به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

«بارسلونا تنها تیمی است که می‌تواند مرا به سراسر دنیا معرفی کند!»مصاحبه
فرستنده مهمان در تاريخ چهارشنبه، ۲۰ تیر ۱۳۸۶ (۱۹:۱۸) (۱,۴۶۱ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: روزنامه اسپورت
سینا فتاح / FCBarcelona.ir


پله‌های ترقی را خیلی سریع طی می‌کند، او دیگر نسیم نیست، او همانند یک گردباد در حالی پیشروی است. حال کار به جایی رسیده که می‌تواند ادعا کند همپای مارادوناست، اما این بچه آنقدر متواضع است که چنین داعیه‌ای را بر زبان نمی‌آورد. لیونل آندرس مسی پا را از بین ستاره‌های دنیای توپ گرد فراتر نهاده و حالا به جرگه فوق ستارگان ملحق شده است. او عنوان برترین بازیکن فصل لالیگا را از آن خود کرد، لقبی که به حق برازنده اوست.

بخش‌هایی از جدید‌ترین مصاحبه وی که با اسپورت انجام شده را می‌خوانید. در این مصاحبه سؤال‌های کاملا معنی داری از لئو پرسیده شد و او هم به سادگی از پس آنها برآمد.


از نظر تو خرید‌های تابستانی بارسلونا تا به اینجا خوب و مؤثر بوده است؟

حتما همینگونه است. همانند فصول گذشته بارسا در هر فصلی خرید‌های عالی و چشمگیر داشته، از دید من مدیریت بارسلونا بسیار پیشرفته است. البته نمی‌خواهم وارد مسائل فنی تیم شوم ولی به گمانم که بهترین انتخاب‌ها را داشته‌ایم. آنری یک نعمت بزرگ برای ماست و با حضور او دیگر مشکلی برای گلزنی نداریم، ما از گذشته هم رؤیایی‌تر شده‌ایم.

آیا در فصل آینده بیشتر به مارادونا بودن نزدیک خواهی شد؟

هرگز نمی‌توانم خود را به سطح مارادونا برسانم، قدرت چنین مقایسه‌ای هم وجود ندارد. از دید من هیچ ستاره‌ای نمی‌تواند و اجازه آن را ندارد که خود را با مارادونا مقایسه کند. تعصب و غیرت او الگوی تمام آرژانتینی هاست و نمی‌شود در سطح ستاره‌ای بازی کرد که فوتبال را به آرژانتین هدیه نمود. من هم فقط تلاش می‌کنم که مثل او باشم، اگر تا کنون گلهایی همانند وی زده‌ام تصادفی بوده است. من تاکید دارم که مارادونای دوم نیستم، من مسی اول هستم.

به نظرت خط حمله بارسا زیادی شلوغ نشده است؟

به نظر من مشکلی از این لحاظ نداریم. من، سامی و آنری هستیم و رونالدینیو هم پشت سر اتوئو قرار می‌گیرد. خط حمله ما شلوغ نیست و همه چیز روی برنامه ریزی تحقق خواهد یافت. البته این را قبول دارم که ستاره زیاد داشتن یک نوع دردسر است و رایکارد برای مهره چینی این همه ستاره ممکن است، دچار مشکل شود، این بدیهی است.

بر چه اساس و منطقی بارسلونا را قهرمان می‌دانی؟

این که ما در مصاحبه‌های خود مدام از قهرمانی سخن می‌گوییم، هرگز به معنای رجز خواندن نیست، بلکه به آن خاطر است که از آن (قهرمانی) کاملا مطمئن هستیم! در فوتبال چیزی قابل پیش بینی نیست و هر حرفی که هست باید در زمین بازی زده شود اما چیزی که واضح است فاصله تاکتیکی و تکنیکی زیاد بارسا نسبت به سایر تیم‌ها در لالیگاست، حتی امسال هم این امر به وضوح نمایان بود. اگر اشتباهات عجیب هفته‌های پایانی نبود، قطعا شانس اول قهرمانی بودیم. فصل جاری قطعا قهرمانیم.

می گویند بارسلونا فرانسوی شده، این را قبول داری؟

هیچ گاه چنین نیست. بارسلونا اسپانیایی است و هیچ ملیت دیگری در آن دخیل نخواهد شد. درست است که ما جزو غیر بومی‌های بارسا هستیم اما در ترکیب بارسلونا دیگر ملیت معنی و مفهومی نخواهد داشت، همه به خاطر پیراهنی که می‌پوشیم می‌جنگیم. پیوستن آنری و قرار گرفتن نام او در کنار نامهای آبیدال، ژولی و تورام را نباید به عنوان فرانسوی شدن تیم یاد کرد.

اگر امسال قهرمان می‌شدید احتمال آن وجود داشت که بارسلونا را ترک کنی؟ مثلا به مقصد اینتر یا یک باشگاه بزرگ دیگر؟

هدف ما از قهرمانی‌ها خداحافظی با خیالی آسوده و ترک تیم نیست. ما قهرمان می‌شویم چون این وظیفه‌مان است. بارسلونا خانه اصلی من است و قصد ترک آن را هم ندارم. به نظر من یک ستاره در تیم خود ستاره است و گاهی با یک انتقال اشتباه توسط خودش محو می‌شود. من پیشنهادات بسیار خوبی داشته‌ام، اما همه آنها را رد کرده‌ام، چون بارسلونا تنها تیمی است که می‌تواند مرا به عنوان لیونل مسی به سراسر دنیا معرفی کند. هیچ تیم دیگری در دنیا نخواهد توانست چنین اجازه‌ای به من بدهد که تا این حد از فوتبال حرفه‌ای سود و از آن لذت ببرم.

ارزش: ۱۰.۰۰ (۲ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
behnoush1360
پاسخ به: «بارسلونا تنها تیمی است که می تواند مرا به سراسر دنیا معرفی ...
زنده باد بارسلونا و زنده باد مسی


پنج‌شنبه، ۳ مرداد ۱۳۹۲ (۱۰:۳۴)
 
raminpanahi
پاسخ به: «بارسلونا تنها تیمی است که می تواند مرا به سراسر دنیا معرفی ...
یاشاسین بارسلونا




جمعه، ۳۰ فروردین ۱۳۹۲ (۲۳:۲۴)
 
kingamir
پاسخ به: «بارسلونا تنها تیمی است که می تواند مرا به سراسر دنیا معرفی ...
زنده باد مسی


پنج‌شنبه، ۳۰ آذر ۱۳۹۱ (۲۱:۵۲)
 
farzadweisi
پاسخ به: «بارسلونا تنها تیمی است که می تواند مرا به سراسر دنیا ...
viva barca


چهارشنبه، ۲۱ مهر ۱۳۸۹ (۱۴:۰۳)
 
farzadweisi
پاسخ به: «بارسلونا تنها تیمی است که می تواند مرا به سراسر دنیا ...
viva barca


چهارشنبه، ۲۱ مهر ۱۳۸۹ (۱۴:۰۱)
 
farzadweisi
پاسخ به: «بارسلونا تنها تیمی است که می تواند مرا به سراسر دنیا ...
viva barca


چهارشنبه، ۲۱ مهر ۱۳۸۹ (۱۳:۵۷)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: «بارسلونا تنها تیمی است که می تواند مرا به سراسر دنیا ...



یکشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۱۰:۱۵)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۴۸ کاربر آنلاین است. (۹ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۴۸

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!