به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

تاریخچه 90 ساله از بازی‌های حذفی در برابر لوانتهبارسلونا
فرستنده پارسا مظفری در تاريخ چهارشنبه، ۲ بهمن ۱۳۹۲ (۰:۱۱) (۱,۰۰۸ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: پارسا مظفری / FCBarcelona.ir


بارسلونا چهار بار در رقابت‌های جام حذفی مقابل لوانته قرار گرفته است که آبی اناری‌ها تنها یکبار موفق نشده‌اند از سد این تیم والنسیایی عبور کنند.

حریف بعدی بارسلونا در جام حذفی لوانته خواهد بود. این دو تیم که پیراهن‌هایی تقریباً مشابه یکدیگر دارند، برای چهارمین بار در رقابت‌های جام حذفی مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. نتایج کلی مصاف این دو تیم در بازی‌های رفت و برگشت، شامل پنج برد برای بارسا، دو تساوی و دو شکست است، که به جز یک مورد، سایر بازی‌ها با صعود کاتالان‌ها به دور بعد همراه بوده است.

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

اولین دیدار حذفی بارسا و لوانته، ما را به 88 سال قبل باز می‌گرداند. در فصل 1925-1926 که رقابت‌ها شامل مرحله گروهی منطقه‌ای بود، بارسا در یکی از گروه‌های منطقه کاتالونیا، آراگون و والنسیا،با تیم‌های ساراگوسا و لوانته هم گروه بود. در مصاف با والنسیایی‌ها، آنها موفق به کسب پیروزی 5-0 در خانه و 4-1 در خانه حریف شدند و گروه را با صدر نشینی با چهار پیروزی از چهار دیدار به پایان رساندند. بارسلونا به این ترتیب به مرحله یک چهارم نهایی صعود کردند. بارسا رئال مادرید را با نتیجه مجموع 8-1 شکست داد و پس از آن بر رئال یونیون با نتیجه 2-1 غلبه کرد تا به دیدار نهایی صعود کند؛ جایی که آنها با پیروزی 2-1 مقابل اتلتیکو مادرید در مستایا به مقام قهرمانی رسیدند.

قبل و بعد از جنگ داخلی

هشت سال بعد، در فصل 1934-1935، پیش از اینکه جام حذفی به دلیل جنگ‌های داخلی کنار گذاشته شود، دو تیم بارسا و لوانته در مرحله یک چهارم نهایی با هم دیدار کردند. در یک مسابقه نزدیک، آنها 2-2 در بارسلونا و 1-1 در والنسیا به تساوی رسیدند، که با استفاده از قالب مدرن می‌توان لوانته را از این طریق صعود کرده دید، اما در آن روزها سیستم شاخص دیگری مورد استفاده قرار می‌گرفت. با این حال باز هم لوانته صعود کرد و در بازی بعد با نتیجه 3-0 مقابل ساراگوسا به پیروزی رسید. اگر چه یکی دیگر از تیم‌های کاتالان به نام سابادل آنها را در دور نیمه نهایی آنها را از گردونه رقابت‌ها خارج کرد.

چهار سال پس از پایان جنگ‌ها، دو طرف برای سومین بار در فصل 1942-1943 به مصاف هم رفتند. در دور اول، بارسا در مستایا 3-2 برنده شد و در دیدار برگشت نیز با نتیجه 8-1 این تیم را مغلوب کرد. آنها در ادامه و در دور بعدی با دو نتیجه بسیار خوب دیگر در مجموع پیروز شدند؛ 9-2 برابر سلتا و 9-4 در برابر سئوتا، اما سرانجام با نتیجه 11-4 به رئال مادرید بازی را واگذار کردند که این دیدار در شرایط بسیار بحث برانگیز و با حرف و حدیث‌های فراوان در نیمه نهایی به پیایان رسید.

آخرین دیدار یک دهه پیش

آخرین دیدار جام حذفی بین دو تیم بارسا و لوانته در دهه اخیر اتفاق افتاد. این بازی در دور یک شانزدهم از فصل 2003-2004 اتفاق افتاد. بارسا با هدایت فرانک ریکارد، دور رفت را با نتیجه 1-0 واگذار کرد، اما در دیدار برگشت در نیوکمپ با گل‌های اینیستا، رونالدینیو و ساویولا موفق به جبران نتیجه بازی رفت شد و در مجموع با نتیجه 3-2 صعود کرد، اما در آن سال جام حذفی برای بارسا با شکست برابر رئال ساراگوسا با نتیجه 2-1 در مجموع به پایان رسید
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
messineymar57
پاسخ به: تاریخچه 90 ساله از بازی های حذفی در برابر لوانته
همیشه میبریمشون.


پنج‌شنبه، ۳ بهمن ۱۳۹۲ (۹:۱۸)
 
danialfarzane
پاسخ به: تاریخچه 90 ساله از بازی های حذفی در برابر لوانته
امیدوارم دوباره 7تاییشون کنیم


چهارشنبه، ۲ بهمن ۱۳۹۲ (۱۷:۰۹)
 
hamedkazemi
پاسخ به: تاریخچه 90 ساله از بازی های حذفی در برابر لوانته
90سال؟؟؟؟؟


چهارشنبه، ۲ بهمن ۱۳۹۲ (۱۴:۵۱)
 
VS1370
پاسخ به: تاریخچه 90 ساله از بازی های حذفی در برابر لوانته
فقط ترس مسی از مصدومیت بریزه ذیگه مشکلی نیست


چهارشنبه، ۲ بهمن ۱۳۹۲ (۱۰:۴۴)
 
kamiba
پاسخ به: تاریخچه 90 ساله از بازی های حذفی در برابر لوانته
زنده باد بارسا و بارسایی.


چهارشنبه، ۲ بهمن ۱۳۹۲ (۹:۱۷)
 
messi-.10
پاسخ به: تاریخچه 90 ساله از بازی های حذفی در برابر اولنته
کارشون رو یکسره میکنیم


چهارشنبه، ۲ بهمن ۱۳۹۲ (۶:۳۱)
 
مسی>زرافه
پاسخ به: تاریخچه 90 ساله از بازی های حذفی در برابر اولنته
فقط فرانکو می تونه ریال رو به دوران اوج(!) برگردونه .


چهارشنبه، ۲ بهمن ۱۳۹۲ (۱:۵۰)
 
PEREZ
پاسخ به: تاریخچه 90 ساله از بازی های حذفی در برابر اولنته
ایشاا... با یک نتیجه خوب شکستشون میدیم تا جبران بازی لیگ هم بشه.


چهارشنبه، ۲ بهمن ۱۳۹۲ (۰:۵۴)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۶۷ کاربر آنلاین است. (۱۱ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۶۷

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!