به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

تارزان همیشه متعصب كاتالان هابارسلونا
فرستنده مهمان در تاريخ یکشنبه، ۱۷ تیر ۱۳۸۶ (۱۶:۲۷) (۲,۲۶۹ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
سینا فتاح - مجله آفتاب / FCBarcelona.ir

کارلس سافوردا پویول متولد 13 آوریل سال 1978 است. پویول در پوبلا دی سگوئر شهری در شمال ایالت كاتالونیا چشم به جهان گشود و به نوعی می‌توان گفت تماما بارسایی است. او دوران فوتبالی خود را در بارسلونا آغاز كرد و برای تیم‌های دوم و سوم بارسلونا سالها درخشید. در فصل 96-97 یك بار برای تیم دوم بارسا به میدان رفت و البته گلزنی هم كرد. در دو فصل بعد یعنی 97 تا 99 در 74 بازی برای بارسا 3 بار گلزنی كرد. او در فصل 1999 و در حالی كه 8 بازی در خدمت تیم ب بود، به تیم اصلی فرا خوانده شد و در واقع پس از ارئه بازی‌های قابل قبول مورد توجه لوئیس ونگال، مربی هلندی وقت بارسا قرار گرفت و برای اولین بار در تاریخ 2 اكتبر 1999 مقابل وایادولید و با پیراهن شماره 24 برای تیم اصلی به میدان رفت.


در آن برهه از زمان مدافعانی چون فیلیپ آبلاردو، رازیگر و دی بوئر از دیگر اركان خط دفاعی این تیم بودند و پویول جوان به عنوان مدافع راست به بازی گرفته می‌شد. از همان زمان هم قدرت تدافعی او بر حركات هجومیش چربش داشت، به طوری كه تا حد زیادی به دفاع نه چندان مطمئن بارسا استحكام بخشید. در همین سالها بود كه توانست نخستین مقام جهانی خود را در المپیك با اسپانیا در سیدنی استرالیا كسب كند. بعد از آن تورنمت بود كه مربی هلندی اعتماد بیشتری به وی كرد، به طوری كه پویول یك عنصر دائمی برای تیم محسوب شد.
روند رو به رشد او در سالهای اخیر خیره كننده و چشم گیر بوده است. در فصل 2001-2001 در تركیب منتخب یوفا قرار داشت. در آن سالها پویول به عنوان دفاع راست برای این تیم 11 نفره بر گزیده شده بود. در سالی كه بارسا در رتبه حقارت بار 12 هم قرار گرفت اما تا رده دوم در پایان فصل صعود كرد.

پویول به همراه رونالدینهو از اركان اصلی این صعود بودند تا جایی كه اگر چند هفته دیگر لیگ ادامه می‌یافت بارسا می‌توانست والنسیای قهرمان را هم كنار بزند.
او در تیم ملی در همین سالها حضور داشت. مهمترین بازی او به همراه اسپانیا به جام جهانی 2002 بر می‌گردد كه البته در بازی با كره اسپانیا اسیر اشتباهات داوری شد و این تیم نتوانست به مرحله نیم نهایی راه یابد. او در یورو 2004 در تركب قرمز پوشان قرار داشت ولی نتوانست به موفقیتی دست یابد.
اوج سلطنت پویول در خط دفاع بارسلونا به فصل 2004-2005 بر می‌گردد، جایی كه او كاپیتان اول بارسلونا شد، آن هم در سنی كمتر از 25 سالگی. اگرچه پویول در فصل قبل از آن هم بعد از انریكه و کوکو سومین كاپیتان محسوب می‌شد. این در حالی بود كه تیم‌های بسیار قدرتمندی خواهان به خدمت گرفتن او شدند كه در راس انها آث میلان ایتالیا قرار داشت و برلوسكونی گفته بود زوج نستا و پویول یك زوج طلایی برای آنها خواهد بود.

ولی زمانی كه كارلوس پویول با بیان جمله «بارسلونا برای من مانند اكسیژن است و بدون این تیم زندگی برایم معنی ندارد» میزان تعصب راسخ خود را به همگان نشان داد، نه تنها میلان بلكه تیم‌های دیگر از خرید وی كاملا مایوس شدند. پویول تا سال 2010 با بارسا قرار داد دارد و با توجه به میزان این تعصب باید پویول را همیشه باید یك بارسایی بدانیم. قدرت بدنی بالا، هوش سرشار در امور دفاعی، پرش‌های حیرت آور و قدرت جالب در زدن ضربات سر در عمق دفاع بارسا و البته تعصب بالا همگی ستودنی هستند، البته چیزی كه بازیكنان بارسا از آن یاد می‌كنند، این است كه در شرایط سخت همیشه به تیم روحیه می‌دهد و این خود خصوصیتی طبیعی برای یک کاپیتان واقعی در فوتبال است. پس از شش سال ناكامی بارسلونا در كسب مقام اولی در جام‌های مختلف، این طلس در دوران کاپیتانی پویول شكسته شد و وی را می‌توان كاپیتان خوش یمنی نامید.

پویول در 2 سال گذشته از اركان همیشه اصلی این خط دفاعی بوده تا جایی كه خوان لاپورتا به عنوان تشکر، حقوق او را دو برابر كرده است.
اگر با خود بنگرید می‌بینید که اگر بارسا در خط دفاعی خود پویول را نداشته باشد، چه اتفاقی برای این تیم می‌افتد. به عنوان مثال پس از شكست سنگین بارسلونا در مقابل زاراگوزا با نتیجه 4 بر 2 به یك باره شیرازه این تیم اسپانیایی از هم پاشید. تیمی كه در 20 بازی فقط 16 بار گل خورده است، به یك باره در یك بازی 4 گل را دریافت كند؟ شاید بتوان چنین ترازدی را از تاثیر پویول در خط دفاعی بارسا دانست.

پویول و رئال مادرید

جالب است بدانید پویول همواره در بازی‌های رو در رو مقابل رئال مادرید بازی درخشانی را به معرض نمایش گذارده و به حق كابوس مهاجمان رئال مادرید در چند سال اخیر بوده است . از به یاد ماندنی‌ترین باری‌های پویول می‌توان به دیدار فصل 2003 در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو اشاره كرد، در بازی‌ای كه بارسا در نهایت مغلوب حریف دیرینه خود شد. در نیمه اول زیر آماج حملات رئال مادرید پویول مسیر ضریه وحشتناك روبرتو كارلوس را كه از فاصله كمتر از 6 متری زده شده بود، را دلیرانه و جسورانه با قرار دادن صورتش در مسیر توپ تغییر داد. رائول هم در پایان آن بازی او را بهترین مدافع جهان و با تعصب خواند.

لیگ قهرمانان

به طور قطع بعد از جام جهانی، فتح لیگ قهرمانان اروپا برای هر بازیكنی رویا است. كاپیتان پویول با بالای سر بردن این جام، تالار افتخارات فردی خود را باشکوه‌تر و پایه‌های شخصیت اسطوره ایش در کاتالونیا را استحکام بیشتری بخشیده است.

بدون تردید نام و یاد کارلس پویول، در صف بزرگانی چون یوهان کرایوف، هریستو استوویکوف، روماریو، ریوالدو، لوئیس انریکه و بسیاری دیگر از ستارگان بلند آوازه بارسلونا، برای همیشه در کتاب تاریخ افتخارات کاتالونیا ثبت خواهد شد، و او در دل‌های همیشه مظهر استواری و تعصب و جنگیدن برای اعتقاد خواهد بود.

زنده باد کاپیتان، کارلوس پویول
زنده باد بارسا
زنده باد کاتالونیا
ارزش: ۶.۰۰ (۵ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
behnoush1360
پاسخ به: تارزان هميشه متعصب كاتالان ها
زنده باد بارسلونا و زنده باد مسی


پنج‌شنبه، ۳ مرداد ۱۳۹۲ (۱۰:۳۶)
 
raminpanahi
پاسخ به: تارزان هميشه متعصب كاتالان ها
یاشاسین بارسلونا




جمعه، ۳۰ فروردین ۱۳۹۲ (۲۳:۲۰)
 
kingamir
پاسخ به: تارزان هميشه متعصب كاتالان ها
زنده باد بارسا


پنج‌شنبه، ۳۰ آذر ۱۳۹۱ (۲۱:۴۸)
 
mobin_messi
پاسخ به: تارزان هميشه متعصب كاتالان ها
درود بر مرد متعصب


جمعه، ۱۳ اسفند ۱۳۸۹ (۱۵:۲۶)
 
harry1
پاسخ به: تارزان هميشه متعصب كاتالان ها
درود بر بارسای بی رقیب.
درود بر بارسای سدر نشین.
درود بر محد فوتبال.


پنج‌شنبه، ۲۱ بهمن ۱۳۸۹ (۱۶:۵۲)
 
farzadweisi
پاسخ به: تارزان هميشه متعصب كاتالان ها
viva barca


چهارشنبه، ۲۱ مهر ۱۳۸۹ (۱۳:۵۶)
 
farzadweisi
پاسخ به: تارزان هميشه متعصب كاتالان ها
viva barca


چهارشنبه، ۲۱ مهر ۱۳۸۹ (۱۳:۵۵)
 
farzadweisi
پاسخ به: تارزان هميشه متعصب كاتالان ها
viva barca


چهارشنبه، ۲۱ مهر ۱۳۸۹ (۱۳:۵۴)
 
LOVE_MESSI
پاسخ به: تارزان هميشه متعصب كاتالان ها
g


جمعه، ۷ خرداد ۱۳۸۹ (۱۴:۵۹)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: تارزان هميشه متعصب كاتالان ها



یکشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۱۰:۱۵)
 
luis enrique 21
پاسخ به: تارزان هميشه متعصب كاتالان ه...
واقعا جالب و خوب بود . اگه میشه بیوگرافی لویس انریکه رو هم بذارید.ممنون


دوشنبه، ۱۸ تیر ۱۳۸۶ (۲۳:۵۹)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۳۶ کاربر آنلاین است. (۷ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۳۶

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!