به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

اگر ما همین طور بازی کنیم، پیروز خواهیم شد!آبی و اناری‌ها
فرستنده محمدرضا شادی در تاريخ شنبه، ۷ مهر ۱۳۸۶ (۲۳:۵۷) (۸۵۵ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت رسمی باشگاه
مترجم: محمد رضا شادی / FCBarcelona.ir


فرانک رایکارد نتوانست خوشحالی خود را در مورد ارتقاء تیم از هر لحاظ در سه بازی آخر، مخفی کند. در این سه بازی بارسا به سه برد خانگی قاطع دست یافت که جای هیچ سخنی را برای هیچ منتقدی باقی نگذاشت.

بردهایی در برابر لیون، سویا و زاراگوزا که در فاصله یک هفته انجام شد، روحیه آبی اناری‌ها را بازگرداند و شاهکار تیم تحسین همگان را به همراه داشت. از جمله سخن مربی هلندی که گفته است: «تیم در ترتیب و شرایط خوبی قرار دارد.» او گفت: «نتایج و همچنین رفتار و بازی تیم دگرگون شده و همچنین تیم جذاب و دیدنی بازی می‌کند، اما مهم‌تر از همه دیدن پویایی و خلاقیت یکپارچه و کار و تلاش سخت از سوی بازیکنان است. اگر ما این رویه را ادامه بدهیم، اکثر بازی‌های پیش رو را خواهیم برد.»


بازگشت پویول

کارلوس پویول برای اولین بار در این فصل در تیم بارسلونا ظاهر می‌شود و رایکارد برای کاپیتان تیم خوشحال است. فرانک رایکارد در این باره می‌گوید: «از اینکه او گفته می‌تواند دوباره بازی کند، خیلی خوشحال هستم. بازی تمرینی او با جوانان خوب پیش رفت و او هیچ مشکلی ندارد. او برای برگشت و بازی آماده هست.»
از فرانک رایکارد سوال شد که آیا پویول خواهد توانست تیم را در آخر هفته همراهی کند، که او جواب داد: «این بستگی دارد به اینکه ما چقدر به حضور پویول نیاز داریم. برای مثال: اینیستا یک هافبک است که قابلیت حمله دارد و همچنین بسیار باهوش است که می‌تواند در گوش راست، چپ و پشت مهاجمان بازی کند. او در این زمینه یک بازیکن بزرگ و متمایز است.»

مارکز و رونالدینهو

رافائل مارکز، رونالدینیو ، جیانلوکا زامبروتا و سانتی ازکوئرو همگی در روز شنبه در مقابل لوانته از تیم خارج هستند. رایکارد ابتدای سخنانش از رونالدینهو می‌گوید: «او خیلی سرزنده و با نشاط است، هر چند که او نیازمند بهبود از این مصدومیت می‌باشد تا بتواند به گروه ملحق شود.»
مارکز، بعد از اینکه دچار آسیب دیدگی از ناحیه تاندون آشیل پای راست خود در وسط هفته شد، اندکی درد دارد و گفته شده هیچ ریسکی در مورد او انجام نخواهد شد.

آخر هفته

بعد از دو برد آخرشان در بازی‌های لالیگا، بارسا برای جستجوی اولین پیروزی خارج از خانه خود در مسابقات این فصل می‌رود. با نگاهی به نتایج مساوی در برابر دو تیم ریسینگ و اوساسونا، رایکارد در این مورد توضیح می‌دهد: «ما نقایصی داشتیم. من دنبال بهانه نیستم، اما هر دو آن بازی‌ها بعد از وقفه‌های بین المللی قرار گرفته بودند. بازی آخر هفته به دلیل ادامه حرکت رو به جلو، برای ما از اهمیت بالایی بر خوردار است.» لوانته شاید در جدول تیم آخر باشد، اما مربی آبی اناری‌ها نمی‌تواند قبول کند که در این موقع از فصل، قدرت تیمی آشکار باشد و شما نمی‌توانید گمان کنید که این بازی آسانی است.
او گفت: «تمام رقیبان ما برایمان قابل احترام هستند. ما با فکری صحیح به آنجا می‌رویم و اگر سخت و با کیفیت کار کنیم، خواهیم توانست نتیجه متفاوتی را رقم بزنیم. اما این بازی آسانی برای ما نیست.»

قدرت و استحکام توره

رایکارد بعد از گرفتن کارت زرد یایا توره درپی تراکم و فشردگی رقابت با ماتوزالم در بازی وسط هفته، از او حمایت کرد. بازیکن برزیلی که اداره تیم را بر عهده داشت، به مدت دو ماه به دلیل آسیب دیدگی رباط زانو از میادین دور خواهد بود، اما مربی بارسا در مورد یایا توره توضیح می‌دهد: «توره نمی‌تواند به مصدومیت بازیکنان نگاه کند. او حرکت می‌کند برای توپ. و همچنین او قدرتمند است و توانایی بالایی در درگیری‌های درون زمین دارد که همین عامل او را از دیگر بازیکنان متمایز می‌کند. او یک بازیکن سرعتی و تاکتیکی خیلی خوب است.»

خوشی بوسیله آنری

با فقط یک گل در شش بازی رسمی در این دوره، تیری آنری می‌خواهد با نظم بیشتر و شادی به سوی هدفش حرکت کند. با این وجود رایکارد ناراحت نیست و می‌گوید: «من از او راضی هستم، چون به سختی برای تیمش کار می‌کند.» رایکارد ادامه داد که عمیق‌تر نگاه می‌کند و به او فرصت می‌دهد و معتقد است که این موضوع را فقط زمان می‌تواند حل کند. با یک تاثیر ساده او یک گل را برای مسی آماده کرد (در برابر رئال زاراگوزا).
«فیزیک بدنی او پیشرفت کرده و در دقایق پایانی در برابر زاراگوزا او یک موقعیت بزرگ داشت. او باید یاد بگیرد که دوباره توپ را دوست داشته باشد. من خوشحالم به خاطر اینکه آنری توانایی پیشرفت کردن را دارد.»

مسی طلائی

فرانک رایکارد معتقد هست که لیونل مسی سزاوار دریافت عنوان معتبر توپ طلای اروپا است. مربی هلندی در باره توپ طلا و مسی می‌گوید: «او لایق این عنوان است. مسی کارهایی انجام می‌دهد که معمولا نمی‌شود آن‌ها را دید. او خیلی ساده بازی می‌کند. او خیلی سریع است، او توانایی بالایی در دریبل و شوت زدن دارد و او یک تمام کننده بزرگ است. برای ما او یک مدعی و برنده احتمالی هست. او یک لذت در بازی است.»
ارزش: ۹.۰۰ (۳ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
behnoush1360
پاسخ به: اگر ما همین طور بازی کنیم، پیروز خواهیم شد!
زنده باد بارسلونا و زنده باد مسی


پنج‌شنبه، ۳ مرداد ۱۳۹۲ (۱۲:۱۱)
 
farzadweisi
پاسخ به: اگر ما همین طور بازی کنیم، پیروز خواهیم شد!
viva barca


چهارشنبه، ۲۱ مهر ۱۳۸۹ (۱۹:۵۴)
 
farzadweisi
پاسخ به: اگر ما همین طور بازی کنیم، پیروز خواهیم شد!
viva barca


چهارشنبه، ۲۱ مهر ۱۳۸۹ (۱۹:۵۳)
 
AMiRh03EiN72N
پاسخ به: اگر ما همین طور بازی کنیم، پیروز خواهیم شد!



یکشنبه، ۹ خرداد ۱۳۸۹ (۱۶:۳۹)
 
LOVE_MESSI
پاسخ به: اگر ما همین طور بازی کنیم، پیروز خواهیم شد!
g


جمعه، ۷ خرداد ۱۳۸۹ (۱۵:۳۵)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۲۴۹ کاربر آنلاین است. (۲۲ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۲۴۹

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!