در حال دیدن این عنوان: |
۱ کاربر مهمان
|
این عنوان قفل شده است!
|
|
|
پاسخ به: کلام حق (متن و تفسیر آیه به آیه قرآن کریم) | ||
نام کاربری: H_Majnun
نام تیم: بایرن مونیخ
پیام:
۱۳,۵۲۱
عضویت از: ۲ فروردین ۱۳۸۹
از: زمین خدا
طرفدار:
- لیونل آندرس مسی - ریوالدو ویتور بوربا فریرا ویکتور - جوزپ گواردیولا گروه:
- كاربران بلاک شده |
سوره حجر آیه 67، 70 ----------------------------------------------- آيه وَجَآءَ أَهْلُ الْمَدِينَةِ يَسْتَبْشِرُونَ قَالَ إِنَّ هَؤُلَآءِ ضَيْفِى فَلَاتَفْضَحُونِ وَاتَّقُواْ اللَّهَ وَلَاتُخْزُونِ قَالُواْ أَوَلَمْ نَنْهَكَ عَنِ الْعَالَمِينَ ------------------------------------------------ ترجمه واهل شهر شادىكنان (براى تعرض به مهمانان به سراغ خانه لوط) آمدند. لوط گفت: همانا اين گروه مهمان من هستند پس مرا (در برابر آنان) رسوا نكنيد و از خدا پروا كنيد و مرا خوار و شرمنده نسازيد. (تبهكاران شهر) گفتند: آيا ما تو را از (مهمان كردن) مردم منع نكرديم. ------------------------------------------------ نکته ها در روايات آمده كه زن لوط به گنهكاران خبر داد كه مهمانانى زيباروى براى حضرت لوط آمده است و آنان به دنبال مقصد شوم خود رو به سوى خانهى لوط هجوم آوردند. امّا خداوند قبل از هر اقدامى آنان را نابود نمود.(27) از آيه به دست مىآيد كه گناهكار هم مىتواند فرشته را ببيند. _______________________________ 27) تفسير مراغى. ----------------------------------------------- پيام ها 1- در نهى از منكر از كلمات عاطفى و انسانى استفاده كنيد. «ضيفى» 2- آبرو بسيار ارزش دارد. «فلا تفضحون، و لاتخزون» 3- اهانت به ميهمان، اهانت به ميزبان است. «فلا تفضحون» 4- در جامعهى فاسد، مجرم وگنهكار، طلبكار مىشود. «او لمننهك» 5 - در جامعهى فاسد، مردان خدا حقّ تصرّف در اموال خود را ندارند. «او لم ننهك...» |
||
۱۰ بهمن ۱۳۹۰
|
|
پاسخ به: کلام حق (متن و تفسیر آیه به آیه قرآن کریم) | ||
نام کاربری: H_Majnun
نام تیم: بایرن مونیخ
پیام:
۱۳,۵۲۱
عضویت از: ۲ فروردین ۱۳۸۹
از: زمین خدا
طرفدار:
- لیونل آندرس مسی - ریوالدو ویتور بوربا فریرا ویکتور - جوزپ گواردیولا گروه:
- كاربران بلاک شده |
سوره حجر آیه 71 ----------------------------------------------- آيه قَالَ هَؤُلَا ءِ بَنَاتِى إِن كُنتُمْ فَعِلِينَ --------------------------------------------------- ترجمه (لوط) گفت: اگر شما قصد كارى داريد اينها دختران من هستند. (با آنان ازدواج كنيد و از آلودگى به لواط بپرهيزيد) ------------------------------------------------------ نکته ها سؤال: آيا لوطعليه السلام مىتوانست دخترانش را به كفار بدهد؟ كه اين پيشنهاد را مطرح كرد. پاسخ: ممكن است مراد، ازدواج همراه با ايمان آوردن آنان باشد و يا آنكه در آن زمان ازدواج با كفار منعى نداشته است. واللَّه العالم. ------------------------------------------------------ پيام ها 1- براى بازداشتن از گناه، ابتدا راههاى قانونى و حلال را ارائه دهيد. «هؤلاء بناتى» 2- در امر به معروف ونهى از منكر وجلوگيرى از گناه، از خودتان مايه بگذاريد.«بناتى» 3- مكتب انبيا، حرام كردن لذتها و سركوب غرائز نيست، بلكه هدايت كنترل آنهاست. «هؤلاء بناتى ان كنتم فاعلين» |
||
۱۰ بهمن ۱۳۹۰
|
|
پاسخ به: کلام حق (متن و تفسیر آیه به آیه قرآن کریم) | ||
نام کاربری: H_Majnun
نام تیم: بایرن مونیخ
پیام:
۱۳,۵۲۱
عضویت از: ۲ فروردین ۱۳۸۹
از: زمین خدا
طرفدار:
- لیونل آندرس مسی - ریوالدو ویتور بوربا فریرا ویکتور - جوزپ گواردیولا گروه:
- كاربران بلاک شده |
سوره حجر آیه 72، 74 ----------------------------------------------- آيه لَعَمْرُكَ إِنَّهُمْ لَفِى سَكْرَتِهِمْ يَعْمَهُونَ فَأَخَذَتْهُمُ الصَّيْحَةُ مُشْرِقِينَ فَجَعَلْنَا عَالِيَهَا سَافِلَهَا وَ أَمْطَرْنَا عَلَيْهِمْ حِجَارَةً مِّن سِجِّيلٍ -------------------------------------------------- ترجمه (اى پيامبر) به جان تو سوگند كه آنان در مستى خود سرگردان بودند. پس به هنگام طلوع آفتاب صيحهاى مرگبار آنان را فراگرفت. پس آن شهر را زيرورو كرديم و بر آنان سنگهائى از گل سخت بارانديم. -------------------------------------------- نکته ها «عُمر» و «عَمر» هر دو به يك معنا مىباشند ولى هنگام سوگند ياد كردن از لفظ «عَمر» استفاده مىشود.(28) در قرآن به غير از پيامبراكرمصلى الله عليه وآله به جان پيامبر ديگرى سوگند ياد نشده است. (البتّه مراغى مىگويد: مراد از «لعمرك» سوگند ملائكه است به جان حضرت لوط) «يعمهون» از «عَمَه» به معناى تحيّر مىباشد و «مشرقين» به معنى داخل در اشراق و روشنايى صبح شدن مىباشد. شايد سنگباران براى نابودى كسانى بوده كه هنگام زيرورو شدن شهر جان سالم بدر برده بودند و يا براى محو و نابودى كامل شهر بوده است. _________________________________ 28) تفسير الميزان. -------------------------------------------------- پيام ها 1- سوگند به نام پيامبر، جايز است. «لعمرك» 2- گناه و انحراف، عقل و هوش انسان را محو مىكند، «سكرتهم» و او را از شناخت باز مىدارد. «يعمهون» 3- مست دنيا را بايد صيحههاى آسمانى بيدار كند. «سكرتهم، الصّيحة» 4- صوت و صيحه مىتواند سبب زيرورو شدن شهرى شود. «فاخذتهم الصيحة... فجعلنا» 5 - دست خداوند باز است، همان گونه كه از آسمان باران رحمت نازل مىكند مىتواند بارانى از سنگ و عذاب نازل كند. «امطرنا عليهم حجارة» 6- سه نوع عذاب: صيحه، زيرورو شدن شهر و سنگباران، كيفرى است كه براى گناه لواط آمده است. |
||
۱۰ بهمن ۱۳۹۰
|
|
پاسخ به: کلام حق (متن و تفسیر آیه به آیه قرآن کریم) | ||
نام کاربری: H_Majnun
نام تیم: بایرن مونیخ
پیام:
۱۳,۵۲۱
عضویت از: ۲ فروردین ۱۳۸۹
از: زمین خدا
طرفدار:
- لیونل آندرس مسی - ریوالدو ویتور بوربا فریرا ویکتور - جوزپ گواردیولا گروه:
- كاربران بلاک شده |
سوره حجر آیه 75، 77 ----------------------------------------------- آيه إِنَّ فِى ذَلِكَ لَآيَاتٍ لِّلْمُتَوَسِّمِينَ وَإِنَّهَا لَبِسَبِيلٍ مُّقِيمٍ إِنَّ فِى ذَلِكَ لَآيَةً لِّلْمُؤْمِنِينَ ----------------------------------------------- ترجمه همانا در اين سرگذشت، براى اشارتفهمان و تيزبينان نشانههايى روشن است. و (ويرانههاى) آن سرزمين (هنوز) در كنار راه (كاروانها) پا برجاست. همانا در اين ماجرا براى مؤمنان نشانهاى روشن است. -------------------------------------------------- نکته ها «متوسّم» از «وسم» به معنى اثر گذاردن، به كسى گفته مىشود كه از كمترين اثر به واقعيّتها پى ببرد، يعنى با فراست و هوشيار باشد. در روايات آمده است كه مراد از «متوسمين» پيامبر و اهلبيت او مىباشند.(29) شخصى به امام صادقعليه السلام گفت: مسئلهاى دارم، حضرت فرمودند: آيا مىخواهى قبل از آنكه سؤال كنى بگويم سؤالت چيست؟ آن شخص با تعجب پرسيد: از كجا مىدانيد كه در ذهنم چيست؟ حضرت فرمودند: «بالتَّوسّم» و آنگاه اين آيه را تلاوت فرمودند.(30) ممكن است معناى آيهى «انها لبسبيل مقيم» اين باشد كه قهر خداوند تنها براى قوم لوط نيست، بلكه راه و سنّتى است ثابت براى تمام جنايتكاران تاريخ.(31) ____________________________________ 29) تفسير نورالثقلين. 30) تفسير نورالثقلين. 31) تفسير اطيبالبيان. ----------------------------------------------------- پيام ها 1- حوادث تاريخى براى مؤمنان باهوش، نشانهها و براى مؤمنان عادّى نشانه است. «آيات ، آية» 2- حفظ آثار و بقاياى اقوام گذشته، مايه عبرت آيندگان است. «انّها لبسبيل مقيم» |
||
۱۰ بهمن ۱۳۹۰
|
|
پاسخ به: کلام حق (متن و تفسیر آیه به آیه قرآن کریم) | ||
نام کاربری: H_Majnun
نام تیم: بایرن مونیخ
پیام:
۱۳,۵۲۱
عضویت از: ۲ فروردین ۱۳۸۹
از: زمین خدا
طرفدار:
- لیونل آندرس مسی - ریوالدو ویتور بوربا فریرا ویکتور - جوزپ گواردیولا گروه:
- كاربران بلاک شده |
سوره حجر آیه 78، 79 ----------------------------------------------- آيه وَإِن كَانَ أَصْحَبُ الْأَيْكَةِ لَظَلِمِينَ فَانتَقَمْنَا مِنْهُمْ وَإِنَّهُمَا لَبِإِمَامٍ مُّبِينٍ ----------------------------------------------- ترجمه و به راستى اهالى سرزمين اَيْكه (نيز) ستمگر بودند. پس از آنان انتقام گرفتيم و همانا (شهرهاى ويران شده) اين دو منطقه در برابر چشمان شما آشكار است. ------------------------------------------------ نکته ها «اَيكه» به معناى بيشه و درختان درهم پيچيده است و مراد از «اصحاب اَيكه»، قوم حضرت شعيب مىباشند كه در منطقهى خوش آب و هوا و پردرختى ميان حجاز و شام زندگى مىكردند. در روايتى از پيامبر اكرمصلى الله عليه وآله آمده كه اصحاب مدين و اصحاب الايكة دو امّت بودند كه شعيب پيامبر هر دوى آنان بود و هر دو كفر ورزيدند، ولى به دو نوع عذاب گرفتار شدند؛ يكى به عذاب «يوم الظلّه» و ديگرى به عذاب «صيحة».(32) چون ما از خداوند طلبى نداريم، آنچه را دريافت مىكنيم، «اِنعام» خداوند است، امّا در كيفر الهى، چون قهر او به خاطر گناهان، عيبها واستحقاق خود ماست، كلمهى «انتقام» بكار مىرود. ___________________________________ 32) تفسير فرقان از درالمنثور، ج 4، ص 103. ---------------------------------------------------- پيام ها 1- ستمگران بدانند كه شرارت و ستم آنان در طول تاريخ، براى ديگران بازگو مىشود. «و ان كان اصحاب الايكة لظالمين» 2- در طراحى جادهها، سعى كنيم محل حوادث تاريخى، در ديدگاه عابرين باشد. «لبامام مبين» |
||
۱۰ بهمن ۱۳۹۰
|
|
پاسخ به: کلام حق (متن و تفسیر آیه به آیه قرآن کریم) | ||
نام کاربری: H_Majnun
نام تیم: بایرن مونیخ
پیام:
۱۳,۵۲۱
عضویت از: ۲ فروردین ۱۳۸۹
از: زمین خدا
طرفدار:
- لیونل آندرس مسی - ریوالدو ویتور بوربا فریرا ویکتور - جوزپ گواردیولا گروه:
- كاربران بلاک شده |
سوره حجر آیه 80، 84 ----------------------------------------------- آيه وَلَقَدْ كَذَّبَ أَصْحَابُ الْحِجْرِ الْمُرْسَلِينَ وَ آتَيْنَاهُمْ آيَاتِنَا فَكَانُواْ عَنْهَا مُعْرِضِينَ وَكَانُواْ يَنْحِتُونَ مِنَ الْجِبَالِ بُيُوتاً آمِنِينَ فَأَخَذَتْهُمُ الصَّيْحَةُ مُصْبِحِينَ فَمَآ أَغْنَى عَنْهُم مَّا كَانُواْ يَكْسِبُونَ ----------------------------------------------- ترجمه وهمانا (قوم ثمود) اهالى حِجر نيز پيامبران را تكذيب كردند، وما آيات خود را به آنان ارائه داديم، ولى آنها از آيات ما روىگردان شدند. و آنان خانههاى اَمن در دل كوهها مىتراشيدند. (امّا سرانجام) صيحه (مرگبار)، صبحگاهان آنان را فراگرفت. و آنچه را بدست آورده بودند بكارشان نيامد. ------------------------------------------- نکته ها «حِجر» نام شهرى است كه قوم ثمود در آن زندگى مىكردند و به طور كلى به محل سكونت نيز گفته مىشود. «حِجر» به معناى دامن مادر و «حِجر اسماعيل» و «حُجره» از همين كلمه مىباشد(33) و نام اين سوره از اين آيه گرفته شده است. از كلمهى «مرسلين» استفاده مىشود: اصحابحِجر، غير از حضرت صالح، پيامبران ديگر نيز داشتهاند، وبعضى مىگويند چون تكذيب يك پيامبر در واقع تكذيب همه انبياست، لذا مرسلين آمده است. مراد از «صيحه» در اينجا، صاعقه است، به دليل آيه: «انذرتكم صاعقة مثل صاعقة عاد و ثمود»(34) _______________________________ 33) تفسير مجمعالبيان. 34) فصّلت، 13. ----------------------------------------------- پيام ها 1- تمام انبيا داراى معجزه بودهاند. «آتيناهم آياتنا» 2- افراد لجوج فرصت فكر كردن به خود نمىدهند. «آتيناهم ... فكانوا...» 3- اعراض از حقّ وبىاعتنايى به مردان حقّ، براى گروهى يك عادت است. «فكانوا عنها معرضين» 4- به خانههاى سنگى و محكم مغرور نشويد، كه در برابر اراده الهى متلاشى مىشوند. «ينحتون من الجبال بيوتا ... فاخذتهم الصيحة» |
||
۱۰ بهمن ۱۳۹۰
|
|
پاسخ به: کلام حق (متن و تفسیر آیه به آیه قرآن کریم) | ||
نام کاربری: H_Majnun
نام تیم: بایرن مونیخ
پیام:
۱۳,۵۲۱
عضویت از: ۲ فروردین ۱۳۸۹
از: زمین خدا
طرفدار:
- لیونل آندرس مسی - ریوالدو ویتور بوربا فریرا ویکتور - جوزپ گواردیولا گروه:
- كاربران بلاک شده |
سوره حجر آیه 85، 86 ----------------------------------------------- آيه وَمَا خَلَقْنَا السَّمَوَ تِ وَالْأَرْضَ وَمَا بَيْنَهُمَآ إِلَّا بِالْحَقِّ وَإِنَّ السَّاعَةَ لَأَتِيَةٌ فَاصْفَحِ الصَّفْحَ الْجَمِيلَ إِنَّ رَبَّكَ هُوَ الْخَلَّقُ الْعَلِيمُ ------------------------------------------------ ترجمه وما آسمانها وزمين وآنچه را ميان آنهاست جز به حق نيافريديم وقطعاً ساعت قيامت آمدنى است، پس به نيكويى (از لغزشها) صرف نظر كن. همانا پروردگار تو، اوست آفريننده دانا. ------------------------------------------------ نکته ها «صفح» از «صفحه» به معنى صورت مىباشد. «فاصفح الصفح» يعنى روى بگردان ولى نه از روى قهر، بلكه از روى عفو و اغماض. همچنانكه امام رضاعليه السلام صفح جميل را به عفو بدون مؤاخذه تفسير نمودهاند.(35) ______________________________ 35) تفسير نمونه. ---------------------------------------------- پيام ها 1- آفرينش، هدفدار است و هدفش حقّ است. «ما خلقنا... الاّ بالحقّ» 2- خلقت، هدفدار و مسيرش معاد است. «انّ الساعة لاتية» 3- اگر توان تنبيه كفّار را نداريد، نگران نباشيد، قيامتى در كار است. «انّ الساعة لاتية فاصفح» 4- زير بناى مسائل اخلاقى وگذشت وعفو، بايد ايمان به مبدأ ومعاد و هدفگيرىهاى صحيح باشد. «خلقنا... بالحقّ وان الساعة لآتية فاصفح» 5 - اكنون كه قيامت حقّ است و به حساب همه رسيدگى مىشود، پس نگران حيلهها و عنادهاى كفّار مباش و آنان را عفو كن. «انّ الساعة لاتية فاصفح» 6- كسى كه فرمان گذشت مىدهد، خدايى است كه مربّى وخلاّق وعليم است «انّ ربّك هو الخلاق العليم» (او مىداند كه عفو وگذشت در روح فرد وجامعه و جذب و رشد مردم چه اثرى دارد، پس عمل به فرمان صَفح براى شما سنگين نباشد.) |
||
۱۰ بهمن ۱۳۹۰
|
|
پاسخ به: کلام حق (متن و تفسیر آیه به آیه قرآن کریم) | ||
نام کاربری: H_Majnun
نام تیم: بایرن مونیخ
پیام:
۱۳,۵۲۱
عضویت از: ۲ فروردین ۱۳۸۹
از: زمین خدا
طرفدار:
- لیونل آندرس مسی - ریوالدو ویتور بوربا فریرا ویکتور - جوزپ گواردیولا گروه:
- كاربران بلاک شده |
سوره حجر آیه 87 ----------------------------------------------- آيه وَلَقَدْ ءَاتَيْنَكَ سَبْعاً مِّنَ الْمَثَانِى وَالْقُرْءَانَ الْعَظِيمَ ------------------------------------------------- ترجمه وهمانا ما به تو سبعالمثانى (سوره حمد) و قرآن بزرگ داديم. ------------------------------------------------- نکته ها در روايات شيعه و سنى آمده است كه مراد از «سبعاً منالمثانى»، سوره حمد مىباشد. زيرا اين سوره در هر نماز دوبار خوانده مىشود و در روايتى آمده كه خداوند مىفرمايد: من سوره حمد را ميان خود و بندهام دو قسمت كردهام؛ نيمى از آن در مورد من است و نيمى از آن به بندگانم ارتباط دارد. (از «بسماللَّه» تا «مالك يوم الدين» مربوط به خداست و از «ايّاك نَعبد» كه اظهار عبوديّت و استمداد و دعاست مربوط به بندگان است.) البتّه بعضى گفتهاند مراد از «مثانى» خود قرآن است، «سبعاً منالمثانى» به معناى هفت آيه از قرآن است، كه همان سوره حمد باشد. ودليل اين سخن آيه «اللَّه نزل احسن الحديث كتاباً متشابهاً مثانى»(36) يعنى خداوند بهترين حديث را نازل كرد، كتابى كه آياتش متشابه و هماهنگ و تكرارى است. پيامبر اكرمصلى الله عليه وآله فرمودند: «من اعطاه اللَّه القرآن فَراى اَنّ رجلاً اعطى افضل مما اعطى فقد صغّر عظيماً و عظّم صغيراً»(37) يعنى كسى كه خداوند به او قرآن عطا كند و چنين تصور كند كه به ديگرى چيز بهترى داده شده، قرآنِ بزرگ را كوچك شمرده و غير قرآن را كه كوچك است، بزرگ دانسته است. _______________________________ 36) زمر، 23. 37) تفسير كنزالدقائق. ----------------------------------------------- پيام ها 1- قانونگذارى حقّ آفريننده است وتشريع بايد براساس تكوين باشد. «خلقنا السموات و الارض... اتيناك... القرآن العظيم» 2- تكرار در مسائل تربيتى يك اصل است. «مثانى» (تكرار نزول آيات، تكرار كلمات، تكرار داستانها، تكرار صفات الهى، تكرار آيات عذاب ومعاد، تكرار سرنوشت امّتها، تكرار الطاف الهى، تكرار دستورات و تكرار تلاوت قرآن) 3- سوره حمد معادل قرآن است با آنكه عدد آيات آن هفت مىباشد. «سبعاً من المثانى و القرآن العظيم» |
||
۱۰ بهمن ۱۳۹۰
|
|
پاسخ به: کلام حق (متن و تفسیر آیه به آیه قرآن کریم) | ||
نام کاربری: H_Majnun
نام تیم: بایرن مونیخ
پیام:
۱۳,۵۲۱
عضویت از: ۲ فروردین ۱۳۸۹
از: زمین خدا
طرفدار:
- لیونل آندرس مسی - ریوالدو ویتور بوربا فریرا ویکتور - جوزپ گواردیولا گروه:
- كاربران بلاک شده |
سوره حجر آیه 88 ----------------------------------------------- آيه لَا تَمُدَّنَّ عَيْنَيْكَ إِلَى مَا مَتَّعْنَا بِهِ أَزْوَ جاً مِّنْهُمْ وَلَا تَحْزَنْ عَلَيْهِمْ وَ اخْفِضْ جَنَاحَكَ لِلْمُؤْمِنِينَ ------------------------------------------------ ترجمه اى پيامبر به آنچه كه ما با آن گروههاى از كفار را كامياب كردهايم، چشم مدوز و بر آنان اندوه مخور و بال محبت خويش را براى مؤمنان فروگستر. ------------------------------------------------- نکته ها نهى، همه جا بعد ارتكاب عمل نيست، بلكه گاهى نيز براى هشدار و پيشگيرى است. پيامبر اكرمصلى الله عليه وآله هرگز رغبتى به دنياى كفّار نداشت، لذا نهى خداوند، به معناى هشدار است كه ديگر مؤمنان چشم به دنياى كفّار ندوزند. پيامبر اكرمصلى الله عليه وآله فرمودند: هر كس به آنچه در دست ديگران است خيره شود همّ و غمّ او زياد شده و ناراحتيش درمان نمىشود.(38) يكى از سفارشات اكيد قرآن به پيامبرصلى الله عليه وآله و مؤمنان، سفارش به نرمش و رحم و صبر، نسبت به اهل ايمان است. از جمله: «واصبر نفسك مع الّذين يدعون ربّهم»(39) با كسانى كه همواره پروردگارشان را مىخوانند، شكيبايى كن، «اذلة على المؤمنين»(40) با مؤمنان فروتن هستند، «رحماء بينهم»(41) با همديگر مهربانند. «ازواج» شامل مرد وزن هر دو مىشود وممكن است در اينجا منظور اصناف مردم و كفّار باشد.(42) _________________________________ 38) تفسير صافى. 39) كهف، 28. 40) مائده، 54. 41) فتح، 29. 42) تفسير الميزان. --------------------------------------------------- پيام ها 1- در برابر امكانات ديگران، بر توانايىها وامكانات خود تكيه كنيد. تو كه قرآن دارى، «اتيناك سبعاً» به دنياى كفّار دل نبند، «و لا تَمُدّن...» 2- به نعمتهاى دنيوى خيره و وابسته نشويد. «لا تَمُدّنّ عينيك» (زيرا دنيا هم كم است «قليل» هم زودگذر است «عرض» هم غنچهاى است كه براى كسى بطور كامل باز نمىشود «زهرة الحياة الدّنيا») 3- خيره شدن سبب علاقه و دلبستگى مىشود. (نگاه نكن تا دل اسير نشود) «لاتمدّنّ عينيك» (گناه و انحراف را بايد از سرچشمه جلوگيرى كرد) زدست ديده و دل هر دو فرياد كه هر چه ديده بيند دل كند ياد 4- كسى مىتواند مردم را به معنويّت سوق دهد، كه خود گرفتار ماديات نباشد «لاتمدّنّ عينيك» (خطاب آيه به پيامبر است) 5 - همهى كسانى كه به سراغ دنيا مىروند، به آن نمىرسند. «ازواجاً منهم» 6- براى كسانى كه قابل هدايت نيستند، نبايد غصه خورد. «لاتحزن» 7- تواضع و نرمى در برابر دنيا ودنياپرستان، هرگز. «لاتمدن» ولى در برابر دينداران همواره. «واخفض جناحك للمؤمنين» 8 - رهبر و مربى بايد در برابر مردم، نرمش و عطوفت داشته باشد. «واخفض» |
||
۱۰ بهمن ۱۳۹۰
|
|
پاسخ به: کلام حق (متن و تفسیر آیه به آیه قرآن کریم) | ||
نام کاربری: H_Majnun
نام تیم: بایرن مونیخ
پیام:
۱۳,۵۲۱
عضویت از: ۲ فروردین ۱۳۸۹
از: زمین خدا
طرفدار:
- لیونل آندرس مسی - ریوالدو ویتور بوربا فریرا ویکتور - جوزپ گواردیولا گروه:
- كاربران بلاک شده |
سوره حجر آیه 89 ----------------------------------------------- آيه وَقُلْ إِنِّى أَنَا النَّذِيرُ الْمُبِينُ ------------------------------------------------- ترجمه وبگو همانا من همان هشدار دهنده روشنگرم. ------------------------------------------------ پيام ها 1- همانگونه كه نرمى و عطوفت با مؤمنين و دوستان لازم است، «واخفض جناحك للمؤمنين» قاطعيت در برابر مخالفان نيز ضرورى است. «قل انّى انا النذير» 2- در مواردى بايد هشدارها بدون واسطه باشد. «انّى انا» 3- در مقابل كفر، تهديد و هشدار لازم است. «انا النذير» 4- هشدار بايد صريح وجدّى باشد. «النذير المبين» |
||
۱۰ بهمن ۱۳۹۰
|
این عنوان قفل شده است!
|
شما میتوانید مطالب را بخوانید. |
شما نمیتوانید عنوان جدید باز کنید. |
شما نمیتوانید به عنوانها پاسخ دهید. |
شما نمیتوانید پیامهای خودتان را ویرایش کنید. |
شما نمیتوانید پیامهای خودتان را حذف کنید. |
شما نمیتوانید نظرسنجی اضافه کنید. |
شما نمیتوانید در نظرسنجیها شرکت کنید. |
شما نمیتوانید فایلها را به پیام خود پیوست کنید. |
شما نمیتوانید پیام بدون نیاز به تایید بزنید. |