به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

پیکه: «بارسا با کاتالونیا معنی پیدا می‌کند»آبی و اناری‌ها
فرستنده سجاد اسدی در تاريخ جمعه، ۲۷ دی ۱۳۹۲ (۱۵:۳۳) (۱,۰۶۹ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: سجاد اسدی / FCBarcelona.ir


جرارد پیکه در مصاحبه‌ای با شبکه سی ان ان آمریکا به سوالاتی درباره آینده فوتبالیش، زندگی خصوصی و خاطرات و اتفاقاتی که در گذشته برای او اتفاق افتاد تا به این درجه برسد صحبت کرد.

سی ان ان در آغاز گزارش خود به یکی از قدرتمندترین زوجهای جهان یکی جرارد پیکه و خواننده کلمبیایی پاپ یعنی شکیرا اشاره می‌کند که هم اکنون به عنوان یک خانواده در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

پیکه درباره علاقه زیاد رسانه‌ها برای منعکس کردن زندگی خصوصیش گفت: «من کمی درباره توجه رسانه‌ها به زندگی شخصیم حساس هستم و این یک امر طبیعی است؛ اما شاید من بتوانم این را قبول کنم و اصلاً ظرافتی روی آن به خرج ندهم چرا که من چهار سال است که زندگی خصوصیم را آغاز کرده‌ام». او اضافه کرد: «من و همسرم یک زندگی معمولی داریم و مهم‌ترین اهمیت در زندگیمان ایفای نقش خوب در زندگی و پس از آن گذراندن وقت زیاد برای پسرمان است؛ مثل رفتن به سینما و...».

شوق پدرانه

یکی از ارکانی که باعث شد تا وی با مشکلات زندگی کنار بیاید تولد پسرش، میلان بود. پیکه در این باره گفت: «این رویداد همه چیز را تغییر داد؛ شما به راحتی می‌توانید ببینید که او در این جهان یک اتفاق تازه است و هیچگاه یک رابطه منفی را برقرار نمی‌کند. او همیشه خندان و خوشرو است؛ او بسیار شاداب است و من از بازی کردن با وی لذت می‌برم».

او اعتراف کرد که: «سال گذشته در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان ما شکست سختی از بایرن خوردیم و 3-0 مغلوب شدیم. من بسیار ناراحت بودم، به خاطر اینکه مسابقه بدی را سپری کرده بودم و بعد به خانه بازگشتم ولی زمانی که میلان را دیدم همه چیز تغییر کرد؛ او هم اکنون 12 ماهه است و می‌تواند حرف بزند و راه برود و ما از این موضوع بسیار خوشحالیم».

خاطرات دوران کودکی

پیکه در سال 1987 در بارسلون به دنیا آمد، او تا آنجا که به یاد دارد از بارسلونا هیچگاه جدا نشده! او شرح داد: «زمانی که من 5 یا 6 ساله بودم یادم است که هر هفته با خانواده‌ام برای تماشای بازی به ورزشگاه می‌رفتیم. در بچگی آرزوی من حضور در بارسا و ترکیب اول این تیم بود».

او از یک نسل طلایی است که به بارسا چیزهای زیادی بخشید. ابتدا وارد تیم جوانان بارسلونا شد که به عنوان پشتوانه آن دستاورد بازیکنان بزرگی به تیم کنونی پیوستند. او توصیف کرد: «ما با یک نگاه می‌فهمیدیم که دیگری چه می‌خواهد؛ اشخاصی مثل لیونل مسی و سسک فابرگاس با من سالهای زیادی فوتبال بازی می‌کردند و از آنجا که همه ما 12 یا 13 ساله بودیم همدیگر را خیلی خوب می‌شناختیم و برای همین است که در زمین مسابقه با یک نگاه متوجه می‌شویم که مثلاً لئو هم اکنون چکار می‌خواد بکند یا چه می‌خواهد».

بازگشت به خانه

به هر حال، او در سن 17 سالگی به منچستر یونایتد پیوست و پس چهار سال دوباره به باشگاه اصلیش بازگشت؛ او در اینباره می‌گوید: «من به عنوان یک نوجوان وارد آنجا شدم و بعد شبیه یک مرد به این تیم بازگشتم».

مشخصاً هیچگاه این موضوع از کسی پوشیده نبود که وی خواهان این است که روزی به تیمی که دوران کودکی‌اش را در آن سپری کرده برگردد و برای او ارزش بارسا در نزد مردم مشخص است. او در یک شبکه در آمریکای شمالی گفت: «ما واقعاً بسیار کوچک بودیم ولی بارسلونا شرایط ما را تغییر داد و ما را به جهان معرفی کرد و مزایای ما را به دنیا عرضه کرد. تیم خوب رکن بسیار مهمی برای کاتالونیایی هاست که باعث می‌شود ما فوتبال خود را واقعی‌تر بازی کنیم».

او اشاره کرد که: «نه تنها تیم فوتبال، بلکه تیم بسکتبال، هندبال و سایر تیمهای دیگر بارسلونا در رشته‌های ورزشی مختلف؛ من احساس می‌کنم که هواداران بین بارسلونا و سایر تیمها تمایز قائل می‌شوند و به افتخارات این باشگاه فخر می‌ورزند».

سرمربی گری فوتبال در آینده؟

او با پاسخ دادن به برخی سوالات درباره آینده‌اش بحث خود را تمام کرد و شاید جایگاه آینده خود را نیز به شوخی بیان کرده باشد: «من هم اکنون 26 ساله هستم و امیدوارم که برای سالهای بیشتری مثل، شش، هفت، هشت یا حتی نه سال دیگر نیز به فوتبال در اینجا ادامه دهم اما واقعاً نمی‌دانم که در آینده چه اتفاق خواهد افتاد؛ شاید به عنوان یک سرمربی یا حتی یک مدیر باشگاه، هیچ کس هیچ چیز نمی‌داند».
ارزش: ۹.۰۰ (۱ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
shahnam
پاسخ به: پیکه: «بارسا با کاتالونیا معنی پیدا می کند»
خیلی دوسش دارم


شنبه، ۲۸ دی ۱۳۹۲ (۱۷:۱۱)
 
PEREZ
پاسخ به: پیکه: «بارسا با کاتالونیا معنی پیدا می کند»
اگه یک کم از حاشیه های زندگی شخصیش کم میکرد ، مطمئنا روی بازیش تاثیر مثبتی میگذاشت.


شنبه، ۲۸ دی ۱۳۹۲ (۱۶:۴۹)
 
kamiba
پاسخ به: پیکه: «بارسا با کاتالونیا معنی پیدا می کند»
زنده باد بارسا و بارسایی
زنده باد کاتالان
ما هم میتونیم رای بدیم؟


شنبه، ۲۸ دی ۱۳۹۲ (۱۶:۴۷)
 
messineymar57
پاسخ به: پیکه: «بارسا با کاتالونیا معنی پیدا می کند»
یه زمانی با کاپیتان بهترین زوج خط دفاعی دنیا رو تشکیل میدادن.


شنبه، ۲۸ دی ۱۳۹۲ (۱۴:۱۷)
 
tohidxavi
پاسخ به: پیکه: «بارسا با کاتالونیا معنی پیدا می کند»
این چند ساله که خوب کار کرده امیدوارم ادامه بده همینجور


شنبه، ۲۸ دی ۱۳۹۲ (۱:۲۴)
 
Ali586
پاسخ به: پیکه: «بارسا با کاتالونیا معنی پیدا می کند»
Neymar will therefore miss for certain the next three league games against Levante, Malaga and Valencia, as well as the cup quarter finals against Levante

نیمار فقط این بازی ها رو از دست میده


جمعه، ۲۷ دی ۱۳۹۲ (۲۱:۰۷)
 
SAMPADIGIRL
پاسخ به: پیکه: «بارسا با کاتالونیا معنی پیدا می کند»
امیدوارم سال های سال تو بارسا به فوتبالش ادامه بده
زنده باد جرارد پیکه



جمعه، ۲۷ دی ۱۳۹۲ (۲۰:۰۰)
 
78TARANE
پاسخ به: پیکه: «بارسا با کاتالونیا معنی پیدا می کند»
یه چند وقتیه داره خوب کار مکینه . امیدوارم همینجور بمونه


جمعه، ۲۷ دی ۱۳۹۲ (۱۹:۲۶)
 
سوداگر
پاسخ به: پیکه: «بارسا با کاتالونیا معنی پیدا می کند»
بازیکن خوبیه ومیتونه مثل آغاز فوتبالش دربارسادرهمین جاتمامش کنه


جمعه، ۲۷ دی ۱۳۹۲ (۱۸:۳۵)
 
VS1370
پاسخ به: پیکه: «بارسا با کاتالونیا معنی پیدا می کند»
امسال وقتی تو فینال پپ رو بردیم انتقام پارسال ازشون گرفته میشه


جمعه، ۲۷ دی ۱۳۹۲ (۱۷:۰۲)
 
hamedkazemi
پاسخ به: پیکه: «بارسا با کاتالونیا معنی پیدا می کند»
نقل قول
او با پاسخ دادن به برخی سوالات درباره آینده اش بحث خود را تمام کرد و شاید جایگاه آینده خود را نیز به شوخی بیان کرده باشد: «من هم اکنون 26 ساله هستم و امیدوارم که برای سالهای بیشتری مثل، شش، هفت، هشت یا حتی نه سال دیگر نیز به فوتبال در اینجا ادامه دهم اما واقعاً نمی دانم که در آینده چه اتفاق خواهد افتاد؛ شاید به عنوان یک سرمربی یا حتی یک مدیر باشگاه، هیچ کس هیچ چیز نمی داند».


این حرفش بسیار زیبا و اموزنده بود


جمعه، ۲۷ دی ۱۳۹۲ (۱۶:۳۹)
 
ل.مسی
پاسخ به: پیکه: «بارسا با کاتالونیا معنی پیدا می کند»
واقعا با پویول زوج خوبی تو خط دفاع هستن
مخصوصا کاپیتان پویول


جمعه، ۲۷ دی ۱۳۹۲ (۱۵:۵۸)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۷۰ کاربر آنلاین است. (۱۹ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۷۰

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!