در حال دیدن این عنوان: |
۵ کاربر مهمان
|
برای ارسال پیام باید ابتدا ثبت نام کنید!
|
|
|
پاسخ به: مطالب خواندنی | ||
نام کاربری: AMiRh03EiN72N
پیام:
۸,۰۳۲
عضویت از: ۲۹ فروردین ۱۳۸۶
از: مازندران - چالوس
طرفدار:
- لئو مسی - هندریک یوهانز کرایوف - استقلال تهران - آرژانتین - فرهاد مجیدی - گاس هیدینگ . پپ گواردیولا - امیر قلعه نویی گروه:
- کاربران عضو |
تا به حال چند بار احساس كردهايد كه مغز شما از كار افتاده است و ديگر قادر به فكر كردن نيستيد؟ اين بهدليل آن است كه ما نياز داريم توانائيهاي خود را براي فكر كردن افزايش دهيم. مطلب حاضر به نكاتي ميپردازد كه ما براي بيشتر و بهتر فكر كردن بايد به كار گيريم و به آن نياز داريم. *يافتن بهترين زمان. بيشتر افراد مسن صبحها بهتر ميتوانند فكر كنند و اغلب جوانان بعداز ظهرها.شما چه زماني بهتر فكر ميكنيد؟ *خوب تحصيل كنيد اما افراط نكنيد. بعضي از روانشناسان عقيد ه دارند كه تحصيلات تخصصي افراطي و زياد ميتواند به توانايي تفكر خلاقانه آسيب وارد كند. شما اگر در رشته نويسندگي دكترا كسب كنيد الزاما رمان نويس بزرگي نخواهيد شد. *روز خود را با بهترينها شروع كنيد. محققين نشان دادهاند كه مقدار كافئين موجود در يك فنجان قهوه ميتواند به تمركز حواس كمك كند اما اگر شما مستعد اضطراب هستيد بهتر است فراموشش كنيد. . *خاطرات جديد را به خاطرات قبلي بچسبانيد. حافظه خود را چون دار بستي در نظر بگيريد و اطلاعات جديد را روي آن تثبيت كنيد. هميشه اطلاعات جديد را به چيزي پيوند دهيد و هرگز آن را تنها رها نكنيد. *تا ميتوانيد تمرين كنيد. ياد گيري و تمرين مداوم ذهن را تغيير ميدهد.مطالعاتي كه روي عدهاي داوطلب 70 ساله انجام شده نشان ميدهد كه آموزشهاي منظم و طبق برنامه زمانبندي شده باعث تغيير ساختار ذهني فرد ميشود به نحوي كه فعاليت ذهني اين افراد نسبت به زماني كه 7 سال جوانتر بودهاند بيشتر است. فرد مسني كه خوب تمرين ميكند سريعتر از جواني است كه اصلا تمرين نميكند. * به ايدههاي خود شانس شكوفا شدن بدهيد. بسياري از ما با توجه به توانائيها يمان امكان ارزيابي حقايق وتصميمگيري سريع داريم. خلاقيت نياز به آرامش و سكون داردو اين كه به ايدههاي به ظاهر نا معقول و بيمعني خود فرصت دهيم. *شغلي كه باعث رشد شود و همراهي كه باهوش باشد. مطالعات انجام شده درلهستان نشان ميدهد صاحبان مشاغلي كه نياز به كارگيري ذهن دارد نسبت به ساير افراد از قدرت تفكر بيشتري برخوردارند. همچنين ازدواج با فردي با هوش ممكن است در شما انگيزه ايجاد كند و باعث رشد و بالندگي شما شود. *تجربه كنيد. خلاقيت اغلب به توانائي تعديل راه حلها از جهات مختلف زندگي خلاصه ميشود. براي مثال نوار چسب خياطي با الهام گرفتن از خار و خسي كه به لباس ميچسبد ساخته شده است و يا شيوه پوست كندن موز ايدهاي براي تهيه قوطيهاي كنسروي است كه با حلقهاي كه روي آن تعبيه شده باز ميشود. *توجه كنيد.آيا تا به حال براي شما پيش آمده كه نام كسي را تا مدتي پس از آن كه او را ملاقات كرديد به خاطر نياوريد؟علت اين امر ضعف حافظه نيست بلكه نداشتن تمركز است. با بالا رفتن سن بايد اطلاعات را آگاهانه به حافظه بسپاريم و حفظ كنيم. *ورزش با عث تقويت قواي فكري ميشود. تحقيقات گوناگون اكنون از اين فرضيه كه ورزش و تمرينات بدني اثرات سودمندي روي عملكرد تحصيلي دارد حمايت ميكند.تصور ميشود كه در هنگام ورزش اكسيژن و مواد غذايي بيشتري در دسترس سلولهاي مغز قرار ميگيرد؛ به علاوه با عث افزايش فاكتورهائي ميشود كه عامل رشد سلولهاي مغزياند. ورزش فوايد گوناگوني دارد و انجام آن بهصورت مرتب و روزانه توصيه ميشود. *تازه جوئي رمز موفقيت. نقاش امپرسيونيست هنري ماتيس در سالهاي پاياني عمر خود از قيچي به جاي قلم مو براي خلق آثارش بهره برد و به هنرش روحي تازه بخشيد. مقايسه افراد خلاقي كه متوقف ميشوند با آنهايي كه به خلاقيت ادامه ميدهند نشان ميدهد كه افراد دسته دوم پيوسته به دنبال دانشي جديد هستند. *شناخت عوامل بازدارنده. چنانچه در معرض عوامل مختلفي قرار گيريم كه رشته افكار ما را پاره كنند تمركز كردن مشكل خواهد بود. چنانچه كاري نياز به دقت و تمركز زياد دارد مثلا تهيه يك گزارش بايد دو شاخه سيم تلفن را از پريز كشيد و يا نوشتهاي روي در قرار داد تا كسي در آن هنگام وارد اطاق نشود. *فراموش نكنيد كه هميشه به دنبال كارهاي مورد علاقهتان باشيد. اخيرا روانشناسي هلندي مطالعاتي روي تفاوتهاي بين قهرمان شطرنج و استاد شطرنج انجام داد.او افرادي از هر دسته را تحت آزمايشاتي چون تست هوش، حافظه وتعيين ميزان قوه استدلال براي حركت مهرهها قرار داد و هيچ تفاوتي بين افراد دو گروه پيدا نكرد.تنها تفاوت اين بود كه قهرمان شطرنج علاقه بيشتري به بازي شطرنج داشت. آنها اشتيا ق و تعهد بيشتري نشان ميدهند و كليد خلاقيت آنها هم همين است. *ايدههاي جديد رابا يكديگر تلفيق كنيد. با هيچ مطلبي سرسري بر خورد نكرده وآن را با بيتفاوتي نخوانيد. حاشيه نويسي، فكر كردن، شكل دادن وتلفيق مطالب با يكد يگر حتي اگر مطلبي كه ميخوانيد بهنظرتان به درد نخور و بيفايده باشد به شما كمك ميكند تا آن را به نحوي بفهميد كه در نهايت بتوانيد خلاقا نه عمل كنيد. *روشهاي سريع يا د گرفتن را بيا موزيد. يكي از مهمترين مهارتهاي قرن بيست و يكم توا نا ئي يا د گيري سريع است؛ پس آ ن را پرورش دهيد. يا د بگيريد كه به سرعت به ايدههاي خود شكل دهيد. شيوه عملكرد مغز خود را پيدا كنيد تا بتوانيد آن را بهتر به كا ر گيريد. بعضي اشخاص پس از مدتي كار فكري نيا ز به استراحتي كوتا همدت و نو شيدن چاي يا قهو ه دارند تا بتوانند دو باره به كار ادامه دهند. *هميشه برنامههاي بلند مدت داشته باشيد حتي اگر آن را هر روز تغيير دهيد. نفس برنا مهريزي براي زندگي خود به تنهايي با ارزش است و تغيير دادن آن به ما كمك ميكند كه چيزهاي جديدي ياد بگيريم. *اشتباه كنيد. ممكن است در اولين تلاش خود مرتكب اشتباهات زيادي شويد اما كارتان را پيش برده و تمام كنيد.اشتباهات خود را يادداشت كرده وسپس دوباره به كار بپردازيد و اين بار از تكرار اشتباهات جلوگيري كنيد. به گفته شكسپير ترديدهاي ما خائناند و با ترس از تلاش ما را از موفقيت دور ميكنند. *عواملي كه در ضمن كار باعث افزايش مهارتهايتان شدهاند را يادداشت كرده و گاهي به آنها مراجعه كنيد تا برايتان به عادت تبديل شوند. *به مسائل از زواياي مختلف نگاه كنيد. چنانچه ميخواهيد مسئلهاي را حل كنيد راههاي مختلفي را امتحان كنيد و اگر راه اول را به هر دليلي مناسب تشخيص ندادهايد، راه دوم را امتحان كنيد. ايدهها و تصورات را از ديدگاههاي مختلف بررسي كنيد. براي مثال آيا كسي كه در چين رشد كرده و بزرگ شده در مورد يك موضوع خاص به همان شكلي فكر ميكند كه يك نفر در ايرلند؟ *آرامش خود را حفظ كنيد. خويشتنداري به شما كمك ميكند تا منصف و بيطرف باقي بمانيد و بهتر فكر كنيد.چنانچه به بحث و مجادله بپردازيد و خونسردي خود را از دست دهيد توانائي خودرا براي منطقي و عاقلانه فكر كردن از دست خواهيد داد. *در جستوجوي حقيقت باشيد. هر كسي كه خوب فكر كند قبل از هرقضاوتي در جستوجوي حقيقت است.از خود سؤال كنيد كه آيا تمام حقايق را بهطور كامل در دسترس داريد؟ آيا كمبودي در اطلاعاتتان وجود دارد كه شما را از حقيقت و يا راه حل مسئله دور كند؟ *چنانچه در موردي شك داريد حتما سؤال كنيد. هرگز از سؤال كردن نهراسيد. *مردم را درك كنيم. آيا كساني كه با شما صحبت ميكنند هميشه اين تصور رادارند كه بايد حرفشان را به طريقي به شما ثابت كنند؟ به راستي علت اين تصور آنها چيست؟ *تجربه مهمترين مرجع ماست. چنانچه مطلبي را ميشنويم بايد ببينيم آيا واقعا در زندگي ما اتفاق افتاده است يا نه. * هميشه به خاطر بسپاريد كه بيشتر حقايق نسبياند و بين حقيقت و عقيده تفاوت وجود دارد. كلمات را با احتياط و دقت به كار بريد و هيچگاه خود را گول نزنيد. فكر نكنيد كه بايد پيوسته دنباله رو مردم باشيد. |
||
۲۸ آذر ۱۳۸۹
|
|
پاسخ به: مطالب خواندنی | ||
نام کاربری: Lucho.The.Great
نام تیم: بارسلونا
پیام:
۶۱,۶۱۹
عضویت از: ۱۴ مرداد ۱۳۸۴
از: تهران
طرفدار:
- بویان کرکیچ - یوهان کرویف - پرسپولیس - اسپانیا، آرژانتین - احمد عابدزاده، کریم باقری - فرانک ریکارد - افشین امپراطور گروه:
- لیگ فانتزی - کاربران عضو - مدیران کل |
به جای ریموت از چوب جادو استفاده کنید! |
||
عمری است دخیلم به ضریحی که نداری... |
|||
۲۸ آذر ۱۳۸۹
|
|
پاسخ به: مطالب خواندنی | ||
|
آبان؛ ماه سیاه برای محیط زیست ایران آبان 1389 بیشک یکی از سیاهترین ایام برای طرفداران محیط زیست در ایران است؛ ماهی که همچنان در آن جنگلهای بینظیر بلوط در مریوان برای پانصد و بیست و نهمین بار در طول یک سال اخیر سوخت و هیچ نهاد مسئولی نخواست یا نتوانست دلایل این آتشسوزی پرتکرار را اعلام و یا آن را مهار کند. متاسفانه در همین ماه فاجعه جنگل های گلستان هم رخ داد. ماهی که در آن، مهمترین و بزرگترین پارک ملی کشور، یعنی پارک ملّی کویر هم به دست متولیانش در سازمان حفاظت محیط زیست (و برخلاف ماده 8 قانون بهسازی و حفاظت محیط زیست) مورد تجاوزی آشکار قرار گرفت و اجازه اکتشاف و استخراج نفت به سرمایهگذار چینی در آن صادر شد؛ آن هم فقط برای 100 میلیون دلار. در حالی که مردم اشتوتگارت بیش از یک سال است که در برابر اجرای یک پروژه 7 میلیارد یورویی موسوم به «اشتوتگارت 21» مقاومت میکنند، زیرا بیم آن دارند که با اجرای این پروژه، 300 اصله درخت نابود شود. و غمانگیزتر و حیرتآورتر از همه آن که در هشتمین روز از آبان ماه 1389، دیرینهترین باغ اکولوژی ایران و خاورمیانه در نوشهر به بهانه احداث جاده کمربندی برای بندرگاه نوشهر مورد تجاوز قرار گرفت و در کمتر از پنج ساعت، بیش از 50 هزار اصله نهال، درختچه و درخت دو تا 25 سال در محوطهای به وسعت هشت هکتار تخریب شد؛ آن هم با مجوز فرماندار شهر. باغ اکولوژی نوشهر را همواره با باغ فلورانس در ایتالیا و کیو در لندن مقایسه میکنند و از همین رو به عنوان یک میراث طبیعی ملی، دارای شماره ثبت 17795 در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور است، اما به جای آن که قدر چنین مجموعههای بینظیری را بدانیم و آنها را از منظر توریسم علمی/ پژوهشی حرمت گذاریم، با دست خود، تیشه به ریشه این مزیتهای ناهمتای وطن میزنیم، چرا؟ مگر ما چند پردیس دیگر در ایران داریم که دارای تنوع زیستی گیاهی به میزان 1400 گونه در سطحی به وسعت فقط 35 هکتار باشد؟ آیا واقعاً همه دلیل بنبست شهر نوشهر و گرههای ترافیکی آن، باید به باغی با مساحت 35 هکتار ختم شود؟ آیا نمیشد با تخریب چند باب منزل مسکونی در محوطه خانههای سازمانی بندرگاه نوشهر و پرداخت هزینههای آن، راهی خردمندانهتر و کمهزینهتر یافت؟ چگونه است که مسئولان سازمان بنادر و کشتیرانی نوشهر به خود حق میدهند که به زور و تهدید و به پشتوانه 200 نیروی گارد ویژه خود بخشی از ثمره پژوهشی بیش از نیم قرن تلاش دانشمندان و محققان ایرانی و بینالمللی را ظرف چند ساعت نابود کنند؟ آیا اینگونه میخواهیم دانشبنیاد و داناییمحور حرکت کنیم و نشان دهیم که «پژوهش» برایمان مقدس و ارزشمند است؟ تا کی باید نشان دهیم که اصل 50 قانون اساسی برای ما صرفاً یک اصل ویترینی است و هرگز حاضر نیستیم از منافع اقتصادی بخشی و کوتاه مدت برای حفظ حیات اجتماعی رو به رشد مردم ایران بگذریم؟ یادمان باشد اگر این بار در برابر متجاوزان به باغ اکولوژی نوشهر کوتاه بیاییم و آنها را به مجازات نرسانیم؛ باید برای همیشه با خاطره این پردیسهای زیبا و پژوهشبنیاد در عرصه منابع طبیعی کشور خداحافظی کنیم. |
||
۲۹ آذر ۱۳۸۹
|
|
پاسخ به: مطالب خواندنی | ||
نام کاربری: AMiRh03EiN72N
پیام:
۸,۰۳۲
عضویت از: ۲۹ فروردین ۱۳۸۶
از: مازندران - چالوس
طرفدار:
- لئو مسی - هندریک یوهانز کرایوف - استقلال تهران - آرژانتین - فرهاد مجیدی - گاس هیدینگ . پپ گواردیولا - امیر قلعه نویی گروه:
- کاربران عضو |
خانواده- همشهري امارات: يشتر تحقيقات دهنده این واقعیت هستند که داشتن کودکانی شایسته بسیار مهمتر از داشتن كودكاني با اعتماد به نفس است. در اينجا نكاتي را براي شما بازگو خواهيم كرد تا كودكاني شاد، مطمئن از خود و موفق داشته باشيد. از كودك خود تعريف و تمجيد كنيد بچههاي كوچك واقعا به تشويق شما نيازمندند. در تمام مراحل رشد از چهار دست و پا رفتن گرفته تا دويدن و توپ بازي و نقاشي كردن، چشمان كنجكاو كودك شما در جستوجوي تشويقها و ابراز احساسات كلامي و فيزيكي شماست. بچهها همه چيز را بخوبي درك ميكنند، آنها از لحن كلام شما متوجه ميشوند كه چه مقدار تعريف در آنها گنجانده شده است. حتي يك جمله كوتاه «چه كار خوبي» ميتواند به اندازه «من تا بحال چنين كاردستي خوبي نديدهام» تاثيرگذار باشد، مشروط بر اینکه از لحن كلامي مناسبي استفاده كنيد.البته توجه داشته باشيد كه در قبال انجام وظايف روزانه اینکار را نکنید. بهطور مثال پس از مسواك زدن دندانها و يا قراردادن لباسها در كمد فقط به يك «متشكرم» ساده اكتفا كنيد. كودكتان را نجات ندهيد خيلي طبيعي است كه شما به عنوان يك مادر يا پدر دلسوز نگران كودكتان باشيد تا اتفاقي برايش نيفتد، احساس نااميدي نكند و در كارهايش دچار اشتباه نشود. اما بهتر است بجاي نگراني موقعيتهايي را فراهم كنيد تا فرزندتان با شرايطي مواجه شود كه احتمال شكست در آنجا وجود داشته باشد تا اين درك در او بوجود بيايد كه احساس عصبانيت، ناراحتي و نااميدي حسهايي كاملا طبيعي هستند كه ميتواند كاملاً عادي باشد و نباید از مواجه با آنها بترسد. او بايد ياد بگيريد خودش از پس مشكلات بر بيايد نه اينكه انتظار داشته باشد تا شما تمام سنگها را از جلوي پايش برداريد و مسير را هموار كنيد. بايد اعتماد به نفس بچههاي كوچك را طوری تقویت کنید كه بدون نگراني از شكست و سرزنشهاي شما ريسك كنند و شانس بازي در نقشهاي جديد را داشته باشند. حتی بد نیست اگر عمدا در کارهای خود اشتباهات کوچکی را بگنجانید و با خونسردی نحوه اصلاح آنها را به کودکتان نشان دهید تا احساس بهتری از مواجه با مشکلات در او ایجاد شود. اجازه دهید خودش تصمیم بگیرد وقتی فرزند شما از همان سالهای اولیه زندگی شانس تصمیمگیری و انتخاب را داشته باشد، به مرور برای نشان دادن قضاوتها و تصمیمات خود اعتماد به نفس لازم را بدست خواهد آورد. برای اینکار شرایطی را فراهم کنید تا کودکتان چند گزینه برای انتخاب کردن در اختیار داشته باشد. برای مثال نظر کودک خردسالتان را درباره غذا بپرسید، البته هیچ وقت بهطور مستقیم نپرسید که برای نهار چه چیزی دوست دارد، بلکه قدرت انتخاب او را بین دو غذای مختلف مورد آزمایش قرار دهید. از او بپرسید برای نهار امروز ماکارونی را بیشتر دوست دارد یا قورمه سبزی را ترجیح ميدهد. همیشه نیمه پر لیوان را ببینید اگر تصور ميکنید فرزند شما خیلی زود ناامید ميشود، به او کمک کنید تا نسبت به مسائل خوش بین باشد. البته افزایش میزان خوشبینی کاملا با خوشبینی کاذب تفاوت دارد. بهجای اینکه با استفاده از الفاظ و کلمات زیبا او را فقط به دیدن جنبههای مثبت قضیه تشویق کنید بهتر است او را به تفکر درباره راههایی جدید برای حل مشکلات و نزدیک شدن به ایده آلهایش تشویق نمایید. مثلا اگر دختر 8 ساله شما از اینکه نسبت به دوست همکلاسیاش در خواندن متون فارسی ضعیفتر است نگران و آشفته شده، در کمال آرامش برایش توضیح دهید که همه افراد از سرعت یادگیری یکسانی برخوردار نیستند ولی ميتوان چنین مشکلی را با تمرین و ممارست حل کرد. همچنین اگر در مسابقه نقاشی به نتیجه دلخواه نرسید، لازم نیست با تعریف و تمجیدهای بیجا از او یک پیکاسو بسازید، بلکه با پیشنهاد یک برنامه ساده و عملی سعی در افزایش مهارتهای وی داشته تا در دفعات بعدی شانس برنده شدن او را افزایش دهید. علایق او را در مسیر درست هدایت کنید تلاش کنید تا فرزند شما فعالیتهای مختلفی را تجربه کند و از میان آنها علایق خود را کشف نماید. وقتی بچهها به کاری علاقه داشته باشند از تواناییهای خود لذت ميبرند و همین امر باعث ميشود تا در دیگر جنبههای زندگی نیز موفق شوند. قدرت حل مسئله بچهها وقتی نسبت به خود مطمئن ميشوند که بتوانند بر سر خواستههایشان مذاکره کنند. تحقیقات نشان ميدهد حتی بچههای کوچک نیز ميدانند چگونه مشکلات خود را شخصاً حل کنند. وقتی فرزند شما از مسائلی که برایش پیش آمده شکایت ميکند بهجای اینکه تنها به همدردی و احیانا دفاع از وی بپردازید، بهتر است از او بخواهید تا کمی درباره بهترین راهحل برای مقابله با این مشکل فکر کند و پس از رسیدن به نتیجه درباره علت انتخابش با او صحبت کنید. سپس از کودکتان سئوال کنید آیا راهحل پیشنهادی او تنها راه ممکن است یا اینکه ممکن است گزینههای بهتری نیز وجود داشته باشد. کمک به دیگران راهکاری مناسب بچهها هنگام قرار گرفتن در موقعیتهای جدید که مستلزم پذیرفتن نقشهای جدیدی باشد، احساس اطمینان و دلگرمی بیشتری خواهند داشت. بد نیست اگر کمی از کارهای خانه را به عهده آنها بگذارید تا با کمک کردن به شما احساس توانمندی و ارزشمندی در فرزندتان تقویت شود. با اینکار نه تنها آنها شما یاد ميگیرند که برای بهدست آوردن هر چیز تلاش و کوشش لازم است بلکه با اینکار آمادگی لازم برای پذیرفتن مسئولیتهای آتی در آنها ایجاد ميشود. موقعیتهایی برای بودن در کنار بزرگترها اگرچه بچهها ترجیح ميدهند بیشتر وقت خود را در گروه هم سالان صرف کنند، اما حضور آنها در کنار بزرگترها و در جمع آنها واقعا مهم است. اگر موقعیتی را فراهم کنید تا فرزندانتان مقداری از وقت خود را با بزرگترها بگذرانند، دنیای آنها بزرگ و بزرگتر شده و دید بازتر و عاقلانهتری نسبت به مسائل زندگی خواهند داشت. تحقیقات نشان داده کودکانی که وقت بیشتری را به همراه معلم، عمو یا دایی، خاله یا عمه و یا دوستان والدین خود ميگذرانند، نسبت به دیگر بچهها از انعطاف بیشتر و دید بازتری برخوردار هستند. درباره آینده خیالبافی کنید اگر بچهها ميتوانند در رویاها و خیالپردازیهایشان، خود را در نقشها و مسئولیتهای آینده تصور کنند، مطمئناً از اعتماد به نفس و اطمینان خوبی برخوردار هستند. برای کودکتان توضیح دهید که چگونه شما، همسرتان و دیگر بزرگترها، شغل فعلیتان را انتخاب کردید. مهم نیست که انتخاب هماکنون فرزند شما چیست و در آینده چه کاره خواهد شد، حتی اگر بعدها نظر او تغییر کند مهم این است که او درباره اهداف خود در زندگی فکر میکند. |
||
۱ دی ۱۳۸۹
|
|
پاسخ به: مطالب خواندنی | ||
نام کاربری: R.A.Lionel
پیام:
۷,۲۴۷
عضویت از: ۱۴ شهریور ۱۳۸۹
از: مشهد
طرفدار:
- مسی - آنری - پرسپولیس - ایران - گواردیولا، فرگوسن گروه:
- كاربران بلاک شده |
آخرین کلمات یک الکتریسین : خوب حالا روشنش کن آخرین کلمات یک انسان عصر حجر : فکر میکنی توی این غار چیه؟ آخرین کلمات یک بندباز : نمیدونم چرا چشمام سیاهی میره آخرین کلمات یک بیمار : مطمئنید که این آمپول بی خطره؟ آخرین کلمات یک پلیس : شیش بار شلیک کرده، دیگه گلوله نداره آخرین کلمات یک جلاد : ای بابا، باز تیغهء گیوتین گیر کرد آخرین کلمات یک جهانگرد در آمازون : این نوع مار رو میشناسم، سمی نیست آخرین کلمات یک چترباز : پس چترم کو؟ آخرین کلمات یک خبرنگار : بله، سیل داره به طرفمون میاد آخرین کلمات یک خلبان : ببینم چرخها باز شدند یا نه؟ آخرین کلمات یک داور فوتبال : نخیر آفساید نبود آخرین کلمات یک دربان : مگه از روی نعش من رد بشی آخرین کلمات یک دوچرخه سوار : نخیر تقدم با منه آخرین کلمات یک دیوانه : من یه پرنده ام آخرین کلمات یک شکارچی : مامانت کجاست کوچولو؟ آخرین کلمات یک غواص : نه این طرفها کوسه وجود نداره آخرین کلمات یک فضانورد : برای یک ربع دیگه هوا دارم آخرین کلمات یک قصاب : اون چاقو بزرگه رو بنداز ببینم آخرین کلمات یک قهرمان : کمک نمیخوام، همه اش سه نفرند آخرین کلمات یک کارآگاه خصوصی : قضیه روشنه، قاتل شما هستید آخرین کلمات یک گروگان : من که میدونم تو عرضه ی شلیک کردن نداری آخرین کلمات یک متخصص آزمایشگاه : این آزمایش کاملاً بی خطره آخرین کلمات یک متخصص خنثی کردن بمب: این سیم آخری رو که قطع کنم تمومه آخرین کلمات یک معلم رانندگی : نگه دار! چراغ قرمزه آخرین کلمات یک ملوان: می دونم که هوا به این زودی ها طوفانی نمیشه آخرین کلمات یک ملوان زیردریایی: من عادت ندارم با پنجره بسته بخوابم آخرین کلمات یک سرباز تحت آموزش هنگام پرتاب نارنجک : گفتی تا چند بشمرم؟ |
||
۱ دی ۱۳۸۹
|
|
پاسخ به: مطالب خواندنی | ||
نام کاربری: R.A.Lionel
پیام:
۷,۲۴۷
عضویت از: ۱۴ شهریور ۱۳۸۹
از: مشهد
طرفدار:
- مسی - آنری - پرسپولیس - ایران - گواردیولا، فرگوسن گروه:
- كاربران بلاک شده |
ایا میدانید سریعترین ابر رایانه دنیا دارای سرعت 280 تریلیون و 600 میلیارد عمل در ثانیه است که برای PCها نهایتا 50 میلیارد است آیا میدانید نژادی که فاشیست آلمان آن را میپرسند آریایی بود و ریشه اش از ایران بود به همین دلیل هیتلر به جهان حمله کرد به غیر از ایران ایا میدانید شرکت IBM در حال ساخت سریعترین ابر رایانه با سرعت 1000 تریلیون عمل در ثانیه است ایا میدانید تعداد انسانهایی که توسط خر میمیرند، از انسانهایی که در سانحه هوایی میمیرند بیشتر است. ایا میدانید اگر به صورت مدام 8 سال و 7 ماه و 6 روز فریاد بزنید، انرژی صوتی لازم برای گرم کردن یک فنجان قهوه را تولید کردهاید ایا میدانید اگر امواج ماورای صوت را به قسمت از فضا که در ان گرد و غبار موجود باشد بتابانیم این ذرات با سرعت رسوب میکنند. ایا میدانید درجه حرارت بالاترین قسمت یک شعله 1540 درجه در حالیکه پایین ترین قسمت ان 300 درجه حرارت دارد. ایا میدانید حرف E بیشتر از تمام حروف انگلیسی، در کلمات بکار میرود در حالیکه حرف Q کمترین کاربرد را دارد ایا میدانید به دلیل اینکه فلز کمیاب بود، اسکارهایی که در طی جنگ جهانی دوم داده شد، از چوب ساخته شده بود ایا میدانید بروسلی خیلی سریع بود، به طوریکه باید فیلم را واقعا آهسته میکردند تا بتوانند حرکاتش را ببینند ایا میدانید پشهکشها پشه را نابود نمیکنند. آنها حس پشهها را از کار میاندازند و پشهها نمیتوانند بفهمند که تو کجایی ایا میدانید تنها لغتی که در انگلیسی با تمام اصوات، پشت سر هم ادا میشود «subcontinental» میباشد. ایا میدانید برقی ترین انسان جهان به قدری برق در بدنش داشت که می توانست یک لامپ 20 وات را روشن کند ایا میدانید بلندترین فلات آسیا چه نام دارد و به چه نامی مشهور است؟ فلات تبت که به بام دنیا مشهور است. ایا میدانید مردها از 100 هزار سال پیش شروع به اصلاح کردن صورتهای خود به کمک گوش ماهی و صدفها کردند ایا میدانید تنها با خوردن 1 عدد گوجهفرنگی در روز نزدیک به نصف نیاز روزانهتان به ویتامین ث را دریافت میکنید ایا میدانید دانشمندان یک جرم در فاصله 10 میلیارد سال نوری یافتند که 2 میلیارد برابر خورشید نور ساتع میکند ایا میدانید یک کوه آتشفشان قادر است ذرات ریز و گرد و غبار را تا ارتفاع 50 کیلومتری به فضای اطراف پرتاب کند ایا میدانید زبان انگلیسی دارای بیشترین کلمه میباشد، تعداد کلمات در زبان انگلیسی بیشتر از 0.5 میلیون واژه میباشد ایا میدانید تعداد گیرنده های شبکه چشم شامل 5 تا 6 میلیون سلول مخروطی و 12 تا 14 میلیون سلول میله ای میباشد ایا میدانید سال 2050 اوج فناوری نانو است و ربات هایی ساخته خواهند شد که میتوانند با انسان فوتبال بازی کنند ایا میدانید سریعترین ترانزیستور دنیا توسط دانشمندان انگلیسی ساخته شده است دارای سرعت 110 گیگا هرتز است ایا میدانید شاخک پشه به قدری حساس است که می تواند دمایی به میزان 2 هزارم درجه سانتی گراد را حس کند ایا میدانید خفاش برای پرواز در شب از رادارش استفاده می کند این رادار بسیار پیشرفته تر از ساخت بشر است. ایا میدانید بچه کانگورو در هنگام تولد جثه ای اندازه زنبود رادر اما از کیسه مادر تا زمانی که بزرگ نشود بیرون نمی آید ایا میدانید بلندترین مجتمع آپارتمانی در شیکاگو که 70 طبقه و 197 متر ارتفاع دارد بلندترین مجتمع آپارتمانی است ایا میدانید یک انسان بالغ 5 لیتر خون در رگهایش است که اگر 1.5 لیترش را از دست بدهد احتمال مرگش بسیار بالاست ایا میدانید داریوش برای اولین بار در ایران وزارت راه- وزارت آب- سازمان املاک - سازمان اطلاعات - سازمان پست و تلگراف را بنیان نهاد ایا میدانید وقتی عطسه میکنید مردم به شما عافیت باشد میگویند چون قلب شما به مدت 1 میلیونیم ثانیه میایستد! ایا میدانید اگر جمعیت چین به شکل یک صف از مقابل شما راه بروند، این صف به خاطر سرعت تولید مثل هیچوقت تمام نخواهد شد. ایا میدانید موش های صحرایی چنان تکثیر پیدا میکند که در عرض 18 ماه دو موش صحرایی قادرند 1 ملیون فرزند داشته باشند ایا میدانید دریای در کمبوج است که 6 ماه از شمال به جنوب و 6 ماه دیگر از جنوب به شمال آب در آن جریان دارد ایا میدانید نیکوتین سگرت به سرعت جذب خون می شود و در 30 ثانیه به مغز میرسد و بر سلولهای عصبی اثر میگذارد ایا میدانید 10 کشور پهناور جهان شامل روسیه،کانادا، چین، امریکا، برازیل، هند آرژانتین، قزاقستان و سودان می باشند ایا میدانید زخمهای سوسمار چرک نمی کند زیرا خون آنها دارای ماده است که از چرک کردن زخمها جلوگیری میکند ایا میدانید در بدن هر ثانیه تقریباً 3 میلیون گلبول خون میمیرد ولی در همان ثانیه 3 میلیون گلبول سرخ در بدن ساخته می شود ایا میدانید اطفالی که از مادر سیگاری متولد میشوند 250 گرم کمتر از دیگران وزن دارند و قد شان هم کوتاه تر است ایا میدانید اشعه x از الماس رد نمی شود و منعکس میگردد از این راه میتوان به شناخت الماس واقعی پی برد ایا میدانید آب یکی از چند ماده است که در حالت مایع متراکم تر از حالت جامد است به همین دلیل یخ بالای آب شناور است ایا میدانید محققان نوع بکتریا کوچکی را کشف کردن در گرده بعضی اشخاص موجود است و باعث تولد سنگ گرده می شود ایا میدانید تعداد سلولهای گیرنده بویایی در سگهای معمولی 1 میلیارد و در سگهای شکاری 4 میلیارد میباشد ایا میدانید قلب انسان فشاری کافی ایجاد میکند تا به فاصله 30 فوتی ( تقریباً 8 متر ) خون را به خارج از بدن پمپاژ کند . ایا میدانید سریع ترین ماشین دنیا که روی زمین دیوار صوتی را شکست با سرعت 1227 کیلومتر در ساعت راه رفت ایا میدانید راز نبوغ انشتین این بود که از نیمکره راست مغزش استفاده میکرد که تنها 10 ? جهان دارای این ویژگی هستند ایا میدانید بال زدن یک پروانه هم زمین را تکان میدهد و شاید هم باعث ایجاد طوفان در قسمت دیگری از زمین شود ایا میدانید موقع عطسه 5000 ذره ریز با سرعت 120 کیلومتر از دهان خارج می شود و قلب 1 میلی ثانیه متوقف میشود |
||
۳ دی ۱۳۸۹
|
|
پاسخ به: مطالب خواندنی | ||
|
Professor Ernest Brennecke of Columbia is credited with inventing a sentence that can be made to have eight different meanings by placing ONE WORD in all possible positions in the sentence: "I hit him in the eye yesterday." The Query: What is this word? The Answer: The word is "ONLY". The Message: 1. ONLY I hit him in the eye yesterday. (No one else did.) 2. I ONLY hit him in the eye yesterday. (Did not slap him.) 3. I hit ONLY him in the eye yesterday. (I did not hit others.) 4. I hit him ONLY in the eye yesterday. (I did not hit outside the eye.) 5. I hit him in ONLY the eye yesterday. (Not other organs.) 6. I hit him in the ONLY eye yesterday. (He doesn't have another eye.) 7. I hit him in the eye ONLY yesterday. (Not today.) 8. I hit him in the eye yesterday ONLY. (Did not wait for today.) |
||
۳ دی ۱۳۸۹
|
|
پاسخ به: مطالب خواندنی | ||
نام کاربری: AMiRh03EiN72N
پیام:
۸,۰۳۲
عضویت از: ۲۹ فروردین ۱۳۸۶
از: مازندران - چالوس
طرفدار:
- لئو مسی - هندریک یوهانز کرایوف - استقلال تهران - آرژانتین - فرهاد مجیدی - گاس هیدینگ . پپ گواردیولا - امیر قلعه نویی گروه:
- کاربران عضو |
نتيجه تحقيقات علمى تأثير روابط عاطفى سالم بر سلامت انسان را تأييد مىكند. از نظر روانشناسان، تغييرات اجتماعى چند دههاخير و كمرنگ شدن پيوندهاى عاطفى، دليل بروز بسيارى از بيماريهاست در بسيارى از فرهنگها ازدواج يعنى امنيت، يعنى آرامش. آدمهايى كه روابط عاطفى نزديك، البته توأم با احساس خوشبختى دارند سالمتر از آدمهايى هستند كه بيشتر در تنهايى به سر مىبرند. آدمهاى متأهل سلامتترند؛ بيشتر از مجردها هم عمر مىكنند. برقرارى پيوند عاطفى يكى از نخستين نيازهاى انسانى است. نوزاد چند روزهاى كه به والدينش لبخند مىزند به طور غريزى تلاش مىكند پيوند عاطفىخود را با والدينش محكمتر كند. تلاشى كه گاهى هم بىنتيجه مىماند! پروفسور كارل شايت، مدير مركز پژوهشى اختلالات جسمى–روانى وابسته به كلنيك دانشگاه فرايبورگ آلمان مىگويد:« تأثير مشكلات عاطفى كه فرد در دوران كودكى تجربه كرده، كم نيست. اين دسته از بچهها را مىشود به دو گروه تقسيم كرد: اول بچههايى كه نياز شديد به رابطه عاطفى نزديك دارند و با وحشت خودشان را مىچسبانند. اينها بچههايى هستند كه وقتى به مهدكودك يا مدرسه مىروند مىترسند از پدرومادرشان جدا شوند. گروه بعدى، بچههايىهستند كه مستقل هستند، روى پاى خودشان مىايستند و كمتر به وابستگى علاقه نشان مىدهند.» نقش پيوندهاى عاطفى در سازگارى با محيط رفتارهايى مثل ناآرامى سر كلاس درس تا برخوردهاى خشن به دليل اين است كه فرد يادنگرفته احساس ديگران را درك كند و به آن احترام بگذارد. دليلى كه تا حدى مىتواند توجيه كننده رفتار نوجوانان و جوانان بزهكار باشد. افرادى كه توانايى تحمل فشارهاى روانى و مشكلات عاطفى را ندارند. پروفسور كارل شايت معتقد است: « نتيجه تحقيقاتى كه امروزه در اختيار داريم به روشنى بيانگر اين است كه توانايى مقابله با مشكلات و ناراحتىهاى روانى، رفتارى است كه الگوى آن در دوران كودكى ريخته شده. تجربههاى دوران كودكى در برقرارى روابط اجتماعى نقش بسيار مهمى بازى مىكنند.» روابط عاطفى سالم دوران كودكى، قدرت سازگارى فرد با محيط را به شدت تحت تأثير قرار مىدهد. شايت ادامه مىدهد: « گروه پژوهشى ما با مراكزى در برخى از كشورهاى آسيايى مثل چين يا ويتنام در ارتباط است. در اين كشورها با بيمارانى سروكار داريم كه تغيير سريع محيط اطراف، مريضشان كرده است. در اين جوامع، مشكل بزرگ ديگر، از ميان رفتن سنتها و پيوندهاى عاطفى نزديك است كه نقش خيلى خيلى مهمى بازى مىكند. اينطور به نظر مىرسد كه توانايى "سازش اجتماعى" آدمها از سرعت تغييرات اجتماعى كمتر است و از خيلى جهات عقب مانده است.» سازگارى شرط نخست بقا علم زيستشناسى ثابت مىكند: بسيارى از موجودات زنده قدرت تحمل تغييرات شديد محيطى را ندارند و اگر محيط اطرافشان يكباره بين بيست تا بيستوپنج درصد تغيير كند، توانايى سازگارى با محيط را از دست مىدهند.سازگارى با دنيايي كه هر روز بيشتر ماشينى مىشود، با افزايش جمعيت، تغييرات جوى، پيچيده شدن روابط روزمره، كوچكشدن خانوادهها، افزايش آمار طلاق و والدينى كه فرزندانشان را به تنهايى بزرگ مىكند. آنطور كه شايت مىگويد: «ساختار شناخته شده "روابط عاطفى و اجتماعى" در معرض تهديد است. كارى كه مراكز پژوهشى مىكنند، نوعى واكنش علمى به اين كنش شديد است. شرايط تغيير كرده است، ساختار روابط اجتماعى هم به شدت دگرگون شده.» متخصصانى مثل پروفسور كارلشايت معتقدند، زمان حاضر زمانى است كه بايد پذيرفت: هنگام برنامهريزى و تصميمگيرىهاى كلان در سطح جامعه، بايد به دنياى درون انسان توجه بيشترى كرد. اينكه هر تغيير تازه چه تأثيرى بر سلامت انسان خواهد داشت. نكته مهم تقويت پيوندهاى عاطفى است. آدمهايى كه در زندگى خانوادگىشان خوشبختند و دوستان خوبى دارند، نه فقط سالمتر، كه بيشتر از سايرين هم دوستدار صلح و آرامشند. |
||
۴ دی ۱۳۸۹
|
|
پاسخ به: مطالب خواندنی | ||
نام کاربری: hamedmessi
پیام:
۵,۷۳۴
عضویت از: ۱ مرداد ۱۳۸۸
از: ورزشگاه بزرگ Nou Camp
طرفدار:
- همه بازیکن های بارسلونا - همه اسطوره های تاریخ بارسلونا - پپ گواردیولا گروه:
- کاربران عضو |
یادداشتی دربارة کتاب «فرازمینیها در آیات و روایات» کتاب فرازمینیها در آیات و روایات، پژوهشی تازه و تحقیقی نو در عرصه دینپژوهی به شمار میآید. این کتاب درصدد بررسی موجودات فرازمینی و مسئله بشقاب پرندهها و ارتباط آنها با ساکنان زمین است. در بخش اول کتاب نویسنده محترم به بررسی تاریخچه وجود بشقابپرندهها در غرب میپردازد و با ذکر شواهد و مدارک مربوط به وجود بشقاب پرندهها، وجود چنین موجوداتی را کاملاً پذیرفتنی میداند. مشاهدة بشقابپرندهها توسط افراد مختلف پیش از دهه چهل میلادی و بعد از آن، وجود شکلهای عجیب و غریب هندسی در نقاط جهان و بررسی صحبتهای کسانی که ادعای ربوده شدن توسط موجودات فضایی را داشتهاند، از جمله مدارک و شواهد کتاب به شمار میرود. در میان این شواهد، تأکید بیشتر کتاب بر حادثه شهر روزول۱ آمریکا است که براساس آن جمعی موفق میشوند سقوط یک بشقابپرنده همراه با انعکاس صدا و نور شدید آن را مشاهده کنند. اظهارات یک سروان آمریکایی به نام جسی مارسل، مأمور بررسی این حادثه، بر قوت وجود موجودات فضایی در این قضیه میافزاید. وی در سال ۱۹۷۹ طی یک مصاحبه ویدئویی صراحتاً اظهار داشت: «آن شی نه یک بالون هواشناسی، نه یک موشک و نه یک هواپیما بود.» وی در بارة جنس این شی اظهار داشت: «قطعاتی از آن را تحت حرارت شدید قرار دادند که حتی گرم نشد! همچنین این قطعات باوجود بزرگی، وزن بسیار پایینی داشتند و از نظر ضخامت نیز نازکتر از فویل آلومینیوم داخل پاکت سیگار بودند. من سعی کردم این قطعات را خم کنم؛ اما علیرغم نازکی فوقالعاده آن، هرگز نتوانستم. ما حتی سعی کردیم به کمک یک پتک شانزده پاوندی (۲۴۸/۷ کیلوگرم) آن را سوراخ کنیم یا تغییر شکل دهیم؛ اما موفق نشدیم … آنها از خارج از کره زمین آمده بودند.۲ همچنین اظهارات یک پرستار زن درباره همکاری در کالبدشکافی موجوداتی که هیچ شباهتی به بدن انسان نداشتند از جمله شواهد دیگر حادثه شهر روزول است.۳ نویسنده در ادامه کتاب، شواهدی را ذکر میکند که حکایت از پنهانکاری دولت آمریکا در این قضیه دارد. در فصل بعدی کتاب نویسنده به بررسی موجودات فرازمینی در آیات و روایات و ارتباط این موجودات با مسئله ظهور میپردازد. آیات و روایاتی را بیان میکند که با اشاره یا تصریح، از موجوداتی پرده بر میدارد که در فضا و سیارات دیگر زندگی میکنند و در انواع و اقسام مختلفی هستند. به گفته مؤلف، گویاترین روایت، روایت زیر است که امام صادق علیه السلام میفرمایند: «در ورای این خورشید شما، چهل خورشید است که در آنها مخلوقات بسیاری وجود دارند و در ورای این ماه شما، چهل ماه است که مخلوقات بسیاری در آن زندگی میکنند.» ۴ همچنین نویسنده به روایاتی اشاره میکند که وجود و تمدن موجودات فضایی به نام «جابلقا» و «جابرسا» را بازگو میکنند و در مورد نحوة زندگی آنها توضیح میدهند. در بین این روایات، روایات زیادی به چشم میخورد که از نزول موجودات فضایی هنگام ظهور و قرارگرفتن در صف یاوران امام عصر (عج) حکایت دارد. یکی از این روایات را میخوانیم: «از میان آنها گروهی هستند که از زمان انتظار ظهور قائم ما اسلحة خویش را برداشتهاند و از خدا میخواهند تا وی را به آنها نشان بدهد … آنها در زمان قیام مهدی، خروج خواهند کرد … آنها شمشیری آهنی متفاوتی دارند بهگونهای که اگر هرکدام از آنها با شمشیرش به کوه بزند آنرا شکافته و پاره پاره میکند و با آن سلاحها در کنار امام مهدی با هند، دیلم، کردها، روم، بربر، فارس و کسانی که میان جابرسا و جابلقاء ـ دو شهر که در شرق و غرب هستند ـ میجنگد.۵ در فصلهای بعدی کتاب، مؤلف با توجه به روایات اسلامی به سؤالاتی که پیرامون بشقابپرندهها مطرح است پاسخ میگوید. به اعتقاد وی وجود بشقابپرندهها در غرب حکایت از نزدیکی ظهور و آمادگی این نیروها برای دخالت و مباشرت در این امر دارد. نویسنده کتاب، با استفاده از این روایت که: «بر دروازههای شهرهای آسمان، دوازده هزار جنگجو قرار دارد و در حالی که اسبها را آماده و سلاحها را کشیدهاند منتظر قیام قائم ما هستند.»۶ اینچنین مینویسد: «از این فراز معلوم میشود که موجودات فرازمینی پیش از قیام حضرت، فقط حضور فیزیکی و غیرکامل در اطراف ما خواهند داشت و هنگام قیام امام عصر ما شاهد حضور کامل و آشکار آنها در اطراف امام و یاریرساندن ایشان خواهیم بود.»۷ یکی دیگر از مسائلی که کتاب مطرح میکند مسئله جنگ ستارگان است که در آن نیروهای رحمانی آسمانی با نیروهای شیطانی در زمان ظهور درگیر میشوند و مؤلف بر این نکته اصرار دارد که «امام عصر نه تنها بادشمنان زمینی میجنگند بلکه با تمامی سرکشان آسمانی از جمله یأجوج و مأجوج و اجنه و نسناسها نیز خواهند جنگید»۸ و در پایان نتیجه میگیرد که «نیروهای فرازمینی شرور با هدف پیشگیری از ظهور و ایجاد تفرقه و جنگ در سطح زمین، فعالیت خود را بر آمریکای شمالی و بهخصوص ایالات متحده آمریکا متمرکز نمودهاند»۹ شاید اتفاقی نباشد که موارد بشقابهای پرنده بیش از هرجایی در آمریکای شمالی و بهخصوص ایالات متحده آمریکا واقع شده است، این رخداد بدون دلیل نیست؛ زیرا به دلیل توان نظامی و تأثیرگذاری آمریکا در جهان، نیروهای فرازمینی، فعالیت خویش را بر این منطقه حساس جهان متمرکز کردهاند تا با استفاده از قدرت و نفوذ آمریکا جلوی وقوع ظهور امام عصر گرفته شود. در نگاه کلی میتوان گفت کتاب درصدد پاسخگویی به مسائل و حوادث روز با استفاده از آیات و روایات است و همانطور که مؤلف محترم به آن اشاره دارد میکوشد تا تعارض میان وجود بشقابپرندهها و پذیرش اعتقادات دینی را حل کند؛ عرصهای جدید که کمتر به آن پرداخته شده، کتاب را در نوع خود کم نظیر میکند. یکی از نقاط قوت کتاب، جمعآوری و احصاء چشمگیر روایات و دقت در الفاظ و معانی آنها، وسعی در به دست آوردن مفهومی واحد و سیری منطقی از روایات است هرچند دور از ذهن بودن پارهای از برداشتهای ایشان از روایات را نمیتوان نادیده گرفت. از دیگر فصلهای جذاب و خواندنی کتاب، فصلی است که نویسنده به پرسشهای زیاد و متنوعی که درباره وجود بشقابپرندهها مطرح است، پاسخ میگوید. تحلیلهایی که مؤلف در این فصل بیان میکند کاملاً تازگی دارد و با نگرش و رویکرد به مسئله ظهور، ارائه شده است. در قسمت پایانی کتاب شاهد عکسها و تصاویری جذاب از عرصه پررمز و راز بشقابپرندهها خواهیم بود. موجودات زنده در آسمان در آیات قرآن و احادیث! آیات متعددی در قرآن هست که از وجود موجودات زنده در آسمانها خبر میدهند. بعضی از آیات آنها را بلفظ “دابــه” (جنبنده) آورده و بعضی بلفظیکه دلالت بر اولو العقل بودن آنها دارند : « ولله یسجد ما فی السموات و مافی الارض من دابه و الملائکه و هم لایستکبرون»نحل ۴۹ « هر چه در آسمانها و زمین از جنبندگان و فرشتگان است همه برای خدا سجده میکنند و تکبر نمی ورزند» ایه فوق صریح است در اینکه در آسمانها مثل زمین جنبندگانی هست و خدا را سجده میکنند . « واز نشانه های او آفرینش آسمانها و زمین است و آنچه را از جنبنده در آنها پراکنده ساخته است و او هر وقت بخواهد بر جمع آنها قادر است»شوری ۲۹ ضمیر “فیهما” به آسمانها و زمین راجع است و با قاطیعت تمام روشن میدارد که در آسمانها جنبندگانی آفریده شده اند . و از جمله “علی جمعهم اذا یشاء قدیر” بدست میاید که روزی میان اهل زمین وآنها ارتباط برقرار خواهد شد ، اگر منظور از جمع ، رسیدن آنها به یکدیگر باشد . آیات دیگر از قرار ذیل اند : «هر که در آسمانها و زمین است همه از او حوایج میطلبند و او هر روز به شان و کاری پردازد» رحمن۲۹ « وهرکه در آسمانها و زمین است ، از روی رغبت یا به جبر ، با سایه ها(وهمه آثار وجوی)شان ،هرصبح و عصر برای خدا سجده میکنند»رعد۱۵ « و ربک اعلم بمن فی السموات والارض» اسراء ۵۵ کلمه “من” man در این آیات دلالت بر افراد عاقل وذی شعوری دارد و بخوبی روشن میکند که در آسمانها مانند انسان موجودات زنده وعاقل زندگی میکنند و بخدای خود خاضع اند و حوائج خویس از او میخواهند.( قاموس قران جلد ۴) علی علیه السلام هم که می فرمایند : « إن هذه النجوم التی فی السماء مدائن مثل المدائن التی فی الأرض . = « این ستاره ها ( سیاره ها ؟ ) که در آسمان هستند ، شهرهائی مانند شهرهای زمین می باشند » ( نورالثقلین ، ج۴ ، ص ۴۰۰ ) عن ابی جعفر(ع) : « ان من وراء شمسکم هذا اربعین عین شمس ما بین شمس الی شمس اربعون عاما فیها خلق کثیر ما یعلمون ان الله خلق ادم اولم یخلقه» امام باقر :« همانا پشت این خورشید چهل خورشید وجود دارد (چهل گویا به معنای کثرت) که ما بین هریک از آن خورشیدها چهل سال راه باشد ، در آن عوالم آفریدگاران بسیار بوند که از آفرینش انسان بی اطلاع و بی خبر بوند .» (بحارالانوار جلد ۲۷صفحه ۴۵) (ومِن آیاته خلق السماوات و الارض و ما بث فیها من دابّة; از نشانه هاى قدرت و حکمت پروردگار این است که آسمان ها و زمین و موجودات زنده را که در اوج آسمان ها و کره زمین پراکنده ساخته، آفریده است).۲۹ شوری * در حدیثى امام صادق(ع) فرمود: (اِنَّ من وراء عین شمسکم هذه اربعین شمساً فیها خلق کثیر و انّ من وراء قمرکم اربعین قمراً فیها خلق کثیر لایدرون انّ اللّه خلق آدم اَم لم یخلقه; تحقیقاً غیر از چشمه خورشید شما چهل خورشید وجود دارد که در منظومه هاى آن ها مخلوقات زیادى زندگى مى کنند، و هم چنین ماوراى ماه شما چهل ماه تابان دیگر وجود دارد که در کرات اطراف آن ها خلق فراوانى موجود است که نمى دانند; آیا خداوند آدم را در زمین آفریده یاخلق نکرده است). (ومِن آیاته خلق السماوات و الارض و ما بث فیها من دابّة; از نشانه هاى قدرت و حکمت پروردگار این است که آسمان ها و زمین و موجودات زنده را که در اوج آسمان ها و کره زمین پراکنده ساخته، آفریده است).۲۹ شوری کلمه (دابّه) به معناى موجود زنده است و در جنبندگان مادى به کار مى رود نه فرشتگان که حیاتشان روحانى و عارى از ماده مى باشد، چرا که خدا در آیه اى دیگر مى فرماید: (والله خلق کل دابة من ماء; خداوند تمام جنبندگان را از آب آفریده است). مقصود از جنبندگان همین پدیده هاى زنده و مشهود یعنى پرندگان، حیوانات و انسان ها هستند.این آیه هم قسمت اول آیه ی ۴۵ سوره ی نور بود. * در حدیثى امام صادق(ع) فرمود: (اِنَّ من وراء عین شمسکم هذه اربعین شمساً فیها خلق کثیر و انّ من وراء قمرکم اربعین قمراً فیها خلق کثیر لایدرون انّ اللّه خلق آدم اَم لم یخلقه; تحقیقاً غیر از چشمه خورشید شما چهل خورشید وجود دارد که در منظومه هاى آن ها مخلوقات زیادى زندگى مى کنند، و هم چنین ماوراى ماه شما چهل ماه تابان دیگر وجود دارد که در کرات اطراف آن ها خلق فراوانى موجود است که نمى دانند; آیا خداوند آدم را در زمین آفریده یاخلق نکرده است). سالار شهیدان حسین بن علی ( ع ) در دعا ونیایش خود به درگاه الهی چنین می فرماید : الهم انی اسئلک بلکماتک ومعاقد عزک وسکان سماواتک وارضک ….. پروردگارا من به کلمات وسخنان ومراکز عزت وساکنان آسمانها وزمینت سوگند می دهم ……. واین جمله نیز به روشنی می رساند که آسمانها هم ساکنانی دارد . |
||
۵ دی ۱۳۸۹
|
|
پاسخ به: مطالب خواندنی | ||
نام کاربری: hamedmessi
پیام:
۵,۷۳۴
عضویت از: ۱ مرداد ۱۳۸۸
از: ورزشگاه بزرگ Nou Camp
طرفدار:
- همه بازیکن های بارسلونا - همه اسطوره های تاریخ بارسلونا - پپ گواردیولا گروه:
- کاربران عضو |
اشیای پرنده (بشقاب پرنده )در ایران از بهترین و شاید کم نظیرترین مدارک رویارویی بشقاب پرنده ها و هواپیماهای نظامی مربوط به سال 1976 و تقابل این اشیا ناشناس پرنده و جت های فانتوم II در محدوده آسمان شهر تهران است که تا به امروز برخی از زوایای این حادثه همچنان در پرده ابهام قرار دارد . این واقعه هنگامی رخ داد که در 19 سپتامبر1976 مرکز فرماندهی نیروی هوایی شاهنشاهی ایران شی پرنده ناشناسی را در محدوده آسمان تهران شناسایی کرد, نکته مهم در این حادثه تاثیرات ناشناخته الکترومغناطیسی شی پرنده ناشناس بروی سیستمهای الکترونیکی بود . دو فروند هواپیمای جت فانتوم F-4 که به صورت مستقل اقدام به رهگیری اشیا ناشناس پرنده(UFO) کرده بودند تمامی سیستمهای الکترونیکی و ارتباطی آنان مختل شده و از کار افتادند و حتی در یک مورد هواپیما قادر به شلیک موشکهای خود به هدف نیز نبود وهر دو به ناچار از شی پرنده دور شدند . این حادثه به سرعت مورد توجه سازمان اطلاعات دفاعی آمریکا(DIA) , سازمان امنیت ملی آمریکا (NSA) و سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(CIA) قرار گرفت و تعدادی از پرسنل ایرانی که مستقیما در این حادثه حضور داشتند مورد بازجویی قرار گرفتند. اگر چه با گذشت زمان برخی از این نکات مبهم و سوالات بی پاسخ آن به تدریج با خارج شدن و انتشار مدارک مربوط به این حادثه از حالت محرمانه بودن روشن شده است اما همچنان نکات و ابهامات بیشماری وجود دارد که به نظر نمیرسد تنها با بررسی تنها این حادثه امیدی به یافتن پاسخی برای آن داشت اما میتوان امیدوار بود که با در کنار هم چیدن مجموعه مدارک بدست آمده از حوادث مختلف به نتیجه ای مثبت دست یافت با ما باشید تا گذری بر این حادثه داشته باشیم . شرح واقعه در حدود ساعت 12:30 بامداد روز 19 سپتامبر1976مرکز فرماندهی نیروی هوایی شاهنشاهی ایران چندین تماس تلفنی در فواصل زمانی کوتاه از منطقه شمیران در شمال تهران دریافت میکند که تعدادی از آنان گزارش دیدن یک شی پرنده در آسمان و تعدادی دیگر از دیدن یک شی نورانی شبیه به هلیکوپتر خبر میدادند . هنگامی که مرکز فرماندهی نیروی هوایی مطمئن شد که هیچ هلیکوتر و هواپیمایی متعلق به نیروی هوایی و یا سازمان دیگر در آن محدوده حضور ندارد با تیمسار همافر نادر یوسفی جانشین فرمانده عملیات نیروی هوایی و فرد سوم نیروی هوایی شاهنشاهی ایران تماس گرفته میشود و در جریان امور قرار میگیرند . تیمسار یوسفی در اولین واکنش, احتمال مشتبه شدن ساکنین شمیران از دیدن ستاره زهره که درآن فصل از سال درخشانترین اجرام سماوی است به جای شی ناشناس نورانی میدهد اما بعد از صحبت با برج مراقبت فرودگاه مهرآباد و گزارش آنان مبنی بر دیدن یک جرم نورانی که بسیار بزرگتر از یک ستاره است این فرضیه منتفی میشود و تیمسار یوسفی تصمیم به شناسایی و رهگیری این شی نورانی ناشناس میگرد . در حدود ساعت 01:30 بامداد یک فروند هواپیمای فانتوم F-4 از پایگاه هوایی شاهرخی (همدان) به پرواز در می آید و با حداکثر سرعت به سمت تهران و محل رویت شی ناشناس پرنده حرکت میکند , در فاصله 70 مایلی (112 کیلومتر) هدف , خلبان از رویت بصری یک شی ناشناس نورانی میدهد( که محتمل نور زیادی ساطع میکرده که از این فاصله تشخیص داده شده) و به سمت شی ناشناس نورانی حرکت میکند , در فاصله 25 مایلی ( 40 کیلومتری) شی ناشناس ناگهان تمام دستگهای مسیریاب(قطب نما و...) و سیتمهای الکترونیکی هواپیما به همراه سیستمهای ارتباطی مختل میشوند و از کار میافتند و خلبان درمانده و متحیر از این حوادث بعد از سعی و تلاش بیهوده برای تسلط بر امور تصمیم به بازگشت به پایگاه شاهرخی میگیرد اما تمامی سیستمهای هدایتی و ارتباطی هواپیما در راه بازگشت به پایگاه بعد از دور شدن از شی ناشناس به حالت عادی خود بازمیگردند . در ساعت 01:40 بامداد دومین هواپیمای جت فانتوم به خلبانی سرهنگ دوم همافر پرویز جعفری برای شناسایی شی ناشناس به پرواز در می آید . سرهنگ جعفری و کمک خلبان هواپیما بعد از مشاهده بصری شی نورانی ناشناس , رادار هواپیما نیز خبر از وجود یک شی پرنده در فاصله 27 مایلی(43 کیلومتری) هواپیما میدهد . این شی نورانی از نظر بزرگی در انداره هایی شبیه به یک هواپیما بوئینگ 707 است و در حال حاضر باسرعت 150 مایل (240 کیلومتر) در ساعت به سمت جنوب در حال حرکت است و در فاصله 25 میلی(40 کیلومتر) هواپیما قرار دارد, این شی ناشناس گاهی حرکت میکند و گاهی هم در آسمان ثابت است . هنگامی که سرهنگ پرویز جعفری در 25 مایلی (40 کیلومتری) شی ناشناس نورنی قرار داشتند مشاهدات بصری خود را اینگونه بیان گزارش میکند : تشخیص اندازه دقیق شی نورانی به دلیل نور زیادی که از این شی ساطع میشود دشوار است . رنگهای این شی نورانی به صورت متناوت میان رنگهای آبی , سبز, قرمز و نارنجی متغیر و تغییر رنگ آن منظم است و به سرعت رنگها تغییر میکنند . فاصله تغییر رنگها خیلی کم و کمتر از یک ثانیه بیشتر میان تغییر رنگها فاصله نیست . در همان هنگام که هواپیما در حال حرکت به سمت جنوب و شی نورانی ناشناس بود شی ناشناس کوچک تری از شی بزرگ ابتدایی جدا شده و با سرعت زیاد به سمت هواپیمای سرهنگ جعفری حرکت میکند , سرهنگ جعفری به تصور اینکه مورد حمله قرار گرفته است ,اقدام به رهگیری شی دوم کرده و با استفاده موشک سایدوایندر تصمیم به حمله میگیرد ولی در لحظه شلیک موشک به ناگهان تمام سیتمهای کنترل موشک و سیتمهای ارتباطی از کار می افتد . خلبان با دیدن این شرایط با یک شیرجه سریع و تحمل فشار جی زیاد اقدام به چرخش و گریز از مهلکه میکند اما شی دوم ناشناس تا مدت زمان کوتاهی اقدام به تعقیب هواپیما تا فاصله 5 مایلی(7.5 کیلومتر) میکند و بعد از دور شدن هواپیمای جت فانتوم اقدام به بازگشت به سفینه مادر میکند و سفینه مادر (همان سفینه بزرگ نورانی ابتدایی) بر طبق مکالمات خلبانان هواپیما اقدام به دور شدن از موقعیت با سرعت صوت میکند و باز هم به محض دور شدن هواپیما از شی ناشناس نورانی تمامی سیستمهای هدایتی و ارتباطی هواپیما به حالت طبیعی خود باز میگردند . در فاصله زمانی کوتاه خدمه هوایپمای جت فانتوم F-4 مشاهده میکنند شی نورانی کوچک تری نسبت به شی نورانی بزرگ ابتدایی از شی نورانی بزرگ جدا میشود و با سرعت نسبتا زیادی به صورت زاویه دار و مورب به سوی پایین در حال سقوط(یا فرود) است سرهنگ جعفری از فرصت استفاده کرده و در ارتفاع پایین تصمیم به نزدیک شدن به شی نورانی در حال سقوط میگیرد اما پیش از آن شی پرنده بعد از پرواز بر فراز فرودگاه مهرآباد, درمکانی در اطراف فرودگاه مهرآباد با همان نور خیره کننده فرود می آید و تمام سیستمهای الکترومغناطیسی و ارتباطی در آن محدوده از کار می افتد . هواپیماهای غیر نظامی که در آن زمان در حال نزدیک شدن به فرودگاه مهرآباد بودند و یا در حال تماس با برج مراقبت فرودگاه مهرآباد بودند همگی مدعی قطع شدن یکباره ارتباط خود با برج مراقبت فرودگاه مهرآباد شده اند اما با تلاش سرهنگ شاهرخی و کمک خلبان هواپیما در حالی که تمام سیستمهای الکترونیکی هواپیما از کارافتاده بود هواپیمای جت F-4 موفق به نزدیکی به شی ناشناس میشوند که در گزارش مشاهدات به شکل یک استوانه تخم مرغی شکل توصیف شده است که نوری کمتر نسبت به سفینه مادر سطح آنرا پوشانده بود و چراغهای چشمک زن به صورت یک کمربند به دور آن وجود داشت . روز بعد خلبانان دومین هواپیمای فانتوم با استفاده از هلیکوپتر با پرواز بر فراز منطقه سعی در پیدا کردن محل فرود شی ناشناس پرنده داشتند اما هیچ رد و اثری نیافتند اما تصمیم گرفته شد محل تقریبی فرود شی ناشناس پرنده در یک دایره با استفاده از دستگاهای ردیاب امواج رادیویی و بررسی تششعات مختلف (رادیو اکتیو و ....) بررسی شود که در هنگام این جستجو امواج رادیویی گوش خراشی در همان اطراف از یک خانه کوچک که در همان نزدیکی بود دریافت شد و وقتی از ساکنین خانه در مورد اینکه شب گذشته مورد غیر عادی ندیده اند سوال شد آنان پاسخ دادند ما دیشب صداهای عجیب به همراه نورهای عجیب مانند صاعقه دیده ایم . گزارش از بازجویی اعضای این خانواده و یا منبع این امواج گوش خراش و حتی گزارشی از نتایج تحقیقات بررسی تششعات منتشر نشده است و بعد از سقوط شاه نیز هیچ مدرکی در این زمینه یافت نشد و مطالب بالا بر اساس مدارک گفته شاهدان این واقعه و مطالب منتشر شده از سوی سازمان اطلاعات دفاعی آمریکا نوشته شده است . فرم گزارش سازمان اطلاعات دفاعی امریکا: لف) این مورد شامل گزارشهای مختلفی در زمینه یک کیس واحد است که توسط شاهدان مختلف در شمیران و فرودگاه مهرآباد و ... که از آسمان و هم از روی سطح زمین در مکان های مختلف دیده شده است . ب) جدا از وجود تعداد زیادی شاهد عام تعدادی از پرسنل نیروی هوایی که دارای علم و تجربه کافی هستند نیز بر وجود چنین شی ناشناسی گواهی داده اند . ج) تمام این مورد توسط رادار مشاهده و تایید شده است. د) تاثیرات الکترومغناطیسی ناشناخته همانند EME توسط دو هواپیما و برج مراقبت فرودگاه مهرآباد تایید شده است . ه) تاثیرات فیزیولوژی قابل مشاهده ای مانند تاثیر در عضو بینایی پرسنل نیروی هوایی گذاشته است . و) مقدار مانور پذیری بسیار بالایی برای شی ناشناس گزارش شده است . با توجه به ظوابط و مدارک موجود این مورد قابلیت بررسی به عنوان یک شی نا شناس پرنده(UFO) را دارد. عقاید شاهدان: دی(یدالله) ناظری یکی از خلبانان اولین هواپیمای جت فانتوم معتقد است اشیا ناشناس پرنده(UFO) میتوانند با سرعت چندین هزار مایل در ساعت مسافرت کنند . او در ادامه میگوید : ".... این اشیا فراتر از سرعت و قدرت ما بودند و F-4 مطمئنا نمیتوانست به این اشیا ناشناس پرنده برسد ,هنوز هیچ کشوری نتوانسته به چنین وسایل پرنده ای با چنین قدرت و سرعتی دست یابد , مدتی بعد گزارشهایی منتشر شد که زمان آن چند دقیقه قبل از این واقعه در تهران بوده است و خلبانان مصری شی ناشناسی مانند این شی را بر فراز دریایی مدیترانه رویت کرده اند و یا در همان زمان از رویت شی ناشناس نورانی در لیسبون پرتغال سخن گفته شده است. من میگویم این شی پرنده از یک سیاره دیگر آمده بود . تیمسار همافر نادر یوسفی معاون عملیات وقت نیروی هوایی میگوید "... من دو جت رهگیر درخواست کردم و فکر میکردم برای رهگیری و شناسایی آن کافیست اما نمیدانستم که آنها از کجا آمده اند , او در ادمه میگوید بسیاری از مدارک این رویارویی در اختیار سازمان اطلاعات دفاعی آمریکا (DIA) است و هیچ کس در ایران به این مدارک دسترسی ندارد . نادر یوسفی میگوید بعد از اینکه دومین هواپیمای فانتوم F-4 ارتباط خود را از دست داد و سیستمهای تسلیحاتیش از کار افتاد با یک مانور اقدام به گریز میکند و در هنگام گریز سرعت هواپیما به 2 ماخ هم میرسد اما شی ناشناس نورانی( دومین شی که کوچکتر بوده و از شی اولیه بزرگتر جدا شده بود) به تعقیب هواپیما اقدام میکند و به سادگی به هواپیما نزدیک میشود . مسئول وقت برج مراقبت مهرآباد حسین پیروزی هم میگوید شی ناشناس پرنده(کوچک) در ارتفاع کم 2200 تا2500 پا بر فراز فرودگاه مهرآباد پرواز کرد که مانند یک استوانه بود که چراغهایی به دور آن بسته شده بود و وقتی که شی ناشناس پرنده بر فزار فرودگاه پرواز میکرد برق برج مراقبت قطع شده بود و تمام سیستمها از کار افتاده بودند و ما بادیگران ارتباطی نداشتیم . روز بعد از حادثه سپهبد عبدالله آذربرزین یکی از معاونین فرماندهی نیروی هوایی شاهنشاهی با تمام شاهدان این حادثه صحبت کرده و گزارشی کامل و جامع از وقایع رخ داده تنظیم میکند و در آن مینویسد تمامی شاهدان بر این باور هستند که هیچ کشوری به چنین تکنولوژی پیشرفته ای دسترسی ندارد و این اشیا ناشناس ساخت دست بشر نبودند . این گزارش به همراه سایر مدارک تسلیم تیمسار حاتمی( از مشاورین نظامی شاه ) میشود و تیمسار حاتمی بعد از مشورت با شاه از گروه مشاوران نظامی آمریکایی حاضر در ایران به واسطه یک مقام بلند پایه نیروی هوایی ایران از ژنرال ریچارد سکورد (مسئول مستشاران نظامی امریکا در ایران)درخواست کمک میکند . ژنرال ریچارد سکورد بعد از اطلاع از این واقعه با توجه به حساسیت مقامات ایرانی که برای اولین بار بود با چنین حادثه ای رو برو میشدند و اهمیت موضوع برای آمریکا از لحاظ اینکه اگر عامل این وقایع شوروی باشد که به تکنولوژی پیشرفته ای دست یافته است برای امنیت آمریکا یک فاجعه به شمار میرود مقامات مسئول را در واشنگتن را از ما حدث واقعه مطلع میکند و دکتر بروس مکابی از محققین برجسته در این زمینه به همراه چندین گروه تحقیقاتی از نیروی هوایی آمریکا و سازمانهای اطلاعاتی مامور تحقیق و بررسی موضوع میشوند و به ایران اعزام میشود . نیروی هوایی امریکا و سایر سازمانهای اطلاعاتی تمام مدارک و شواهد این حادثه را جمع آوری کردند و از تمامی شاهدان بازجویی کردند. مدارک و جزییات واقعه: در اول اکتبر1976 این واقعه با انتشار نوار مکالمات سرهنگ پرویز جعفری خلبان دومین هواپیمای جت فانتوم وارد مرحله تازه ای در این نوار مکالمه سرهنگ جعفری میگوید شی ناشناس به سرعت در حال نزدیک شدن به ماست و با وجود اینکه هواپیما با سرعت بیشتر از سرعت صوت در حال پرواز به سوی تهران است ولی شی ناشناس نورانی(کوچک) در حال نزدیکی به آنهاست . سرهنگ جعفری شی کوچک دوم نورانی را به اندازه قرص کامل ماه در آسمان توصیف میکند (شاهدان ماجرا به روی زمین هم دقیقا چنین تشبیهی برای توصیف شی ناشناس پرنده بکار برده اند) چنین اشیا ناشناس پرنده ای در حدود 3 ساعت بعد در ساعت 01:00 بامداد 19 سپتامبر به وقت محلی در رباط پایتخت مراکش نیز دیده شده است و سفارت آمریکا در رباط گزارش میدهد پلیس گزارش هایی متعدد مردمی از رویت شی ناشناس نورانی که در ارتفاع پایین و موازی سواحل اقیانوس آرام دریافت کرده است که به شکل یک استوانه نورانی که چراغهای چشمک زن زیادی در آن دیده میشدو هیچ صدایی هم از آن شنیده نمیشد . در آنزمان از احتمال سقوط یک ماهواره و شهاب سنگ سخن گفته شد اما سازمان اطلاعات دفاعی با توجه به مدارک بسیار و حادثه تهران چنین احتمالی را منتفی اعلام کرد . ماهوراه جاسوسی DSP-1 متعلق به ارتش آمریکا که مجهز به سنسورهای فروسرخ بوده و در نیمکره شمال و شوروی و در نزدیکی مرزهای شمالی حضور داشته در همان زمان متوجه تغییراتی در طیف فروسرخ شده است و به مدت 1 ساعت تمام این واقعه را با استفاده سنسورهای فروسرخ خود ثبت کرده است(که تاکنون منتشر یا خبری در مورد آن اعلام نشد) |
||
۵ دی ۱۳۸۹
|
برای ارسال پیام باید ابتدا ثبت نام کنید!
|
شما میتوانید مطالب را بخوانید. |
شما نمیتوانید عنوان جدید باز کنید. |
شما نمیتوانید به عنوانها پاسخ دهید. |
شما نمیتوانید پیامهای خودتان را ویرایش کنید. |
شما نمیتوانید پیامهای خودتان را حذف کنید. |
شما نمیتوانید نظرسنجی اضافه کنید. |
شما نمیتوانید در نظرسنجیها شرکت کنید. |
شما نمیتوانید فایلها را به پیام خود پیوست کنید. |
شما نمیتوانید پیام بدون نیاز به تایید بزنید. |