به یاد می‌آورم. در زمان بازی‌ها آن‌ها طرفی هستند كه بیشترین مالكیت توپ را دارند و من فكر می‌كنم تمامی توانایی‌های تكنیكی و فیزیكی كه در دفاع دارند، آن‌ها را بهترین تیم ساخته است.

در مورد بازی كردن در كنار چندی از بهترین بازیكنان جهان چه فكر می‌كردید؟

من از اینكه در این تیم بازی می‌كنم و برابر آن‌ها نیستم، خوشحال بودم! حالا باید به سخت كار كردنم ادامه دهم و بازی در كنار این بازیكنان بزرگ همیشه برای من افتخار بوده است.

در بارسا شما بازیكنان سابق موناكو و دوستانی از تیم ملی فرانسه را در كنار خود خواهید داشت. آیا این می‌تواند به سازگاری شما كمك كند؟

صحبت با بازیكنان فرانسوی زبان در باشگاه كار را برای برقراری ارتباط آسان می‌سازد و این یعنی وقتی كه در مورد چیزی می‌خواهم بدانم، می‌دانم چگونه سوال كنم. من فكر می‌كنم بهترین راه برای سازگاری با هر باشگاهی, به خصوص اگر شما خارجی باشید, یادگیری و صحبت به زبان محلی است و به همین دلیل بود كه هنگام آمدن به اینجا اولین چیزی كه در مورد آن سوال كردم، این بود كه آیا معلمانی در باشگاه هستند كه من را برای یادگیری كاتالان و کاستیانو كمك كنند یا خیر.

در مورد فرانك رایكارد به عنوان مربی چه نظری دارید؟

رئیس باشگاه به من گفته است كه او مربی بزرگی است, بنابراین من خیلی خوشحالم كه یكی از بازیكنانی هستم كه با او كار می‌كنم، چرا كه او موفقیت‌های بزرگی با در بارسا داشته است و بازیكنان زیادی زیر نظر او پیشرفت كرده‌اند و حالا من امیدوارم كه به خوب بازی كردن زیر نظر او ادامه دهم.

هدف و آرزوهای شما چیست؟

من هدف‌های زیادی دارم چون اگر تیم به خوبی عمل كند، من نیز به شخصه عملكرد خوبی خواهم داشت. هدف من بردن همه افتخارات ممكن به همراه بارسلونا است.

در بازی به كدام بازیكنان دقت می‌كنید؟

تعداد آن‌ها زیاد است. الگوی من لیلیان تورام است و شانس با من یار است كه در كنار او بازی خواهم كرد. اما این تنها مورد نیست و بخت و اقبال در مورد بازی در كنار بازیكنانی مانند رونالدینیو, ساموئل اتوئو و دكو نیز یار بوده است و احساس شكست ناپذیری به شما دست می‌دهد. به علاوه, ما با تیری آنری و یایا توره نیز امضا كرده‌ایم و ممكن است بازیكنان بیشتری نیز بیایند. وقتی شما دفاع می‌كنید، دوست دارید یك نوع بازیكن باشید و هنگامی كه حمله می‌كنید، دوست دارید نوعی دیگر باشد و دوست دارید كه برای پستی كه بازی می‌كنید نمونه باشید.

چرا لیلیان تورام الگوی شما است؟

زمانی كه می‌خواستم با موناكو كارم را آغاز كنم، با او مقایسه می‌شدم و چیزی در ذهن من از روشی كه او بازی می‌كند، ثبت شد. لیلیان خطای زیادی مرتكب نمی‌شود، او همیشه سعی می‌كند كه پاك‌ترین عملكرد را در دفاع داشته باشد و من فكر می‌كنم با دنبال كردن شیوه بازی او به صورت دقیق توانسته‌ام، به خوبی از او پیروی كنم. من قدر او را چه در زمین و چه بیرون از آن می‌دانم.

رویاهای شما چه هستند؟

خیلی از رویاهای من به واقعیت پیوسته‌اند. اولین آن‌ها تبدیل شدن به بازیكن حرفه‌ای فوتبال بود و برای بدست آوردن آن خوش شانس بوده‌ام و حالا می‌خواهم لیگ قهرمانان و لیگ و جام حذفی اسپانیا را ببرم, و بالاتر از همه, به تیم ملی كشورم برای بردن جام جهانی كمك كنم.

در مورد دیگر خرید‌ها تابستانی بارسا چه نظری دارید؟

من برابر یایا توره هنگامی كه در المپیاكوس بود، بازی كرده‌ام و ما می‌دانستیم كه او بازیكن بزرگی است. اگر بارسا با او امضا كرده است، به خاطر كیفیت خوب بازی‌اش بوده است. او همچنین تكنیك زیادی دارد, خیلی قوی است, جنگجو است و بالانس خوبی را به تیم می‌آورد.
ما همگی می‌دانیم كه تیری آنری در آرسنال چه بدست آورده است و من می‌دانم كه او چه كارهایی برای تیم ملی می‌تواند بكند. ما می‌دانیم كه او تكنیك و قدرت دارد و می‌تواند گلزنی و خط حمله را رهبری كند. من فكر می‌كنم او هرچه كه در ارسنال داشت، را به همراه خود می‌آورد و می‌تواند چیزهای بزرگی با بارسا ببرد.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
behnoush1360
پاسخ به: «من یك برنده صد در صد هستم!»
زنده باد بارسلونا و زنده باد مسی


پنج‌شنبه، ۳ مرداد ۱۳۹۲ (۱۰:۳۰)
 
raminpanahi
پاسخ به: «من یك برنده صد در صد هستم!»
یاشاسین بارسلونا




جمعه، ۳۰ فروردین ۱۳۹۲ (۲۳:۱۹)
 
kingamir
پاسخ به: «من یك برنده صد در صد هستم!»
زنده باد بارسا


پنج‌شنبه، ۳۰ آذر ۱۳۹۱ (۲۱:۴۹)
 
farzadweisi
پاسخ به: «من یك برنده صد در صد هستم!»
viva barca


چهارشنبه، ۲۱ مهر ۱۳۸۹ (۱۳:۵۳)
 
farzadweisi
پاسخ به: «من یك برنده صد در صد هستم!»
viva barca


چهارشنبه، ۲۱ مهر ۱۳۸۹ (۱۳:۵۲)
 
farzadweisi
پاسخ به: «من یك برنده صد در صد هستم!»
viva barca


چهارشنبه، ۲۱ مهر ۱۳۸۹ (۱۳:۵۰)
 
LOVE_MESSI
پاسخ به: «من یك برنده صد در صد هستم!»
g


جمعه، ۷ خرداد ۱۳۸۹ (۱۴:۵۸)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: «من یك برنده صد در صد هستم!»



یکشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۱۰:۱۲)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۲۹ کاربر آنلاین است. (۱۶ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۲۹

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!