در حال دیدن این عنوان: |
۲ کاربر مهمان
|
برای ارسال پیام باید ابتدا ثبت نام کنید!
|
|
|
پاسخ به: ثقلین... | ||
نام کاربری: Carles.Luis.Suárez
پیام:
۱۱,۸۱۳
عضویت از: ۸ بهمن ۱۳۹۰
از: همدان
طرفدار:
- همه **** - ronaldinho - هیچ کدام - آرژانتين -اسپانيا - آرش برهاني - آرسن ونگر - ***** گروه:
- کاربران عضو |
در پانزدهم ماه مبارک رمضان سال سوم هجرى،نخستینگل خوشبوى درخت نبوت و ولایت و اولین ثمره ازدواج على و زهرا به دنیا آمد. اولینهدیه شیرین خدا به على مرتضى و فاطمه زهرا در مدینه منوره چشم به دنیا گشود. دراین مکان و زمان مقدس، کودکى متولد شد که وجود ذى جودش ماهرمضان را قداست وشرافتى افزون تر بخشید. خبر ولادت اولین نواده رسول خدا صلىالله علیه وآلهبه آن حضرت داده شد. پیامبر مشتاقانه به دیدار فرزند عزیز و ارجمندش به خانهعلى و زهرا سلام الله علیهما آمد که او را دربرگیرد و نوازش کند. میلاد نخستین میوه نبوت و ولایت امام حسن مجتبی علیه السلام .بازدیدها: 546 .میانگین امتیار کاربران: / 2 ضعیفعالی دوشنبه، ۰۱ شهریور ۱۳۸۹ در پانزدهم ماه مبارک رمضان سال سوم هجرى،نخستینگل خوشبوى درخت نبوت و ولایت و اولین ثمره ازدواج على و زهرا به دنیا آمد. اولینهدیه شیرین خدا به على مرتضى و فاطمه زهرا در مدینه منوره چشم به دنیا گشود. دراین مکان و زمان مقدس، کودکى متولد شد که وجود ذى جودش ماهرمضان را قداست وشرافتى افزون تر بخشید. خبر ولادت اولین نواده رسول خدا صلىالله علیه وآلهبه آن حضرت داده شد. پیامبر مشتاقانه به دیدار فرزند عزیز و ارجمندش به خانهعلى و زهرا سلام الله علیهما آمد که او را دربرگیرد و نوازش کند. طبق روایتى که در کتب فریقین آمدهاست، پیامبر به اسماء فرمود: اسماء! فرزندمرا بیاور. اسماء که کودک را در پارچهاى زردرنگ پیچیده بود، او را به خدمتحضرت آورد. پیامبر ناراحتشد و فرمود: مگر نگفته بودم نوزاد را هرگز در پارچه زرد رنگنپیچید؟ اسماء نوزاد را گرفت و در پارچهاى سفید رنگ پیچید و او را به خدمت نیاىبزرگوارش آورد. حضرت اذان را در گوش راست و اقامه را در گوش چپش خواند سپس روبه داماد گرامىاش على کرد و فرمود: یا على! او را چه نام نهادى؟ عرض کرد: اى رسول خدا ! من در نامگذارىاش هرگز بر شما پیشى نمىگیرم. پیامبر نیز فرمود: من هم برخدایم سبقت نمىگیرم. فورا جبرئیل امین نازل شد وخدمت رسول خدا عرض کرد: یا محمد! خدایتسلامت مىرساند و مىفرماید: چون نسبت علىبه تو نسبت هارون به موسى است جز این که پس از تو پیامبرى نیست لذا نامفرزند هارون را بر او بگذار. پیامبر فرمود: نام فرزند هارون چه بوده است؟ عرض کرد: شبر. فرمود: من زبانم عربى است. نام شبر در زبان عربى چه مىباشد؟ جبرئیل گفت: نامش حسن است. او را حسن نام گذار. (ذخائر العقبى،ص۱۲۰) نامش حسن.. رویش حسن .. مویش حسن .. خوى دلجویش حسن .. به به چه زیبا پسرى، چه رعنا مولودى. امروز خانه زهرا نور باران مىشود. فرشتگانبه خدمت پیامبر براى عرض تهنیت مىآیند. ما هم از اینجا به خاندان رسالت تبریکمىگوییم. در صواعق المحرقه ابن حجر،ص۱۱۵ آمده است: رسول خدا(ص) فرمود: «سمىهارون ابنیه شبرا و شبیرا و انى سمیت ابنى الحسن والحسین بما سمى به هارونابنیه; هارون نام دو فرزندش را شبر و شبیر گذاشت و من نام دو فرزندانم را حسن وحسین مىگذارم، به همان نامى که هارون فرزندانش را نام نهاد.» در کتابکنز العمال، ج ۶، ص ۲۲۰، نقل کرده که حضرت رسول دو فرزندش (حسن و حسین) را در دامان خویش نشانده بود و نوازششان مىکرد و مىفرمود: «ان ابنى هذین ریحانتاى منالدنیا; این دو فرزندانم، دو گل خوشبوى من دردنیایند». در مجمع الهیثمى ج۹، ص۱۸۱، از انس بن مالک نقل مىکند که گفت: رسول خدا گاهىبه سجود مىرفت، یکى از دو فرزندانش (حسن یا حسین) مىآمد و بر کمر حضرت مىنشست،پس حضرت سجود را طولانى مىکرد تا آنگاه که خود کودک پایین بیاید. به او گفتهمىشد: یا رسول الله! سجودت را طولانى کردى؟ مىفرمود: فرزندم، بردوشم سوار بود، خوش نداشتم که او را به شتاب وادارم. و دراین زمینه روایات زیادى از کتب اهل سنت نقل شدهاست. در صحیح ترمذى، ج ۲، ص ۳۰۶،نقل شده که رسول الله(ص) به فاطمه مىفرمود: فرزندانم را بیاور تا آنها رااستشمام و بو کنم و آنها را در بغل مىگرفت و مىبوسید و مىبویید. در مجمع الهیثمى، ج ۹، ص ۱۷۵، نقل شده که شخصى از ابن الزبیر (دشمن سرسخت اهلبیت) سؤال مىکند: چه کسى بیش از همه به پیامبر شباهت داشت؟ او پاسخ مىدهد: حسنبن على، از هر کس بیشتر به پیامبر شبیه بود و حضرت رسول بیش از همه به او محبتو علاقه داشت. او گاهى مىآمد و حضرت رسول در حال سجده بود، پس برکمرش سوار مىشدو پیامبر سر برنمىداشت تا خود کنار رود. در صحیح ترمذى، ج۲، ص۲۴۰، نقل شده کهاسامه بن زید گوید: شبى به دیدار پیامبر رفتم، کارى داشتم. پس از آنکه کارمتمام شد، به حضرت عرض کردم: در زیر عبایتان گویا چیزى پنهان کردهاید؟ حضرت عبارا پس زد دیدم حسن و حسین بر دو زانویش نشستهاند. فرمود: این دو، فرزندانمهستند. خداوندا! من آنها را دوست مىدارم، پس دوستبدار هر که آنها را دوستمىدارد. این محبت فراتر از محبت پدر یا جد به فرزندش است. حضرت رسول صلى اللهعلیه و آله و سلم در موارد متعددى که در کتابهاى اهل سنت ذکرشده، به مردمگوشزد مىکردهاست که محبتحسن و حسین، محبتى الهى است و هر که پیامبر را دوستمىدارد باید آنها را دوستبدارد و هر که با رسول خدا دشمن است، باآنها بىگماندشمن است. پیامبر آینده را مىدید که با آن همه توصیهها و سفارشهاى متعدد، دراماکن و اوقات مختلف، بااین حال، مردم چه رفتارى با دو ریحانه رسولالله نمودندو چگونه عمل به وصیت پیامبر کردند؟ برخى از برادران اهل سنت چنین وانمود مىکنند که چون حسنین فرزندان پیامبربودند و هر انسانى به فرزندان و نوههایش علاقه دارد، لذا اگر رسول خدا دربارهآنها عاطفهاى نشان داده و اظهار محبتى کرده، امرى است طبیعى، ولى با سیلروایتهائى که خود از پیامبر نقل مىکنند و حضرت دشمنانشان را نفرین مىکند ودوستانشان را بشارت مىدهد، چه مىکنند؟! در مستدرک صحیحین، ج۳، ص۱۶۶، ازابوهریره نقل شده که گفت: روزى رسول خدا(ص) بر ما وارد شد، در حالى که حسن رابریک دوش و حسین را بر دوش دیگر حمل مىکرد، گاهى این را مىبوسید و گاهى آن را،تا این که به ما نزدیک شد. یکى از اصحاب عرض کرد: یا رسول الله! شما آنها را دوست مىدارید؟! حضرت فرمود: آرى ! هر که آن دو را دوستبدارد، مرا دوست داشته و هر که آن دو را دشمن بدارد مرا دشمن داشته است. و در همین صفحه در روایت دیگرى آمده است که حضرت فرمود: حسن و حسین دوفرزندان من هستند، هر که آنان را دوستبدارد، مرا دوست داشته و هر که مرا دوستدارد، خدا او را دوست مىدارد و هرکه را خدا دوستبدارد، او را داخل بهشتخواهدکرد و هرکه این دو را دشمن بدارد، مرا دشمن داشته و هر که مرا دشمن بداردخداوند او را دشمن داشته و هر که را خدا دشمن بدارد، بىگمان وارد دوزخشخواهد کرد. آن گاه نویسنده کتاب ادامه مىدهد: این حدیث از نظر شیخین (بخارى و مسلم) صحیح است. شاید بیش از چهل حدیثبامضمونهاى مختلف در کتابهاى اهل سنت، در همین مورد وارد شدهاست. به همین بسندهمىکنیم و نتیجهگیرى را به خوانندگان عزیز و گرامى واگذار مىنماییم. البته، ما را دل خوش است که با تمام وجود به اهل بیت پیامبر عشق مىورزیم وتنها امید نجات خود را در روز رستاخیز، همین محبت و علاقه به آنها مىدانیم و بهخاطر همین عشق و علاقه است که روز پانزدهم رمضان را جشن مىگیریم و به دلیلخرسندى رسول الله از به دنیا آمدن فرزند دلبندش شاد و خرم مىشویم و به یکدیگرتبریک و تهنیت مىگوییم. پس تبریکتان باد اى شیعیان امام مجتبى |
||
گاه رنگها برای تو بیرنگ می شود . گاه خاطری به یاد تو خشنود و دلخوش است ، گاهی لبی برای تو لبخند میزند . گاهی نفس ز سینه نمی آید از غمت ، گاهی ز شوق بودنت ، نفسی بند می شود |
|||
۱۴ مرداد ۱۳۹۱
|
|
پاسخ به: بحث و تبادل نظر در مورد مسائل روز دین | ||
نام کاربری: Xaviesta
پیام:
۱,۰۲۴
عضویت از: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۰
از: Terrassa
طرفدار:
- ژاوی-مسی-اینیستا - یوهان کرایف- پپ گواردیولا - اسپانیا - پپ گواردیولا- ویسنته دل بوسکه گروه:
- کاربران عضو |
نقل قول .یه شخص مسلمون میتونه با یه یهودی رابطه داشته باشه؟به آیات 8 و 9 سوره ممتحنه مراجعه کن اونجا توضیح داده شده که فقط از غیرمسلمونهایی که با مسلمونها سر جنگ دارند و اونارو از سرزمین هاشون بیرون کردن باید دوری کرد گفته شده که نسبت به بقیه شون میشه با نیکی هم رفتار کرد |
||
Nothing's clear; So don't judge | |||
۱۵ مرداد ۱۳۹۱
|
|
پاسخ به: ثقلین... | ||
|
اگر تمام مردم محبت و ارادت علی بن ابی طالب علیه السلام را در دل می داشتند خداوند عزو جل آتش دوزخ را نمی آفرید . محبت علی (ع) حسنه و ثوابی است که در جنب آن هیچ معصیت و گناهی زیان نرساند و بغض و دشمنی نسبت به او معصیتی است که با آن هیچ صواب و حسنه ای سودمند نخواهد بود . پیامبر اکرم (ص) |
||
|
|||
۱۶ مرداد ۱۳۹۱
|
|
پاسخ به: بحث و تبادل نظر در مورد مسائل روز دین | ||
نام کاربری: Dark_Rider
پیام:
۸,۸۵۸
عضویت از: ۶ دی ۱۳۸۸
از: كنار دريا
طرفدار:
- کارلس پویول & لیو مسی - کرایوف - برزیل و اسپانیا - :D - پپ عزیز - پروین گروه:
- کاربران عضو |
نقل قول نگار نوشته:نقل قول .یه شخص مسلمون میتونه با یه یهودی رابطه داشته باشه؟به آیات 8 و 9 سوره ممتحنه مراجعه کن اونجا توضیح داده شده که فقط از غیرمسلمونهایی که با مسلمونها سر جنگ دارند و اونارو از سرزمین هاشون بیرون کردن باید دوری کرد گفته شده که نسبت به بقیه شون میشه با نیکی هم رفتار کرد درسته! درمورد افرادي كه صداقتشون براي انسان واضح هستش بايد به نيكي رفتار كرد همچنين ازدواج با نصراني ها و يهودي ها حرام نيست (البته با شرايط خودش) ولي شرط عقل نسبت به اهل كتاب اينه كه شديدا مراقبت كنيم از ارتباطمون تا مبادا ضربه نخوريم خصوصا از جانب يهوديان |
||
۱۷ مرداد ۱۳۹۱
|
|
پاسخ به: بحث و تبادل نظر در مورد مسائل روز دین | ||
نام کاربری: Beauty.Dream
پیام:
۱,۱۱۰
عضویت از: ۲۹ تیر ۱۳۹۰
از: shiraz
طرفدار:
- all of them... - only pep... گروه:
- کاربران عضو |
ببخشد من یه سوال داشتم. میخواسم بدونم بقیه فرقه های مسلمون مثل سنی ها تا چه حد شب احیا رو قبول دارن؟ یا اصلا مثل ما قبول دارن؟ |
||
|
|||
۱۷ مرداد ۱۳۹۱
|
|
پاسخ به: بحث و تبادل نظر در مورد مسائل روز دین | ||
نام کاربری: ~Voro0JaK~
پیام:
۱,۴۷۶
عضویت از: ۲۱ دی ۱۳۸۹
از: TehRaN
طرفدار:
- ×LeO× - :O - ×SpaiN× - :O - ×TiTo , PeP× - :O گروه:
- كاربران بلاک شده |
آخه یاد یه صحبت رائفی پور افتادم یهو برگشت گفت یهودیت دین نیس نژاده البته فک کنم تو زمان حال رو منظورش بود تو سخنرانی فتنه شیطان بعد اونجا هم گفت هیشکی نمیتونه واردش بشه جز اینکه از پدر و مادر یهودی متولد شده باشه راجب دین یا نژادش تا اونجا ک یادم میاد حرفی نزده بود بعد یه سوال دیگه سنی ها روزه هم میگیرن؟ نصفه شب میشینم فک میکنم سوال پیش میاد دیگه |
||
۱۷ مرداد ۱۳۹۱
|
|
پاسخ به: بحث و تبادل نظر در مورد مسائل روز دین | ||
نام کاربری: MoTaHaReH
پیام:
۳,۶۸۷
عضویت از: ۹ بهمن ۱۳۸۹
از: Near DeniZ :D
طرفدار:
- Hame :x . - RonaldinHo :x . - :| - SpaIn :x . BraZil :x . Argantin :x . - :| - Tto . :x pEp . :x - :| گروه:
- كاربران بلاک شده |
نقل قول مائده نوشته:بعد یه سوال دیگه سنی ها روزه هم میگیرن؟ نصفه شب میشینم فک میکنم سوال پیش میاد دیگه من که دیدم بعضیاشون میگیرن ولی فکر نکنم روزه هاشون ارزشی داشته باشه نه؟ مگه نه اینکه شرط قبول شدن روزه پذیرفتن ولایت حضرت علی(ع) ـه ؟ بعدشم اصلا اذان مغربشون زودتر از وقته پس قبول نیست دیگه حتما |
||
۱۷ مرداد ۱۳۹۱
|
|
پاسخ به: بحث و تبادل نظر در مورد مسائل روز دین | ||
نام کاربری: Dark_Rider
پیام:
۸,۸۵۸
عضویت از: ۶ دی ۱۳۸۸
از: كنار دريا
طرفدار:
- کارلس پویول & لیو مسی - کرایوف - برزیل و اسپانیا - :D - پپ عزیز - پروین گروه:
- کاربران عضو |
نقل قول Farnaz نوشته:ببخشد من یه سوال داشتم. میخواسم بدونم بقیه فرقه های مسلمون مثل سنی ها تا چه حد شب احیا رو قبول دارن؟ یا اصلا مثل ما قبول دارن؟ اينو بايد از منابع برادران اهل تسنن استخراج كنيد نقل قول سنی ها روزه هم میگیرن؟بله كه ميگيرن سني ها هم نماز ، روزه، حج،و ساير عقايد مارو هم دارن و فقط تو فقهشون با ما تفاوت دارن نقل قول وطنـــــــــــم آرزوست... نوشته:نقل قول مائده نوشته:بعد یه سوال دیگه سنی ها روزه هم میگیرن؟ نصفه شب میشینم فک میکنم سوال پیش میاد دیگه من که دیدم بعضیاشون میگیرن ولی فکر نکنم روزه هاشون ارزشی داشته باشه نه؟ مگه نه اینکه شرط قبول شدن روزه پذیرفتن ولایت حضرت علی(ع) ـه ؟ بعدشم اصلا اذان مغربشون زودتر از وقته پس قبول نیست دیگه حتما بهتر نيست يكم بهتر صحبت كنيم؟ خوب وقتي مبنا يكسان نيست شما چطوري با مبناي خودتون براي بقيه حكم صادر ميكنيد؟ اين مسائلي كه تفاوت بين شيعه و سني هست رو نميشه با افكار خودمون حلش كنيم خوب اونا هم شما رو رافضي ميدونن چون شما سر به مهر ميزاريد خوب وقتي اونا اغلب مهر رو قبول ندارن و شرك ميدونن پس شما رو كافر و مشرك ميدونن، اين قضيه رو با چشم خيلي ديدم به خصوص تو دين ضاله وهابيت. پس نظر اونا درست نيست، به نظرم نظر ما هم درمورد اين احكام درست نيست شما داريد درمورد ولايت علي صحبت ميكنيد، داريد درمورد احكامي حرف ميزنيد كه نسل در نسل به پدران و مادرانتون رسيده و الان دست شماست از كسايي پيروي ميكنيد كه حقانيتشون براتون اثبات شده هستش ولي به نظرم وقتي كسي به حقانيت كسي پي نبرده دليل بر بد بودنش و حكم صادر كردن عليهش نيست از كجا معلوم خود ما ها هم اگه پدرانمون يهودي و مسيحي يا حتي بودايي بودن ما اين دين رو داشتيم؟ از كجا معلوم اگه بوديايي بوديم مسلمونا رو كافر خطاب نميكرديم؟ وقتي كسي از روي بي اطلاعاتي رفتاري رو انجام ميده عدل و عدالت حكم ميكنه كه بر اساس شرايط طرف مقابلت درموردش حكمي صادر كنيد كما اينكه خيلي از اهل تسنن وقتي درمورد تفاوتهاشون منطقي حرف بزني قانع ميشن اينا رو گفتم كه براي اينكه كسي از روي اينكه علم و اطلاعاتي بهش نرسيده رو مجازات نكنيم _______________________________________________________________________________ درمورد اهل تسنن ، اونا هم فقه خودشون رو دارن، شما از ولايت علي سخن ميگيد و ميگيد بر اساس منابع و حرفا و اطلاعاتي كه بهتون رسيده به اين نتيجه رسيديد كه هركي ولايت علي رو قبول نداره پس فلان حكم عليهش هستش ولي اين در زماني صدق ميكنه كه طرف مقابل علي رو بشناسه و كامل از روايات و احكامي كه شما با استفاده ازش چنين برداشتي داريد رو بدونه بعد باز مقاومت كنه كما اينكه كم نيستند كسايي كه ولايت علي رو اونجور كه هست ميشناسن ولي براي حذفش شمشير كشيدن حالا كه اين بحث شد دوست دارم يه چيز بسيار جالبي رو براتون قرار بدم تو راه تهران كه بودم نشستم شبهاي پيشاور رو كامل و به دقت گوش كردم اينجا قرارش ميدم و تاكيد ميكنم حتما دانلودش كنيد دانلود اين استدلالات يك عالم شيعه با جمعي از علماي اهل تسنن هستش كه به نظرم ميتونه خيلي به اگاهي هاي ما اضافه كنه اول درمورد مذهب خودمون كه اكثرا تقليدي داريم اجراش ميكنيم دوم درمورد شناخت بيشتر درمورد اهل تسنن |
||
۱۷ مرداد ۱۳۹۱
|
|
پاسخ به: بحث و تبادل نظر در مورد مسائل روز دین | ||
نام کاربری: Leo.My.Life♥
پیام:
۲,۸۰۶
عضویت از: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۰
از: اینترنت!:|
طرفدار:
- Lionel Messi - رونالدینیو،پپ،کرایـــــــف - تیراختـــــــــــور - برزیل،اسپانیارم دوس دارم - :| - پپ گواردیولا - :| گروه:
- كاربران بلاک شده |
اگه بخوایم کسی رو ب اسلام دعوت کنیم کار درستی خواهد بود؟! چون بالاخره کسی حاضر نیس عقایده چندین سال خودشو ب یه حرف بفروشه!و ممکنه اختلافی پیش بیاد بین دو فرد مخصوصا با برداشتی ک بیشتر مردم راجبه اسلام الان دارن کار یکم مشکلتره! مثلا راجبه همین آیین یهود...اونا فک میکنن اسلام اونا رو نجس شمرده و همین ذهنیتشون راجبه اسلام مونده و 100 درصد اسلام رو قبول نخواند کرد! چطور میشه کاری کرد ک نه ب عقاید ی فرد توهین بشه و هم کم کم ب سمت اسلام کشوندش؟ |
||
|
|||
۱۷ مرداد ۱۳۹۱
|
|
پاسخ به: بحث و تبادل نظر در مورد مسائل روز دین | ||
نام کاربری: Xaviesta
پیام:
۱,۰۲۴
عضویت از: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۰
از: Terrassa
طرفدار:
- ژاوی-مسی-اینیستا - یوهان کرایف- پپ گواردیولا - اسپانیا - پپ گواردیولا- ویسنته دل بوسکه گروه:
- کاربران عضو |
نقل قول FeReShTeH نوشته:اگه بخوایم کسی رو ب اسلام دعوت کنیم کار درستی خواهد بود؟! چون بالاخره کسی حاضر نیس عقایده چندین سال خودشو ب یه حرف بفروشه!و ممکنه اختلافی پیش بیاد بین دو فرد مخصوصا با برداشتی ک بیشتر مردم راجبه اسلام الان دارن کار یکم مشکلتره! مثلا راجبه همین آیین یهود...اونا فک میکنن اسلام اونا رو نجس شمرده و همین ذهنیتشون راجبه اسلام مونده و 100 درصد اسلام رو قبول نخواند کرد! چطور میشه کاری کرد ک نه ب عقاید ی فرد توهین بشه و هم کم کم ب سمت اسلام کشوندش؟ توی درست بودن کارش که شکی نیست ولی باید هم از اسلام وهم از دین طرف مقابل اطلاعات دقیق و کاملی داشته باشی تا بتونی به سوالاشون جواب بدی خدا توی آیه 125 سوره نحل به پیامبر 3 راهِ حکمت، موعظه ی حسنه و مجادله رو واسه تبلیغ دین اسلام ارائه میده البته این دعوت به اسلام کار هرکسی نیست ولی توصیه شده اول نسبت به موضوعات کلی تر و مهم تر مثل توحید عدالت معاد و... با اونها صحبت کنیم و نظر اسلامو راجع به این موضوعات بهشون بگیم |
||
۱۷ مرداد ۱۳۹۱
|
برای ارسال پیام باید ابتدا ثبت نام کنید!
|
شما میتوانید مطالب را بخوانید. |
شما نمیتوانید عنوان جدید باز کنید. |
شما نمیتوانید به عنوانها پاسخ دهید. |
شما نمیتوانید پیامهای خودتان را ویرایش کنید. |
شما نمیتوانید پیامهای خودتان را حذف کنید. |
شما نمیتوانید نظرسنجی اضافه کنید. |
شما نمیتوانید در نظرسنجیها شرکت کنید. |
شما نمیتوانید فایلها را به پیام خود پیوست کنید. |
شما نمیتوانید پیام بدون نیاز به تایید بزنید. |