به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

پادشاه فوتبال؛ باری دیگر تاریخ‌سازی کردآبی و اناری‌ها
فرستنده علی صبوری در تاريخ سه‌شنبه، ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ (۲۳:۲۰) (۱,۲۷۸ بار خوانده شده) خبر‌های فرستاده شده توسط این شخص
منبع: سایت یوفا
مترجم: غلامحسین صبوری / FCBarcelona.ir


پس از اینکه لیونل مسی ستاره بی‌بدیل تیم بارسلونا در 300 مین بازی خود در لالیگا 23 مین هتریک خود را انجام داد، سایت یوفا طی مطلبی نگاهی به پنج نمایش خیره کننده توسط این نابغه آرژانتینی انداخت.

لیونل مسی، 300 مین بازی خود در لالیگا را مقابل لوانته در نیوکمپ انجام داده و با انجام یک هتریک تماشایی آن را جشن گرفت. این ستاره 27 ساله آرژانتینی با احتساب این مسابقه به جوانترین عضوی از تیم بارسلونا تبدیل شد که موفق شده 300 بازی در لالیگا را انجام دهد. این در حالی است که رکورد قبلی مربوط به ژاوی هرناندسی بود که در سن 28 سالگی آن را بر جای گذاشت. مسی همچنین با به ثمر رساندن هتریکی دیگر در این مسابقه ضمن برابری با رکورد 23 هتریک کریستیانو رونالدو، به برترین بازیکن لالیگا از این حیث تبدیل شد.

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

علاوه بر این، مسی با ارسال پاس گلی در این بازی برای نیمار، با 106 پاس گل به برترین گلساز تاریخ لالیگا مبدل شده و رکورد قبلی که در اختیار لوییس فیگو بود را شکست.

به مناسبت 300 مین بازی مسی در لالیگا، سایت یوفا طی مطلبی نگاهی بر به یاد ماندنی‌ترین بازی‌های این ستاره آرژانتینی در لالیگایی انداخت که وی تاکنون 6 بار در آن به قهرمانی رسیده است.

بارسلونا 2-0 آلباسته/ 1 می‌2005

مسی 17 ساله در اولین فصل حضورش در بارسا همواره به عنوان یار جایگزین وارد مسابقه می‌شد، اما این بازیکن در دیدار مقابل آلباسته تنها سه دقیقه نیاز داشت تا اولین گل خود در لالیگا را به ثمر برساند. مسی در آن دیدار در دقیقه 87 و به جای ساموئل اتوئو وارد میدان شد و تنها ثانیه‌هایی پس از ورودش طی یک همکاری با دوست صمیمی و به نوعی معلم او در سالهای ابتدایی رونالدینیو، موفق شد دروازه حریف را باز کند، اما این گل توسط داور و به دلیل آفساید مردود اعلام شد. اگرچه، باز هم این ستاره برزیلی بود که پاس دیگری را در اختیار مسی جوان قرار داد تا این بازیکن با ضربه چیپی دیدنی توپ را از بالای دستان دروازه بان آلباسته عبور دهد تا به جوانترین گلزن تاریخ باشگاه بارسلونا در لالیگا مبدل شود و به هواداران حاضر در نیوکمپ نویدی از تولد یک اعجوبه را بدهد.

بارسلونا 3-3 رئال مادرید/ 10 مارچ 2007

اگرچه تا این زمان همگان از پتانسیل‌های مسی آگاهی داشتند، اما او با نمایش خیره کننده خود در یک الکلاسیکو هیجان انگیز در نیوکمپ خود را به جهان فوتبال ثابت کرد. این ستاره با 19 سال سن و موهایی بلند، در نیمه اول با به ثمر رساندن دو گل، دابل رود وان نیستلروی را پاسخ داد. او سپس در وقتهای اضافه نیمه دوم بار دیگر کیفیت بالای خود را نشان داده و با یک ضربه دقیقه به گوشه مخالف دروازه، یک امتیاز ارزشمند را به حساب تیمش که در اواخر نیمه اول ده نفره شده بود، واریز کرد.

رئال مادرید 2-6 بارسلونا/ 6 می‌2009

اولین بار در جریان یک الکلاسیکویی که سرنوشت فصل را مشخص می‌کرد بود که گوادریولا برای اواین بار از مسی در پست 9 کاذب استفاده کرد. این تصمیم سرمربی باعث شده که مسی از سمت چپ به تو زده و حفره‌های عمیقی را در قلب خط دفاعی مادرید ایجاد کند. مسی در آن مسابقه، بازی خود را به حریف دیکته کرد و در سبک هجومی و ویران کننده بارسا در آن فصل که در نهایت قهرمانی را برای آنها به ارمغان آورد، موفق شد دو گل حساس را به ثمر برساند. زوج خط دفاعی رئال مادرید در آن بازی را کریستف متزلدر و فابیو کاناوارو تشکیل می‌دادند؛ دو بازیکنی که از کنترل مسی در پست جدید خود عاجز بودند. کار به آنجا رسید که بازیکن آلمانی در مصاحبه پس از بازی خود عنوان کرد: «فابیو و من به یکدیگر نگاه کردیم و گفتیم: چه کار کنیم؟ او را از مرکز میدان دنبال کنیم یا از عقب او را ببندیم؟ ما هیچ راهی برای مهار او پیدا نمی‌کردیم».

بارسلونا 5-1 والنسیا/ 19 فوریه 2012

تیم میهمان در این بازی در دقایق ابتدایی با به ثمر رساندن یک گل بارسا را غافلگیر کرد، اما این مسی بود که بار دیگر تفاوتها را رقم زد. او ابتدا از زاویه‌ای بسته گل تساوی را به ثمر رساند، سپس شم بالای گلزنی خود را نشان داده و با به ثمر رساندن دو گل در نیمه دوم بارسلونا را پیش انداخت و سپس با یک ضربه چیپ استثنایی گل چهارم خود در این بازی را وارد دروازه حریف کرد. نمایش خیره کننده مسی در این بازی باعث شد تا نائب رئیس باشگاه بارسلونا طی سخنانی به ستایش از مسی بپردازد. باراتومئو گفت: «مسی بازیکنی است که آمده تا تاریخ‌سازی کند، او مدام چالشهای جدید برای خود رقم می‌زند و امروز نیز با بثمر رساندن چهار گل خوشحال به خانه می‌رود».

بارسلونا 5-1 سویا/ 22 نوامبر 2014

مسی بایستی بیش از یک ماه در انتظار می‌ماند تا به رکورد 257 گل زده تلمو زارا مهاجم سابق باشگاه اتلتیک بیلبائو دست پیدا کند، اما او در یک بعد از ظهر بیاد ماندنی مقابل سویا ابتدا با این رکورد برابری کرده و سپس با یک هتریک بیاد ماندنی آن را درهم شکست. او در ابتدا با یک ضربه آزاد دقیق با رکورد زارا برابری کرده و سپس موفق شد با همکاری با نیمار به برترین گلزن تاریخ لالیگا تبدیل شود. پس از این گل بود که هم‌تیمیهایش، او را در بالای دستان خود گرفتند و لحظه بسیار بیاد ماندنی را برای هواداران بارسا رقم زدند. اما حتی با شکستن یکی از قدیمی‌ترین رکوردهای لالیگا نیز عطش گلزنی مسی فروکش نکرد و او موفق شد در دقایق پایانی بازی از بیرون محوطه جریمه هتریک خود در این بازی را کامل کند.
ارزش: ۰.۰۰ (۰ رای) | ارزش‌گذاری این خبر
نظرات کاربران
Senmout
پاسخ به: پادشاه فوتبال؛ باری دیگر تاریخ سازی کرد
به امید آنکه بازیکن جوان ایرانی تیم اتلتیکو مادرید (سعید عزت اللهی) بتواند خود را به عنوان یکی از استعدادهای بزرگ آینده ی فوتبال معرفی کند و در سایت هایی مانند فیفا شاهد ستایش از او باشیم...
چند روز پیش گلی دیدنی برای تیم جوانان اتلتیکو به ثمر رسوند...
زنده باد بارسا...


پنج‌شنبه، ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ (۰:۵۰)
 
Ali_SHS
پاسخ به: پادشاه فوتبال؛ باری دیگر تاریخ سازی کرد
مسی ، مسیه و بقیه فوتبالیست


چهارشنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ (۲۲:۰۹)
 
m@rc0$
پاسخ به: پادشاه فوتبال؛ باری دیگر تاریخ سازی کرد
like for barca
like for messi


چهارشنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ (۲۱:۰۹)
 
parsafcb
پاسخ به: پادشاه فوتبال؛ باری دیگر تاریخ سازی کرد



چهارشنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ (۱۹:۲۴)
 
parsafcb
پاسخ به: پادشاه فوتبال؛ باری دیگر تاریخ سازی کرد
فوق العادس این پسر


چهارشنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ (۱۹:۱۶)
 
***Leo.Messi***
پاسخ به: پادشاه فوتبال؛ باری دیگر تاریخ سازی کرد
نقل قول
به گزارش "ورزش سه"، طبق گزارش وبسایت باشگاه بارسلونا، بارسا نه تنها 11 برد متوالی کسب کرده که در این بازی ها، گل های فراوانی نیز به ثمر رسانده است. در مقابل، خط دفاعی و دروازه بانان این تیم نیز عملکرد بسیار موفقی تا بدینجا داشته اند. بارسا تا بدینجای فصل در لالیگا، 67 گل به ثمر رسانده و تنها 13 گل دریافت کرده است. تفاضل گل استثنایی 54+ باعث شده تا این تیم از این حیث، بالاتر از رئال (50+) و سایر تیم های بزرگ اروپایی قرار بگیرد. پس از بارسلونا و رئال، بایرن با 44+، آیندهوون با 43+، پورتو با 40+، یوونتوس با 37+ و چلسی با 37+ در رده های بعدی این رنکینگ قرار دارند.



منبع :ورزش 3


چهارشنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ (۱۸:۲۷)
 
6+5=11
پاسخ به: پادشاه فوتبال؛ باری دیگر تاریخ سازی کرد
پادشاه فوتبال


چهارشنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ (۱۵:۳۵)
 
biology
پاسخ به: پادشاه فوتبال؛ باری دیگر تاریخ سازی کرد



چهارشنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ (۱۳:۲۸)
 
messi.maradoona
پاسخ به: پادشاه فوتبال؛ باری دیگر تاریخ سازی کرد
حالا حالا مونده .از این نابغه بازهم خواهیم دید و شنید

زنده باد مسی


چهارشنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ (۱۱:۴۵)
 
سوداگر
پاسخ به: پادشاه فوتبال؛ باری دیگر تاریخ سازی کرد
هرحرفی زده بشه درحق مسی جفا شده وارزش مسی رو ادا نمی کنه


چهارشنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ (۱:۳۷)
 
hosein_memari
پاسخ به: پادشاه فوتبال؛ باری دیگر تاریخ سازی کرد
حقیقتا تموم نشدنیه این مسی.
انتها نداره
فکر نمی کنم بعد از بازنشستگی مسی، حالا حالا ها کسی بتونه این رکوردها رو بشکنه


چهارشنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ (۱:۲۰)
 
پارسا10
پاسخ به: پادشاه فوتبال؛ باری دیگر تاریخ سازی کرد
=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> ;-


چهارشنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ (۰:۰۸)
 
majid555
پاسخ به: پادشاه فوتبال؛ باری دیگر تاریخ سازی کرد
آفرین


سه‌شنبه، ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ (۲۳:۲۹)
 
yas_8
پاسخ به: پادشاه فوتبال؛ باری دیگر تاریخ سازی کرد
کلمات جلو بزرگی مسی کم میارن
خوشحالم میتونم بازی های مسی رو ببینم


سه‌شنبه، ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ (۲۳:۲۶)
 
بی‌شک دیدگاه هرکس نشانه تفکر اوست. ما در برابر نظر دیگران مسئول نیستیم!
نوع نمایش نظرات:       
حاضرین در سایت
۱۶۹ کاربر آنلاین است. (۱۴ کاربر در حال مشاهده اخبار بارسا)

عضو: ۰
مهمان: ۱۶۹

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!