در حال دیدن این عنوان: |
۵۴ کاربر مهمان
|
برای ارسال پیام باید ابتدا ثبت نام کنید!
|
|
|
پاسخ به: مطالب خواندنی | ||
نام کاربری: White.Witch
پیام:
۱,۲۸۱
عضویت از: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱
از: موزه نگه داری انسان
گروه:
- کاربران عضو |
نقل قول الان دقیقا چرا و از چه نظر منطقه خاورمیانه شرایط مناسب تری را برای انجام این کار دارا میباشد؟من فکر میکنم پاسخ سوال شما رو بدونم...اما نمیدونم درسته یا نه طبق اطلاعاتی که دارم پاسخ میدم. بنظرم شرایط مناسب خاورمیانه برای رئیت این پدیده ربط به حرکت وضعی و انتقالی زمین داره ،چون زمین و ماه و خورشید از نظر قرار گرفتن در یک مدار و ترتیب قرار گرفتن انها در این مدار و جهت و زاویه ی تابش نورخورشید و البته با توجه به اینکه این پدیده یه پدیده ی طبیعی نیستش خود ایجاد کنندگان این پدیده بنظرم دسترسی دارن به محل قرار گرفتنش ،اگه اطلاعات بیشتری پیدا کردم حتما در اختیارتون قرار میدم ضـــــــــد آفتـــــــــــاب ها امروزه ميدانيم قرار گرفتن در معرض تشعشات ماوراي بنفش خورشيد، عوارضي از قبيل پيري پوست، حساسيت نسبت به نور، اريتم (قرمزي پوست) و بدخيميهاي پوستي را در پي خواهد داشت. سازمان غذا و داروي آمريکا و آکادمي درماتولوژي آمريکا، مداخلات دارويي و غير دارويي متعددي را براي حفاظت از پوست در برابر نور آفتاب توصيه کردهاند. سادهترين اين اقدامات، پوشاندن پوست با لباس مناسب و استفاده از ضدآفتابهاست. چه موقع باید کرم ضدآفتاب را بزنیم؟ حدود ۲۰ دقیقه تا ۳۰ دقیقه قبل از اینکه در معرض آفتاب قرار بگیرید، باید کرم ضدآفتاب را روی پوست بمالید، زیرا در این فاصله زمانی، کرم جذب پوست شده و میتواند سلولهای پوست را از آثار زیانبار نور خورشید محافظت کند. نکته دیگر این است که اگر شما کرم ضدآفتاب را روی صورت و بدنتان بمالید و بلافاصله داخل آب دریا یا استخر شوید و یا روی شنهای ساحل یا در کنار استخر دراز بکشید، کرم ضدآفتاب از روی پوست شما پاک خواهد شد و دیگر اثر حفاظتی نخواهد داشت، بنابراین نیم ساعت پس از مالیدن کرم ضدآفتاب، وارد آب شوید تا به طور کامل جذب پوستتان شده باشد. چند ساعت یک بار آن را تجدید کنیم؟ اگر کرم ضدآفتاب را به پوستتان بمالید و روانه کار روزانه شوید، باید هر ۳ یا ۴ ساعت یک بار آن را تجدید کنید، ولی با شنا کردن در آب استخر یا دریا، این کرمها در عرض یک ساعت کمکم اثر خود را از دست میدهند و پس از ۸۰ دقیقه دیگر اثری از ضدآفتاب باقی نخواهد ماند. بنابراین اگر کرم ضدآفتاب را به پوستتان میمالید و وارد استخر یا دریا میشوید، باید هر یک ساعت یک بار آن را تکرار کنید. چه ضخامتی؟ باید در هر سانتیمتر مربع پوست، ۲ میلیگرم کرم ضدآفتاب مالیده شود تا اثر خود را در حفاظت از پوست، به بهترین شکل ممکن نشان دهد. مطالعات نشان میدهد که بیشتر افراد نصف این مقدار و یا حتی کمتر از آن را استفاده میکنند. وقتی برای بعضی از افراد یک قوطی ۳۰ تا ۴۰ گرمی کرم ضدآفتاب را تجویز میکنیم، پس از ۳ تا ۴ ماه میآیند و میگویند هنوز نصف قوطی باقی است، که نشان می دهد کرم ضدآفتاب را به میزان کافی در طول روز استفاده نکرده اند، چون یا آن را نازک روی پوست مالیدهاند و یا فواصل زمانی مالیدن کرم ضدآفتاب خیلی طولانی بوده است. چه SPF بخریم؟ هر چه این عدد بالاتر باشد، بهتر است، نه؟ SPF که نشان دهنده میزان حفاظت پوست در برابر نور خورشید است، آن طور که خیلیها تصور میکنند، درصدی نیست. برای مثال، اگر روی جعبه یک کرم ضدآفتاب نوشته شده SPF آن ۳۰ است، به این معنا نیست که ۳۰ درصد از پوست شما در برابر نور خورشید حفاظت میکند. اگر بخواهید از روی SPF یک کرم ضدآفتاب بدانید چقدر اثر حفاظتی در برابر نور خورشید دارد، فرمول سادهای برای آن وجود دارد. این فرمول چیست؟ عدد ۱۰۰ را بر SPF کرم ضدآفتاب که روی جعبه نوشته شده است، تقسیم کنید. عدد حاصل را از عدد ۱۰۰ کم کنید. عدد باقیمانده نشان دهنده درصد حفاظت پوست به وسیله آن کرم ضدآفتاب است. برای مثال، کرم ضدآفتابی که SPF 25 دارد، ۹۶ درصد از پوست در برابر نور خورشید حفاظت میکند. حال اگر این محاسبه را درباره کرم ضدآفتابی با SPF 100 انجام دهید، خواهید دید که ۹۹ درصد از پوست در برابر نور خورشید حفاظت میکند. بنابراین کرم ضدآفتاب با SPF 100 تفاوت چندانی با کرم ضدآفتاب با SPF 25 در حفاظت از پوست ندارد و این چند درصد قابل چشمپوشی است. پس کرمهای ضدآفتاب با SPF بالا را کنار بگذاریم و در آغاز تابستان به پزشک فشار نیاوریم که SPF کرم را بالاتر ببرد؟ دقیقا. کارخانههای سازنده، برای افزایش SPF یک کرم ضدآفتاب، باید درصد چربی آن را بالا ببرند تا مواد شیمیایی زیادی را وارد آن کنند. بنابراین کرمهای ضدآفتاب با SPF بالا، خیلی چرب هستند و میتوانند عوارضی را ایجاد کنند. توصیه ما این است که اگر به داروخانه میروید تا کرم ضدآفتاب بخرید، SPF 30 را انتخاب کنید. کرم ضدآفتاب با SPF 30 بهترین کرم ضدآفتاب برای استفاده روزانه افراد عادی است. کرمهای ضدآفتاب با SPF 50 و ۷۰ و بالاتر، فقط برای کسانی که بیماری پوستی دارند، توسط پزشک تجویز می شوند، مانند کسانی که به نور آفتاب حساساند و یا سرطان پوست دارند. چون همان چند درصد اضافه ی حفاظت از پوست برای این بیماران مهم است. کرمهای آرایشی (کرمپودر و پنکک) و ضدآفتاب را باید چرخشی روی پوست مالید تا پوست چروک نخورد. درست است؟ روش مالیدن این کرمها به هیچ وجه مهم نیست و نقشی در افتادگی و چروک خوردن پوست ندارد. دو تا سه دقیقه ماساژ دادن کافی است و در هر جهتی که راحتتر هستید، کرمها را روی پوستتان بمالید. چروک شدن پوست در اثر تخریب الیاف کلاژن و الاستیک موجود در بافت پیوندی پوست رخ میدهد که علتش بالا رفتن سن ، تاثیر ژنها، تغذیه ، بیماریها و آفتاب است. کسانی که زیاد زیر نور آفتاب میروند تا برنزه شوند، در میانسالی پوستی چروک خورده و افتاده خواهند داشت. روش ماساژ دادن کرم پودر که مهم نبود، آیا SPF(عامل حفاظتی در برابر آفتاب) این کرمهای آرایشی کافی است و دیگر نیازی به ضدآفتاب نیست؟ اگر شما از کرم ضدآفتاب، به طور اصولی و درست استفاده کنید و سپس روی آن کرم آرایشی بمالید، مانعی ندارد و کرم آرایشی اثر کرم ضدآفتاب را کاهش نمیدهد. ولی در روی جعبه بعضی از این کرمپودرها و پنککها نوشته شده که دارای(Sun Protection Factor)SPF مشخصی هستند. خانمها باید بدانند که SPF این لوازم آرایشی از پوست در برابر نور خورشید محفاظت نمیکند. لذا در زیر این کرمهای آرایشی حتما کرم ضدآفتاب را استفاده کنید. با این حساب نباید در استفاده از کرم ضدآفتاب صرفهجویی کرد، اینطور نیست؟ بعضیها در این مورد صرفهجویی میکنند که به ضرر سلامت پوستشان تمام میشود. کرم ضدآفتاب را یک بار صبح میزنند و تا غروب آفتاب آن را تجدید نمیکنند، و یا در ضخامت آن صرفهجویی میکنند. بیشتر مردم نمیدانند کرم ضدآفتاب را باید با چه ضخامتی استفاده کنند. کودکان چطور؟ خیلیها کرم ضدآفتاب را برای کودکان استفاده نمیکنند، ولی مطالعات نشان میدهد که بیش از ۵۰ درصد عوارض نور آفتاب که در بزرگسالی سبب ابتلای افراد به سرطان پوست شده است، پیش از ۱۸ تا ۲۰ سالگی به پوست تابیده شده است. بنابراین اگر کودکان را به استخر یا اسکی میبرید، به پوستش کرم ضدآفتاب بمالید. برای کودکان کرم ضدآفتاب مناسبشان را بخرید. بهتر است ضدآفتاب آنها چرب و رنگی نباشد و از انواع مینرال استفاده کنید و انواع شیمیایی را که برای بزرگسالان استفاده میشود، برای کودکان استفاده نکنید. کرم ضدآفتاب بهتر از پوست محافظت میکند یا یک روسری و یا کلاه لبهدار مناسب؟ شک نکنید که لباسها و پوششهای فیزیکی خیلی بهتر از پوست در برابر نور خورشید حفاظت میکند تا کرم ضدآفتاب، چون اجازه نمیدهند نور خورشید به پوست بتابد. بنابراین کلاه لبهدار مناسب، روسری مناسب، لباس مناسب و یا سایبان در کنار دریا و استخر بهترین حفاظت را در برابر نور خورشید دارند، ولی اگر کسی صیاد، ملوان، کشاورز، کارگر و مهندس ساختمان است و نمیتواند در طول روز صورتش را در برابر نور خورشید حفاظت کند، باید کرم ضدآفتاب را روی پوست صورتش بمالد. همینطور خانمهایی که پوشیدن کلاه لبهدار در خیابان را مناسب نمیدانند، باید از کرم ضدآفتاب استفاده کنند. ولی باید بدانید هیچ کرم ضدآفتابی نمیتواند جانشین پوششهای مناسب شود. اکنون در کشورهای غربی لباسهایی به بازار آمدهاند که روی آن علاوه بر درصد نایلون، نخ و …، درصد SPF را مینویسند که نشان میدهد پارچه این لباس چقدر از پوست در برابر نور خورشید حفاظت میکند. منبع:پزشک آنلاین |
||
۳ خرداد ۱۳۹۱
|
|
پاسخ به: مطالب خواندنی | ||
نام کاربری: Beauty.Dream
پیام:
۱,۱۱۰
عضویت از: ۲۹ تیر ۱۳۹۰
از: shiraz
طرفدار:
- all of them... - only pep... گروه:
- کاربران عضو |
اگر به لبههای تصویر نگاه کنید یا چشمتان را روی آن بچرخانید، به احتمال زیاد شما هم میتوانید حرکت این ستاره دریایی را ببینید. البته، این تصویر ثابت است و هیچ حرکتی هم در آن اتفاق نمیافتد. مانند همه خطاهای بصری، این که میبینید ستاره دریایی درون این تصویر میچرخد، خطایی است که مغز شما در پردازش اطلاعات بصری مرتکب آن میشود. در واقع مغزتان فریب میخورد و گزارش میکند چیزی را دیده، که اصلا اتفاق نیفتاده است. (برای مشاهده اندازه واقعی تصویر بر روی لینک زیر کلیک کنید.) این تصویر که یکی از برندگان مسابقه خطاهای بصری سال ۲۰۱۲ است، از پدیده پیرامون شناور استفاده میکند که باعث میشود در جایی که حرکت وجود ندارد، مغز ما حرکت ببیند. کنتراست متفاوت بین رنگها، کلید این پدیده در مورد این تصویر است که باعث میشود خیال کنیم ستاره دریایی و زمینهاش در جهت مخالف هم میچرخند. این تصویر توسط کایا نوآ، که در واقع نام مستعار نقاش حیاتوحش، جو هاتمن است، خلق شده است. مسابقه خطاهای بصری هر ساله توسط جامعه همبستگی عصبی و با هدف عمومیسازی تلاشهای محققین در زمینه خطاهای بصری برگزار میشود. _________________ |
||
|
|||
۴ خرداد ۱۳۹۱
|
|
پاسخ به: مطالب خواندنی | ||
نام کاربری: Apple_158
پیام:
۵۵۰
عضویت از: ۹ آبان ۱۳۹۰
از: تهران
طرفدار:
- مسی - - پپ گروه:
- كاربران بلاک شده |
میدانید این نقاشی ها متعلق به کیست ...؟؟؟ هنگامیکه از یک نفر امتحان ورودی می گیریم یا برای پذیرفتن شخصی با وی مصاحبه می کنیم شاید اگر بیشتر دقت بخرج بدهیم حتی بتوانیم تاریخ بشریت را نجات بدهیم . در اینجا تعدادی از نقاشی های فردی که در امتحان ورودی دانشگاه وین پذیرفته نشد و راه دیگری برای زیستن برگزید آورده شده است لطفا خوب توجه کنید . شخصی که این نقاشی ها را کشیده است، میخواسته در دانشگاه هنرهای زیبای وین تحصیل کند و یک نقاش معروف شود. اگر او از طرف دانشگاه وین پذیرفته میشد، تاریخ جهان بسیار متفاوت میشد. اسم این نقاش، آدولف هیتلر است! . . . تقریبا 11 میلیون انسان در جنگ جهانی دوم تکه تکه شدند . . . . |
||
آتش زده بر دریا ... لب تر نکند سقا... | |||
۴ خرداد ۱۳۹۱
|
|
پاسخ به: مطالب خواندنی | ||
نام کاربری: White.Witch
پیام:
۱,۲۸۱
عضویت از: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱
از: موزه نگه داری انسان
گروه:
- کاربران عضو |
با حواس انسانها آشنا شویم آشنایی با حواس انسان حواس ما، ما را از تمام جنبه های محیط خود آگاه می سازند. چشم ها اطلاعات بینایی را فراهم می کنند؛ گوش ها صوت راتشخیص می دهند و در تعادل نیز نقش دارند؛ بینی و زبان به ترتیب به بوها و مزه های مختلف پاسخ می دهند و اعصاب حسی پوست، ما را قادر به احساس تماس فیزیکی (لمس)، تغییرات دما و درد می کنند. در هر مورد اطلاعات محیطی که به وسیله اعضای حسی تشخیص داده می شود، به وسیله اعصاب به مغز منتقل می شوند و در آنجا مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند. بینایی اعضای بینایی، چشم ها هستند. شعاع های نوری که به هر چشم وارد می شود، به وسیـله قرنیـه و عدسی متمرکز شده، روی شبکیه می افتند و یک تصویر وارونه بر روی آن تشکیـل می دهنـد. سلـول های شبکیه این تصویر را به تکان هـای الکتریکی تبدیـل مـی کنند که از طریق عصب بینایی به مغز می روند و در آنجا رمز گشایی شده، باعث بینایی می شوند. عنبیه، اندازه مردمک را تغییر داده، مقدار نوری را که به شبکیه می رسد، کنترل می کند. رگ های خونی شبکیه و لایه ای به نام مشیمیه، مواد غذایی را به چشم می رسانند نمای شبکیه سلول های شبکیه، رنگ و شدت نور را ثبت می کنند. در پشت شبکیه، دیسک بینایی قرار دارد که در آنجا رشته های عصبی به هم نزدیک شده، عصب بینایی را تشکیل می دهند و رگ های خونی وارد چشم می شوند. دیسک، هیچ گونه سلول حساس به نور ندارد و«نقطه کور» خوانده می شود. این عکس با یک افتالموسکوپ گرفته شده است که داخل چشم را بزرگ و روشن می کند. شنوایی و تعادل گوش نه تنها وظیفه شنیدن بلکه برقراری تعادل را نیز به عهده دارد. گوش شامل قسمت های خارجی، میانی و داخلی است. گوش خارجی، امواج صوتی را به پرده صماخ می رساند، باعث لرزش آن می شود. استخوان های گوش میانی، این لرزش ها را به گوش داخلی منتقل می کنند. این پیام ها در آنجا به پیام های الکتریکی تبدیل می شوند. این پیام ها از طریق سلول های عصبی به مغز رفته، مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند. گوش داخلی همچنین ساختارهایی دارد که با تشخیص وضعیت و حرکت سر به تعادل کمک کرده، به ما اجازه می دهند بدون یان که بیافتیم، قائم بایستیم و حرکت کنیم. ساختار گوش گوش خارجی شامل لاله (قسمت قابل مشاهده) و مجرای گوش است که به پرده صماخ ختم می شود. گوش میانی حاوی ۳ استخوان ظریف است که پرده صماخ را به غشای جدا کننده گوش میانی و داخلی، مرتبط می کنند. حلزون که حاوی گیرنده های حسی شنوایی است و نیز ساختارهای تنظیم کننده تعادل در گوش داخلی قرار دارند. بویایی بوها به وسیله سلول های گیرنده تخصیص یافته در سقف حفره بینی تشخیص داده می شوند. این سلول های گیرنده مولکول های بودار موجود در هوا را تشخیص می دهند و این اطلاعات را به تکان های الکتریکی ظریفی تبدیل می کنند. این تکانه ها از طریق عصب بویایی به پیاز بویایی (انتهای عصب بویایی) و سپس مغز منتقل می شوند و در مغز مورد تحلیل قرار می گیرند. حس بویایی انسان بسیارحساس بوده، ما را قادر به تشخیص بیش از ۱۰۰۰۰ بوی مختلف می کند. گیرنده های بویایی مولکولهای بودار با ورود به بینی، مژه های (موهای ظریف)متصل به سلول های گیرنده سقف حفره بینی را تحریک می کنند. این گیرنده ها پیام ها را از طریق عصب بویایی به پیاز بویایی متصل می کند که پیام ها را به مغز می برد. دانشمندان دریافتند لوب گیجگاهی انسان که محل زبان، حافظه و عملکرد اجتماعی و همچنین پیاز بویایی است در انسان های مدرن نسبت به نئاندرتال ها بزرگتر شده است. آنان نتیجه گرفتند حس بویایی انسان بهتر شده است . به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، حس بویایی یکی از حسهای پنجگانه انسانی است . هر چند این حس در بعضی از جانداران اهمیت بسیار زیادی دارد اما در انسان در بین حس های پنجگانه حس بویایی رتبه چهارم اهمیت را داراست. حس چشایی و حس بویایی تقریبا لازم و ملزوم یکدیگرند به طوریکه فرد مبتلا به کاهش حس بویائی از طعم غذاها نیز لذت نخواهد برد. این یافته حاکی از آن است در مقایسه با نئاندرتال ها، انسان های مدرن حس بویایی بهتری دارند. پژوهشگران موزه علوم طبیعی اسپانیا در این مطالعه از شیوه های تصویربرداری پزشکی با فناوری پیشرفته برای دستیابی به ساختارهای داخلی جمجمه فسیل های انسانی استفاده کرده اند. این ساختار که ورودی بویایی را دریافت می کند در انسانهای مدرن حدود ۱۲ درصد بزرگتر از انسان های اولیه است. این یافته ها در واقع نشان دهنده ظرفیت بویایی و رفتارانسانی است. در انسان های مدرن اندازه پیاز بویایی به ظرفیت تشخیص و تمیز دادن بوهای مختلف وابسته است. حس بویایی یکی از قوی ترین حس ها در بین مهره داران است و همچنین تنها حسی است که ارتباط مستقیم بین مغز و محیط ایجاد می کند. در حالی که حواس دیگر باید از فیلترهای قشری مختلفی عبور کنند ولی حس بویایی از محیط مستقیما به بالاترین مراکز مغز می رود. به گفته پژوهشگران حس بویایی هرگز نمی خوابد چرا که انسان همیشه نفس می کشد و بو به مغز می رود. نتایج این تحقیقات درنشریه Nature Communications منتشر شده است. چشایی مزه ها به وسیله جوانه های چشایی تشخیص داده می شوند این ساختارها در دهان و گلو قرار دارند و اکثر آنها (حدود ۱۰۰۰۰ عدد) در سطح فوقانی زبان واقع شده اند. آنها تنها می توانند۴ مزه اصلی را تشخیص دهند. شیرینی، ترشی، شوری و تلخی. هر مزه به وسیله جوانه های چشایی واقع در یک ناحیه خاص از زبان تشخیص داده می شود: تلخی در پشت، ترشی در کناره ها، شوری در جلو و شیرینی در نوک. حس بویایی ما به همراه این۴ مزه اصلی، ما را قادر به افتراق طیف وسیعی از مزه های جزئی تر می کند. ساختار جوانه چشایی مواد داخل دهان در تماس با موهای ظریفی قرارمی گیرند که روی جوانه های چشایی زبان واقع هستند. این موها، تکانه هایی عصبی تولید می کنند که از طریق رشته های عصبی به یک ناحیه تخصص یافته در مغز می روند لامسه حس لامسه شامل حواسی چون درد، فشار، ارتعاش و دماست. این به وسیله دو نوع گیرنده واقع در زیر سطح پوست، تشخیص داده می شوند: انتهاهای عصبی آزاد (بدون پوشش) و انتهاهای عصبی پوشیده به صورت اجسام حسی، انواع مختلف انتهاهای عصبی یا اجسام حسی، حواس ویژه را می گیرند. تعداد گیرنده ها در بدن فرق می کند: برای مثال، نوک انگشتان دست به شدت حساس هستند و گیرنده های زیادی دارند در حالی که ناحیه میانی پشت گیرنده های کمتری دارد گیرنده های لامسه لمس به وسیله گیرنده های مختلفی در سطوح مختلف پوست انجـام مـی شـود. گیرنده های عصبی آزاد در نزدیک سطح پوست، به لمس، درد، فشــار و دمــا پـاسـخ مــی دهند. که اجسام مرکل و مایسنر، لمس ظریف و اجسام پاچینی، فشار عمقی و ارتعاش را تشخیص می دهند. منبع:سایت پزشکان بدون مرز |
||
۴ خرداد ۱۳۹۱
|
|
پاسخ به: مطالب خواندنی | ||
نام کاربری: Carles.Luis.Suárez
پیام:
۱۱,۸۱۳
عضویت از: ۸ بهمن ۱۳۹۰
از: همدان
طرفدار:
- همه **** - ronaldinho - هیچ کدام - آرژانتين -اسپانيا - آرش برهاني - آرسن ونگر - ***** گروه:
- کاربران عضو |
۱٫ آپاندیس داروین معتقد بود که در طول سالهای گیاه خواری انسان، وجود آپاندیس برای هضم و گوارش مفید بود، اما از زمانی که بشر شروع به مصرف مواد غذایی قابل هضم کرد، نیازش به آپاندیس کمتر و کمتر شد. ۲٫ دندان عقل در گذشته دور وقتی که بشر از گوشت ماموت تغذیه میکرد، دندانهایش یکی پس از دیگری کنده میشد. از اینرو وجود “دندان عقل” یا دندانهای آسیا بسیار مورد استقبال قرار میگرفت. اما امروزه به دلیل رشد نادرست این دندانها و ایجاد درد و همچنین عدم نیاز به آنها وجودشان غیر ضروری به نظر میرسد. ۳٫ فیبرهای عضله مربوط به فولیکول مو در گذشته وقتی که بشر پرموتر بود و به هنگام احساس خطر و ترس، میخواست که بزرگتر و ترسناکتر به نظر برسد، عضله فولیکولهای موهایش باعث میشد که به اصطلاح بدن مور مور شود و موها روی بدن سیخ شوند. اما با گذشت زمان، امروزه این عضله تبدیل به یک ماهیچه به درد نخور شده است. این عضله در بسیاری از پستانداران وجود دارد. ۴٫ دنبالچه دنبالچه در واقع قسمت پایانی مهرههای ستون فقرات انسان است و یکی دیگر از عضوهای به درد نخور در بدن انسان است که یادگار دورانی است که بشر دم داشت. در واقع دنبالچه مهرهای ذوب شده از ستون فقرات است. ۵٫ لوزه لوزهها دو غده کوچک در دو سوی گلو هستند که احتمال عفونت و همینطور ایجاد ورم در آنها وجود دارد. ۶٫ لوزه سوم (لوزه حلقی) لوزه سوم تودهای از بافت لنفاوی در قسمت پایانی و پشت بینی قرار دارد و با جذب باکتری و ایجاد ویروس، در معرض تورم و عفونت قرار دارد. اما خوشبختانه با افزایش سن، این عضله کوچکتر شده و اغلب ناپدید میشود. ۷٫ سینوس پزشکان اطلاعات زیادی در مورد سینوس ندارند اما وجود بسیاری از این سینوسها در بدن انسان قطعی است. سینوسها فضاهای پر شده از هوا هستند که در صورت عفونت، میتوانند تغییراتی در آهنگ و زیر و بمی صدا و همچنین مشکلاتی در چشم ایجاد کنند. سینوسها عامل ایجاد سردرد نیز هستند. ۸٫ پلک سوم (Plica semilunaris) آیا تا بهحال میدانستید که چشم شما پلک سوم هم دارد؟ دو پلک خود را بکشید و نگاهی به درون چشم بیاندازید. پلک سوم در گوشه سمت راست نزدیک مجرای اشکآور چشم قرار گرفته است. پلک سوم باقی مانده غشای چشم است که هنوز هم در حیواناتی چون مرغ، سوسمار و کوسه ماهیها وجود دارد منبع
|
||
گاه رنگها برای تو بیرنگ می شود . گاه خاطری به یاد تو خشنود و دلخوش است ، گاهی لبی برای تو لبخند میزند . گاهی نفس ز سینه نمی آید از غمت ، گاهی ز شوق بودنت ، نفسی بند می شود |
|||
۱۰ خرداد ۱۳۹۱
|
|
پاسخ به: جهان هستی | ||
نام کاربری: Carles.Luis.Suárez
پیام:
۱۱,۸۱۳
عضویت از: ۸ بهمن ۱۳۹۰
از: همدان
طرفدار:
- همه **** - ronaldinho - هیچ کدام - آرژانتين -اسپانيا - آرش برهاني - آرسن ونگر - ***** گروه:
- کاربران عضو |
مطالعات جدید نشان میدهد؛جوجه های پرندگان هنگامی که در خواب به سر میبرند با مرور آواز در ذهن خود میتوانند آن را.............. مطالعات جدید نشان میدهد؛جوجه های پرندگان هنگامی که در خواب به سر میبرند با مرور آواز در ذهن خود میتوانند آن را بیاموزند سیگنال های ضبت شده توسط محققان دانشگاه شیکاگو از مغز ده ها پرنده بیانگر این نکته است که مغز این جانداران در ارتباط با آوازی که روز گذشته آن را شنیده اند فعالیت شدیدی از خود به نمایش میگذارد.تاثیر خواب به شکل گیری حافظه امری است که از گذشته به اثبات رسیده اما اطلاعات جدید از این لحاظ با ارزش هستند که توانسته اند اولین تغیرات مغزی را در پرندگان و در ارتباط با اولین لحظه های شکل گیری حافظه به ثبت برسانند.آزمایش ها نشان میدهد که جوجه های پرندگان پس از اتمام زمان استراحت؛نسبت به روز گذشته در ارائه ی آواز خود پیشرفت کرده اند که این پدیده فعالیت مغزی آن ها را در ارتباط با آواز شنیده شده تایید میکند به این معنی که یاد گیری جوجه های پرندگان در طول روز؛ از خود پیشرفت فراوانی نشان نداده و با گذشت یک روز دچار تغیییر میشود.محققان این تغییرات را در فعالییت های مغزی پرندگان با استفاده از قرار دادن الکترودی بسیار کوچک در میان سلول های مغز به ثبت رسانده و مشاهده کردند که این فعالیت ها شب هنگام به صورتی انفجاری افزایش میابند. مغز پرندگان هنگام شب آواز های شنیده شده را شناسایی کرده و سپس به صورت اطلاعاتی جداگانه رمز گذاری میکند و این فرآیند در میان پرندگان مختلف متفاوت است.نکته ی قابل توجه در این مطالعات این است که فرآیند یاد گیری پرندگان پس از شنیدن صدای آواز خودشان تسهیل شده و انفجار فعالیت های مغزی در ذهنشان ناپدید میشود. محققان بر این باورند که بسیاری از جانداران از جمله انسان از این شیوه به یادگیری و تشکیل حافظه ی بلند مدت خود میپردازند و به همین دلیل افزایش دامنه ی مطالعات در این زمینه میتواند قسمت هایی از اسرار حافظه ی انسانی را نیز آشکار کند منبع
|
||
گاه رنگها برای تو بیرنگ می شود . گاه خاطری به یاد تو خشنود و دلخوش است ، گاهی لبی برای تو لبخند میزند . گاهی نفس ز سینه نمی آید از غمت ، گاهی ز شوق بودنت ، نفسی بند می شود |
|||
۱۰ خرداد ۱۳۹۱
|
|
پاسخ به: روانشناسی و مشاوره | ||
نام کاربری: Carles.Luis.Suárez
پیام:
۱۱,۸۱۳
عضویت از: ۸ بهمن ۱۳۹۰
از: همدان
طرفدار:
- همه **** - ronaldinho - هیچ کدام - آرژانتين -اسپانيا - آرش برهاني - آرسن ونگر - ***** گروه:
- کاربران عضو |
کودک نوپا بسیار روحیات متغیری دارد. در یک لحظه سلطان جهان است و با شادی دور اتاق می دود و در لحظه ای دیگر مانند یک گاو خشمگین می شود و با نا امیدی گریه می کند و اسباب بازیهایش را پرت می کند. البته لازم نیست نگران شوید همین بحرانهای کودکی فرصت خوبی است برای اینکه شما بتوانید در سن کم به کودکتان یاد بدهید که چگونه احساسات قوی خود را کنترل کرده و خودرا آرام کند. وقتی شما به کودک می آموزید که احساسات خود از جمله خشم و عصبانیت و هیجان را کنترل کند، در واقع به تکامل هوش هیجانی او کمک کرده اید. لازم است بدانید هوش هیجانی به کودک شما کمک می کند تا با احساسات خود و دیگران کنار بیاید و آنهارا درک کند، با دیگران ارتباط برقرار کند و به راحتی با دیگران پیوند محکم دوستی ایجاد کند. روان شناسان عقیده دارند می توان هوش هیجانی را در کودکان و حتی افراد بالغ افزایش داد. با ما در این مقاله همراه شوید و بخوانید: لابد می پرسید این دیگر چه هوشی است؟ همانطور که برای موفقیت در درس خواندن نیاز به هوش تحصیلی (IQ) است، تنظیم ارتباط سالم و درک احساسات دیگران هم به هوش عاطفی یا هیجانی (EQ) نیازمند است. واژه هوش هیجانی برای اولین بار توسط واین پاین د ر رساله د کترا استفاد ه شد ه است ولی مایر و سالووی د ر سال ۱۹۹۰ معنای آن را توسعه د اد ند . آنها هوش هیجانی را نوعی هوش اجتماعی و مشتمل بر توانایی کنترل هیجان های خود و د یگران و تمایز بین آن ها و استفاد ه از اطلاعات به عنوان راهبرد تفکر و عمل می د انند. هوش هیجانی دست کم در زندگی اجتماعی اهمیتی فراتر از هوش تحصیلی دارد. دارا بودن این هوش است که در طول تاریخ مصلحان و نخبگان اجتماعی را از نخبگان علمی جدا می کند. هوش هیجانی پیش بینی کننده موفقیت افراد در زندگی و نحوه برخورد مناسب با استرس هاست. کسانی که هوش هیجانی بالا دارند، ظرفیت بالایی برای شناخت احساسات و هیجان های خود و دیگران دارند و از این هیجان ها به بهترین نحو برای برقراری ارتباط با خود و دیگران استفاده می کنند. هوش هیجانی بیانگر آن است که در روابط اجتماعی و در بده بستان های روانی و عاطفی در شرایط خاص چه عملی مناسب و چه عملی نامناسب است. یعنی اینکه فرد در شرایط مختلف بتواند امید را در خود همیشه زنده نگه دارد، با دیگران همدلی کند، احساسات دیگران را بشنود، برای به دست آوردن پاداش بزرگتر، پاداش های کوچک را نادیده بگیرد، نگذارد نگرانی، قدرت تفکر و استدلال او را مختل نماید، در برابر مشکلات پایداری نماید و در همه حال انگیزه خود را حفظ کند. هوش هیجانی به کودک شما کمک می کند تبدیل به بزرگسالی مسئول وبا اعتماد به نفس شود که با مهارت روابط بین فردی خود را پیش می برد. ● به هوش هیجانی اهمیت بدهید نتایج تحقیقات گسترده نشان می دهد که مهارت های هوش هیجانی، درزندگی تحصیلی، شخصی و اجتماعی کردن کودکان نقش مهمی ایفا می کند. هیجان ها قادرند توجه را به هر سمت سوق دهند که این خود بر یادگیری، حافظه و رفتار تاثیر می گذارد. مثلا توانایی کنترل هیجان ها می تواند به کودکان کمک کند در کلاس درس تمرکز حواس داشته باشند و موقعیت های اضطراب زا را اداره کنند. در واقع کودکانی که مهارت های بالاتری از لحاظ هوش هیجانی دارند، در مقایسه با کودکانی که از این لحاظ دارای مهارت های کمتری هستند، تمایل دارند موقعیت های تحصیلی بالاتری را تجربه کنند. بنابر تحقیقات انجام شده، وجود کمبود در مهارت های هوش هیجانی با استعمال دخانیات، افسردگی و خشونت کودکان مرتبط بوده است. برای نمونه شواهد نشان می دهند برای پسرها تابع امیال آنی بودن در خردسالی، احتمال بزهکاری و خشونت را در سنین بالاتر افزایش می دهد و برای همه کودکان، ناتوانی در مهار اضطراب و افسردگی، احتمال استفاده از مواد مخدر را در مراحل بعدی زندگی بیشتر می کند. همچنین ناتوانی کودکان در تشخیص حالت های هیجانی چهره دیگران می تواند مستقیماً با دشمنی و پرخاشگری آنان مربوط باشد. چون کودکان پرخاشگر نسبت به کودکان غیرپرخاشگر دشمنی بیشتری در دیگران مشاهده می کنند. برعکس، کودکانی که در تشخیص هیجان ها مهارت بیشتری دارند، دارای ارتباطات اجتماعی مثبت تری هستند. آنها قادرند روابط اجتماعی مطلوبی را در مدرسه ایجاد کنند، در محیط مدرسه احساس راحتی بیشتری دارند، حمایت معلمان و همکلاسی های خود را بیشتر جلب می کنند و دلبستگی سالم تری نسبت به مدرسه در آنان شکل می گیرد. خوشبختانه هوش هیجانی مفهومی، قابل یادگیری است. برخلاف بهره هوشی که در طول زندگی سطح آن تقریباً ثابت است، هوش هیجانی را می توان افزایش داد. متخصصان برای بالابردن هوش هیجانی کودکان توصیه هایی برای والدین دارند. ● نکاتی برای بالا بردن هوش هیجانی کودک: ۱) با همدلی گوش دهید: وقتی کودکتان احساساتش را بیان می کند با همدلی و از نزدیک به حرف او توجه کنید و مانند آینه ای آنچه او به شما ابراز کرده را باز گو کنید. مثلا اگر فکر می کنید کودک شما به خاطر اینکه شما وقت زیادی را با کودک تازه به دنیا آمده می گذرانید، احساس تنهایی و رهاشدگی می کند، از او بپرسید که آیا چنین احساسی دارد؟اگر او تأیید کرد به او بگویید: حق با توست مامان خیلی با نی نی مشغول شده است. سپس از زندگی و کودکی خود داستانهایی برای او بگویید که نشان دهد حرف او را فهمیده اید و با او همدردی می کنید. مثلاً وقتی که خواهر و پدرتان با هم به پارک رفته بودند و شما را نبرده بودند! اینکه چگونه شما به پدر و مادرتان احساس خود را گفتید و آنها چگونه کمک کردند که شما احساس بهتری پیدا کنید. این حرفها به کودک شما نشان می دهد که او تنها نیست و این احساس نا خوشایند او هم از بین خواهد رفت. ۲) بر احساسات کودک نام بگذارید: کودکان نوپا که هنوز کلمات کافی نیاموخته اند و درک رابطه علت و معلولی را کامل ندارند، روشی برای ابراز احساسات خود بلد نیستند. سعی کنید به کودک یاد بدهید که به احساسات خودش برچسب بزند و نام آنها را یاد بگیرد. اگر او از اینکه نمی توانید او را به پارک ببرید نا امیدانه دست و پا می زند تا شما را راضی کند، به او بگویید که می دانید او از این که نمی تواند به پارک برود ناراحت است. حتی می توانید به او یاد بدهید که می توان درباره یک اتفاق احساسات متناقضی داشت مثلاً طبیعی است که اولین روز مهد کودک او همزمان هیجان زده باشد و بترسد. اگر کودک شما ناراحت است و اتفاق خاصی برای او نیفتاده است ببینید به تازگی چه وقایعی در اطراف او رخ داده مثلاً اسباب کشی کرده اید و یا شما و همسرتان با هم جرو بحث داشته اید. اگر نمی دانید علت ناراحتی او چیست به بازیهای او توجه کنید و ببینید چه می کند. اگر عروسک مادر در بازی او زیاد داد می زند شاید بتوانید حدس بزنید که علت ناراحتی او چیست؟ ۳) به احساسات کودک اهمیت بدهید: به جای اینکه به کودک خود بگویید دلیلی برای ترس و ناراحتی تو وجود ندارد. به او توجه کنید و با او همدردی کنید. مثلاً اگر از اینکه نتوانسته به تنهایی پازلی را کامل کند، عصبانی شده و قشقرق به پا می کند؛ به او بگویید می دانم که واقعاً ناامیدکننده است که آدم نتواند یک پازل را تمام کند. بهتر است بدانید وقتی به او می گویید که واکنش نامناسبی داشته او فکر می کند نباید احساسات خود را بیان کند و باید بر آنها لگام بزند. ۴) قشقرق ها را به کلاس درس تبدیل کنید: اگر هنگام رفتن به دندانپزشکی و مطب دکتر فرزندتان هیجان زده شده و قشقرق به پا می کند، قبل از رفتن با او صحبت کنید و او را برای رفتن آماده کنید. به او توضیح دهید که در مطب چه چیزهایی در انتظار اوست و برای چه باید به آنجا بروید. درباره زمانی که شما هم می خواستید به یک مکان تازه بروید و هیجان داشتید صحبت کنید و مثلاً به او بگویید که چگونه از اولین روزی که سر کار می رفتید واهمه داشتید و چطور ترستان ریخت. صحبت کردن و آماده کردن کودک قبل از رفتن به مکانهای تازه به او کمک می کند که بهتر با شرایط تازه کنار بیاید و کمتر قشقرق به پا کند. ۵) حل مساله را به او یاد بدهید: ممکن است فکر کنید که این کار برای یک کودک نوپا زود است اما حتی از همین سنین هم می توان به کودک مهارتهای حل مساله را یاد داد. وقتی با کودکان دیگر اختلاف پیدا می کند، محدودیتها را برایش مشخص کنید و او را راهنمایی کنید که به راه حل مناسب دست پیدا کند. مثلاً اگر خواهر کوچکترش مداد او را برداشته و نمی دهد و دارند با هم کشمکش می کنند و مداد را از دست هم می کشند، به او بگویید می دانم که از دست خواهرت عصبانی هستی چون مدادت را برداشته اما حق نداری او را بزنی بلکه می توانی مداد دیگری به او بدهی و مال خودت را از او بخواهی. به نظرت چه کارهای دیگری می توانی بکنی تا مدادت را از او پس بگیری؟ اگر او راه حلی نداشت از او بخواهید یک نفس عمیق بکشد و مطمئن شود که فک و دستان و پاهایش محکم و بی حرکت هستند و آنوقت با به دست آوردن کنترل خشمش از او بخواهید که با صدای محکم و بدون خشم احساسش را بگوید: من از عصبانیت دیوانه می شوم وقتی خواهرم وسایل مرا بر می دارد. به او نگویید که نباید عصبانی شود. لازم است کودک هم بداند که هر انسانی حق دارد خشمگین شود اما تا جایی که به خودش وکسی آسیبی نرساند. ۶) خودتان الگو باشید: بهتر است به خودتان هم توجه کنید و ببینید که در مقابل حرکات و رفتار کودکتان چه عکس العملهایی از خود نشان می دهید. لازم است وقتی شما هم از دست او عصبانی می شوید در کلام و لحن صدایتان این خشم بروز نکند. مثلاً اگر وقتی کودک گریه می کند و چیزی می خواهد که نمی توانید و نباید به او بدهید؛ نه تنها او را نزنید بلکه هرگز به او نگویید: تو منو دیوونه می کنی!! بلکه بگویید این رفتارت مرا عصبانی و ناراحت می کند. در این حالت کودک می تواند بفهمد که رفتارش را دوست ندارید و با خود او مشکلی ندارید. در ضمن یادتان باشد که از انتقادهای بیش از حد خودداری کنید. چون با این کار اعتماد به نفس او را جریحه دار می کنید. یادتان باشد به احساسات منفی خودتان هم اهمیت بدهید و بدانید که با پنهان کردن احساسات بد خود نمی توانید کودکانی بدون ناراحتی بار بیاورید. بلکه تنها با این کار او را گیج می کنید و موجب می شوید او خیال کند که بابت احساسات منفی اش باید شرمنده باشد و احساس گناه کند. بنابراین بهتر است به او نشان دهید که شما هم عصبانی و ناراحت می شوید اما سعی می کنید احساسات خود را با روش مناسبی کنترل کنید تا به کسی آسیبی نرسد. تنها در این حالت است که کودک هم یاد خواهد گرفت چطور و چگونه در شرایط مختلف از هوش هیجانی خود استفاده بکند. ● ۶ گام برای تقویت هوش هیجانی کودک ۱) با همدلی گوش دهید. ۲) بر احساسات کودک نام بگذارید. ۳) به احساسات کودک اهمیت بدهید. ۴) قشقرق ها را به کلاس درس تبدیل کنید. ۵) حل مساله را به او یاد بدهید. ۶) خودتان الگو باشید. دکتر مهشید چایچی منبع
|
||
گاه رنگها برای تو بیرنگ می شود . گاه خاطری به یاد تو خشنود و دلخوش است ، گاهی لبی برای تو لبخند میزند . گاهی نفس ز سینه نمی آید از غمت ، گاهی ز شوق بودنت ، نفسی بند می شود |
|||
۱۲ خرداد ۱۳۹۱
|
|
پاسخ به: مطالب خواندنی | ||
نام کاربری: Apple_158
پیام:
۵۵۰
عضویت از: ۹ آبان ۱۳۹۰
از: تهران
طرفدار:
- مسی - - پپ گروه:
- كاربران بلاک شده |
سلامت نیوز: بسیاری از متخصصان برای درمان افسردگی داروهایی را تجویز میكنند كه بیشتر این داروها برای گروه سنی بزرگسال تولید شده و عوارض جانبی به همراه دارند، از این رو برای مبتلایان به بیماری افسردگی كه در سنین نوجوانی یا پیری قرار دارند داروی مناسبی وجود ندارد كه حداقل عوارض را برای بیمار به همراه داشته باشد، به همین دلیل متخصصان طب مكمل و جایگزین برای درمان بیماری افسردگی در گروههای سنی نوجوان و سالمند شیوههای درمانی را توصیه میكنند كه كمترین عوارض و خطر را برای این گروه سنی به همراه داشته باشد. متخصصان طب مكمل و جایگزین به این دلیل كه هنوز تحقیقهای جامعی روی داروهای ضدافسردگی برای گروه سنی نوجوان و سالمند صورت نگرفته، معتقدندبهتر است از این داروها برای درمان افسردگی استفاده نكرده و به تكنیكهای دیگری چون شیوههای درمانی طب مكمل و جایگزین اشاره كرد. باید با نور آشتی كنید یكی از شایعترین عوامل بروز افسردگی در بیماران دریافت نكردن نور كافی از خورشید است. همین مسئله یكی از دلایل اصلی بروز و تشدید این بیماری در فصلهای پاییز و زمستان است. برای درمان این نوع افسردگی متخصصان توصیه میكنند تا بیماران بهصورت روزانه در معرض تابش نور خورشید قرار بگیرند. در حقیقت متخصصان معتقدند، به واسطه تاثیرات نور خورشید میتوان این نوع از افسردگی را كه در اصطلاح افسردگی فصلی نامیده میشود، درمان كرد. افسردگیهای فصلی عموما با آغاز فصل پاییز در بیمار بهوجود آمده و تا نیمه فصل بهار با بیمار همراه است. بهترین گزینه برای درمان این نوع افسردگی در معرض نور خورشید قرار گرفتن بهویژه در ساعتهای آغازین روز است. كارشناسان طب مكمل معتقدند تابش نور خورشید در درمان بیمارانی كه دچار انواع دیگر افسردگی هستند نیز پرفایده است. این شیوه یكی از تأییدشدهترین شیوههای درمانی در جهان است كه برای دریافت افسردگی به بیماران توصیه میشود. ماساژ ضد افسردگی دریافت ماساژ و دیگر مهارتهای یداوی كه از جمله شیوههای درمانی طب مكمل و جایگزین در جهان است، تاثیر زیادی در روند درمان افسردگی در كودكان و بزرگسالان دارد. براساس یافتههای متخصصان دریافت ماساژ از سوی درمانگران میتواند تاثیر زیادی بر هورمون استرس كورتیزول داشته باشد. در حقیقت ماساژ میتواند میزان ترشح هورمون استرس را در بدن كاهش داده و انتقال هورمون سروتونین و هورمون دوپامین كه برای ایجاد آرامش و ریلكسی اعصاب لازم است را در بدن تقویت كند. این هورمونها از جمله مهمترین هورمونهایی هستند كه تاثیر بسیار قدرتمندی بر درمان افسردگی در كودكان و بزرگسالان دارند. علاوه بر ماساژدرمانی، تكنیكهای دیگری چون ریلكسیشن، گوش سپردن به موسیقیهای خاص و تمرینات تنفسی نیز از دیگر شیوههای طب مكمل و جایگزین است كه برای درمان افسردگی كارایی بسیار زیادی دارد. هنر هم میتواند دارو باشد بسیاری از متخصصان طب جایگزین معتقدند استفاده از هنردرمانی و خلق آثار هنری در درمان انواع افسردگی مؤثر است. در شیوه هنردرمانی از انواع هنرهای بصری برای درمان افسردگی كمك گرفته میشود. در این شیوه افكار، اندیشهها و احساسات بیمار به واسطه خلق آثار هنری و خلاقانه به درمانگر منتقل شده و متخصص برای درمان بیمار اقدامات لازم را انجام میدهد. در این روش متدهای مختلفی از مكتب هنردرمانی مثل نقاشیدرمانی، قصهدرمانی، رنگدرمانی، تئاتردرمانی و دیگر متدهای هنردرمانی مورد استفاده درمانگران قرار میگیرد. این شیوهها با كمك تكنیكهایی خاص، بیمار را دعوت به خلق اثر هنری كرده و به این وسیله روند درمانی را به سرانجام میرسانند. كاهش اضطراب با متدهای ریلكسی تكنیكها و متدهای ریلكسیشن از جمله شیوههایی است كه بسیاری از متخصصان برای درمان افسردگی و اضطراب از آن استفاده میكنند. این متدها از جمله سادهترین شیوههای درمانی در طب جایگزین هستند كه از سوی درمانگر به بیمار آموزش داده میشود. بیمار با انجام این تكنیكها میتواند با ریلكس كردن عضلات خود از میزان اضطراب و استرس واردشده به بدنش بكاهد. در تحقیقاتی كه متخصصان در زمینه درمان افسردگیها با شیوههای كششی انجام دادند، این نتیجه به دست آمد كه استفاده از این متد در كنار سایر شیوههای درمانی روند درمان بیماری را بسیار تسریع میكند. به گفته متخصصان، اگرچه ممكن است این تكنیكها تاثیرات فوری و آنی در درمان افسردگی نداشته باشند اما به مرور زمان موجب درمان و تسریع روند درمانی بیماری افسردگی به ویژه در كودكان و كهنسالان میشوند. داروهای خطرناك براساس تحقیقهای انجام شده از سوی محققان استرالیایی و آنالیز دادههای به دست آمده، این نتیجه به دست آمده كه داروهای ضدافسردگی موجب بروز رفتارهای پرخطر در برخی از بیماران میشود و احتمال بروز برخی از این رفتارها مثل خودكشی را در میان بیماران افسرده بالا میبرد. به همین دلیل است كه برخی از شركتهای تولیدكننده داروهای ضدافسردگی روی بستهبندیهای خود ذكر میكنند كه این داروها تمایل بهخودكشی را در افراد مبتلا به افسردگی بالا میبرد و مصرف آنها برای گروه سنی زیر 18 سال مجاز نیست. منبع: برترین ها |
||
آتش زده بر دریا ... لب تر نکند سقا... | |||
۱۴ خرداد ۱۳۹۱
|
|
پاسخ به: روانشناسی و مشاوره | ||
نام کاربری: Carles.Luis.Suárez
پیام:
۱۱,۸۱۳
عضویت از: ۸ بهمن ۱۳۹۰
از: همدان
طرفدار:
- همه **** - ronaldinho - هیچ کدام - آرژانتين -اسپانيا - آرش برهاني - آرسن ونگر - ***** گروه:
- کاربران عضو |
دانشمندان شایع ترین بیماری های جوامع کنونی در سراسر جهان را اختلالات روانی می دانند. در تعریف اختلال روانی آمده است که این اختلالات به صورت یک الگوی رفتاری یا روانشناختی مهم بالینی در تشخیص بروز می کند و با ناراحتی یا ناتوانی و حتی افزایش قابل ملاحظه مخاطرات عمومی در زندگی فرد همراه است. این ناآرامی های ذهنی رفتار انسان با خودش و در برابر دیگر انسان ها و محیط اطراف را با مشکل مواجه می کند. متاسفانه بسیاری از افراد دارای اختلالات روانی از بیماری خود آگاهی ندارند و همین دلیل باعث تشدید بیماری می شود. ناگفته پیداست که نداشتن تعادل روانی، شخص را دچار تنش و ناراحتی می کند، حالت های عادی خشم، تنفر و اکراه، ترس و سردرگمی در او را تغییر می دهد و شخص ناخواسته به آزار خود و یا اطرافیان یا ایجاد اختلالاتی در زندگی شغلی و اجتماعی خود تمایل می یابد. آمار سازمان WHO نشان می دهد که در میان ۱۰ بیماری که سبب ناتوانی در انسان ها می شوند، چهار بیماری در حیطه اختلالات روانی قرار دارند. در این مجال با هشت واقعیت در مورد این اختلالات آشنا می شوید. ● واقعیت ۱ حدود نیمی از اختلالات روانی قبل از سن ۱۴ سالگی آغاز می شود. دانشمندان طبق آمار سازمان WHO اینگونه تخمین می زنند که در سراسر جهان حدود ۲۰ درصد از کودکان و نوجوانان به اختلالات روانی یا مشکلات روحی مشابهی مبتلا هستند. با این حال، مناطقی از جهان که بالاترین درصد جمعیت زیر سن ۱۹ سال را دارا هستند فقیر ترین سطح منابع سلامت روان را در اختیار دارند. به این ترتیب که کشورهای با درآمد کم یا متوسط، برای هر یک تا ۴ میلیون نفر تنها یک روانپزشک کودک دارند. ● واقعیت ۲ افسردگی عارضه عجیبی است که با غم و اندوه پایدار، از دست دادن علاقه و همراه با علایم روانی، رفتاری و جسمی مشخص می شود. محققان افسردگی را به عنوان علت عمده ناتوانی در سراسر جهان می شناسند و این گونه ناتوانی ها در تمامی ابعاد مادی و معنوی زندگی ظاهر می شوند. ● واقعیت ۳ طبق آمار به طور متوسط حدود ۸۰۰ هزار نفر از مردم جهان در هر سال اقدام به خودکشی می کنند که ۸۶ درصد از آنها در کشورهای با درآمد کم یا متوسط سکونت دارند. بیش از نیمی از این افراد که خودکشی کرده اند سنینی بین ۱۵ و ۴۴ سال دارند. بالاترین میزان خودکشی در میان مردان در کشورهای شرق اروپا یافت می شود. اختلال روانی برجسته ترین و قابل علاج ترین علت این پدیده نکوهش شده است. ● واقعیت ۴ جنگ و دیگر فاجعه های بزرگ تاثیر زیادی بر میزان رفاه و همچنین سلامت ذهنی و روانی اجتماع دارد. محققان به این نتیجه رسیده اند که میزان اختلال روانی بعد از شرایط اضطراری دوبرابر می شود. ● واقعیت ۵ نتایج جالب توجه یک تحقیق گسترده ثابت کرده است که اختلالات روانی می توانند باعث بروز بیماری های واگیردار یا غیرواگیر شوند. آسیب رساندن عمدی و غیرعمدی به بدن نیز از پیامدهای این اختلالات آسیب رسان هستند. همچنین مشخص شده است که انگ یا برچسب روانی بودن به دلیل اختلالات روانی به افراد مختلف یکی از دلایل اصلی تمایل نداشتن این افراد مبتلا نسبت به بهره گیری از مراقبت های بهداشت روانی است. انگ در مورد اختلالات روانی و تبعیض علیه بیماران و خانواده های آنها این پیامد منفی در زمینه مراقبت های بهداشت روانی را تشدید می کند. ● واقعیت ۶ یک بررسی عمومی در آفریقای جنوبی نشان داد که بیشتر مردم حتی با فکر ابتلا به بیماری های روانی یا استرس یا به دلیل فقدان اراده ترجیح می دهند برای درمان اختلالات به پزشک مراجعه نکنند. ● واقعیت ۷ نقض حقوق بشر از بیماران روانی به طور معمول در بسیاری از کشورها گزارش شده است و کشورهای معدودی هستند که یک چارچوب قانونی برای محافظت از حقوق افراد مبتلا به اختلالات روانی دارند. در این میان، محققان به این نتیجه رسیده اند که برخلاف انتظار، سطح بالاتری از ناآرامی های روانی در مناطق شهری و در میان افراد تحصیلکرده در مدارج بالاتر آموزشی دیده می شود. این افراد تمایل بیشتری به انزوا و خویشتن داری فیزیکی، یا محرومیت از نیازهای اساسی و حفظ حریم خصوصی خود در برابر توصیه های روان درمانی دارند. ● واقعیت ۸ توزیع شدن منابع انسانی و درمانی ماهر به صورت یکسان در سراسر جهان به منظور ارتقای سلامت روانی یکی از اصلی ترین دلایل شیوع این اختلالات است. کمبود روانپزشک، پرستار، روانشناس و مددکار اجتماعی ازجمله علت های این بی عدالتی بزرگ در مورد ارایه مراقبت و درمان در کشورهای با درآمد کم و متوسط هستند. منبع: روزنامه هفت صبح |
||
گاه رنگها برای تو بیرنگ می شود . گاه خاطری به یاد تو خشنود و دلخوش است ، گاهی لبی برای تو لبخند میزند . گاهی نفس ز سینه نمی آید از غمت ، گاهی ز شوق بودنت ، نفسی بند می شود |
|||
۱۵ خرداد ۱۳۹۱
|
|
پاسخ به: مطالب خواندنی | ||
نام کاربری: Carles.Luis.Suárez
پیام:
۱۱,۸۱۳
عضویت از: ۸ بهمن ۱۳۹۰
از: همدان
طرفدار:
- همه **** - ronaldinho - هیچ کدام - آرژانتين -اسپانيا - آرش برهاني - آرسن ونگر - ***** گروه:
- کاربران عضو |
۱-يک سوسک حمام میتواند ۹ روز بدون سر زندگی كند تا اينكه از گرسنگی بميرد. ۲-يك كوروكوديل نمیتواند زبانش را بيرون در بياورد. ۳-حلزون میتواند ۳ سال بخوابد. ۴-به طور ميانگين مردم از عنكبوت بيشتر میترسند تا از مرگ! ۵-اگر جمعيت چين به شكل یک صف از مقابل شما راه بروند، اين صف به خاطر سرعت توليد مثل هيچ وقت تمام نخواهد شد. ۶-خطوط هوايی آمريكا با كم كردن فقط یک زيتون از سالاد هر مسافر در سال ۱۹۸۷ توانست ۴۰۰۰۰$ صرفهجويی كند. ۷-ملت آمريكا بطور ميانگين روزانه ۷۳۰۰۰ متر مربع پيتزا میخورند. ۸-چشمهای شترمرغ از مغزش بزرگتر است. ۹-بچهها بدون كشکک زانو متولد ميشوند. كشککها در سن ۲ تا ۶ سالگی ظاهر میشون. ۱۰-كوبيدن سر به ديوار ۱۵۰ كالری در ساعت مصرف میكند. ۱۱-پروانهها با پاهايشان میچشند. ۱۲-گربهها میتوانند بيش از يكصد صدا با حنجره خود توليد كنند در حاليكه سگها كمتر از ۱۰ تا. ۱۳-ادرار گربه زير نور سياه میدرخشد. ۱۴-تعداد چينیهایی كه انگليسی بلدند، از تعداد آمريكايیهایی كه انگليسی بلدند، بيشتر است. ۱۵-دوئل كردن در پاراگوئه آزاد است به شرطی كه طرفين خون خود را بر گردن بگيرند. ۱۶-فيلها تنها حيواناتی هستند كه نمیتوانند بپرند. ۱۷-هر بار كه يك تمبر را ميليسيد ۱۰/۱ كالری انرژی مصرف میكنيد. ۱۸-فورييه ۱۸۶۵ تنها زمانی بود كه ماه كامل نشد. ۱۹-كوتاهترين جمله كامل در زبان انگليسی است. ۲۰-اگر عروسک باربی را زنده تصور كنيد سايزش ۳۳-۲۳-۳۹ و قدش ۲ متر و ۱۵ سانتیمتر خواهد بود با گردنی ۲ برابر بلندتر از یک انسان نرمال. ۲۱-تمام خرسهای قطبی، چپ دست هستند. ۲۲-اگر يك ماهی قرمز را در یک اتاق تاريک قرار دهيد، كم كم رنگش سفيد میشود. ۲۳-اگر به صورت مداوم ۸ سال و ۷ ماه و ۶ روز فرياد بزنيد، انرژی صوتی لازم برای گرم كردن يك فنجان قهوه را توليد كردهايد. ۲۴-در مصر باستان افراد روحانی تمام موهای بدن خود را میكندند حتی ابروها و موژهها. ۲۵-كوتاهترين جنگ در تاريخ در سال ۱۸۹۶ بين زانزيبار و انگلستان رخ داد كه ۳۸ دقيقه طول كشيد. ۲۶-در ۴۰۰۰ سال گذشته هيچ حيوان جديدی رام نشده است. ۲۷-هيچ وقت نميتوانی با چشمان باز عطسه كنی. ۲۸-تعداد انسانهايی كه به وسيله خر كشته میشوند، از انسانهایی كه در صانحه هوایی میميرند بيشتر است. ۲۹-چشمهای ما از بدو تولد همين اندازه بودهاند، اما رشد دماغ و گوش ما هيچ وقت متوقف نمیشون منبع
|
||
گاه رنگها برای تو بیرنگ می شود . گاه خاطری به یاد تو خشنود و دلخوش است ، گاهی لبی برای تو لبخند میزند . گاهی نفس ز سینه نمی آید از غمت ، گاهی ز شوق بودنت ، نفسی بند می شود |
|||
۱۶ خرداد ۱۳۹۱
|
برای ارسال پیام باید ابتدا ثبت نام کنید!
|
شما میتوانید مطالب را بخوانید. |
شما نمیتوانید عنوان جدید باز کنید. |
شما نمیتوانید به عنوانها پاسخ دهید. |
شما نمیتوانید پیامهای خودتان را ویرایش کنید. |
شما نمیتوانید پیامهای خودتان را حذف کنید. |
شما نمیتوانید نظرسنجی اضافه کنید. |
شما نمیتوانید در نظرسنجیها شرکت کنید. |
شما نمیتوانید فایلها را به پیام خود پیوست کنید. |
شما نمیتوانید پیام بدون نیاز به تایید بزنید. |