در حال دیدن این عنوان: |
۱ کاربر مهمان
|
برای ارسال پیام باید ابتدا ثبت نام کنید!
|
|
|
پاسخ به: عکاسخونه! | ||
نام کاربری: کاتالونیا
پیام:
۶,۲۲۲
عضویت از: ۱۳ شهریور ۱۳۸۷
از: 021
طرفدار:
- مارکو رویس - یه پرسپولیس، یه ایران! - اسپانيا - آلمان - آرژانتين - كریم باقری - فرانک رايكارد - یورگن کلوپ گروه:
- کاربران عضو |
نقل قول Mark Cavendish نوشته:میخواستی ژست نگیره؟! پدرمو در آورد تا صاف وایستاد و نگام کرد حالا چي بهش نشون دادي كه زوم شده بهش؟ |
||
۵ شهریور ۱۳۹۰
|
|
پاسخ به: عکاسخونه! | ||
نام کاربری: HO3INR
نام تیم: والنسیا
پیام:
۴,۳۹۱
عضویت از: ۱۱ بهمن ۱۳۸۷
از: Winterfell
طرفدار:
- Carles Puyol گروه:
- کاربران عضو |
نقل قول امــیــد نوشته:چه اخمی هم کرده ببین چقدر بیچاره رو کلافه ش کردی که اینجور اعصابش خورده دیگه کم مونده بود با چوب بیوفتم دنبالش نقل قول کاتالونیا نوشته:حالا چي بهش نشون دادي كه زوم شده بهش؟ دندونامو |
||
۵ شهریور ۱۳۹۰
|
|
پاسخ به: عکاسخونه! | ||
نام کاربری: کاتالونیا
پیام:
۶,۲۲۲
عضویت از: ۱۳ شهریور ۱۳۸۷
از: 021
طرفدار:
- مارکو رویس - یه پرسپولیس، یه ایران! - اسپانيا - آلمان - آرژانتين - كریم باقری - فرانک رايكارد - یورگن کلوپ گروه:
- کاربران عضو |
نقل قول Mark Cavendish نوشته:نقل قول کاتالونیا نوشته:حالا چي بهش نشون دادي كه زوم شده بهش؟ دندونامو دندون هم ديدن داره؟ نكنه لاي دندونات يه ماهي بوده؟ آره، همينه اميد هم گفت چرا اخم كرده؟! |
||
۵ شهریور ۱۳۹۰
|
|
پاسخ به: عکاسخونه! | ||
نام کاربری: HO3INR
نام تیم: والنسیا
پیام:
۴,۳۹۱
عضویت از: ۱۱ بهمن ۱۳۸۷
از: Winterfell
طرفدار:
- Carles Puyol گروه:
- کاربران عضو |
خود ماهیه نبود، دمش زده بود بیرون
|
||
۶ شهریور ۱۳۹۰
|
|
پاسخ به: عکاسخونه! | ||
|
عمو به جای اسپم دادن اون مقاله ها رو بذار به خدا نمیخواد تخصصی باشه! یه کوچولو توضیح بدی با زبان عامیانه حله! مثلا این شاگرد ارشد، سولمازنقطه طلائی رو جمعا تو دو تا جمله با نهایت سادگی گفتهرچند که کامل کامل نتونسته برام جا بیوفته ولی درک کردم!! منظرم |
||
هیچوقت به سرباز نمیگن «جمعهها تعطیله نجنگ» | |||
۶ شهریور ۱۳۹۰
|
|
پاسخ به: عکاسخونه! | ||
نام کاربری: HO3INR
نام تیم: والنسیا
پیام:
۴,۳۹۱
عضویت از: ۱۱ بهمن ۱۳۸۷
از: Winterfell
طرفدار:
- Carles Puyol گروه:
- کاربران عضو |
باشه عمو جون. امروز شروع میکنم انشاا... اون مقالات قبلی یکمقدار قدیمی شدن، باید از نو بنویسم. بخاطر همینه که میگم وقت نمی کنم. شاگرد ارشدی هم وجود نداره، جو ندین الکی. |
||
۶ شهریور ۱۳۹۰
|
|
پاسخ به: عکاسخونه! | ||
|
مرسی! پیشاپیش دستت درد نکنه! نقل قول شاگرد ارشدی هم وجود نداره، جو ندین الکی.قیافه ی سولماز: بابا شوخی بود شما جو دادی بهش |
||
هیچوقت به سرباز نمیگن «جمعهها تعطیله نجنگ» | |||
۶ شهریور ۱۳۹۰
|
|
پاسخ به: عکاسخونه! | ||
نام کاربری: HO3INR
نام تیم: والنسیا
پیام:
۴,۳۹۱
عضویت از: ۱۱ بهمن ۱۳۸۷
از: Winterfell
طرفدار:
- Carles Puyol گروه:
- کاربران عضو |
خوب، همونطور که گفتم اول با مباحث فنی شروع میکنم. مباحث فنی رو به چند دسته عمده تقسیم میکنیم. اول اینکه یک دوربین چطور کار میکنه: نور و بازتابش همه چیز رو تشکیل میدن. نور، بعد از تابیده شدن به اشیاء بازتاب میشه و به چشم ما میرسه. حالا اگر دوربین رو مثل چشم فرض کنیم، نور باید از دریچه ی لنز عبور کنه. مقدار این نور رو با دیافراگم، که در حکم مردمک چشمه میشه تنظیم کرد. دیافراگم رو جداگانه توضیح میدم. بعد از عبور از لنز و تنظیم شدن مقدار نور عبوری توسط دیافراگم، نور به سنسور میرسه. سنسور دوربین بر اساس برنامه ای که قبل از فشار دادن دکمه شاتر بهش داده شده، طی مدت زمان مشخصی باز میمونه و بعد بسته میشه(سرعت شاتر). در برنامه ای که سنسور رو هدایت میکنه، میشه تنظیم کرد که نور با چه حساسیتی ثبت بشه(ISO)، و هر نور چقدر غلظت داشته باشه یا حالت نورها نسبت به رنگ سفید خالص صفحه چطور باشه(White Balance). سنسور در همه ی دوربین ها همین مفهوم داره، اما برخی دوربین ها با هم فرق هایی دارن. مثلا در عموم دوربین ها سنسور دریچه ای برای باز یا بسته شدن نداره، وعملا دریچه دوربین همیشه بازه. موقعی که شما دکمه شاتر رو فشار میدین، سنسور شروع میکنه به فرستادن اطلاعات تصویری ای که میگیره به پردازنده، و بعد از اتمام زمان لازم ارسال اطلاعات رو قطع میکنه. در دوربین های حرفه ای سنسور دریچه داره. این دریچه با فشار دادن دکمه شاتر باز میشه و بعد از اتمام زمان تعیین شده بسته میشه. در دوربین های حرفه ای بین لنز و سنسور یک آینه وجود داره که مثل پریسکوپ (همون چیزی که زیر دریایی ها باهاش سطح آب رو نگاه میکنن)نور رو از جلوی لنز میگیره و به دریچه چشمی(Visor) که چند سانت بالاتر قرار داره انتقال میده. وقتی دکمه شاتر فشار داده میشه اون آینه به بالا جهش میکنه و راه رو برای عبور نور باز میکنه. علت صدایی که از دوربین های حرفه ای در هنگام عکس گرفتن منتشر میشه همین عمل جمع کردن آینه ست. نور بعد از اینکه توسط سنسور ثبت شد، به پردازشگر دوربین فرستاده میشه. پردازشگر در همه دوربین ها وجود داره. مثلا اسم پردازشگر دوربین های حرفه ای(SLR) کنون DIGIC هست که الان نسخه 4ش در حال استفاده ست. پردازشگر وظیفه داره مقادیری رو که از هر سلول نوری روی سنسور ثبت شده بگیره، و با کنار هم گذاشتن این اعداد عکس رو تشکیل بده(در مبحث سنسور مفصل توضیح میدم). معمولا پردازشگر ها روی عکس تولید شده کارهای اضافه ای مثل صاف کردن لبه ها و تغییرات جزئی نور یا رنگ انجام میدن. در دوربین های معمولی(Compact) دوربین بدون هماهنگی با کاربر این تغییرات رو انجام میده و راهی برای گرفتن تصویر خام نیست، اما دوربین های SLR به جز قالب معمول JPG یا JPEG، قالب دیگری به نام RAW دارن که ویژگی بارزش خام بودن و عدم تغییر توسط پردازشگره. عکس های آتلیه ها باید با این قالب گرفته بشه تا بعدا ادیتور آتلیه روش تغییر ایجاد کنه، ولی از اونجایی که تو مملکت ما از این خبرا نیست، از این خبرا نیست! عکس بعد از پردازش و ویرایش روی کارت حافظه ذخیره میشه. |
||
۶ شهریور ۱۳۹۰
|
|
پاسخ به: عکاسخونه! | ||
نام کاربری: HO3INR
نام تیم: والنسیا
پیام:
۴,۳۹۱
عضویت از: ۱۱ بهمن ۱۳۸۷
از: Winterfell
طرفدار:
- Carles Puyol گروه:
- کاربران عضو |
اون مواردی رو که در بالا بهشون اشاره اجمالی کردم، بعدا مفصل توضیح میدم. اگر اشکال تایپی داشت پخ بزنید تا درستش کنم، اگر سوالی داشتین همینجا بپرسین که بقیه هم استفاده کنن. ضمنا تاپیک "آرشیو مقالات تاپیک «عکاسخونه»" هم زده شده. مقالات رو اونجا بصورت مرتب لیست میکنم. |
||
۶ شهریور ۱۳۹۰
|
|
پاسخ به: عکاسخونه! | ||
نام کاربری: HO3INR
نام تیم: والنسیا
پیام:
۴,۳۹۱
عضویت از: ۱۱ بهمن ۱۳۸۷
از: Winterfell
طرفدار:
- Carles Puyol گروه:
- کاربران عضو |
وجه تمایز دوربین های دیجیتال و فیلیمی اینه که در دوربین های دیجیتال فیلم با مجموعه ای از عناصر الکترونیکی جایگزین شده است. سنسور هایی که امروزه استفاده میشوند از دو نوع CCD و CMOS هستند که فرق زیادی با هم ندارند. هر سنسور شامل تعداد بسیار زیادی سلوله که در هر کدوم یک فتودیود وجود داره.تعداد سلول ها یا به عبارت دیگه تعداد فتودیود ها رو ریزنمایی یا (Resolution) میگن که با واحد مگاپیکسل(ملیون پیکسل) بیان میشه. مثلا دوربینی که دارای 3888 سلول عمودی و 5184 سلول افقی باشه، 20.1 مگیپیکسلی خواهد بود(حاصلضرب دو عدد گفته شده). گاهی تعداد سلول هایی که گفته شد از مقدار ریزنمایی بیشتره، سلول های اضافی کاربرد کنترلی دارن. سلول هایی که در دوربین ها استفاده میشن، قابلیت تحلیل رنگ ندارن و فقط قدرت درک روشنایی رو دارن. بخاطر همین روی هر کدوم از سلول ها یک فیلتر رنگی میذارن تا نور عبوری ازش به رنگ دلخواه در بیاد. پس، هر سلول فقط وظیفه ثبت یک رنگ رو داره، ولی اینطور نیست که در هر پیکسل(بعد از پردازش) فقط یک رنگ وجود داشته باشه. پس دوربین چیکار میکنه؟ از سلول های اطراف سلولی که داره رنگش رو پردازش میکنه میانگین میگیره. دنیای دیجیتال شامل سه رنگه، آبی(B)، سبز(G) و قرمز(R). اگر دقت کرده باشین به کابل های قدیمی مانیتور هم میگن RGB که به معنی عبور دادن این سه رنگه. از اینا نتیجه میگیریم که در دنیای دیجیتال مثلا رنگ زرد به معنای واقعی وجود نداره و چیزی که میبینیم فقط نزدیک به رنگ زرده. الگوی رایج چینش سلول های رنگی در سنسور ها به این شکله: |
||
۶ شهریور ۱۳۹۰
|
برای ارسال پیام باید ابتدا ثبت نام کنید!
|
شما میتوانید مطالب را بخوانید. |
شما نمیتوانید عنوان جدید باز کنید. |
شما نمیتوانید به عنوانها پاسخ دهید. |
شما نمیتوانید پیامهای خودتان را ویرایش کنید. |
شما نمیتوانید پیامهای خودتان را حذف کنید. |
شما نمیتوانید نظرسنجی اضافه کنید. |
شما نمیتوانید در نظرسنجیها شرکت کنید. |
شما نمیتوانید فایلها را به پیام خود پیوست کنید. |
شما نمیتوانید پیام بدون نیاز به تایید بزنید. |