در حال دیدن این عنوان: |
۱ کاربر مهمان
|
برای ارسال پیام باید ابتدا ثبت نام کنید!
|
|
|
پاسخ به: این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست ... | ||
نام کاربری: H_Majnun
نام تیم: بایرن مونیخ
پیام:
۱۳,۵۲۱
عضویت از: ۲ فروردین ۱۳۸۹
از: زمین خدا
طرفدار:
- لیونل آندرس مسی - ریوالدو ویتور بوربا فریرا ویکتور - جوزپ گواردیولا گروه:
- كاربران بلاک شده |
نقل قول اگر دید دوستان باز باشه متوجه میشن. دقیقا منظور منم همینه. بعضی ها متاسفانه دیدشون باز نیست و از این متن شما برداشت دیگه ای میکنن. بازم ببخشید اگه لحنم یه مقدار تند بود. |
||
۱۷ آذر ۱۳۸۹
|
|
پاسخ به: این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست ... | ||
نام کاربری: henry-xavi
پیام:
۵۱۷
عضویت از: ۱ اردیبهشت ۱۳۸۹
طرفدار:
- ژاوی-مسی-اینیستا - تیری آنری - پرسپولیس - فرانسه - کریم باقری-علی دایی - پپ گواردیولا-آرسن ونگر گروه:
- کاربران عضو |
هدف عالی قیام امام حسین(علیه السلام)از زبان خود امام(علیه السلام ) قیام مقدس و پرشکوه امام حسین(ع)ریشه در انحرافهای بنیادی و اساسی در جامعه اسلامی داشت. این انحرافها زائیده انحراف حکومتاسلامی از مسیر اصلی خود از سقیفه به بعد بود. که پس از شهادتعلی(ع)کلا به دستسلسله سفیانی و حزب ضد اسلامی اموی افتاد. بهگواهی اسناد تاریخی، سران این حزب هیچ اعتقادی به اسلام و اصولآن نداشتند (1). و ظهور اسلام و به قدرت رسیدن پیامبر اسلام(ص)را،جلوهای از پیروزی تیره بنیهاشم بر تیره بنیامیه، در جریانکشمکش قبیلگی در درون طایفه بزرگ قریش میدانستند (2). و با یکحرکتخزنده، به تدریج در پوشش اسلام به مناصب کلیدی دستیافتند(3)و سرانجام از سال چهلم هجری، حکومت اسلامی و سرنوشت ومقدرات امت اسلامی به دست این حزب افتاد و پس از بیستسال حکومتمعاویه، و به دنبال مرگ وی، پسرش یزید به قدرت رسید که اوجانحراف بنیادی، و جلوهای آشکار از ظهور «جاهلیت نو» در پوششظاهری اسلام بود (4).امام حسین(ع)نمیتوانست در برابر چنینفاجعهای سکوت کند و احساس وظیفه میکرد که در برابر این وضع،اعتراض و مخالفت کند. سخنان، نامهها و سایر اسنادی که از امامحسین(ع) به دست ما رسیده، به روشنی گویای این مطلب است. ایناسناد بیانگر آن است که از نظر امام، پیشوا و رهبر مسلمانانشرائط و ویژگیهایی دارد که امویان فاقد آنها بودند و اساسانحرافها و گمراهیها این بود که عناصر فاسد و غیر لایق، تکیه برمسند خلافت اسلامی و جایگاه والای پیامبر زده بودند و حاکمیت وزمامداری آنها، آثار و نتائجبسیار تلخ و ویرانگری به دنبالآورده بود. چند نمونه از تاکیدهای امام در این باره یادآوری میشود: ویژگیهای پیشوای مسلمانان 1 - در نخستین روزهایی که امام حسین(ع)در مدینه، برای بیعت جهتیزید، در فشار بود، در پاسخ ولید که پیشنهاد بیعتبا یزیدرا مطرح کرد، فرمود: اینک که مسلمانان به فرمانروایی مانندیزید گرفتار شدهاند، باید فاتحه اسلام را خواند (5). 2 - امام ضمن پاسخ نامههای کوفیان، نوشت: ... امام و پیشوای مسلمانان کسی است که به کتاب خدا عملنموده راه قسط و عدل را در پیش گیرد و از حق پیروی کرده باتمام وجود خویش مطیع فرمان خدا باشد (6). 3 - امام حسین(ع)هنگام عزیمتبه سوی عراق در منزلی بنام«بیضه» خطاب به «حر» خطبهای ایراد کرد و طی آن انگیزه قیامخود را چنین شرح داد: «مردم! پیامبر خدا(ص)فرمود: هر مسلمانی با حکومتستمگریمواجه گردد که حرام خدا را حلال شمرده و پیمان الهی را درهممیشکند، با سنت و قانون پیامبر از در مخالفت درآمده در میانبندگان خدا راه گناه و معصیت و تجاوزگری و دشمنی در پیشمیگیرد، ولی او در مقابل چنین حکومتی، با عمل و یا با گفتاراظهار مخالفت نکند، برخداوند است که آن فرد(ساکت)را به کیفرهمان ستمگر(آتش جهنم)محکوم سازد. مردم! آگاه باشید اینان(بنیامیه)اطاعتخدا را ترک و پیروی ازشیطان را بر خود فرض نمودهاند، فساد را ترویج و حدود الهی راتعطیل نموده فی را(که مخصوص به خاندان پیامبر است)به خوداختصاص دادهاند و من به هدایت و رهبری جامعه مسلمانان و قیامبر ضد این همه فساد و مفسدین که دین جدم را تغییر دادهاند، ازدیگران شایستهترم ...» (7). حاکمیتبنیامیه که امام در این سخنان به گوشههایی از آثارسوء آن اشاره نموده، در شوون مختلف جامعه اسلامی اثر گذاشته وفساد و آلودگی و گمراهی را گسترده و عمومی ساخته بود. امامحسین(ع)در موارد متعددی انگشت روی این عواقب سوء گذاشته و بهمردم هشدار داده است که به چند نمونه آن اشاره میشود: محو سنتها و رواج بدعتها آن حضرت پس از ورود به مکه، نامهای به سران قبائل بصرهفرستاد و طی آن چنین نوشت: «...اینک پیک خود را با این نامه به سوی شما میفرستم، شمارا به کتاب خدا و سنت پیامبر دعوت میکنم، زیرا در شرائطی قرارگرفتهایم که سنت پیامبر به کلی از بین رفته و بدعتها زنده شدهاست، اگر سخن مرا بشنوید، شما را به راه راست هدایتخواهمکرد...» (8). دیگر به حق عمل نمیشود حسین بن علی(ع)در راه عراق در منزلی به نام «ذی حسم» درمیان یاران خود بهپا خاست و خطبهای بدین شرح ایراد نمود: پیشامدها همین است که میبینید، جدا اوضاع زمان دگرگون شدهزشتیها آشکار و نیکیها و فضیلتها از محیط ما رختبر بسته است واز فضیلتها جز اندکی مانند قطرات تهمانده ظرف آب باقی نماندهاست. مردم در زندگی پست و ذلتباری به سر میبرند و صحنه زندگی،همچون چراگاهی سنگلاخ، و کم علف، به جایگاه سخت و دشواری تبدیلشده است. آیا نمیبینید که دیگر به حق عمل نمیشود، و از باطل خوددارینمیشود؟! در چنین وضعی جا دارد که شخص با ایمان(از جان خودگذشته)مشتاق دیدار پروردگار باشد. در چنین محیط ذلتبار وآلودهای، مرگ را جز سعادت; و زندگی با ستمگران را جز رنج وآزردگی و ملال نمیدانم...» (9). مسخ هویت دینی مردم حاکمیت زمامداران اموی و اجرای سیاستهای ضد اسلامی توسط آنان،هویت دینی مردم را مسخ کرده ارزشهای معنوی را در جامعه از بینبرده بود. امام در دنباله سخنان خود در منزل «ذی حسم» فرمود: «...مردم بندگان دنیایند، دین به صورت ظاهری و در حد حرف وسخن در زبانشان مطرح میشود، تا زمانی که معاش و زندگی مادیشانرونق دارد، در اطراف دین گرد میآیند، اما زمانی که با بلا وگرفتاری آزمایش شوند، دینداران در اقلیت هستند. پیام جاوید قیام امام حسین(علیه السلام) پیام قیام با شکوه سیدالشهداء(ع)منحصر به آن زمان نیست، بلکهاین پیام پیامی جاوید و ابدی است و فراتر از محدوده زمان ومکان است، هرجا و در هر جامعهای که به حق عمل نشود، و از باطلخودداری نشود، بدعتها زنده، و سنتها نابود شود، هرجا که احکامخدا تغییر و تحریف یابد و حاکمان و زمامداران با زور و ستمگریبا مردم رفتار کنند، در هر جامعهای که ویژگیهای جاهلیت راداشته باشد آن جامعه، جامعهای یزیدی بوده، و مبارزه و مخالفتبا مفاسد و آلودگیها و آمران و عاملان آنها، کاری حسینی خواهدبود. پی نوشت ها: 1 - سیدعلیخان مدنی، الدرجات الرفیعه، ص 243، ابن ابی الحدید، شرح نهجالبلاغه، ج8، ص 257 - مسعودی، مروج الذهب، ج3، ص454 ضمن شرح حال مامون عباسی. 2 - ابن ابی الحدید، همان کتاب، ج9، ص 53(خطبه 139)و نیز ج2،ص 44 - 45 - ابن عبدالبر، الاستیعاب فی معرفه الاصحاب(در حاشیهالاصابه)ج4، ص 87. 3- این حرکت از اواخر خلافتخلیفه دوم آغاز گردید که معاویه ازطرف وی به حکمرانی شام منصوب شد و مدت پنجسال در این سمتباقیبود و در تمام مدت خلافت عثمان نیز(12 سال)در این منصب ابقاگردید و از همان سالها رویای خلافت آینده خود را میدید وپایههای آن را میریخت و در اواخر خلافت عثمان، در واقع وی درمدینه خلیفه تشریفاتی بود و تصمیم گیرنده اصلی، حاکم مقتدر شامبود. 4 - نگاه کنید به: امام حسین(ع)و جاهلیت نو، جواد سلیمانی،قم، انتشارات یمین. 5 - سید بن طاووس، اللهوف فی قتلی الطفوف، ص 11. 6 - طبری، تاریخ الامم والملوک، ج6، ص 196 - شیخ مفید،الارشاد، ص 204. 7 - طبری، همان کتاب، ص 229 - ابن اثیر، الکامل فی التاریخ،ج4، ص 48. 8 - طبری، همان کتاب، ص 200. 9 - حسن بن علی بن شعبه، تحف العقول، ص 245 - طبری، همانکتاب، ص 239. منبع: فصلنامه مکتب اسلام |
||
۱۷ آذر ۱۳۸۹
|
|
پاسخ به: این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست ... | ||
نام کاربری: Dark_Rider
پیام:
۸,۸۵۸
عضویت از: ۶ دی ۱۳۸۸
از: كنار دريا
طرفدار:
- کارلس پویول & لیو مسی - کرایوف - برزیل و اسپانیا - :D - پپ عزیز - پروین گروه:
- کاربران عضو |
این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست؟ این جمله رو بارها شنیدیم ولی ایا میتونیم بگیم فهمیدیم؟ نمیدونم ولی خوب حتی کسایی که بوی از دین نبردن با شندیدن نامش لرزه به اندامشون میافته توصیفش خیلی سخته ولی وقتی میبینی یه هفته مونده به محرم همه اهل محل بحث روزشون اینه که تکیه ها رو بنا کننن و مجالس امسالو بهتر از پارسال برقرار کنن روز اول محرم همه رنگ مشکی به تن میکنن اسمن یا حسین مظلوم روی شیشه های ماشینها به چشم میخوره پرچم های سیاه تمام کوچه ها و خیابونا رو پر میکنه سر هر سه کوچه یه ایستگاه صلواتی میزنن ار روز چهارم دسته های عزاداری تو سرما و گرما زیر افتاب سوزان و برف و بارون در خیابونا عزاداری میکنن چقدر انسانای بودن که تو این روزا شفا و حاجت گرفتن دسته ها از هر کوچه که رد میشن گوسفند جلوشون قربونی میکنن شبای سرد شیر داغ با کیک یزدی نذری مردم به عزادارانه روز شش و هفت و هشت هم میاد و میریه به شدت درد مردم افزوده میشه روز نهم فرا میرسه اخ همین الان اشک تو چشامه نمیتونم ادامه مطلبو راحت تایپ کنم روز نهم میرسه مردم دیگه تحمل ندارن ظهر میشه دوباره دسته ها رو تشکیلی میدن هر قومی با مراسم و ایین خودشون و زبان خودشون عزاداری میکنن ترک ها فارس ها زنجانی ها که واقعا اوج شور حسینی هستن حتی اتباع خارجه هم برای خودشون هیئت ها و تیکه های خاصی دارن شب نهم میرسه و باز هم دسته ولی این شب خیلی با شبای قبلی فرق داره من که خودم یه غم شدیدی تو قلبم زوق زوق میکنه دسته رفتن تموم میشه دلم نمیاد برم خونه دوست دارم تو خیابونا قدم بزنم تو خیابونایی که همه جا پرچم و تصاویر کربلا دیده میشه شب میاد و میره به روز دهم رسیدیم هر سال اینجوریم روز عاشورا صبحانه از گلوم پایین نمیره هیئت سر کوچمون از ساعت 8 صبح نوحه میزاره هر چی مادرم میگه بیا صبحانه بخور نمیتونم پامیشم میرم بیرون خیابونا از ماشینا خالیه یواش یواش مردم جمع میشن بانی های هیئت دارن خیمه هی بزرگی رو وسط خیابون بنا میکنن که ظهر بنا به رسم هر سال با نمایش خاصشون به اتش بکشن مردم میان و جمع میشن زنجیراشونو میگیرن صفا رو تشکیل میدن ولی امروز با بقیه روزا فرق داره چون همه کفشاشونو دراوردن گل به سرو صورتشون زدن دسته تشکیل میشه حرکت میکنن امروز مداح نمیتونه مداحی هر روزشو داشته باشه بغض گلو شو گرفته از صداش تو میکرفون مشخصه تبل ها به صدا در میان بعد از یک ساعت که چرخیدن یواش یواش میان سمت هیئت تا نمایش رو اجرا کنن دسته برگشت دور خیمه ها صف کشیدن ولی هیچ کس دوست نداره زنجیر زدنو قطع کنه مداحم دلش نمیاد ولی......... تمام زنهای بچه هاشونو اوردن تا نمایش رو ببینن مداح میکروفونو خاموش میکنه عزاداران متوجه شدن که دیگه امامشون به شهادت رسیده زنجیز هارو میزارن زمین تبال ها دیگه با ریتم کار نمیکنن همه محکم میکوبن رو تبلشون مردم دور خیمه ها جمع شدن و شروع به سینه زنی کردن مداح با اشک میکروفونو روشن میکنه و مداحی رو از سر میگیره الان دیگه وقتشه خیمه ها به اتش کشیده شد همه دارن گریه میکنن هر سال تو عزاداری به این صحنه که میرسم اینقدر گریه میکنم که چشام میخاد از کاسه بزنه بیرون خیمه ها اتیش کشیده شدن بچه ها از تیکه های نیمه سوز خیمه تبرک برمیدارن عزادارا به صورت حلقه ای دور خیمه ها میچرخن و سینه میزنن عزاداری تموم شد ولی اشک رو چشم همه و غم تو دلاشونو همه برمیگردن خونه هاشون این ظهر هم میاد و میره به شب میرسیم شام غریبان خیلی غریبه هر سال تو شام غریبان حس بدی دارم همه جمع میشن تو هیئت و چراغها رو خاموش میکنن به جاش شمعها رو روشن میکنن اخ اخ چقدر غریبه حالا اگه نگاه کنید میینید بیشتر همین عزادارا خیلی از مسائل دینیشونو هم نمیدونن ولی نام حسین تو جانشونه این جواب این سواله که این حسین کیسیت که عالم همه دیوانه اوست |
||
۱۷ آذر ۱۳۸۹
|
|
پاسخ به: این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست ... | ||
نام کاربری: H_Majnun
نام تیم: بایرن مونیخ
پیام:
۱۳,۵۲۱
عضویت از: ۲ فروردین ۱۳۸۹
از: زمین خدا
طرفدار:
- لیونل آندرس مسی - ریوالدو ویتور بوربا فریرا ویکتور - جوزپ گواردیولا گروه:
- كاربران بلاک شده |
احیاى شعائر دین در عاشورا حـیـات بـخـشـیدن به نماز و زكات و امر به معروف و نهى از منكر، بُعد دیگرى از احیاگرى قیام عاشوراست. هم در سخنان امام حسین (علیه السلام) مطرح است، هم در زیارتنامه آن حضرت و شهیدان دیگر، تـعـابـیـرى چـون اقـامـه نـماز، ایتاء زكات، امر به معروف و نهى از منكر، اطاعتِ خدا، جهاد فى سـبـیل الله، دعوت به سبیل الله، نصرتِ فرزند پیامبر، ایمان به خدا و ... دیده مىشود. این فراز معروف در زیارت امام حسین(علیه السلام) گویاى این حقیقت است : «اَشـْهـَدُ اَنَّكَ قـَدْ اَقـَمْتَ الصَّلاةَ و آتَیْتَ الزَّكاةَ وَ اَمَرْتَ بِالْمَعْروُفِ وَ نَهَیْتَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَ تَلَوْتَ الْكِتابَ حَقَّ تِلاوتِه وَ جاهَدْتَ فىِ اللهِ حَقَّ جِهادِهِ.»(1) مـشابه این جمله، در زیارت حضرت مسلم بن عقیل، زیارت وارث، زیارت عاشورا، و زیارتنامههاى دیگر هم آمده است . تـكـریـم و تـعـظـیم شعائر الهى، مایه حیات دین است. آنچه در سایه قیام حسینى به دست آمد، تـفـكـیـك صـف كـسـانـى بـود كه با جوهر دین و حقیقت نماز و قرآن مانوس بودند، از آنان كه با پـرداخـتـن بـه شـكـل ظـاهـرى ایـن برنامهها، باطن و حقیقت دین را زیر پا گذاشته بودند. نماز راسـتـیـن آن است كه پیوندى عاشقانه میان بنده و خدا ایجاد كند و نمازگزار را در (صراط دین) قرار دهد. در سپاه كوفه و مجموعه خلافت اموى هم گرچه بظاهر نماز و تلاوت قرآن و رفتن به حج و امثال اینها بود، ولى در عین حال، غرق در فساد و گناه و عیّاشى بودند و دستانشان به خون پـاكـان آلوده بـود. ایـن نـشـان مـىداد كه نماز و حج و عبادت و تلاوتشان فاقد روح و حقیقت است. حـسـیـن بـن عـلى (علیه السلام) بود كه به این شعائر و سنن دینى روح و حیات بخشید و حق آنها را ادا كرد. ایـن كـه در زیـارت او مـىخـوانـیم "تَلَوْتَ الْكِتابَ حَقَّ تِلاوَتِه"؛ یعنى آن كه دیگران هم تلاوت قـرآن مـىكـردنـد، ولى از حقیقت قرآن فاصله داشتند. تلاوت واقعى قرآن، تلاش براى احیاى تـعالیم آن در متن جامعه است، كه امام حسین (علیه السلام) به آن پرداخت و دستاورد نهضت عاشورا بود. در سایه طرح صحیح دین و قرآن از زبان عاشورائیان، آن باطلهاى آراسته و فریبهاى رنگ آمیزى شده به دین هم رنگ باخت . امام خمینى (ره) مىفرماید: «سـیدالشهدا چون دید اینها دارند مكتب اسلام را آلوده مىكنند، با اسم خلافت اسلام، خلافكارى مـىكـنـنـد و ظـلم مـىكـنـنـد و ایـن مـنـعـكـس مـىشـود در دنـیـا كـه خـلیـفـه رسـول الله اسـت كـه دارد ایـن كارها را مىكند، حضرت سیدالشهداء (علیه السلام) تكلیف براى خودشان دانستند كه بروند و كشته هم بشوند و محو كنند آثار معاویه و پسرش را.»(2) نیز از سخنان اوست: «شهادت حضرت سیدالشهدا(علیه السلام) مكتب را زنده كرد، خودش شهید، مكتب اسلام زنده شد و رژیم طاغوتى معاویه و پسرش را دفن كرد.»(3) و در این كه نهضت كربلا احیاگر دین بود، مىفرماید: «سیدالشهدا(علیه السلام) به داد اسلام رسید، سیدالشهدا(علیه السلام) اسلام را نجات داد.»(4) پینوشتها: 1- مفـاتـیـح الجـنـان، زیـارت امـام حـسـیـن (علیه السلام) در شبهاى قدر، ص 444 . این جمله با تفاوتهاى جزئى در زیارتنامههاى گوناگون آن حضرت دیده مىشود . 2- صحیفه نور، ج 8 ، ص 12 . 3- همان . 4- همان، ص 69 . برگرفته از پیامهای عاشورا، جواد محدثی |
||
۱۷ آذر ۱۳۸۹
|
|
پاسخ به: این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست ... | ||
نام کاربری: H_Majnun
نام تیم: بایرن مونیخ
پیام:
۱۳,۵۲۱
عضویت از: ۲ فروردین ۱۳۸۹
از: زمین خدا
طرفدار:
- لیونل آندرس مسی - ریوالدو ویتور بوربا فریرا ویکتور - جوزپ گواردیولا گروه:
- كاربران بلاک شده |
روایت کربلا از زبان دختر سه ساله میگویند من رقیّهام،کسی که جهتش به سوی تعالی است. آری، از آن زمان که در تقدیر تو متولد شدم؛ من دختر تو شدم و تو بابای من، رفعت گرفتم و بالو پر برای پرواز در آوردم و برای عروج آماده شدم. آن هنگام که خورشید وجودت در گودی قتلگاه به خون نشست و لحظاتی بعد در افق کربلا طلوع کرد، آسمان تیره و تار شد. صدای برادرم علی بن الحسین(علیه السلام) را میشنیدم که به عمّهام زینب کبری(سلاماللهعلیها) فرمود : این همان لحظهای است که همه ارکان هستی، از زمان هبوط آدم(علیه السلام) تا قیامت کبری بر آن گریستهاند. زمین و زمان ناله میکرد و کودکان میدویدند. نبودی ببینی که دامنهایشان آتش گرفته بود و از گوشهایشان خون میچکید و من در آن میان مأمن و مأوایی جز دامن عمّهام نداشتم. زمان به سختی میگذشت.قرار بر رفتن نداشتم. دوست داشتم که بیشتر نزدت میماندم. اماّ مگر داغ تازیانه ها بر جان کوچکم امان داده بود؟ کربلا جهنّم دشمنان تو شده بود و بهشت تو و یارانت. نمیتوانستم چشم از چشمان به خون نشستهات بردارم. مرا به زور میکشیدند. چقدر سخت بود جدا شدن از پارهپارههای وحی. کاش مانده بودم و غبار از چهرهات برمیگرفتم. کاش پروانه وار دور شمع وجودت میگشتم و در پرتو عشق تو میسوختم. قرار بر رفتن نبود. از پاهای آبله دارم بپرس که در این مسیر چقدر دویدم و الآن که سر زیبای تو در دامنم به میهمانی آمده؛ در گوشهی این خرابه، در شهری که مردمانش بویی از مردانگی نبردهاند، به برکت آمدنت آرام گرفته ام. من بهشت را در آغوش گرفتم، من به وصال محبوبم رسیدم. اماّ ای کاش زودتر میآمدی چون رقیّهات دیگر توانی در جان خسته و رنجورش ندارد. دختر سهسالهای که گرمی چشمانت او را متعالی میکرد. میگویند من رقیّهام1،کسی که جهتش به سوی تعالی است. آری، از آن زمان که در تقدیر تو متولد شدم؛ من دختر تو شدم و تو بابای من، رفعت گرفتم و بالو پر برای پرواز در آوردم و برای عروج آماده شدم. من در کربلا دیدم که ملائکه به تو و اهل بیتت غبطه میخوردند. خودم صدای شیون آنها را هنگامی که بر سرنیزه بودی شنیدم. خودم دیدم که دستهدسته جنیان و ملائکه از برای یاری تو آمدند و در برابرت زانو زدند. خودم دیدم که از مقتل تو آیه والشّمسوضحِها تفسیر شد، خودم دیدم که خداوند تأویل آیهی «یا ایها النفس المطمئنّه اِرجِعی اِلی رَبِّکِ راضیه مَرضیّه فَادخُلی فی عِبادی وَادخُلی جَنَّتی»2 را در قیام تو و یارانت به ظهور رسانید. چه لذّتی دارد هم کلام شدن با تو. چه شیرین است لحظهی وصال. جانم دیگر طاقت ماندن ندارد. دستان کوچکم را بگیر و با خودت ببر تا در محضر تو، بابالحوائجیم امضا شود. میخواهم مانند علیاصغر و علیاکبر(علیهمالسلام)، نزد جدّمان رسول خدا حاضر شوم و بگویم دشمنانت با تو و فرزندانت چه کردهاند. پی نوشت ها: 1.اشاره به معنای کلمه رقیّه که به معنی صعود به طرف بالا و ترقّی است. میتوانید به کتابهای لغت در زبان عربی مانند مفردات راغب اصفهانی رجوع نمایید. 2.در تفسیرهای روایی آمده که شأن نزول آیات آخر سوره فجر، امامحسین(علیه السلام) هستند. نویسنده: ف.بهمنی منبع:سایت جامع فرهنگی مذهبی شهید آوینی |
||
۱۷ آذر ۱۳۸۹
|
|
پاسخ به: این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست ... | ||
نام کاربری: Dark_Rider
پیام:
۸,۸۵۸
عضویت از: ۶ دی ۱۳۸۸
از: كنار دريا
طرفدار:
- کارلس پویول & لیو مسی - کرایوف - برزیل و اسپانیا - :D - پپ عزیز - پروین گروه:
- کاربران عضو |
سلام دوستان میخاستم تو این روزا بهتون یه کتاب معرفی کنم من خودم هر سال ماه محرم میخونمش خیلی کامل و جزئ به جزئ واقعه کربلا رو توصیف کرده کتاب با کاروان حسین علیه السلام از مدینه تا کربلا نوشته بها الدین قهرمانی نژاد شائق برسی نقلی و تحلیلی واقعه کربلا خیلی زیباست تو هر صفحه کلی مطالب خاندنی درباره واقعه عزیم کربلا از قبل از حرکت امام حسین علیه سلام و حتی موضوع مسلم ابن عقیل به صورت کامل درش میتونید ببینید من به همتون پیشنهاد میکنم اینو حتما بخونید ممنون |
||
۱۷ آذر ۱۳۸۹
|
|
پاسخ به: این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست ... | ||
نام کاربری: H_Majnun
نام تیم: بایرن مونیخ
پیام:
۱۳,۵۲۱
عضویت از: ۲ فروردین ۱۳۸۹
از: زمین خدا
طرفدار:
- لیونل آندرس مسی - ریوالدو ویتور بوربا فریرا ویکتور - جوزپ گواردیولا گروه:
- كاربران بلاک شده |
کمیل جون کتاب میخوای برو لهوف رو بخون...
|
||
۱۸ آذر ۱۳۸۹
|
|
پاسخ به: این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست ... | ||
نام کاربری: H_Majnun
نام تیم: بایرن مونیخ
پیام:
۱۳,۵۲۱
عضویت از: ۲ فروردین ۱۳۸۹
از: زمین خدا
طرفدار:
- لیونل آندرس مسی - ریوالدو ویتور بوربا فریرا ویکتور - جوزپ گواردیولا گروه:
- كاربران بلاک شده |
احیاى كتاب و سنّت در عاشورا در قـیـام كـربلا هـدف آن اسـت كـه بـا مجاهداتِ عاشوراییان، دین اسلام عزّت خویش را باز یابد و حرمتهاى الهى دیگر بار محترم شمرده شوند و دین خدا یارى شود. در سخنان سیدالشهدا(علیه السلام)، هم نمونههایى از مرگ سنتها و حیات بدعتها و جاهلیّتها مطرح است، هم نكتههایى از بازآفرینى ارزشهاى فراموش شده و احیاگرى نسبت به اصولِ از رمق افتاده . امام حسین(علیه السلام) در نامهاى كه خطاب به مردم بصره مىنویسد، مىفرماید: «وَ اَنـَا اَدْعـُوكـُمْ اِلى كـِتـابِ اللّهِ وَ سـُنَّةِ نـَبـِیِّهِ(صلی الله علیه و آله) فـَاِنَّ السُّنَّةَ قـَدْ اُمـیـتـَتْ وَ اِنَّ الْبدعَةَ قَدْ اُحْیِیَتْ، وَ اِنْ تَسْمَعُوا قَوْلى وَ تُطیعُوا اَمْرى اَهْدِكُمْ سبیلَ الرَّشادِ»(1)؛ مـن شـمـا را بـه كـتـاب خدا و سنّت پیامبر فرامىخوانم. سنّت مرده و بدعت زنده شده است. اگر سخنم را بشنوید و فرمانم را پیروى كنید، شما را به راه درست، هدایت مىكنم . در جایى هم حضرت، از انگیزه نامهنگارى و دعوت كوفیان، اینگونه یاد مىكند: «اِنَّ اَهـْلَ الْكـُوفـَةِ كـَتـَبـُوا اِلَىَّ یَسالُونَنى اَنْ اُقْدِمَ عَلَیْهم، لِما اَرْجُوا مِنْ اِحْیاءِ مَعالِمِ الْحَقِّوَ اِماتَةِ الْبِدَعِ»(2) ؛ كوفیان به من نامه نوشته و از من خواستهاند كه نزد آنان روم، چرا كه امیدوارم معالم و نشانههاى حق زنده گردد و بدعتها بمیرد. در مسیر راه، وقتى به فرزدق بر مىخورد، اوضاع را چنین ترسیم مىكند: «اى فـرزدق ! ایـن جـمـاعت، اطاعت خدا را واگذاشته، پیرو شیطان شدهاند، در زمین به فساد مىپـردازنـد، حـدود الهـى را تـعـطـیـل كـرده، بـه مـیـگـسـارى پـرداخـتـه و امـوال فـقـیـران و تـهـیدستان را از آنِ خویش ساختهاند. من سزاوارترم كه براى یارى دین خدا بـرخـیـزم، بـراى عـزّت بـخـشـیـدن بـه دیـن او و جـهـاد در راه او، تـا آن كـه "كـلمة الله" برتر باشد.»(3) ایـن هـدف و فـلسـفـه قـیـام را از زبـان فـرسـتـاده امـام، حـضـرت مـسـلم بـن عقیل هم در كوفه مىشنویم. وقتى مسلم بن عقیل را دستگیر كرده و به دارالاماره آوردند، ابن زیاد او را به شورشگرى و تفرقه افكنى متّهم ساخت. مسلم با شهامت او را چنین پاسخ داد: «چـنـان نـیـسـت كـه مـىگـویـى! مردم این شهر بر این باورند كه پدرت نیكمردانشان را كشته و خـونهـاشـان را ریـخـتـه و هـمچون شاهان ایران و روم رفتار كرده است. ما آمدیم تا به عدالت دعوت كنیم و به كتاب خدا فراخوانیم.»(4) این تهمت و دفع آن، در مورد خود امام حسین (علیه السلام) هم گفته شده است. عمرو بن سعید، پس از بیرون آمدن امام حسین (علیه السلام) از مكّه و عزیمت به سوى كوفه، نامهاى به او نوشت و از او خواست كه از این مسیر برگردد و تفرقهافكنى نكند كه هلاك شود. حضرت در پاسخ او نوشت: «كـسـى كـه دعـوت بـه سـوى خـدا كـنـد و عـمـل صالح انجام دهد و بگوید من از مسلمانانم، هرگز دشمنى و مخالفتى با خدا و رسول نكرده است.» (5) و بدینگونه حركت خویش را، حركتى خداجویانه و اصلاحگرانه خواند، نه شورشى تفرقه انگیز، تا بهانه كشتن او به حساب آید. پینوشتها: 1- تاریخ طبرى، ج 4، ص 266 . 2- الاخبار الطوال، دینورى، ص 246 . 3- تذكرة الخواص، سبط بن الجوزى، ص 217 . 4- تاریخ طبرى، چاپ قاهره، ج 4 ، ص 282 . 5- تاریخ طبرى، چاپ قاهره، ج 4، ص 292 (امّا بعد، فانّه لم یشاقِقِ الله و رسولَهُ مَنْ دعا الى الله عزوجّل و عَمِلَ صالحاً و قال إنّنى من المسلمین ... .) برگرفته از كتاب پیامهای عاشورا، جواد محدثی |
||
۱۸ آذر ۱۳۸۹
|
|
پاسخ به: این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست ... | ||
نام کاربری: messi--xavi
پیام:
۱,۱۷۴
عضویت از: ۵ آبان ۱۳۸۸
از: اصفهان
طرفدار:
- مسی - ژاوی - یوهان کرایوف-مارادونا - استقلال - آرژانتین - اسپانیا(منظورم همون بارسلونا) - مجتبی جباری- خسرو حیدری - گواردیولا - رایکارد - کرایوف - ون گال - منصور ابراهیم زاده - غلامحسین پیروانی-مجید جلالی گروه:
- کاربران عضو |
به سینه هرکه تمنای کربلا دارد همیشه در دل خود روضه ای به پادارد کسی که عشق تو دارد دگرچه کم دارد بدون عشق تو عالم کجا بها دارد |
||
۱۹ آذر ۱۳۸۹
|
|
پاسخ به: این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست ... | ||
نام کاربری: H_Majnun
نام تیم: بایرن مونیخ
پیام:
۱۳,۵۲۱
عضویت از: ۲ فروردین ۱۳۸۹
از: زمین خدا
طرفدار:
- لیونل آندرس مسی - ریوالدو ویتور بوربا فریرا ویکتور - جوزپ گواردیولا گروه:
- كاربران بلاک شده |
پيامهاى احياگرى عاشورا با گذشت زمان، اغلب ظواهرى از يك حركت انقلابى و نمودهايى سطحى از آن باقى مىماند و اهداف اصلى و درونمايه حقيقى آن متروك و منزوى يا كمرنگ مىشود و در بدترين شرايط، بـرخـى (بـدعت)ها جايگزين (سنّت)ها مىشود و روح دين مسخ گشته، اسكلتى بى جان باقى مىماند. در اينجا رسالتِ (احياگرى) و (بدعت ستيزى) پيشوايان دينى و عالمانِ ربّانى ايجاب مىكند كـه در جـهـت زنـده سـاختن دوبـاره شـعارها، اهداف و جوهره اصلى دين، قيام و اقدام كنند و بدعتها و بدعتگزاران را بـشناسانند تا راه دين، بى ابهام و بى غبار، باقى بماند و روندگان اين صراط، به حيرت و ضلالت گرفتار نشوند. امامان شيعه، يكايك رسالتِ احياگرى دين را داشتهاند و هر يك از مظاهر اسلام را كه از ياد مىرفته يا تحريف مىشده است، در چهره راستين و بىتحريفش مىنماياندهاند. حتّى درباره امام زمـان (عج) نـيـز تـعـبـيـر (مـحـيى شريعت) و از بين برنده (بدعت) به كار رفته است و در دعا از خـداوند مىخواهيم كه به دستِ آن منجىِ موعود، آنچه را كه به دست ظالمان از معالم و نشانههاى ديـن و ديـنـدارى از مـيـان رفـتـه و مـرده اسـت، زنده سازد: (وَ اءَحْىِ بِهِ ما اَماتَهُ الظّالِمُونَ مِنْ مَعالِمِ ديـنـِكَ). (1) در دعـاى ديـگـرى خـواسـتـار ظهور آن حضرت و احياء سنّتهاى پيامبران و تجديد ابعاد از ميان رفته دين و احكام تغيير يافته مىشويم.(2) عاشوراى حسينى، برنامهاى احياگرانه نسبت به دين و جلوههاى گوناگون آن بود، تا در سـايـه بذل خون و نثار جان، دين بر پا شود و سيره پيامبر اسلام سرمشق عملى مسلمانان گردد. و عزّت دين خدا به جامعه بازگردد.(3) تـلاش و برنامههاى احـيـاگـرانـه ائمـه مـعـصـومـيـن (عليهم السلام) و پـيروانشان در احياگرى نسبت به اصـل حـادثـه عـاشورا و ارزشهاى آن و مقابله با سياستِ دشمن در كتمان واقعه و مسخ جريان و به فـرامـوشـى سـپـردن خـونهاى مطهّر عاشورايى، برنامه ديگرى در راستاى دين احياگرى است و پـيـامـش، ضـرورت تـبـيـين اهداف و روشنگرى اذهان و زنده نگهداشتن شعائر و حماسهها و يادها و خاطرههاست. احياگرى در بـسـيـارى از نـهـضـتها، پس از مدتى كه از دوران آغازين آن مىگذرد و كسانى به ناروا بر مـسـنـد قـدرت و ريـاسـت تكيه مىزنند، هدفهاى نخستين و ارزشهاى متعالى كه در شعارهاى نهضت مطرح مىشده، كمرنگ مىشود، يا فراموش مىگردد. آنچه از دين نيست (بدعت) وارد دين مىشـود و آنـچـه از پـايههاى اصلى و اوّليه انقلابِ دينى و مكتبى است، از ياد مىرود و رويّههايى مغاير با سنتهاى نخستين رايج مىشود و قانون و حكم الهى نقض مىشود. مـردم نـيـز بـتـدريـج، بـه ايـن انـحـرافهـا و بدعتها خـو مىگيرند و عـكـس العـمـل چـندانى از خود نشان نمىدهند. گاهى از شعائر و برنامه ها و سنّتها، اسكلتى بى روح و تشريفاتى ظاهرى بر جاى مىماند كه چندان اثرگذار هم نيست . در چنين موقعيّتهايى، دلسوزان آن نهضت يا وارثان آن مكتب و دين، براى احياى مجدّد پيامها و محتواها و دعوتها و هدفهاى آغازين، دست به كار مىشوند، تا جامعه خفته را بيدار كنند و به اصـول مكتـب و بايدهاى دين توجّه دهند. اين كار، گاهى با فدا شدن و بذل مال و جان همراه است و احياگران سنّتهاى دينى بايد خود را فدا كند تا جامعه بيدار و دين احيا شود. نهضت كربلا هم يك حركت احياگرانه نسبت به اساس دين و احكام الله بود. در مطالعه سخنان امام حـسـيـن (عليه السلام)، تـكـيـه فـراوانـى روى احـياى دين و اجراى حدود الهى و احياى سنّت و مبارزه با بدعت و فساد و دعوت به حكم خدا و قرآن ديده مىشود. پينوشتها: 1- صحيفه سجاديه، دعاى 47 . 2- وَ اَحـْىِ به سُنَنَ المُرسَلينَ و دارِسَ حُكْمِ النَّبَيّينَ وَ جَدِّدْ به ما اَمْتَحى مِنْ دينكِ و بُدِّلَ مـن حـُكـمـِكَ حـتـّى تُعيدَ دينَكَ به و على يَدَيْهِ جديداً غَضَّاً مَحْضاً صحيحاً لاعِوَجَ فيه ولا بِدْعَةَ مَعَه. (مفاتيح الجنان، ص 541، دعا براى امام زمان) . 3- در زيارت آل ياسين خطاب به امام زمان (عليه السلام): (وَ اَظْهِرْ بهَ دين نَبيّكَ) (مفاتيح الجنان، ص 525) و در زيارت ديگرى مىگوييم: اَللّهُمَّ و اَعِزَّ بِه الدّينَ بَعْدَ الخُمُولِ وَ اَطْلِعْ بِهِ الْحَقَّ بَعْدَ الاُفُولِ (همان، ص 527) . و در دعاى افتتاح هست: اَللّهُمَّ وَ اظْهِرْ به دينَكَ وَ سُنَّةَ نَبِيِّكَ ... . منبع: پيامهاي عاشورا، جواد محدثي |
||
۱۹ آذر ۱۳۸۹
|
برای ارسال پیام باید ابتدا ثبت نام کنید!
|
شما میتوانید مطالب را بخوانید. |
شما نمیتوانید عنوان جدید باز کنید. |
شما نمیتوانید به عنوانها پاسخ دهید. |
شما نمیتوانید پیامهای خودتان را ویرایش کنید. |
شما نمیتوانید پیامهای خودتان را حذف کنید. |
شما نمیتوانید نظرسنجی اضافه کنید. |
شما نمیتوانید در نظرسنجیها شرکت کنید. |
شما نمیتوانید فایلها را به پیام خود پیوست کنید. |
شما نمیتوانید پیام بدون نیاز به تایید بزنید. |