به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

لاپورتا: ما همیشه از رایكارد حمایت كرده‌ایم!مصاحبه
فرستنده سام فروهش در تاريخ دوشنبه، ۱۹ شهریور ۱۳۸۶ (۲:۱۴) (۱,۰۳۸ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: Goal.com
مترجم: سام فروهش / FCBarcelona.ir


در مصاحبه با روزنامه ورزشی كاتالانیایی اسپورت, رئیس بارسلونا به فصل غم انگیز 07-06 و فصل پیش رو نگاه داشت. خوان لاپورتا در مصاحبه اختصاصی با اسپورت, به بحث‌های مختلف از ناامیدی فصل پیش تا بازسازی نوكمپ پرداخت. اما احتمالا بیشترین نظر مطبوعاتی‌اش ادامه حمایت از فرانك رایكارد بود.

مربی هلندی كه آبی و اناری‌ها را برای فتح دو لالیگا و یك لیگ قهرمانان در سال 2006 رهبری كرد و بعد از از دست دادن قهرمانی در فصل گذشته مورد انتقاد قرار گرفت، این فصل را بدون جذابیت‌های خاص همیشگی آغاز كرد.


اما با اینكه بارسا مقام قهرمانی را در فصل پیش واگذار كرد, لاپورتا مدعی شد كه امكان بركناری او از پستش هیچ وقت وجود نداشت. او گفت: «رایكارد همیشه اعتماد به نفس كارهای فنی و رهبری داشته است. بدون شك او نیز در مواردی كه فصل پیش اتفاق افتاد، مقصر بوده است, ولی هیچ وقت فكر بركناری او به عنوان مربی تیم اول را نكردیم.»

«او مردی است كه كیفیت‌های زیادی از خود در طی این سال‌ها به نمایش گذاشته است و البته اشتباهات فصل پیش را همه انجام دادند. تیم و كادر فنی بابت اتفاقاتی كه افتاد پشیمان هستند, اما فرانك از آنالیز شرایط ما استفاده كرده است و متعهد شده است كه همه كارها خوب پیش روند. او برای ادامه كار به عنوان تمرین دهنده در بارسلونا خیلی خوشحال است.»

بعد از از دست دادن لالیگا بدون هیچ برتری از سوی قهرمان, لاپورتا تاكید كرد كه تغییراتی باید در نیوكمپ انجام می‌شد كه یكی از آن‌ها بازسازی تیم است.
به عنوان مثال, او از كاری كه در طول تابستان انجام شد راضی است. او با این جمله آغاز كرد: «ما تغییرات خیلی موثری را انجام داده‌ایم. ما با بازیكنانی امضا كرده‌ایم كه باعث تقویت پست‌های معین و جبران كمبودها در مناطق مشخص شده‌اند. ما با میلیتو و آبیدال در دفاع, توره در هافبك و آنری در حمله بعلاوه جا دادن به بوخان (كركیچ) و جیوانی دوس سانتوس، قرارداد امضا كرده‌ایم. این دو باعث تازه نفس شدن تیم می‌شوند.»

و هدف این فصل نیز مشخص شده است. سال پیش, بارسا هفت جام برای رقابت داشت اما تنها یكی از آن‌ها را برد: جام كاتالونیا.

لاپورتا انتظار تكرار این نمایش را ندارد. او گفت: «هدف ما رقابت برای بردن است. بازیكنان بارسلونا همچنین باید نشان دهند كه از بودن در این تیم مفتخر هستند. برای بردن, ما نباید اشتباهات فصل پیش را تكرار كنیم, این اشتباهات شامل اعتماد به نفس بیش از حد, بیش از حد راحت بودن, از خود راضی بودن و درك نكردن شرایط هستند. ما باید حرفه‌ای گری, سرسپردگی و اشتیاق بازیافته را نشان دهیم. همه چیز آرام به مصاف ما می‌آیند و گروه باید نشان دهد كه آماده جنگیدن است.»

ما بحث‌هایی برای جلوگیری از مشكلات فصل گذشته داشتیم. لاپورتا گفت: «در وهله اول, ما آنالیز‌هایی را برای فهمیدن اینكه دقیقا كجای فصل گذشته اشتباه كرده‌ایم، داشتیم. بعد ما راهنمایی‌هایی را كردیم كه به همگان بگوئیم باید نگاه حرفه‌ای و تعلق خاطرشان به تیم را تازه كنند. بعد ما به قوانینی پرداختیم كه شامل نحوه نظارت بر تمرینات, آمادگی فیزیكی و تمامی دیگر موارد روزانه كه شامل تیم می‌شود، بود. تا اینجا, ما همچنین كمیسیون ورزشی نیز تشكیل داده‌ایم كه شامل (مدیر فنی) تیكی بگیریستیان, رایكارد, دكتر رامون كانال و مدیر خدمات پزشكی پاكو سیرول می‌شود. بنابراین در حال حاضر بر تمرینات نظارت خوبی می‌شود.»

«بعد از همه ناراحتی ها, حالا ما باید به آغاز فصل جدید برگردیم و گرایش هم به آسودگی خاطر و هم اشتیاق داشته باشیم. براستی یكی از چیزهایی كه فصل پیش نیاز داشتیم، فرهنگ برد بود. آن‌ها می‌دانستند كه چگونه آن را در مادرید بوجود بیاورند و (رئال) مادرید با این گرایش لیگ را پیش از ما بدست آورد. ما بیش از حد آسودگی خاطر داشتیم, اعتماد به نفس بیش از حد نشان دادیم و با اشتباه فصل را به پایان بردیم.»

موارد بیرون زمین نیز به یك اندازه توجه لاپورتا را جلب كرده بودند. از نظر اجتماعی و اقتصادی, او شرایط كنونی باشگاه را «بهترین لحظات در تاریخ باشگاه» توصیف كرد, اما در مورد نبردهای دیگر هشدار داد.
یكی از این موارد تعمیر كردن نیوكمپ بود. او گفت: «ما می‌خواهیم استادیومی راحت تر, معتبرتر, مفیدتر و سودآورتر را از همه لحاظ داشته باشیم و من فكر می‌كنم ما جواهر معماری را به عنوان نتیجه آن خواهیم داشت. از اینكه نیوكمپ از سمبل‌های شهر بارسلونا خواهد شد، خیلی هیجان زده هستم.»

بارسلونا تا اینجای كار 4 امتیاز از 6 امتیاز ممكن را بدست آورده است.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
behnoush1360
پاسخ به: لاپورتا: ما همیشه از رایكارد حمایت كرده ایم!
زنده باد بارسلونا و زنده باد مسی


پنج‌شنبه، ۳ مرداد ۱۳۹۲ (۱۱:۴۸)
 
raminpanahi
پاسخ به: لاپورتا: ما همیشه از رایكارد حمایت كرده ایم!
یاشاسین بارسلونا




سه‌شنبه، ۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ (۲۳:۲۴)
 
farzadweisi
پاسخ به: لاپورتا: ما همیشه از رایكارد حمایت كرده ایم!
viva barca


چهارشنبه، ۲۱ مهر ۱۳۸۹ (۱۵:۳۹)
 
farzadweisi
پاسخ به: لاپورتا: ما همیشه از رایكارد حمایت كرده ایم!
viva barca


چهارشنبه، ۲۱ مهر ۱۳۸۹ (۱۵:۳۷)
 
LOVE_MESSI
پاسخ به: لاپورتا: ما همیشه از رایكارد حمایت كرده ایم!
g


جمعه، ۷ خرداد ۱۳۸۹ (۱۵:۲۲)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: لاپورتا: ما همیشه از رایكارد حمایت كرده ایم!



یکشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۳۸۹ (۱۰:۳۰)
 
nima_barca
پاسخ به: لاپورتا: ما همیشه از رایكارد ...
فكر كنم اگه تيم امسال هم نتيجه نگيره لاپورتا به تعويض ريكارد راضي ميشه.


چهارشنبه، ۲۱ شهریور ۱۳۸۶ (۱۲:۵۶)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۶۶ کاربر آنلاین است. (۱۱ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۶۶

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!