به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

براوو یا ترشتگن، کدام یک شایسته پوشیدن پیراهن شماره یک بارسا هستند؟آبی و اناری‌ها
فرستنده علی صبوری در تاريخ جمعه، ۱۴ آذر ۱۳۹۳ (۱۱:۵۹) (۲,۳۴۴ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت توتال بارسا
مترجم: غلامحسین صبوری / FCBarcelona.ir

گرچه کلودیو براوو می‌توانند گزینه ایده آلی در شرایط گذرای بارسلونا باشد؛ از آنجا که وجود یک دروازه بان با تجربه فشارها را در شرایط سخت می‌کاهد، اما بدون شک ترشتگن گزینه‌ای است که می‌تواند سالهای سال دروازه بارسلونا را بیمه کند.

طی چند سال اخیر، پست دروازه بانی بارسلونا یکی از دغدغه‌های اصلی هواداران این تیم محسوب می‌شد. اگرچه ویکتور والدس را می‌توان یکی از بزرگترین سنگربانان تاریخ باشگاه بارسلونا نامید (اگر نگوییم بزرگترین)، اما این گلر اسپانیایی نیز در برخی مواقع که شانس با او یار نبود بعضاً اشتباهات بزرگی را انجام می‌داد. علاوه بر این، مواقعی نیز وجود داشت که هواداران بارسلونا تا مرز سکته قلبی پیش می‌رفتند و آن هم زمانی بود که خوزه مانوئل پینتو پا به توپ می‌شد. چیزی که در تیم فعلی بارسا آن را از همه چیز بیشتر می‌پسندم (سوای مثلث مرگبار مسی-سوارز-نیمار)، کیفیت بالای تیم در نقاط مختلف زمین است که امیدواریم این شاخصه پایدار باشد.

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

در توانایی‌های فنی کلودیو براوو هیچ شک و شبه‌ای وجود ندارد، اما تنها اشکالی که می‌توان به خرید این دروازه بان شیلیایی گرفت، قیمت بالای او نسبت به سن و سال (31 سال) وی است. اما با این وجود، عملکرد براوو در طول فصل نشانگر این موضوع است که او واقعاً شایستگی حضور در جمع آبی و اناری پوشان را دارد. اگرچه قیمت این گلر شیلیایی نسبت به سایر نقل و انتقالات از این دست در سایر نقاط جهان بسیار بالاتر است، اما اکنون بارسا براوویی را در اختیار دارد که علاوه بر تجربه بالا و سخت کوشی فراوان، همواره برای حضور ثابت در ترکیب تیم تلاش می‌کند و تاکنون نیز کار خود را به نحو احسن انجام داده است.

مطمئناً نمی‌توان رکورد فوق‌العاده بارسا در بسته نگه داشتن دروازه‌اش در چند بازی ابتدایی فصل را تنها به نام براوو نوشت، اما این سنگربان تاکنون حتی کوچکترین اشتباهی را انجام نداده و همین عامل باعث شده که وی همچنان به عنوان دروازه بان اول بارسلونا در لالیگا کار خود را ادامه دهد. ما طی هفته اخیر شنیده بودیم که این این گلر شیلیایی درخواست خروج زود هنگام از تمرینات تیم ملی کشورش را کرده بود تا بتواند با حضور در بارسلونا به رقابت با سنگربان جوان آلمانی بپردازد که این خود حکایت از اشتیاق و تعهد این بازیکن برای حضور در ترکیب تیم را دارد. براوو به خوبی می‌داند که شانس تنها یک بار در خانه آدم را می‌زند؛ از آنجا که انتقال به باشگاهی بزرگتر از بارسلونا امکان پذیر نیست، پس امکان ندارد که شرایطی بهتر از این نصیب او شود. تمایل وی به موفقیت و حضور در جمع اساطیری که تاکنون از چهارچوب آبی و اناری پوشان محافظت کرده‌اند، وی را وادار به انجام بهترین عملکرد دوران ورزشی خود کرده است. براوو اخیراً مزد این تلاش و سخت کوشی خود را با حضور در بین نامزدهای 11 بازیکن برتر فیفا دریافت کرد.

اما این نکته را هم فراموش نکنید که فردی که از روی نیمکت مشغول تماشای درخشش براوو است، یک دروازه بان منحصر به فرد است. مارک آندره ترشتگن بدون شک دروازه بان آینده داری است و با داشتن تنها 22 سال سن، توانایی مبدل شدن به یک فوق ستاره را دارد. به نظر من، مصدومیت این گلر آلمانی در تمرینات پیش فصل، مهمترین عاملی است که وی را از حضور پیاپی در درون دروازه بارسا باز داشته است که مسبب این عامل را تنها می‌توان الکس سانگ نامید. کلودیو براوو نیز از فرصت طلایی پیش آمده برای وی نهایت استفاده را کرده و شانس انریکه برای انتخاب نکردن او را به صفر رساند؛ زیرا در غیر این صورت، اینگونه به نظر می‌رسید که مربی به سمت بازیکن خاصی تمایل بیشتری دارد. پس سوال اینجاست: اگر ترشتگن آمادگی لازم برای حضور در بازی ابتدایی فصل بارسا برابر الچه را داشت، آیا هم اکنون شاهد چنین وضعیتی بودیم یا نه؟

من آینده بارسا را در امثال ترشتگن می‌بینم. آندونی زوبی زارتا فردی است که همواره به دلیل دست گذاشتن بر روی بازیکنان مختلف و بعضاً ناکارآمد مورد انتقاد قرار می‌گیرد، اما در این موضوع بخصوص وی بهترین انتخاب ممکن را انجام داده است. ترشتگن بازیکنی است که می‌تواند به اسطوره باشگاه مبدل شده و نقطه عطفی در کارنامه نه چندان درخشان زوبی زارتا محسوب شود. این سنگربان جوان آلمانی می‌تواند در آینده‌ای نزدیک به مانوئل نویر یا ایکر کاسیاس بارسلونا تبدیل شود. یکی از توانایی‌های منحصر به فرد این گلر که اطمینان دارم همه شما تاکنون متوجه آن شده‌اید، بازی با پای بسیار فوق‌العاده و پاسهای بسیار دقیق وی است که گویی ژاوی هرناندس در درون دروازه قرار گرفته است. اگرچه من می‌دانم که شما به محض شنیده شدن نام ترشتگن، ناخود آگاه به یاد اشتباهات او در مقابل پاریس سنت ژرمن می‌افتید، اما من توجه شما را به دیدن عکس العملهای فوق‌العاده این دروازه بان در دیدار فصل گذشته تیمش مقابل دورتمند جلب کرده و از شما می‌خواهم تا آن را با اشتباه یک دروازه بان جوان که در حال پیشرفت و تبدیل شدن به یک فوق ستاره است، جایگزین کنید.

نتیجه‌گیری که می‌توان از این مطلب گرفت این است که انریکه دو انتخاب را در جلوی خود می‌بیند؛ این مربی حق این را دارد که تا زمانی که براوو فرم عالی خود را از دست ندهد، از وی به عنوان سنگربان اصلی استفاده کند، اما از سمتی دیگر وی در واقع در حال گرفتن فرصت‌هایی طلایی از ترشتگن است. هر چه براوو بیشتر بازی کند، بدین معناست که فرصت کمتری به ترشتگن خواهد رسید و روند پیشرفت و قهرمانی‌های اجتناب ناپذیر وی به تعویق خواهد افتاد. گزینه دوم پیش روی سرمربی فعلی بارسا این است که در چند بازی پیاپی لالیگا به ترشتگن فرصت دهد و ببیند که آیا وی توانایی‌های خود را اثبات کرده و نشان خواهد داد که لیاقت پوشیدن پیراهن شماره یک بارسلونا را دارد یا خیر. براوو از فرصت به دست آمده به خوبی استفاده کرده است، اما ترشتگن هنوز در صدد فرصتی برای نشان دادن توانایی‌های خیره کننده خود است.

به راستی کدام یک بایستی سنگربان شماره یک باشند؟

انتخاب نویسنده: ترشتگن. اگرچه بحث و جدل در مورد توانایی‌های فردی براوو غیر ممکن است، اما ترشتگن دروازه بانی است که می‌تواند سالهای سال با درخشش در چهارچوب آبی و اناری پوشان، هوداران بی‌شمار این باشگاه را خوشحال کند. براوو می‌توانند گزینه ایده آلی در شرایط گذرای تیم باشد، از آنجا که وجود یک دروازه بان با تجربه فشارها را در شرایط سخت می‌کاهد، اما بدون شک ترشتگن گزینه‌ای است که می‌تواند سالهای سال دروازه بارسلونا را بیمه کند.

نویسنده: یوسف اَوّاد یکی از خوانندگان سایت توتال بارسا
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Reza180
پاسخ به: براوو یا ترشتگن، کدام یک شایسته پوشیدن پیراهن شماره یک بارس...
بارسا توی دروازه پوست اندازی کرده و برای انتخاب دروازه بان اصلی زمان نیازه....
کاری که انریکه میکنه دقیقا منطبق بر این این خبر هست...
تو فازیهای لیگ قهرمانان از تراشتگن استفاده میکنه که هم تجربه کسب کنه هم محک بخوره و هم حیف نشه...
الانم با توجه به نیاز تیم و طبق گفته ی خبر(فشار وارد بر تیم) استفاده از براوی باتجربه بهتره.....
فعلت بارسا نیاز به دروازه بان با تجربه داره نه دروازه بانی که میخاد تجربه کسب کنه چون جایی برای اشتباهات احتمالی نیست...
انریکه داره بهترین کارو میکنه...
مطمینا تراشتگن هم اینده داره...


یکشنبه، ۱۶ آذر ۱۳۹۳ (۱:۲۲)
 
Mylove_Francesc
پاسخ به: براوو یا ترشتگن، کدام یک شایسته پوشیدن پیراهن شماره یک بارس...
در حال حاضر براوو چون تجربه ی بیش تری داره و هم تا به حال عالی بوده و برتری نسبی نسبت به تراشتگن داشته ........ اما مطمئنا تا دو سه سال دیگه تراشتگن میتونه حتی بهترین دروازه بان جهان بشه و جای نویر رو هم بگیره !!!!!!!!1


شنبه، ۱۵ آذر ۱۳۹۳ (۱۶:۴۷)
 
shakib10
پاسخ به: براوو یا ترشتگن، کدام یک شایسته پوشیدن پیراهن شماره یک بارس...
یکی ازدوستان با ی کلیپ زود نظرش عوض شد.داداشای گلم درحالا حاضر ترشتگن نمیتونه بازیایخیلی مهم رو انجام بده چون کمی بی تجربس با اینکه خیلی عالیه اما مونشن گلادباخ که بارسا نیس فشار اینجا وحشتناکه تمام دنیا چششون به ریال بارساس اینم درک کنید!!!!من میگم درادامه که بازیای جام قهرمانان سخت ترمیشه تغییرخواهند کرد و براوو میره قهرمانان و ترشتگنم تو لیگ بازی میکنه و تجربه کسب میکنه وخیلی ازبازیا بهش میرسن!!


شنبه، ۱۵ آذر ۱۳۹۳ (۱۰:۵۳)
 
mohammadmb11
پاسخ به: براوو یا ترشتگن، کدام یک شایسته پوشیدن پیراهن شماره یک بارس...
فکر کنم امسال همین روند ادامه پیدا کنه .
امسال سال کسب تجربه ی ترشتگن هست
از فصل بعد باید فیکس بازی کنه


شنبه، ۱۵ آذر ۱۳۹۳ (۹:۴۲)
 
mohammad.blograna
پاسخ به: براوو یا ترشتگن، کدام یک شایسته پوشیدن پیراهن شماره یک بارس...
نقل قول
اینو ببینید. !!!کیف کنید کی اومده سنگربانمون
ممنون.........................
خیلی قشنگ بود...................................
انتخاب من:ترستگن


شنبه، ۱۵ آذر ۱۳۹۳ (۲:۳۰)
 
Ali_SHS
پاسخ به: براوو یا ترشتگن، کدام یک شایسته پوشیدن پیراهن شماره یک بارس...
هیچکس برای من والدس نمیشه اما در حال حاضر همین روند خوبه. براوو تو لالیگا و مارک تو اروپا و کوپا.

31 سال هم برای دروازه بانی زیاد نیست. البته بدون هیچ تردیدی آینده دروازه بارسا متعلق به تراستگنه


شنبه، ۱۵ آذر ۱۳۹۳ (۰:۰۸)
 
6+5=11
پاسخ به: براوو یا ترشتگن، کدام یک شایسته پوشیدن پیراهن شماره یک بارس...
براوو


جمعه، ۱۴ آذر ۱۳۹۳ (۲۲:۱۵)
 
سوداگر
پاسخ به: براوو یا ترشتگن، کدام یک شایسته پوشیدن پیراهن شماره یک بارس...
به نظرمن درحال حاضربراوو بهتره تراشتگن هم باید تجربه کسب کنه وروی نقاط ضعفش کارکنه مثل خورجهاش که یکم ابتداییه وبی تجربه گی ازخورجهاش می باره


جمعه، ۱۴ آذر ۱۳۹۳ (۲۱:۴۷)
 
shakib10
پاسخ به: براوو یا ترشتگن، کدام یک شایسته پوشیدن پیراهن شماره یک بارس...
اینو ببینید. !!!کیف کنید کی اومده سنگربانمون


جمعه، ۱۴ آذر ۱۳۹۳ (۱۵:۱۰)
 
shakib10
پاسخ به: براوو یا ترشتگن، کدام یک شایسته پوشیدن پیراهن شماره یک بارس...
نقل قول
مواقعی نیز وجود داشت که هواداران بارسلونا تا مرز سکته قلبی پیش می رفتند و آن هم زمانی بود که خوزه مانوئل پینتو پا به توپ می شد.
اخ اخ اخ گفتید.قلب ادم میره رو هزار بار در دقیقه وقتی با پا کار میکنه. خیلی زشته دروازبانیکه باپابلدنباشه.راستش من عاشق ترشتگنم خلی خوبه اما براوو گاهیی خیلی مطمئن ترنشون داده.
درضمن ی کلیپ گرفتم از ترشتگن با نویرمونمیزنه تو دروازه بانی همچیشون شبیه همه!!


جمعه، ۱۴ آذر ۱۳۹۳ (۱۴:۵۸)
 
messi-.10
پاسخ به: براوو یا ترشتگن، کدام یک شایسته پوشیدن پیراهن شماره یک بارس...
باید به ترشتگن آروم آروم بازی بدن تا تجربه کسب کنه و کار دست تیم نده ولی برآوو که خیلی عالی هست اما مارک اندره برا سال بعد میتونه فیکس باشه


جمعه، ۱۴ آذر ۱۳۹۳ (۱۴:۴۸)
 
Dariush_HERO
پاسخ به: براوو یا ترشتگن، کدام یک شایسته پوشیدن پیراهن شماره یک بارس...
نقل قول
به نظرم امسال همین سیستم چرخشی دروازه بان ها خوبه و تراشتگن میتونه تو چمپیونزلیگ و کوپادل ری تجربه کسب کنه و یکی دو سال دیگه دروازه بان فیکس بشه......

اره منم موافقم


جمعه، ۱۴ آذر ۱۳۹۳ (۱۴:۳۷)
 
***Leo.Messi***
پاسخ به: براوو یا ترشتگن، کدام یک شایسته پوشیدن پیراهن شماره یک بارس...
براوو الان دروازه بارسلونا رو بیمه کرده و ترشتگن آینده بارسارو


جمعه، ۱۴ آذر ۱۳۹۳ (۱۴:۳۷)
 
R.Zoro
پاسخ به: براوو یا ترشتگن، کدام یک شایسته پوشیدن پیراهن شماره یک بارس...
مسلما تراستگن

گرچه براوو خوب کار کرده ولی سطح فنی مارک خیلی بالاتر از براووئه


جمعه، ۱۴ آذر ۱۳۹۳ (۱۴:۱۶)
 
biology
پاسخ به: براوو یا ترشتگن، کدام یک شایسته پوشیدن پیراهن شماره یک بارس...
فعلا این روند خوبیه که براوو واسه لالیگا بازی کنه و تراشتگن تو لایگ قهرمانان و جام حذفی و درمورد شماره ۱ بارسا ترشتگن باشه چون تراشتگن هنوز جوانه و میتونه ۱۰ سال تو بارسا بازی کنه اما براوو تو بارسا باشه بیشتراز ۵ سال دوام نمیاره همون شماره ۱۳ برای براوو خوبه......... اوف یاد پینتو افتادم و افسرده شدم خداشکر که از بارسا رفت.


جمعه، ۱۴ آذر ۱۳۹۳ (۱۴:۰۴)
 
moji.aref
پاسخ به: براوو یا ترشتگن، کدام یک شایسته پوشیدن پیراهن شماره یک بارس...
نقل قول
مواقعی نیز وجود داشت که هواداران بارسلونا تا مرز سکته قلبی پیش می رفتند و آن هم زمانی بود که خوزه مانوئل پینتو پا به توپ می
شد.


وای خدا، راس میگی، یه لحظه این جمله رو خوندم حالم بد شد. هووف. خداروشکر تموم شد رفتش

نقل قول
ترشتگن بازیکنی است که می تواند به اسطوره باشگاه مبدل شده و نقطه عطفی در کارنامه نه چندان درخشان زوبی زارتا محسوب شود. این سنگربان جوان آلمانی می تواند در آینده ای نزدیک به مانوئل نویر یا ایکر کاسیاس بارسلونا تبدیل شود. یکی از توانایی های منحصر به فرد این گلر که اطمینان دارم همه شما تاکنون متوجه آن شده اید، بازی با پای بسیار فوق العاده و پاسهای بسیار دقیق وی است که گویی ژاوی هرناندس در درون دروازه قرار گرفته است. اگرچه من می دانم که شما به محض شنیده شدن نام ترشتگن، ناخود آگاه به یاد اشتباهات او در مقابل پاریس سنت ژرمن می افتید، اما من توجه شما را به دیدن عکس العملهای فوق العاده این دروازه بان در دیدار فصل گذشته تیمش مقابل دورتمند جلب کرده و از شما می خواهم تا آن را با اشتباه یک دروازه بان جوان که در حال پیشرفت و تبدیل شدن به یک فوق ستاره است، جایگزین کنید.


کاملا درسته. همه ما اینو میدونیم. در توانایی های فنی براوو و عالی بازی کردنش هیچ شکی وجود نداره ولی تراشتگن اینده بارسلوناست. من به شخصه از دیدن بازی تراشتگن لذت میبرم. بسیار عالی پاس میده و قدرت تک به تک گیری بالایی داره و یه ستاره واقعی هست. شما ببینید که تراشتگن از 19 سالگی برای تیم اول مونشنگلادباخ بازی میکرده! این خیلی حرفه. واکنش های عالی بسیاری داره. در لیگ قهرمانان هم خیلی عالی بوده و بعضی از واکنش هاش منو به تحسینش وا داشته. چیزی که مشخصه تراشتگن میتونه به اسطوره بارسا تبدیل بشه. چون از همه لحاظ تونایی کافی داره. قدش هم بلنده. خیلی خوبه. یعنی خیلی خوشحالم که تراشتگن تو بارسا بازی میکنه. امیدوارم که سال بعد به عنوان سنگربان اصلی بارسا انتخاب بشه. براوو عالیه و در این زمان که تیم داره حالت گذرا رو طی میکنه عالیه تا از فشار ها درون دروازه کم بشه ولی بدون شک تراتشتگن آینده دروازه بانی بارسلوناست. امیدوارم این استعداد ناب آلمانی همیشه تو بارسا بمونه و به سنگربان اول بارسا تبدیل بشه. ایشاالله
و زنده باد براوو که خیال مارو از دروازه راحت کرده و بهترین بازیشو انجام میده. ایولا، خیلی خوشم میاد ازش. براوو داره این براوو!


جمعه، ۱۴ آذر ۱۳۹۳ (۱۲:۵۸)
 
m@rc0$
پاسخ به: براوو یا ترشتگن، کدام یک شایسته پوشیدن پیراهن شماره یک بارس...
به نظرم امسال همین سیستم چرخشی دروازه بان ها خوبه و تراشتگن میتونه تو چمپیونزلیگ و کوپادل ری تجربه کسب کنه و یکی دو سال دیگه دروازه بان فیکس بشه......
در ضمن با این جمله خیلی حال کردم : از آنجا که انتقال به باشگاهی بزرگتر از بارسلونا امکان پذیر نیست،


جمعه، ۱۴ آذر ۱۳۹۳ (۱۲:۵۷)
 
sinasina
پاسخ به: براوو یا ترشتگن، کدام یک شایسته پوشیدن پیراهن شماره یک بارس...
براوو دروازه بان با تجربه بیشتر و به خصوص بازی در لالیگا هست که اون رو نسبت به تراستگن متمایز میکنه. اون موقعی که نزدیک به جام جهانی مسولای تیم سعی در خریدنش داشتن کمی باعث تعجب بود ولی وقتی عملکردشو در بازیهای لالیگا دیدم به این نکته پی بردم که واقعا دروازه بان در کلاس بارسلونا هست ولی با توجه به سن و سالش به نظر من بهتره که در ایامی که لیگ قهرمانان تعطیل هست تراشتگن رو نباید انریکه به یک نیمکت نشین کامل تبدیل کنه و سعی کنه که برای چند بازی هم که شده به اون بازی بده تا خودشو در لا لیگا هم اثبات کنه. به نظرم با تجربه بیشتری که در لا لیگا بدست بیاره کم کم به دروازه بان شماره یک بارسا تیدیل خواهد شد


جمعه، ۱۴ آذر ۱۳۹۳ (۱۲:۵۲)
 
kamiba
پاسخ به: براوو یا ترشتگن، کدام یک شایسته پوشیدن پیراهن شماره یک بارس...
بدون شک هر دو دروازبانهای بسیار خوبی هستند.. بارسا نباید اجازه خروج تراشتگن رو بده و باید بیشتر بهش بازی بده. اون آینده بارسا رو میسازه


جمعه، ۱۴ آذر ۱۳۹۳ (۱۲:۴۷)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۸۷ کاربر آنلاین است. (۶ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۸۷

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!