به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

وقتی عدم کسب جام جهانی بهانه‌ای برای سرزنش نیستاختصاصی
فرستنده مصطفی کلانتریان در تاريخ دوشنبه، ۶ مرداد ۱۳۹۳ (۶:۴۵) (۱,۴۴۵ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
نویسنده: مصطفی کلانتریان / FCBarcelona.ir

فینال تلخ و شیرین جام جهانی برزیل برای هواداران آرژانتین و آلمان پایانی متفاوت داشت. خوشحالی زاید الوصف بازیکنان و کادر فنی و تمام هواداران تیم ملی آلمان از یک سو و ناراحتی و افسوس بازیکنان و دوستداران آلبی سلسته از سویی دیگر، ما را به یاد پایان تمامی نبردهای بزرگ فوتبال در طی سالیان اخیر می‌اندازد.

اما شاید بزرگ‌تر از تاریخ‌سازی ژرمنها در ورزشگاه ماراکانا، ناکامی مسی در کسب جام زرین جهانی و باقی ماندن جای خالی این عنوان بزرگ در کارنامه ورزشی ابر ستاره آرژانتینی بارسا، چشم دوستداران و هوادارن و البته مخالفان همیشگی مسی را گرفته است. مخالفانی که با وعده دروغین و پوشالی صعود «پرتغال با لشگر یک نفره»، رسیدن به جام جهانی در پلی آف را نزد خود دلیلی محکم بر درخشش این بازیکن و این تیم در جام جهانی میدانستند؛ پس از شروع تحقیر آمیز و مفتضحانه سلسائوی اروپا، ناگاه تغییر موضع دادند و ناکامی پرتغال را این بار نه بر گردن یک نفر، بلکه بر عهده نمایش ضعیف تمام بازیکنان این تیم انداختند. در نهایت پس از حذف پرتغال در مرحله گروهی و بازگشت زودهنگام ستاره پرتغالی به کشورش، تمام نگاهها به ستاره آرژانتینی بارسا دوخته شد. اکنون تمام امید مخالفان به عدم درخشش مسی و تیم ملی آرژانتین در جام جهانی بود؛ هر چند بر خلاف بسیاری پیش بینی‌ها آرژانتین با درخشش لیونل مسی تا یک قدمی کسب جام بالا آمد و شاید اگر مربی بهتری در کنار زمین به هدایت تیم می‌پرداخت و بازیکنان بهتری در کنار مسی بازی می‌کردند، جام را در دستان مسی می‌دیدم.

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

در این دست نوشت، قصد بازگویی آنچه بارها در رسانه‌های مختلف در طول برگزاری جام گذشته است را نداریم. هر چند کسب عنوان بهترین بازیکن جام بیستم و بالا کشیدن یک تنه آرژانتین در بسیاری بازیها، خود سند محکم دیگری بر توانایی‌های خارق العاده یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال است؛ اما کسب نائب قهرمانی جام جهانی مهمترین نکته‌ای است که اغلب از آن صرف نظر می‌شود و گویا عدم دستیابی به عنوان قهرمانی، تمام زحمات و تلاشهای تیم نائب قهرمان را تباه خواهد کرد. قصد ما در این مقاله، یادآوری داستان فوق ستاره‌هایی در تاریخ فوتبال است که هرگز به عنوان قهرمانی جهان دست نیافتند و این ناکامی در مقاطع مختلف جام برای بسیاری از آنها اتفاق افتاد؛ ولی هرگز مانع قرار گرفتن آنها در لیست بهترین و بزگترین بازیکنان تاریخ فوتبال نشد.

یوهان کرایف

ابر اسطوره هلندی باشگاه بارسلونا و آژاکس، یکی از بزرگترین ناکامان تاریخ جام جهانی است. او به عنوان بازیکن محوری در تیم هلند در جام 1974 حضور یافت؛ تیمی که از آن به عنوان یکی از بهترین و زیباترین تیم‌های تاریخ فوتبال یاد می‌شود. ولی در نهایت و در فینال مغلوب آلمان غربی شدند. نکته مهم اینجاست که این ناکامی هرگز دلیلی برای کنار گذاشتن نام کرایف از لیست بهترین‌های تاریخ نبوده است. افتخار بزرگ باشگاه بارسلونا، در پایان قرن گذشته توسط فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار فوتبال به عنوان دومین بازیکن برتر قرن و توسط مجله معتبر فرانس فوتبال به عنوان سومین بازیکن برتر قرن گذشته شناخته شد.

آلفردو دی استفانو

داستان بزگترین اسطوره باشگاه مادریدی کمی ساده‌تر است. کسی که از منظر پله به عنوان تنها قهرمان سه دوره جام جهانی، کاملترین بازیکن تاریخ فوتبال است و پیوسته از او به عنوان یکی از 10 بازیکن برتر تاریخ یاد می‌شود، کوچکترین درخششی در عرصه ملی نداشته است. داستان مخالفت‌های مسئولین آرژانتینی با حضور او در تیم ملی و سپس حضور او در اسپانیا و عدم درخشش در این تیم، بسیار طولانی و مفصل است. اما باز هم این امر مانع یاد شدن از وی به عنوان یکی از کاملترین بازیکنان تاریخ نشده است. بر خلاف نظر مخالفین مسی که درخشش در عرصه ملی را شرط لازم و حتمی برای قرار‌گیری در لیست بهترین‌ها می‌دانند، از منظر کارشناسان و بزرگان این ورزش این لزوم تنها توهم و البته وسیله‌ای برای کوچک کردن نام ستاره تیم بارسلونا است.

میشل پلاتینی

یکی از سه هافبک برتر قرن گذشته که در کنار بزرگانی چون کرایف و بابی چارلتون به عنوان کاملترین میدان داران تاریخ فوتبال شناخته می‌شوند، با درخشش در جام ملتهای اروپا در سال 1984 و کسب عنوان قهرمانی، به کار خود در عرصه ملی پایان داد و حضور او در جام جهانی 1986 سودی به حال تیم کشورش نداشت و در نهایت با مقام سومی از جام خداحافظی کردند. باز هم جام جهانی معیاری برای کوچک نمودن این ستاره در دوران ورزشی‌اش نبوده است.

فرانس پوشکاش

اسطوره فقید باشگاه رئال مادرید و تیم ملی مجارستان در طول دوران ورزشی خود هرگز به مقامی بهتر از نائب قهرمانی جام جهانی دست نیافت. نکته جالب اینجاست که از تیم مجارستان در جام جهانی، به عنوان یکی از بهترین و قدرمتند‌ترین تیمهای تاریخ فوتبال یاد می‌شود. اما در نهایت پوشکاش و تمام ستارگان بزرگ مجار، نتوانستند از سد آلمانی عبور کنند که خود در مرحله گروهی با نتیجه 8-3 آنها را در هم شکسته بودند. پوشکاش نیز در پایان جام همانند لیونل مسی در این دوره ، به عنوان بهترین بازیکن جام لقب گرفت. هر چند آقای گل جام دیگر ستاره مجارستان، ساندرو کوچیس بود.

اوزه بیو

فوق ستاره پرتغالی باشگاه بنفیکا که موفق شد در فینال جام باشگاههای اروپا در سال 1962 با حضور یک نیمه‌ای خود ، طومار رئال افسانه‌ای و پرستاره را بپیچد و قهرمانی را از چنگ زوج دی استفانو – پوشکاش در آورد؛ در جام جهانی 1966 ستاره تیمش بود و در بسیاری بازیها یک تنه پرتغال را به مرحله بعد هدایت می‌کرد. او هرچند با 9 گل، آقای گل این جام لقب گرفت، اما نتوانست تیمش را در مرحله نیمه نهایی برابر انگلیس قهرمان پیروز کند و در نهایت از با کسب مقام سومی، از دور مسابقات کنار رفت. صحبت از جایگاه او در تاریخ ورزش نیز بیشتر اجحاف در حق این اسطوره بزرگ فوتبال است. انتخاب وی به عنوان ششمین بازیکن برتر قرن توسط کارشناسان و سومین بزرگ تاریخ توسط مردم برای اثبات بزرگی وی کفایت می‌کند.

با مرور نام تمامی این بزرگان و توجه به ناکامی آنها در کسب جام جهانی، نکته واضح و روشن برای همه این خواهد بود که بزرگی یک بازیکن در گرو درخشش وی در عرصه ملی نیست و اسطوره‌های بزگ تاریخ فوتبال با نمایش‌های حیرت انگیز خود در تیم باشگاهی‌شان نیز قادر به تبدیل شدن به بهترین‌های تاریخ ورزش خواهند بود. حال درباره مسی چه می‌توان گفت وقتی که در کنار تمامی افتخارات و رکورد شکنی‌های بزرگ خود، اکنون مدال نائب قهرمانی جام جهانی و توپ طلای بهترین بازیکن جام را نیز در کارنامه خود می‌بیند. عناوینی که بسیاری از بزرگان در کسب آنها نیز ناکام بوده‌اند.
ارزش: ۹.۰۰ (۳ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Nimo.710MH
پاسخ به: وقتی عدم کسب جام جهانی بهانه ای برای سرزنش نیست
ممنون بابت مقاله ی زیباتون و لازم به ذکر است که مسی با هیچ کس قابل مقایسه نیست چون مسی ، مسی است و و اگر در ارژانتین بازیکنان خلاق تری بودن و سرمربی بهتری ، الان جام در ارژانتین بود اما در هر حال گذشت و مسی هنوز فرصت داره تا جام جهانی را بگیرد و واقعا در این جام خودش را ثابت کرد و همین برای من و همه ی طرفدارانش کافی است....
موفق باشی امیدوارم با بارسلونا امسال سه گانه را ببری


سه‌شنبه، ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ (۱۹:۲۵)
 
kamiba
پاسخ به: وقتی عدم کسب جام جهانی بهانه ای برای سرزنش نیست
دقیقا موافقم
مسی همچنان فرصت دارد


شنبه، ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ (۱۳:۵۱)
 
soccer2000
پاسخ به: وقتی عدم کسب جام جهانی بهانه ای برای سرزنش نیست
مهم نیست
مهم اینه که تمام تلاششون رو کردند
منتقد ها زیادی حرف می زنند


جمعه، ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ (۲۳:۵۴)
 
crazy4fcb
پاسخ به: وقتی عدم کسب جام جهانی بهانه ای برای سرزنش نیست
اولا خیلی خیلی تشکر از آقا مصطفی،خداییش گل کاشتی داداش، حرف دل خیلی از ماها رو زدی، چیزی که ما قادر ب بیانش_اونم ب این زیبایی_نبودیم
دوما کاملا موافقم با مدیر محترم سایت
سوما همین که مسی ماکسیمم تعداد بازی رو واسه تیمش فراهم کرد(7بازی)و رونالدو مینیمم تعداد بازی رو داشت یعنی همون 3 تا بازی ک همه تو جام جهانی دارن، نشون میده کی ستاره س و کی نیس(چن بقیه بازیکنای آرژانتینو پرتغال که خداییش تو مزخرف بودن دست کمی از هم ندارن)


پنج‌شنبه، ۹ مرداد ۱۳۹۳ (۲۱:۵۸)
 
Revenger
پاسخ به: وقتی عدم کسب جام جهانی بهانه ای برای سرزنش نیست
نقل قول
اتفاقا رونالدو که با شعار (بهترین بازیکن جام هستم ) اومده بود دیدیم به زور پاس و کمک دوستاش همش یه دونه گل زد اگه میگید پرتغال ضعیفه باعثش رونالدوئه نه کس دیگه


راستی مگه پنالدو هم تو جام جهانی بود ؟؟؟
گفتی کدوم تیم بود بهترین بازیکن جهان ؟؟؟
چرا من ندیدیمش ؟
شما دیدین ؟


سه‌شنبه، ۷ مرداد ۱۳۹۳ (۱۷:۱۹)
 
Revenger
پاسخ به: وقتی عدم کسب جام جهانی بهانه ای برای سرزنش نیست
نقل قول
چشم حسودای مسی و بارسا کور شه....بگین ایشالا...

ایشالله
هرکی نگه ایشالا سوراخ سوراخ شه والا


سه‌شنبه، ۷ مرداد ۱۳۹۳ (۱۷:۱۶)
 
Revenger
پاسخ به: وقتی عدم کسب جام جهانی بهانه ای برای سرزنش نیست
لئوی عزیز
ما تو این جام نه تنها از تو ناراضی نیستیم بلکه باز هم باعث افتخار ما هوادارای بارسا شدی
تو تنها بازیکنی تو این جام بودی که واقعا واقعا به تنهائی تیم کشورت رو تا جائی که میشد بالاتر و بالاتر آوردی
حتی بیشتر از جائی که میشد
این یه کار بسیار بزرگ از دید ماست
همیشه در یادها خواهی ماند کینگ لئو


سه‌شنبه، ۷ مرداد ۱۳۹۳ (۱۷:۱۴)
 
hasanlm10love
پاسخ به: وقتی عدم کسب جام جهانی بهانه ای برای سرزنش نیست
مسی یه قهرمان ملیه


سه‌شنبه، ۷ مرداد ۱۳۹۳ (۶:۲۲)
 
ali-fcb_2012
پاسخ به: وقتی عدم کسب جام جهانی بهانه ای برای سرزنش نیست
اين مقاله يه كمي منصفانه تر بود !
مشكل اين جاست كه تو مقايسه ي دوبازيكن باهم معمولا طرفداراي هر تيم قصد دارن بازيكن خودشونو بهتر جلوه بدن و واقعا سخته بشه عدالت برقرار كرد .
دو سال پيش وقتي مسي ركورد گرد مولرو زد و عملكرد درخشاني داشت دوستان مادريدي بازم ميگفتن مسي لاليگارو نبرده و حق رونالدو هستو از اين دست حرفا ! اوايل امسالم دوستان بارسايي ميگفتن كه رونالدو هيچ جامي نبرده و حقش نيستو اين حرفا .
يه زماني رئاليا ميگفتن مسي بدون ژاوي و اينستا هيچي نيست و الان بارسايي ها ميگن رونالدو بدون بازيكنايي مثل ديماريا و مودريچ هيچي نيست .
اين داستان همچنان ادامه خواهد داشت ...


سه‌شنبه، ۷ مرداد ۱۳۹۳ (۵:۴۰)
 
niloofar-messi
پاسخ به: وقتی عدم کسب جام جهانی بهانه ای برای سرزنش نیست
مدیر خوب اومدی خخخخ

چشم حسودای مسی و بارسا کور شه....بگین ایشالا...


سه‌شنبه، ۷ مرداد ۱۳۹۳ (۴:۵۰)
 
Lucho.The.Great
پاسخ به: وقتی عدم کسب جام جهانی بهانه ای برای سرزنش نیست
همین که اینطور حقیرانه دست و پا می زنن تا چهره مسی رو مخدوش کنن، نشون میده مسی چقدر بزرگه. تا حالا دیدید مثلا کسی سعی کنه چنین چیزایی به بازیکن درجه دویی مثل رونالدو نسبت بده؟!


سه‌شنبه، ۷ مرداد ۱۳۹۳ (۲:۳۹)
 
shakib10
پاسخ به: وقتی عدم کسب جام جهانی بهانه ای برای سرزنش نیست
بچه ها بیخی ریالیا عقده این ب جان خودم. دیوونن دارن جرمیخورن بیخیال اعصابتونو خورد نکیند شما بزرگتر از این حرفایید


سه‌شنبه، ۷ مرداد ۱۳۹۳ (۲:۲۳)
 
MoOn.Girl
پاسخ به: وقتی عدم کسب جام جهانی بهانه ای برای سرزنش نیست
شاه مسی همیشه قهرمان بوده و میمونهههههههههههههه
اصنم نمیخواد به حرف های یه سری آدم بی شعور که میخوان شخصیت شاه مسی رو پایین بیارن توجه کنید
مهم ماییم که میدونیم چ شخصیت بالایی داره این فرد


دوشنبه، ۶ مرداد ۱۳۹۳ (۲۳:۵۴)
 
nazila10
پاسخ به: وقتی عدم کسب جام جهانی بهانه ای برای سرزنش نیست
اتفاقا رونالدو که با شعار (بهترین بازیکن جام هستم ) اومده بود دیدیم به زور پاس و کمک دوستاش همش یه دونه گل زد اگه میگید پرتغال ضعیفه باعثش رونالدوئه نه کس دیگه


دوشنبه، ۶ مرداد ۱۳۹۳ (۲۲:۵۵)
 
nazila10
پاسخ به: وقتی عدم کسب جام جهانی بهانه ای برای سرزنش نیست
مسی هنوز جوونه و 4 سال داره تا خودشو تیمش آماده بشن و جامو بالاسر ببرن
و متن فوق العادست
مسی یه اسطورست و میمونه پرتغالی ها برن ببینن اول گلایی که خوردنو میتونن بشمارن یا نه


دوشنبه، ۶ مرداد ۱۳۹۳ (۲۲:۵۱)
 
سوداگر
پاسخ به: وقتی عدم کسب جام جهانی بهانه ای برای سرزنش نیست
بچه هاعیدبندگی همتون مبارک باشه میگن امشب دعاهابرآورده میشه من هم رو فراموش نکید خیلی گرفتارم یاعلی


دوشنبه، ۶ مرداد ۱۳۹۳ (۲۲:۴۳)
 
Blaugrana.Mary
پاسخ به: وقتی عدم کسب جام جهانی بهانه ای برای سرزنش نیست
مسی جان سروری
فارغ از هر چه بدخواهان گویند ....



دوشنبه، ۶ مرداد ۱۳۹۳ (۲۲:۰۴)
 
سوداگر
پاسخ به: وقتی عدم کسب جام جهانی بهانه ای برای سرزنش نیست
اصلا جای ناراحتی نداره چون مسی حداقل یک وحداکثردوتاجام جهانی دیگه پیش رو داره وانشاالله پوزه ی حسودانش روبه خاک می ماله


دوشنبه، ۶ مرداد ۱۳۹۳ (۲۱:۴۷)
 
fcb.catalan.hamed
پاسخ به: وقتی عدم کسب جام جهانی بهانه ای برای سرزنش نیست
نقل قول
کسی که نمیتونه توپ رو از یک دیوار دفاعی یک نفره عبور بده ، لازم نیست درباره عملکردش در جام صحبت بشه. بر عکس، همه دیدن کنار مسی چه موجودات بی فکر و بی خلاقیتی بازی میکردند که توانایی یک استپ ساده توپ رو نداشتند و فقط یک دیماریا بود که اونهم مصدوم شد




دوشنبه، ۶ مرداد ۱۳۹۳ (۲۰:۵۱)
 
L.A-Messi
پاسخ به: وقتی عدم کسب جام جهانی بهانه ای برای سرزنش نیست
ممنون از لطف همگی.

دوستان خواهشا جواب یکسری آدم نفهم معلوم الحال رو ندید. قبل از برگزاری جام جهانی ، چند تا جمله یاد گرفتند و همینجوری تا الان دارن تکرار میکنن ، بدون اینکه اصلا کاری به بازیها و عملکرد بازیکنها داشته باشند.

کسی که نمیتونه توپ رو از یک دیوار دفاعی یک نفره عبور بده ، لازم نیست درباره عملکردش در جام صحبت بشه. بر عکس، همه دیدن کنار مسی چه موجودات بی فکر و بی خلاقیتی بازی میکردند که توانایی یک استپ ساده توپ رو نداشتند و فقط یک دیماریا بود که اونهم مصدوم شد.


دوشنبه، ۶ مرداد ۱۳۹۳ (۲۰:۴۷)
 
Dariush_HERO
پاسخ به: وقتی عدم کسب جام جهانی بهانه ای برای سرزنش نیست
نقل قول
مسی با کار تیمی تونست به اینجا برسه و در جام جهانی موفق بشه ولی در تیم پرتغال رنالدو همه کاره بود و هیچکس به رونالدو کمک و همکاری نمیکرد

اگه رونالدو در تیم ارژانتین بود مثل مسی موفق بود

به نظر من اصلا ربطی نداره.الان تو بازیای آخر کی کمک مسی بود؟اگه مسی نبود ک آرژانتینیم بالا نمیومد.بیشتر گلا و پاس گلها ماله کی بود؟
رونالدو هیچ وقت بازکنی نبوده ک حالا میگی تنها بوده و نتونسته کاری کنه
زنده باد مسی
زنده باد بارسا


دوشنبه، ۶ مرداد ۱۳۹۳ (۱۹:۴۵)
 
Ali.Pakbaz
پاسخ به: وقتی عدم کسب جام جهانی بهانه ای برای سرزنش نیست
امان از دست حسودا که مثل قوم یهود میمونن

حتی اگه براشون معجزه هم بیاری بازم قبول نمیکنن

باور دارنا اما نمیخان بگن از بس که حسودن


دوشنبه، ۶ مرداد ۱۳۹۳ (۱۹:۳۷)
 
fcb.catalan.hamed
پاسخ به: وقتی عدم کسب جام جهانی بهانه ای برای سرزنش نیست
ممنون از مقاله بسیار زیباتون . مسی حتی در رده پایه آرژانتین هم قهرمانی های ارزشمندی داره . جالب اینکه در تورنمت های جام جهانی جوانان و المپیک پکن دو توپ طلای اون رقابت ها و کفش طلای جام جهانی جوانان رو هم داره . مسی بهترین گلزن تاریخ بارسلوناست . این فصل میتونه به عنوان بهترین گلزن لالیگا برسه و بزودی هم بهترین گلزن لیگ قهرمانان اروپا بشه ضمن اینکه بهترین گلزن در یک فصل و بهترین گلزن در یک سال میلادی هم بوده اگه الان دارن از بهترین بودن مسی در تاریخ صحبت میکنن این فوق العادست چون مسی هنوز 27 ساله هست . زنده باد لیونل مسی افسانه ای


دوشنبه، ۶ مرداد ۱۳۹۳ (۱۸:۵۱)
 
PXIMN
پاسخ به: وقتی عدم کسب جام جهانی بهانه ای برای سرزنش نیست
اگه سرمربی آرژانتین تعویض های بهتری میکرد،مطمئنا الان جام تو دستای مسی بود!


دوشنبه، ۶ مرداد ۱۳۹۳ (۱۸:۲۹)
 
SAMPADIGIRL
پاسخ به: وقتی عدم کسب جام جهانی بهانه ای برای سرزنش نیست
مرسی از مقاله زیباتون. زنده باد لیونل مسی


دوشنبه، ۶ مرداد ۱۳۹۳ (۱۷:۳۷)
 
Ali.Rezaei
پاسخ به: وقتی عدم کسب جام جهانی بهانه ای برای سرزنش نیست
مرسی از آقا مصطفی بابت این مقاله زیبا!

خود این مقاله انقدر واضحه که جای بحث باقی نمیذاره!


دوشنبه، ۶ مرداد ۱۳۹۳ (۱۶:۳۰)
 
Heavenly.Girl
پاسخ به: وقتی عدم کسب جام جهانی بهانه ای برای سرزنش نیست
ايرانيا كلا عادت دارن زود قضاوت كنن من واقعا نميفهمم كه خبر به اون چرندي رو كي باو ميكنه كه ارانيا كردن تازه اخبارم نشون داد...با اتفاق اين بار ميشه ٣امين توهيني كه ارانيا ب مسي كرن:١ قضيه پارسال ٢جام چهاني و گلي كه ب ايران زد ٣قضيه همين دفعه....واقعا كه....


دوشنبه، ۶ مرداد ۱۳۹۳ (۱۵:۴۹)
 
sinasina
پاسخ به: وقتی عدم کسب جام جهانی بهانه ای برای سرزنش نیست
البته یه مشکلی هم هست و اونم اینه که هواداری آرژانتین همیشه تو این قضیه سرزنش کردن مسی برای ندرخشیدن تو بازیهای ملی پیشقدم بودن و تا جایی پیش رفتن که خواستار کنار گذاشته شدنش از تیم ملی شدن!!!!!!
کلا باید بگم که تیم ملی آرژانتین حتی زمانی که بازیکنای فوق ستاره ای مثل باتیستوتا و ورون رو هم داشت آش دهن سوزی نبود الان هم نمیتوستن انتظار داشته باشن که مسی بتونه براشون معجزه بکنه! به نظرم این نایب قهرمانی حداکثر کاری بود که مسی میتونست انجام بده


دوشنبه، ۶ مرداد ۱۳۹۳ (۱۵:۴۵)
 
9alexissss9
پاسخ به: وقتی عدم کسب جام جهانی بهانه ای برای سرزنش نیست
واقعا بعضی از این طرفدارای رونالدو نمیتونن ببینن مسی تو جام جهانی بهترین شده ورونالدو هیچی نشده.میان و میگن مسی صهیونیسته.واقعا خنده داره .البته همشون ضایع شدن و مسی گفت به کشوری که بچه ها رو میکشه کمک نمیکنم


دوشنبه، ۶ مرداد ۱۳۹۳ (۱۵:۲۷)
 
sinasina
پاسخ به: وقتی عدم کسب جام جهانی بهانه ای برای سرزنش نیست
بازیکنای زیاد دیگه ای هم بودند و هستن که در عرصه ملی نه تنها جام نگرفتن بلکه به هیچ رقابت اروپایی یا جهانی هم نرسیدن اونوقت یه عده حسود گیر میدن به مسی که حتما باید این تیمو به مقامی میرسوند در حالی که از زمانی که یه بازیکن یه تیم رو یه تنه قهرمان میکرد خیلی گذشته. درسته مسی تو بارسا یه فوق ستاره بوده و هست ولی این 50 درصد کارشه و 50 درصد بقیه بابت کار خوب تیمیه بارسا هم هست و نباید اینو فراموش کنیم
در رابطه با بازیکنای بزرگ که نتونستن با تیم ملیشون به جایی برسن چرا رایان گیگز رو مثال نمیزنین که به تمام کلمه برای منچستر یه اسطوره هستش ولی آیا تونست تیم ملی ولز رو یه تنه حتی به مسابقات اروپایی برسونه؟؟؟؟؟؟
یا چرا اون موقع که پرتغال میزبان جام ملتهای 2004 تو فینال با همین رونالدو که تازه اونموقع وارد دنیای حرفه ای شده بود به همراه همه ی فوق ستاره هاش از یونان باخت و تا الان هم رونالدو به غیر از مقام چهارمی جام جهانی کاری نتونسته برای پرتغال بکنه رو نمگین؟؟؟؟؟؟
خلاصه می خوام بگم که مسی تو این روزها اونقدر بدخواه داره که حتی برای تخریب کردنش از سیاست هم استفاده می کنن


دوشنبه، ۶ مرداد ۱۳۹۳ (۱۴:۴۸)
 
messi-.10
پاسخ به: وقتی عدم کسب جام جهانی بهانه ای برای سرزنش نیست
مسی خودش تنها باید بیاد توپ رو از دفاع بگیره بازی سازی بکنه گل هم بزنه این همه کار یک نفری سخته آرژانتین اگه 2تا هافبک بازیساز خوب داشت مسی خیلی بهتر کار میکرد.
زنده باد مسی افسانه ای


دوشنبه، ۶ مرداد ۱۳۹۳ (۱۴:۰۵)
 
amircatalan
پاسخ به: وقتی عدم کسب جام جهانی بهانه ای برای سرزنش نیست
علاوه بر اینکه همین الان نایب قهرمان جام جهانی و توپ طلای جام رو در کارنامه خودش داره،هنوز فرصت داره حتی کارنامه ملی خودش رو بهتر کنه.فراموش نکنیم مسی شانس حضور در یک جام جهانی دیگه(در جام 2018 تازه 31 ساله میشه) و دو کوپا آمریکای دیگه رو داره.یعنی سه تورنومنت معتبر ملی دیگه رو در پیش داره و فرصت بسیار برای درخشش ملی


دوشنبه، ۶ مرداد ۱۳۹۳ (۱۲:۴۵)
 
RIA-Barsa
پاسخ به: وقتی عدم کسب جام جهانی بهانه ای برای سرزنش نیست
وقتی هم تیمیات انقدر فرصت از دست بدن دیگه کاری نمیشه کرد


دوشنبه، ۶ مرداد ۱۳۹۳ (۹:۳۳)
 
ali94-BARCA
پاسخ به: وقتی عدم کسب جام جهانی بهانه ای برای سرزنش نیست
لیونل مسی به معنی واقعی کلمه یک اسطوره است. و قطعا در صفحه تاریخ جاودانه خواهد ماند.
همیشه اولین خواهد بود هم چنان که من در کامنت ها اول هستم!!
راستی یه تشکر هم از اقا مصطفی به خاطر مقاله زیباشون! دستتون درد نکنه!


دوشنبه، ۶ مرداد ۱۳۹۳ (۷:۲۴)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۴۶ کاربر آنلاین است. (۱۸ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۴۶

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!