در حال دیدن این عنوان: |
۵ کاربر مهمان
|
برای ارسال پیام باید ابتدا ثبت نام کنید!
|
|
|
پاسخ به: روانشناسی و مشاوره | ||
نام کاربری: khadije.messi
پیام:
۴,۲۲۴
عضویت از: ۱۹ بهمن ۱۳۸۹
از: -
طرفدار:
- leo messi - - - - - ﺍﺳﭙﺎﻧﯿﺎ- ﺁﺭﮊﺍﻧﺘﯿﻦ - - - ﭘﭗ ﮔﻮﺍﺭﺩﻳﻮلا- تیتو ویلانووا - - گروه:
- کاربران عضو |
اگر بیشتر از آنچه که در یک گفتگو حرف میزنیم، گوش بدهیم و به حرفهای بقیه توجه کنیم، خیلی بیشتر درمورد دیگران، موقعیتها و چیزهای اطرافمان یاد میگیریم. اگر میخواهید تکنیکهای گوش دادن فعال را تمرین کنید تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید. گفتگو یک فرایند دوطرفه است. حرف زدن و گوش کردن هر دو بخش مهمی از ارتباط هستند. اکثر ما دوست داریم که در گفتگوها فقط خودمان حرف بزنیم و نظراتمان را بیان کنیم. تعداد کمی از ما هستند که دوست دارند به حرفهای بقیه گوش کنند. دلیل آن این است که نمیدانیم چقدر میتوانیم با گوش دادن فعال یاد بگیریم و روابطمان را بسازیم. چه زندگی خصوصیمان باشد و چه زندگی کاری، اگر دقیق به چیزهایی که بقیه میگویند گوش دهیم میتوانیم کیفیت گفتگوهایمان را بالا ببریم. و همه میدانند که گفتگوی خوب رمز داشتن رابطه خوب است. در زیر به نکات مفیدی برای تمرین تکنیکهای گوش دادن فعال برای داشتن یک گفتگوی موثر اشاره میکنیم. توجه تان را تقسیم نکنید چه به صورت جمعی یا فردی به حرفهای یک نفر گوش میدهیم، برای اینکه بتوانید خوب گوش کنید، باید تمام توجهتان را به آن فرد معطوف کنید. به رویا و خیال فرو نروید و به هیچ چیز دیگری هم فکر نکنید. در ذهنتان به آماده کردن جوابی که میخواهید به آن فرد بدهید هم نپردازید. سعی کنید خوب و با دقت به حرفهای طرف مقابل گوش دهید تا زیر و بم حرفهای او را و چیزهایی که میخواهد غیرمستقیم به شما بگوید را بفهمید. اینکه بتوانید به طورکامل حرفهای طرف مقابل را بفهمید به میزان توجهی که موقع گوش دادن به حرفهای او دارید بستگی دارد. حرف طرف مقابل را قطع نکنید وقتی کسی حرف میزند، بین حرف او نپرید. سعی نکنید در همه گفتگوها حرف خودتان را به کرسی بنشانید. وقتی با کسی گفتگو میکنید، به همان اندازه که حرف میزنید باید گوش کنید. توضیح بیشتر بخواهید وقتی کسی با شما حرف میزند، اگر در حرفهایش متوجه چیزی نشدید، حتماً از او بخواهید برایتان بیشتر توضیح دهد تا دچار سوءتفاهمات نشوید. این مسئله مخصوصاً در گفتگوهای کاری اهمیت ویژهای دارد. نکته ای که باید رعایت کنید این است که وقتی هنوز فرد حرفش تمام نشده است، از او توضیح نخواهید. اجازه بدهید حرفهایش را به پایان برساند و وقتی مکث کرد، اگر هنوز منظور او را متوجه نشده بودید، بخواهید که بیشتر توضیح دهد. از زبان بدن استفاده کنید بااستفاده از زبان بدن مثبت و فعال، به فرد نشان دهید که به حرفهای او گوش میدهید و به بحث علاقه مندید. موقع گوش کردن لبخند بزنید، ارتباط چشمی برقرار کنید، سر خود را به نشان تایید و تکذیب تکان دهید، هرازگاهی از کلماتی مثل "بله"، "صحیح" و "درست است" استفاده کنید. این رفتارها فرد را به ادامه گفتگو دلگرم میکند. در ذهنتان تکرار کنید برای آندسته از شما که برای تمرکز کردن روی حرفهای طرف مقابل خود مشکل دارند، یک تمرین گوش دادن فعال این است که کلماتی که فرد مقابل بر زبان می آورد را در ذهنتان تکرار کنید. اینکار کمک میکند تمرکزتان روی حرفهای او باشد و کاملاً حرفهایش را متوجه شوید. پاسخ مناسب بدهید وقتی برای گوش دادن فعال تمرین میکنید باید بدانید که ارائه یک پاسخ مناسب نیز بخشی از این مهارت به شمار میرود. موقع جواب دادن به طرف مقابل، حرفهایتان را با حفظ احترام کامل بیان کرده و از حمله کردن به طرف بپرهیزید. طوری با او رفتار کنید و به او پاسخ دهید که دوست دارید با خودتان رفتار کنند. در پاسختان قاطع باشید نه خشن. احساسات، ایده ها و افکارتان درمورد موضوع بحث را رک و راست و صادقانه بیان کنید. اگر حرفهای طرف مقابل اطلاعات و دیدگاه تازه ای در اختیارتان قرار داده است، حتماً از آن تحسین و تشکر کنید. هر گفتگوی منطقی شامل بحث، تبدل نظر و بهدست آوردن اطلاعات و دانش جدید است. اگر این تمرینات را بارها و بارها در مکالماتتان با دیگران تمرین کنید، خیلی زود میتوانید قضاوت بهتری از دیگران به عمل آورید. علاوه بر این اطلاعات و دانش بسیار زیادی هم به اندوختههایتان اضافه میکنید. |
||
۲۴ مرداد ۱۳۹۱
|
|
پاسخ به: روانشناسی و مشاوره | ||
نام کاربری: Carles.Luis.Suárez
پیام:
۱۱,۸۱۳
عضویت از: ۸ بهمن ۱۳۹۰
از: همدان
طرفدار:
- همه **** - ronaldinho - هیچ کدام - آرژانتين -اسپانيا - آرش برهاني - آرسن ونگر - ***** گروه:
- کاربران عضو |
مقدمه شاید هیچ نهضت و یا مکتبی به اندازه مکتب روانکاوی بر نظرات و فعالیت*های روان*شناسان امروزی تاثیر نداشته است. این تاثیر هنگام صحبت در مورد مسائلی چون رشد ، شخصیت ، انگیزش و ... نمود بیشتری پیدا می*کند. با آن که عده*ای از روان*شناسان و مخصوصا در دهه*های اخیر ، آیزنک و همکارانش به علمی بودن این نظریه سخت مشکوک شده*اند و انتقادات فراوانی به آن نموده*اند معهذا تئوری و روش روانکاوی هنوز فعالیت*های روان*شناسان را در زمینه*های مختلف به شدت تحت تاثیر قرار می*دهد. آیا یک مکتب روانکاوی ثابت وجود دارد؟ می*توان گفت که در حال حاضر یک مکتب روانکاوی وجود ندارد، بلکه از زمان فروید تا کنون که موسس این مکتب است، مکاتب مختلفی در این زمینه ایجاد شده*است. حتی فروید نیز در زمان حیاتش بسیاری از نظریات اولیه خود را تغییر داد. همکاران فروید مانند یونگ ، آدلر و رانک و دیگران چه در زمان او و چه بعد از او در ساختمان و روش*های آنالیز تغییرات محسوسی ایجاد کرده و در حقیقت مکاتب جدید ارائه داده*اند. به این دسته از روانکاوان ، نو روانکاوان گفته می*شود. اصول اساسی روانکاوی غریزه در روانکاوی اصل لذت و اصل واقعیت ساختمان شخصیت غریزه در روانکاوی مانند تئوری*های پویا نظریه روانکاوی بر اساس انگیزه موجود استوار است. و به این علت اساس یک تئوری محسوب می*شود. بر اساس این تئوری خصوصیات روانی موجود را باید بر اساس حقایق و وقایع گذشته مورد توجه قرار داد و ماهیت آنان را بر این اساس شناخت. فروید برای نیروها یا قوایی که سبب انگیزش رفتار انسان می*شود، اصطلاح غریزه را بکار می*برد، البته این اصطلاح سبب سو تفاهم*هایی شده*است. زیرا نیروهایی که فروید به آن اشاره می*کند معنای غیر قابل تغییر پذیری غریزه را نمی*دهد. بلکه به گفته فروید بعضی از این نیروها تحت تاثیر شرایط محیط و بر حسب هدف آنها قابل تغییرند. به نظر فروید دو دسته انگیزه یا غریزه اصلی در انسان وجود دارد که هر دو ماهیت زیستی یا بیولوژیک دارند. اولین دسته شامل احتیاجات ساده جسمانی از قبیل گرسنگی، تشنگی، دفع و تنفس می*شوند. این کشش*ها بر اساس تغییرات جسمانی ایجاد می*شوند، ارضا آنها حیاتی است و هدف آنها را نمی*توان تغییر داد و بنابراین تنوع زیادی در این احتیاجات وجود ندارد. از نظر فروید این نیازها از دیدگاه روان*شناسی اهمیت زیادی ندارند. فروید گروه دوم احتیاجات را بر اساس تجاربی که با بیماران نوروتیک داشت طبقه*بندی نمود. این دسته احتیاجات دو نوعند. یکی انگیزه زندگی و غریزه مرگ. نوع اول انگیزه های جنسی را در بر می*گیرد و غالبا به آن لیبیدو می*گویند. لغت جنسی ، سو تفاهم زیادی را سبب شده *است. در صورتی که منظور فروید از این لغت نسبت به آنچه که معمولا از آن درک می*شود، معنای بسیار وسیع*تری دارد. در حالی که هدف غریزه زندگی صیانت است، ادامه زندگی، تکاپو و سازندگی است. هدف غریزه مرگ از بین بردن خود ، خودکشی ، دیگر کشی و امثال آن است. موضوع غریزه مرگ مورد انتقاد شدید روان*شناسان قرار گرفت. اصل لذت و اصل واقعیت اصل لذت بر حذر کردن از درد و رفتن به طرف لذت یا کاهش تنش اشاره دارد. به نظر فروید فعالیت اصل واقعیت دیرتر از اصل لذت در انسان ایجاد می*شود. کودک از بدو تولد تابع اصل لذت است، ولی اصل واقعیت در اثر محیط و به تدریج در او ایجاد خواهد شد. وقتی کودک درمی*یابد که تمایلات آنی او برای دریافت لذت با هدف*های بزرگتری مغایرت دارد، سعی می*کند واقعیت را قبول نماید. ساختمان شخصیت روانکاوی شخصیت انسان را از سه دسته خصوصیات اصلی می*داند که آنها را اید ، ایگو و سوپرایگو نامیده*اند، که در زبان فارسی به ترتیب به نهاد ، خود و فراخود ترجمه شده*است. نهاد عبارت است از منشا و منبع تمام انرژی*های غریزی به عبارت دیگر تمام تمایلات خام ، کنترل نشده، غیر اجتماعی بدون جهت و اولیه انسان را نهاد می*نامند. همزمان با رشد تدریجی کودک و فهمیدن این مطلب که قادر به ارضا تمام تمایلات خود نیست قسمت دوم شخصیت که خود می*باشد، برای کنترل خواسته*های نهاد به وجود می*آید. اگر چه ، خود ، در حقیقت از نهاد جدا می*شود و از آن نیرو می*گیرد، ولی در واقع بر اثر تجارب کودک از محیطش شکل می*گیرد. هدف خود ، این است که به نهاد جهت دهد ، آن را کنترل کند و ارضا می*باشد. فراخود ، تقریبا شبیه آن چیزی است که در اصطلاح متعارف ، وجدان نامیده می*شود. فراخود در اثر درون*فکنی معیارهای اجتماعی ایجاد می*شود که پس از مدتی خود خرد را برای انجام اعمال درونی راهنمایی می*کند. رابطه میان این سه دسته از عوامل شخصیت انسان را می*سازد. نهاد ، هدف لذت طلبی دارد، فراخود هدف منع کننده و خود ، هدف واقع بینی تعامل*دهنده. |
||
گاه رنگها برای تو بیرنگ می شود . گاه خاطری به یاد تو خشنود و دلخوش است ، گاهی لبی برای تو لبخند میزند . گاهی نفس ز سینه نمی آید از غمت ، گاهی ز شوق بودنت ، نفسی بند می شود |
|||
۲۴ مرداد ۱۳۹۱
|
|
پاسخ به: جهان هستی | ||
نام کاربری: Carles.Luis.Suárez
پیام:
۱۱,۸۱۳
عضویت از: ۸ بهمن ۱۳۹۰
از: همدان
طرفدار:
- همه **** - ronaldinho - هیچ کدام - آرژانتين -اسپانيا - آرش برهاني - آرسن ونگر - ***** گروه:
- کاربران عضو |
بر اساس تحقیقات تازهای که بر روی لایههای رسوبی اواخر دوره کرتاسه انجام شده، نشان میدهد انفجارهای عظیم آتشفشانی با افزایش دمای زمين و فعالیت زیستی در اعماق اقیانوس همزمان با جاری شدن ماگما در سطح آن باعث انقراض گونهها شدهاند. انقراض بزرگی که 65 میلیون سال پیش باعث شد هیچ اثری از دایناسورها روی زمین باقی نماند، در نوع خود بیسابقه است. شاید یک دلیل ساده باعث شده در این زمان و طی دوره کوتاهی از حیات زمین چیزی حدود 75درصد از گونههای ساکن آن منقرض شوند، دو پدیده ویرانگر که به فاصله کمی از یکدیگر در اواخر دوره کرتاسه رخ داده و هر کدام بخش بزرگی از زیستبومهای روی زمین را هدف گرفته است. همانطور که بارها شنیدهایم برخورد یک شهابسنگ با شبهجزیره یوکاتان در مکزیک باعث انقراض دایناسورها شد و پس از آن بستر سیر تکاملی سریع و تمایز پستانداران را فراهم کرد؛ اما اینکه این سنگ آسمانی میتواند تنها دلیل انقراضی به این گستردگی باشد، سالهاست که دارد مورد بحث قرار میگیرد. بسیاری از محققانی که عوامل دیگر را نیز در این انقراض دخیل میدانند به انفجارهای آتشفشانی عظیمی در هند اشاره میکنند که 100هزار سال پیش از برخورد این شهابسنگ با زمین رخ داده و روند گرمایش جهانی را آغاز کرده است. آنها معتقدند این عامل میتواند با افزایش دمای زمین به از بین رفتن گونههای متعددی منجر شده باشد؛ آنها تا پیش از این مدارکی برای اثبات چنین فرضیهای نداشتند و این اولینبار است که کاوشها درستی ادعای این گروه را اثبات میکند. بزرگترین مشکل این محققان پیدا کردن رگههایی از سنگهای رسوبی بود که دقیقا همزمان با این وقایع شکل گرفته و میتوانستند با حجم قابلتوجهی از گونههای مختلف که درون خود جای دادند، نشان دهند هر کدام از این گونهها درست در چه زمانی منقرض شده است. به گزارش نیوساینتیست، توماس تابین از دانشگاه واشینگتن در سیاتل به تازگی موفق شده این رگههای رسوبی باارزش را در جزیره سیمور که به شبهجزیره جنوبگان متصل است، کشف کند. او میگوید: «این جزیره یکی از جنوبیترین نقاط روی زمین است و به همین دلیل هر تغییر آبوهوایی میتواند قدرتمندترین اثرات خود را در آن به خوبی نشان دهد». تابین دو لایه رسوبی در میان این سنگها پیدا کرده که در یک دریای کمعمق شکل گرفتهاند و مجموعهای از گونههای صدفدار را میپوشاندند که میلیونها سال پیش منقرض شدهاند. یکی از لایهها در زمان برخورد شهابسنگ شکل گرفته و دیگری که 40 متر پایینتر از آن قرار دارد، شامل گونههای دیگری میشود که 150هزار سال پیش از آن و در اوج انفجارهای آتشفشانی هند منقرض شدهاند. مطالعه نسبت ایزوتوپها توسط تیم تابین نشان میدهد در این زمان درجه حرارت اقیانوسی قطبی حدود 7 درجه سانتیگراد بیشتر بود. این افزایش چشمگیر میتواند ناشی از گرمشدن جهان به دلیل انفجارهای عظیم آتشفشانی هند بوده باشد. از سوی دیگر مقایسه تعداد گونههایی که در طی این دو اتفاق در مناطق مختلف منقرض شدهاند، نشان میدهد هر پدیده جانداران زیستبوم متفاوتی را هدف گرفته است. پیتر وارد، استاد راهنمای تابین و همکار او میگوید: «گونههای ساکن اعماق اقیانوس در طی انفجارهای آتشفشانی منقرض شدند. شاید به این دلیل که گرمایش جهانی ناشی از این انفجارها در ابتدا باعث شده سطح فعالیت بیولوژیکی در اقیانوس ها افزایش پیدا کند و در نهایت آنقدر اکسیژن محلول در آب مصرف شده که این آبزیان بر اثر کاهش شدید آن از بین رفتهاند». انقراض بعدی که در نتیجه برخورد شهابسنگ با زمین رخ داده، جاندارانی را هدف گرفته که در آبهای کمعمق یا سطحی زندگی میکردهاند. این نتایج میتواند با مطالعه دیگری که توسط گرتا کلر از دانشگاه پرینستون بر روی میکروفسیلها انجام شده همخوانی داشته باشد. کلر و تیم همکاران او بر روی میکروفسلهایی کار کردهاند که در اواخر دوره کرتاسه در خلیج بنگال زندگی میکردند. کاوشهای آنها نشان میدهد رسوبات دریایی این دوره با رگههایی از بازالت که نتیجه جاری شدن گدازههای آتشفشانی صفحه هند است، پوشیده شده است. در نتیجه چیزی حدود نیمی از جانداران طی این انفجارهای آتشفشانی اولیه و قرنها پیش از برخورد شهابسنگ با زمین از بین رفتهاند. محققان میگویند احتمالا در آینده عوامل دیگری هم به علل انقراض بزرگ دایناسورها اضافه خواهند شد. برخورد شهابسنگ با زمین برای چنین انقراض گسترده ای لازم بوده؛ اما عوامل دیگری به کمک آن آمدهاند تا زمینه انقراض دایناسورها و ظهور گونههای تازه روی زمین فراهم شود. |
||
گاه رنگها برای تو بیرنگ می شود . گاه خاطری به یاد تو خشنود و دلخوش است ، گاهی لبی برای تو لبخند میزند . گاهی نفس ز سینه نمی آید از غمت ، گاهی ز شوق بودنت ، نفسی بند می شود |
|||
۲۴ مرداد ۱۳۹۱
|
|
پاسخ به: فناوری نانو! | ||
نام کاربری: MRZ94
پیام:
۴,۸۵۷
عضویت از: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱
از: TEHRAN
طرفدار:
- LIONEL MESSI - Rivaldo - Ronaldinho - Perspolis - Argentina - Spain - PEP گروه:
- كاربران بلاک شده |
آنتن های نانو نانو تکنولوژی از دانش.های کاملا میان.رشته.ای است که به رشته.هایی چون پزشکی، دامپزشکی، زیست.شناسی، فیزیک کاربردی، مهندسی مواد، ابزارهای نیمه.رسانا، شیمی ابرمولکول و حتی مهندسی مکانیک، مهندسی برق و مهندسی شیمی نیز مربوط می.شود. تاکنون نانو تکنولوژی در زمینه.های زیادی ورود پیدا کرده و پژوهشگرانی که در عرصه نانو تکنولوژی فعالیت می.کنند توانسته.اند با استفاده از این فناوری به ساخت الیاف نفوذناپذیر، انواع یونیفورم.های ضد.گلوله و مقاوم در برابر مواد شیمیایی و روکش.های مختلف دست پیدا کنند. حتی محققان موفق شده.اند از سلیکون، نانو حسگر نیز بسازند. یکی از بخش.های نانو.فناوری که کمتر به آن پرداخته شده و دانشمندان توانسته.اند در این عرصه به موفقیت.های قابل توجهی برسند، بخش ساخت نانو .آنتن است. البته نانو.آنتن.ها خود برای کاربردهای متفاوتی ابداع و ساخته شده.اند. در یکی از آخرین پژوهش.هایی که در این زمینه انجام گرفته دانشمندان توانسته.اند با الهام از فرایند فتوسنتز یک نوع نانو آنتن جدید ابداع کنند. دانشمندان کانادایی نانو آنتن.هایی را با الهام از فرایند طبیعی فتوسنتز، برای کنترل و هدایت انرژی جذب شده از نور خورشید ابداع کرده.اند. آنتن.هایی برای هدایت نور خورشید شانا کلی و تد سارگنت، سرپرستان این تیم تحقیقاتی از دانشگاه تورنتو در این باره می.گویند: ما گونه.های مختلفی از نانوذرات را توسعه داده.ایم که دارای برخی از مواد موجود داخل دی.ان.ای هستند. ساختارهای پیچیده ما(نانوآنتن.های ابداعی) می.توانند مانند آنتن.های واقعی، انرژی را جمع.آوری و در یک نقطه متمرکز کنند. ساختارهای ما همچنین همانند آنتن.هایی که نور را در برگ.های درختان ذخیره می.کنند می.توانند طول موج.های نور خورشید را دریافت کنند. پیش.تر نیز دانشمندان در زمینه ساخت نانوآنتن.ها دستاوردهای مهمی کسب کرده بودند. نانوآنتن.های امنیتی چندی قبل یک تیم بین.المللی از محققان موفق به ابداع نوع جدیدی از نانوآنتن.ها شده بودند که این امید را به.وجود آورد که روزی بتوان از این نانوآنتن.ها در کاربردهای امنیتی برای تشخیص داروها و مواد تشعشع.زا استفاده شود. چگونگی عملکرد این نانوآنتن.ها همانند آنتن.های متداول و معمولی است با این تفاوت که به جای جمع.آوری امواج رادیویی نور را جمع.آوری می.کنند و میلیون.ها بار کوچک.تر از آنتن.های معمولی هستند. این نانوآنتن.ها به این دلیل ممتاز و بی.نظیر هستند که از یک الگوی تکرار.شونده تشکیل شده.اند که از کنار هم قرار گرفتن این الگوها ساختارهای بزرگ.تر شکل می.گیرند. این روش نوین به این معنی است که نانوآنتن.های ساخته.شده با این روش را می.توان در ابعاد بسیار کوچک یا در ابعاد بزرگ.تر تا اندازه یک تار موی انسان به کار برد. فناوری نانوآنتن لیزری این فناوری که تحت عنوان آنتن لیزری پلاسمونیک نیز نامیده می.شود می.تواند 5ترابایت داده را روی یک دیسک نوری در ابعاد مشابه یک سی.دی یا دی.وی.دی ذخیره کند. در فناوری آنتن. نانو یک اشعه لیزر برای ایجاد یک نقطه. بسیار کوچک نور، متمرکز می.شود و همین مسئله سبب می.شود که هر بیت داده، روی یک دیسک نوری فضای کوچکی را اشغال کند. علاوه بر این می.توان از این فناوری در ابزارهای دیگری مانند ذره.بین.ها و طیــف.نماهای اسپگتروسکوپی لیزری استفاده کرد. محققان دانشگاه هاروارد اعلام کرده.اند که این فناوری در ابتدای کار، به.جای استفاده در حافظه.های نوری بیشتر در این نوع دستگاه.ها (ذره.بین.ها و طیــف.نماهای اسپگتروسکوپی لیزری) مورد استفاده قرار بگیرد. اما نانو تکنولوژی.ای که امروزه بسیار درباره آن شنیده می.شود چیست و در چه زمینه.هایی کاربرد دارد؟ فناوری نانو فناوری نانو یا نانوتکنولوژی رشته.ای از دانش کاربردی و فناوری است که جستارهای گسترده.ای را پوشش می.دهد. موضوع اصلی آن نیز مهار ماده یا دستگاه.های در ابعاد کمتر از یک میکرومتر، معمولاً حدود یک تا ۱۰۰ نانو متر است. در واقع نانو تکنولوژی فهم و به.کارگیری خواص جدیدی از مواد و سیستم.هایی در این ابعاد است که اثرات فیزیکی جدیدی - عمدتا متأثر از غلبه خواص کوانتومی بر خواص کلاسیک - از خود نشان می.دهند. نانو تکنولوژی می.تواند به.عنوان ادامهٔ دانش کنونی به ابعاد نانو یا طرح.ریزی دانش کنونی بر پایه.هایی جدیدتر و امروزی.تر باشد. مواد نانو مواد نانو قابلیت کنترل ساختار تشکیل.دهنده مواد پیشرفته (از فولادهای ساخته شده در اوایل قرن۱۹ تا انواع بسیار پیشرفته امروزی) در ابعاد کوچک و کوچک.تر، در اندازه.های میکرو و نانو را دارند. هر قدر بتوانیم این مواد را در ابعاد ریزتر و کنترل شده.ای تولید کنیم خواهیم توانست مواد جدیدی را با قابلیت و عملکردهای بسیار عالی به دست آوریم. تاکنون تعاریف متعددی از مواد نانو ارائه شده است اما در یک تعریف جامع می.توان گفت که موادی در این گروه قرار می.گیرند که یکی از ابعاد اضلاع آنها از۱۰۰ نانومتر کوچک.تر باشد. یکی از این گروه.ها، لایه.هاست. لایه.ها یک بعدی هستند که در 2 بُعد دیگر توسعه می.یابند؛ مانند فیلم.های نازک و پوشش.ها. برخی از قطعات کامپیوتر جزو این گروه هستند. گروه بعدی شامل موادی است که دارای 2بعد هستند و در یک بعد دیگر گسترش می.یابند و شامل لوله.ها و سیم.ها می.شوند. گروه مواد سه.بعدی در نانو، شامل ذرات، نقطه.های کوانتومی (ذرات کوچک) و نظایر آنها می.شوند. 2 ویژگی مهم، مواد نانو را از دیگر گروه.ها متمایز می.سازد که عبارت است از افزایش سطح مواد و تأثیرات کوانتومی. این عوامل می.توانند باعث ایجاد تغییرات یا به.وجود آمدن خواص ویژه.ای مانند تأثیر در واکنش.ها، مقاومت مکانیکی و مشخصه.های ویژه الکتریکی در مواد نانو شوند. همانگونه که اندازه این مواد کاهش می.یابد، تعداد بیشتری از اتم.ها در سطح قرار خواهند گرفت. در نتیجه مواد نانو با ذرات کوچک.تر در مقایسه با مواد نانو با ذرات بزرگ.تر دارای سطح بیشتری در واحد جرم هستند. با توجه به ازدیاد سطح در این مواد، تماس ماده با سایر عناصر بیشتر شده و موجب افزایش واکنش با آنها می.شود. این عمل منجر به تغییرات عمده در شرایط مکانیکی و الکترونیکی این مواد خواهد شد. برای مثال سطوح بین ذرات کریستال.ها در بیشتر فلزات باعث تحمل فشارهای مکانیکی بر آن می.شود. اگر این فلزات در مقیاس نانو ساخته شوند، با توجه به ازدیاد سطح بین کریستال.ها، مقاومت مکانیکی آن به.شدت افزایش می.یابد. برای مثال فلز نیکل در مقیاس نانو، مقاومتی بیشتر از فولاد سخت شده دارد. به موازات تأثیرات ازدیاد سطح، اثرات کوانتومی با کاهش اندازه مواد (به مقیاس نانو) موجب تغییر در خواص این مواد می.شود؛ تغییر در خواص بصری، الکتریکی و جاذبه. همان.گونه که بیش از این گفته شد مواد نانو، به سه گروه، یک، دو و سه.بعدی طبقه.بندی شده.اند. مواد نانوی یک بعدی: این مواد شامل فیلم.های بسیار نازک و سطوح مهندسی هستند و در ساخت ابزار الکتریکی و شیمیایی و مدارهای الکترونیکی ساده و مرکب کاربرد وسیعی دارند. امروزه کنترل ضخامت لایه.ها تا اندازه یک اتم صورت می.پذیرد و ساختار این لایه.ها حتی در مواد پیچیده.ای مانند روانکارها شناخته شده است. لایه.های نانو که قطر آنها به اندازه یک مولکول یا یک اتم است، در علوم شیمی کاربرد وسیعی دارند. یکی از کاربردهای این لایه.ها ساخت سطوحی است که خود را بازسازی کنند. مواد نانوی دوبعدی: به.تازگی کاربرد مواد نانوی دو.بعدی در تولید سیم و لوله.ها افزایش یافته و توجه دانشمندان را به.دلیل وجود خواص ویژه مکانیکی و الکترونیکی به.خود جلب کرده است. |
||
۲۸ مرداد ۱۳۹۱
|
|
پاسخ به: روانشناسی و مشاوره | ||
نام کاربری: MRZ94
پیام:
۴,۸۵۷
عضویت از: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱
از: TEHRAN
طرفدار:
- LIONEL MESSI - Rivaldo - Ronaldinho - Perspolis - Argentina - Spain - PEP گروه:
- كاربران بلاک شده |
به دست آوردن آرامش ظرف ۵ دقیقه ۱. نفس عمیق بکشید برای چند دقیقه کارتان را رها کنید، یک جای راحت و خلوت بنشینید. نوک انگشت میانی و شستتان را به هم بچسبانید. چشمانتان را ببندید و چند نفس عمیق بکشید. ممکن است این توصیه کمی تکراری به نظر برسد اما تجربه نشان داده که کاملا موثر است. این روش یکی از روشهای تمرکزی است که در یوگا یاد میدهند. خوبی این روش این است که در هر جایی میتوانید انجام دهید، حتی در وسط غرفه سوپر مارکت. ۲٫ به یک سفر خیالی بروید خیلی وقتها ناراحت و مضطرب هستید و ممکن است فکر کنید که کاش میشد به جای همه این مشغولیتها به یک مسافرت بروید. طبق روش، برای انجام دادن این کار همان پنج دقیقه کافی است. چشمانتان را ببندید و خودتان را در دلپذیرترین جایی که تا به حال مسافرت کردهاید یا دوست دارید به مسافرت بروید تصور کنید. تصویر ذهنی یک ساحل شنی با شنهای طلایی و گرم و موجهای آبی دریا که به کف پاهایتان میخورد میتواند موجب احساس آرامش شود. سعی کنید حتی جزییات جایی که در ذهن به آنجا مسافرت میکنید را هم تصور کنید، صدای موج دریا، بوی ساحل و گرمیآفتاب. ۳٫ کمی آهنگ گوش کنید آهنگهایی که با آنها خاطره خوب دارید را برای این جور مواقع کنار بگذارید. خیلی از آدمها با آهنگهایی که در جوانی گوش کردهاند خاطره دارند و واکنش خوبی به شنیدن آن نشان میدهند. دکتر سوزانهانسر، مسئول بخش موزیک درمانی دانشگاه برکلی میگوید:” فرقی نمیکند که چه آهنگی باشد، فقط آهنگی را انتخاب کنید که به شما حس خوبی میدهد.” ۴٫ برعکس حرف بزنید وقتی خیلی عصبانی هستید یا استرس دارید سعی کنید حروف الفبا را از آخر به اول بگویید یا از صد برعکس به پایین بشمارید، تمرکز روی این کار موجب میشود که ذهنتان عامل استرس و فکر ناراحتکننده را برای مدتی فراموش کند. از آخر خواندن شعر و یا حتی برعکس حرفزدن میتواند همین تاثیر را داشته باشد. ۵٫ بالانس بزنید در یک مطالعه عنوان شده است که در بعضی افراد، بالانس زدن و وارونه شدن برای چند ثانیه تا چند دقیقه میتواند موجب آرام شدن آنها شود. بازگشت سریعتر و راحتتر خون به داخل مغز و یا کم رسیدن خون حاوی اکسیژن میتواند موجب یک جور حالت سرخوشی شود. برعکس دیدن تصاویر و دنیای اطراف در این وضعیت هم میتواند توجه شما را از مساله استرسزا منعطف کند. حفظ تعادل در وضعیت وارونه هم بیشتر موجب متمرکز شدن و آرامش شما میشود. ۶٫ از ته دل بخندید از نظر روانشناسان این مساله که خنده میتواند موجب آرامش شود کاملا ثابت شده است. خنده با پایین آوردن سطح کورتیزول در خون موجب کنترل استرس میشود. در مواقع نگرانی و استرس، سعی کنید از ته دل بخندید. برای خودتان جوک تعریف کنید. به یک خاطره بامزه فکر کنید و اگر هیچ کدام از اینها هم گیرتان نیامد همین طور الکی بخندید. ۷٫ آفتاب بگیرید وقتی آفتاب با پوست بدن، تماس پیدا میکند عملکرد مواد شیمیایی و هورمونهایی مانند سروتونین که موجب پایدار شدن خلق میشود بهبود پیدا میکند. کمیآفتاب بگیرید، حتی اگر شده یک قرار کاری را در فضای باز انجام دهید یا ماشینتان را کمی دورتر پارک کنید و کمی زیر آفتاب قدم بزنید. اگر در خانه هستید، پردهها را کنار بزنید، از نور روز استفاده کنید و کمی کنار پنجره بایستید. ۸٫ طناب بزنید طناب زدن فقط برای بدن سازها یا کسانی که به خاطر بیماری قلبی باید ورزش کنند مناسب نیست. بررسیها نشان داده است که ۲۰ دقیقه طناب زدن مقدار زیادی اندروفین در بدن آزاد میکند. اندروفین هورمونی است که موجب بوجود آمدن سرخوشی میشود. به غیر از این حرکت تکراری و مداوم طناب موجب ریلکس شدن عضلات و تمرکز و آرامش اعصاب میشود. ۹٫ با دوستان تان تماس بگیرید حمایت گرم یک بزرگتر یا صحبت کردن با یک دوست در شرایط بحرانی میتواند کمک زیادی برای رسیدن به آرامش بکند. حمایت اجتماعی یکی از موثرترین روشهایی است که برای کنار آمدن با شرایط استرسزا و ناراحتی شناخته شده است. چند دقیقه صحبت کردن با پدر و مادر یا دوستی که حرفتان را میفهمد از هر آرام بخشی سریعتر عمل میکند. حتی اگر نمیتوانید با آنها صحبت کنید برایشان پیغام بگذارید یا پیامک بفرستید. ۱۰٫ ماساژ درمانی را فراموش نکنید اگرچه ماساژ درمانی میتواند موجب آرامش شما شود اما این بار ماساژ دادن برای رسیدن به آرامش پیشنهاد شده است. این توصیه آخر، مخصوص مادرانی است که فرزند کوچک دارند. طبق مطالعات انجام شده، مشخص شده است در آغوش گرفتن کودک و یا ماساژ دادن بدن یک نوزاد با روغن بچه میتواند علاوه بر آرامش کودک مجب آرامش مادر هم شود. با این کار سطح هورمون استرس کورتیزول در خون مادر پایین میآید. |
||
۲۹ مرداد ۱۳۹۱
|
|
پاسخ به: مطالب خواندنی | ||
نام کاربری: MRZ94
پیام:
۴,۸۵۷
عضویت از: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱
از: TEHRAN
طرفدار:
- LIONEL MESSI - Rivaldo - Ronaldinho - Perspolis - Argentina - Spain - PEP گروه:
- كاربران بلاک شده |
آيا میدانستيد؟ ۱-يک سوسک حمام میتواند ۹ روز بدون سر زندگی كند تا اينكه از گرسنگی بميرد. ۲-يك كوروكوديل نمیتواند زبانش را بيرون در بياورد. ۳-حلزون میتواند ۳ سال بخوابد. ۴-به طور ميانگين مردم از عنكبوت بيشتر میترسند تا از مرگ! ۵-اگر جمعيت چين به شكل یک صف از مقابل شما راه بروند، اين صف به خاطر سرعت توليد مثل هيچ وقت تمام نخواهد شد. ۶-خطوط هوايی آمريكا با كم كردن فقط یک زيتون از سالاد هر مسافر در سال ۱۹۸۷ توانست ۴۰۰۰۰$ صرفهجويی كند. ۷-ملت آمريكا بطور ميانگين روزانه ۷۳۰۰۰ متر مربع پيتزا میخورند. ۸-چشمهای شترمرغ از مغزش بزرگتر است. ۹-بچهها بدون كشکک زانو متولد ميشوند. كشککها در سن ۲ تا ۶ سالگی ظاهر میشون. ۱۰-كوبيدن سر به ديوار ۱۵۰ كالری در ساعت مصرف میكند. ۱۱-پروانهها با پاهايشان میچشند. ۱۲-گربهها میتوانند بيش از يكصد صدا با حنجره خود توليد كنند در حاليكه سگها كمتر از ۱۰ تا. ۱۳-ادرار گربه زير نور سياه میدرخشد. ۱۴-تعداد چينیهایی كه انگليسی بلدند، از تعداد آمريكايیهایی كه انگليسی بلدند، بيشتر است. ۱۵-دوئل كردن در پاراگوئه آزاد است به شرطی كه طرفين خون خود را بر گردن بگيرند. ۱۶-فيلها تنها حيواناتی هستند كه نمیتوانند بپرند. ۱۷-هر بار كه يك تمبر را ميليسيد ۱۰/۱ كالری انرژی مصرف میكنيد. ۱۸-فورييه ۱۸۶۵ تنها زمانی بود كه ماه كامل نشد. ۱۹-كوتاهترين جمله كامل در زبان انگليسی است. ۲۰-اگر عروسک باربی را زنده تصور كنيد سايزش ۳۳-۲۳-۳۹ و قدش ۲ متر و ۱۵ سانتیمتر خواهد بود با گردنی ۲ برابر بلندتر از یک انسان نرمال. ۲۱-تمام خرسهای قطبی، چپ دست هستند. ۲۲-اگر يك ماهی قرمز را در یک اتاق تاريک قرار دهيد، كم كم رنگش سفيد میشود. ۲۳-اگر به صورت مداوم ۸ سال و ۷ ماه و ۶ روز فرياد بزنيد، انرژی صوتی لازم برای گرم كردن يك فنجان قهوه را توليد كردهايد. ۲۴-در مصر باستان افراد روحانی تمام موهای بدن خود را میكندند حتی ابروها و موژهها. ۲۵-كوتاهترين جنگ در تاريخ در سال ۱۸۹۶ بين زانزيبار و انگلستان رخ داد كه ۳۸ دقيقه طول كشيد. ۲۶-در ۴۰۰۰ سال گذشته هيچ حيوان جديدی رام نشده است. ۲۷-هيچ وقت نميتوانی با چشمان باز عطسه كنی. ۲۸-تعداد انسانهايی كه به وسيله خر كشته میشوند، از انسانهایی كه در صانحه هوایی میميرند بيشتر است. ۲۹-چشمهای ما از بدو تولد همين اندازه بودهاند، اما رشد دماغ و گوش ما هيچ وقت متوقف نمیشون. |
||
۳۰ مرداد ۱۳۹۱
|
|
پاسخ به: جهان هستی | ||
نام کاربری: MRZ94
پیام:
۴,۸۵۷
عضویت از: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱
از: TEHRAN
طرفدار:
- LIONEL MESSI - Rivaldo - Ronaldinho - Perspolis - Argentina - Spain - PEP گروه:
- كاربران بلاک شده |
رسانه های رسمی انگلیس تصاویری از درختانی که وسایل اطراف خود را خورده اند منتشر کردند. بر اساس گزارش رسانه های رسمی انگلستان این تصاویر که از مناطق مختلف جنگلی این کشور تهیه شدهاند نشان میدهد که درختان هر چیزی را که سر راهشان قرار داشته خورد و از میان آنها عبور کرده اند. به گزارش تک ناز : در برخی از این تصاویر جالب نشان داده شده که درختان حتی سیمهای خاردار، صندوقهای پست، دوچرخه و خودرو را رد کرده و از میان آنها رشد کردهاند. علت این پدیده هنوز نامشخص است. البته در برخی از موارد دانشمندان معتقدند که درختان در طول مدت 30 سال این اشیا را بلعیده و از میان آنها راهی برای رشد ایجاد کردهاند. |
||
۳۰ مرداد ۱۳۹۱
|
|
پاسخ به: مطالب خواندنی | ||
نام کاربری: White.Witch
پیام:
۱,۲۸۱
عضویت از: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱
از: موزه نگه داری انسان
گروه:
- کاربران عضو |
تا به حال تلفن های هوشمند اندرویدی دوربین داشتند. حالا یک نگاه متفاوت ببینید: دوربین عکاسی دیجیتالی که اندروید دارد. طی یکی دو سال گذشته طرح اولیه متعددی از دوربین های عکاسی دیجیتال مجهز به سیستم عامل اندروید در نمایشگاه ها و اینترنت مشاهده کرده ایم، اما تا کنون هیچ یک به مرحله تولید نرسیده اند. ولی آن طور که پیدا است، نیکون تصمیم دارد بالاخره این ایده جذاب را عملی کند. تصاویری که می بینید، روز گذشته توسط سایت Nikon Rumors به همراه برخی شایعات درباره محصول جدید نیکون منتشر شدند. این سایت ادعا می کند که دوربین ببین و بگیر تازه نیکون از یک صفحه نمایش 3.5 اینچی OLED و سیستم عامل اندروید نان زنجبیلی 2.3 بهره می برد. با توجه به تصاویر منتشره، در این دوربین از لنز زوم 250-25 میلی متری و جی پی اس داخلی (برای درج تگ جغرافیایی روی عکس ها) استفاده شده است. همچنین شنیده شده که Nikon Coolpix S800C دارای وای فای داخلی برای اشتراک آسان عکس ها و دسترسی به گوگل پلی است. گفته می شود که این گجت جذاب فردا به صورت رسمی از طرف نیکون رونمایی و معرفی خواهد شد. پس بهتر است کمی صبر کنیم تا اطلاعات قطعی درباره قیمت و جزئیات فنی این دوربین اندرویدی بشنویم. |
||
قصه ی گذشته های خوب من خیلی زود مثل یه خواب تموم شدن حالا باید سر رو زانوم بذارم تا قیامت اشک حسرت ببارم... |
|||
۱ شهریور ۱۳۹۱
|
|
پاسخ به: مطالب خواندنی | ||
نام کاربری: khadije.messi
پیام:
۴,۲۲۴
عضویت از: ۱۹ بهمن ۱۳۸۹
از: -
طرفدار:
- leo messi - - - - - ﺍﺳﭙﺎﻧﯿﺎ- ﺁﺭﮊﺍﻧﺘﯿﻦ - - - ﭘﭗ ﮔﻮﺍﺭﺩﻳﻮلا- تیتو ویلانووا - - گروه:
- کاربران عضو |
در روز هفتم مه سال ۱۹۴۶ ماسارو ایبوكا و آكیو موریتا دو مهندس نابغه ژاپنی، شركت مشترك خویش را با نام «توكیو تسوشین كوگیو» تاسیس كردند. موریتا تا آن زمان جوان ۲۳ ساله ای بود که رشته فیزیك را در دانشگاه اوزاكا به پایان رسانده و یك دوره آموزش افسری را هم تمام كرده بود. او در مهمترین پروژه تحقیقاتی ارتش به كار اشتغال داشت. این واحد تسلیحات و بمبهای هدایت شونده و تجهیزات دید در شب ابداع میكرد. برای موریتا بسیار جذاب و وسوسهبرانگیز بود كه در تیم اجرای پروژه حضور داشته باشد. ایبوكا نیز به عنوان مهندس فنی نیروی دریایی، عضو كلیدی همین گروه بود. مهمترین موفقیت او تا آن زمان اختراع اولین دستگاه ویژه جستوجوی زیردریایی به حساب میآمد که در نیروی هوایی امپراتوری به خدمت گرفته شد و كارآیی بالایی از خود نشان داد. ایبوكا و موریتا برای اولین بار در پاییز ۱۹۴۴ به عنوان اعضای گروه فوق سری «كمیته تحقیقات جنگ» با یكدیگر ملاقات كرده بودند. همین گفتوگوها مبنای تداوم همكاری بنیانگذاران شركت سونی شد. لذا آنها هیچ فرصتی را از دست ندادند و بلافاصله دست به كار شدند و از طریق حامیان با نفوذ خود، سرمایه لازم برای تاسیس شركت را به دست آوردند و سونی اوایل سال ۱۹۴۶ تاسیس شد. این دو كارشناس به دنبال محصولات جدید و كارآ بودند و میخواستند كالاهای مصرفی كاملا نوینی روانه بازار كنند. برای این کار تكنولوژی مورد نیازشان را خود ابداع كردند. این ایده بعدها یكی از اصولی بود كه آنها و همین طور مدیران سالهای اخیر سونی از آن پیروی میكردند، شركتی كه همواره خواسته همه ابداعات و كارها را خودش به تنهایی انجام دهد و در همه زمینهها پیشگام باشد. چنین برداشتی میتواند توجیهگر بلندپروازیای باشد كه سالها بعد سونی با آن بازار جهان را فتح كرد. اولین محصول آنها یك پلوپز برقی بود که هیچ گاه به بازار عرضه نشد. ابداع یك بالش الكتریكی گرم كننده نیز موفقیت اندكی به همراه آورد، ولی در سال ۱۹۵۰، تولید اولین نوار ضبط صوت و دستگاه پخش آن در بازار ژاپن یك نقطه عطف پدید آورد. ایبوكا و موریتا در آن زمان بیش از صد كارمند داشتند، اما هنوز هم شركت آنها كوچك و كم اهمیت بود. این وضعیت در یكی از روزهای سال ۱۹۵۳ تغییر كرد. در آن روز آكیو موریتا به نیویورك سفر كرده بود تا گواهی اعطای مجوز ساخت ترانزیستور را در شركت «وسترن الكتریك» امضا كند. به این ترتیب یك افسر ژاپنی توانست تنها هشت سال پس از جنگ با پرداخت ۲۵ هزار دلار یكی از مهمترین اختراعات جهان را از آن خود کند. مجله نیوزویك در مورد موریتا نوشت: او مردی بود كه به تنهایی تصور جهانیان از تجار ژاپنی را تغییر داد. چهار سال بعد که آنها شروع به فروش اولین رادیوهای ترانزیستوری جیبی در دنیا كردند، به دنبال نامی جدید و مناسب برای شركتشان میگشتند. لذا یكی از كلمات رایج در آن زمان یعنی Sonny به معنای پسر بچه را با عبارت لاتین Sonus که از ریشه Sound بود، تركیب كردند و از آن كلمه Sony را پدید آوردند که در هر زبانی به راحتی قابل تلفظ کردن و خوانده شدن است. این ترکیب گویای گروهی از جوانان است که انرژی و علاقه بسیاری برای ارائه تولیدات و ایدههای جدید دارند. با نامگذاری جدید، شركت به تجارت با آمریكا متمایل شد. ایبوكا و موریتا دریافتند كه در درازمدت مهمترین بازار آنها به ویژه در بخش ابداعات جدید، ایالاتمتحده خواهد بود. آنها به این نتیجه رسیدند كه هر كس بتواند در آنجا نفوذ كند میتواند در تمام دنیا فعالیتهای خود را گسترش دهد. اواخر دهه پنجاه بسیاری از شركتهای دیگر ژاپنی مثل تویوتا نیز به همین نتیجه رسیدند، ولی میتوان سونی را تنها شركت ژاپنی دانست كه حاضر شد تمام سیاستهای خویش را مبتنی بر مقتضیات تجارت در ایالاتمتحده شكل دهد. در سالهای بعد، اولین تلویزیون تمام ترانزیستوری دنیا، اولین دستگاه ضبط ویدئویی ترانزیستوری و بسیاری ابداعات بزرگ شكل گرفتند که مشهورترین آنها واكمن و دستگاههای استریوی قابل حمل بودند، البته شكستهایی هم وجود داشت. از آنجایی كه ایبوكا و موریتا مغرورتر از آن بودند كه سیستم ابداعی ویدئویی خویش موسوم به بتاماكس را در اختیار دیگران قرار دهند، سیستم VHS كه توسط رقیب اصلی یعنی شركت ماتسوشیتا اختراع شده بود در جهان به قدرت اول بدل شد، ولی در مورد تكنولوژی دیسك فشرده كه توسط سونی و فیلیپس ابداع شده بود، اشتباه مذكور تكرار نشد و امروزه این نوع CD در سراسر جهان به یكی از لوازم عادی در منزل تبدیل شده است. در سالهای آخر قرن بیستم، سونی پس از خرید شرکت موسیقی CBS Records، با یك سرمایهگذاری فوقالعاده كلان یكی از شركتهای اصلیهالیوود به نام كلمبیا پیكچرز را خرید و این زمانی بود كه ژاپن موفقیت اقتصادی بلامنازع خویش را به رخ جهانیان كشید. سونی تجسم این موفقیت بود، موفقیتی كه البته مدت زیادی به طول نینجامید، زیرا ژاپن دچار بحران عظیمی شد و موریتا که دوران پیری را سپری میکرد، اذعان کرد: اگر سیستم اقتصادی ژاپن كمبودهای زیادی داشته باشد، قطعا یكی از آنها هماهنگی كم با غرب است. در سال ۲۰۰۱ شرکت سونی اریکسون توسط دو شرکت سونی ژاپن و شرکت ارتباطاتی سوئدی اریکسون برای تولید موبایل تاسیس شد. دلیل این ترکیب تخصص سونی در دستگاههای الکترونیکی مصرفی و رهبری تکنولوژیکی اریکسون در بخش ارتباطات بود. آنها هماکنون محصولات کاملی برای همه گروها با نام «سونی اریکسون» دارند. سونی اریکسون در حدود ۸۰۰۰ کارمند در سرتاسر جهان دارد. در اوایل تاسیس شرکت، دستیابی به موفقیت اصولا قابل تصور نبود. خبر بمباران هیروشیما برای آنها غیرقابلدرك و تصور بود و شكاف و فاصله تكنولوژیكی ژاپن با سایر کشورها فوقالعاده زیاد به نظر میرسید، ولی با تحقیقات و فناوری که همواره بستر فعالیتهای شركت سونی بودهاند و همچنین احساس رقابت در کنار اعتقاد به لزوم یادگیری از غرب آنها مصمم شدند که در آینده باید حتما به لحاظ فناوری پیشتاز باشند. اکنون مدتها است كه مارك سونی براساس نظرسنجیها مطمئنترین مارك در میان مردم محسوب میشود. فروش بالای 80 میلیارد دلار شرکت در سال گذشته نیز گویای همین مطلب است. |
||
۲ شهریور ۱۳۹۱
|
|
پاسخ به: مطالب خواندنی | ||
نام کاربری: khadije.messi
پیام:
۴,۲۲۴
عضویت از: ۱۹ بهمن ۱۳۸۹
از: -
طرفدار:
- leo messi - - - - - ﺍﺳﭙﺎﻧﯿﺎ- ﺁﺭﮊﺍﻧﺘﯿﻦ - - - ﭘﭗ ﮔﻮﺍﺭﺩﻳﻮلا- تیتو ویلانووا - - گروه:
- کاربران عضو |
شرکت ارتباطات سیار به عنوان اولین اوپراتور تلفن همراه در کشور، پس از سال ها فعالیت رسمی و ارایه خدمات بالاخره پس از ورود اپراتور دوم (ایرانسل) و شکل گیری بازار رقابتی مجبور شد برای خود یک نام تجاری انتخاب کند: همراه اول. این که انتخاب نام "همراه اول" برای شرکت ارتباطات سیار، آن هم پس از اعلام فراخوان عمومی و برگزاری مسابقه برای انتخاب نام تجاری، مناسب است یا خیر و این که مسوولان این شرکت و تصمیم گیران طرح نامگذاری می توانسته اند نام های مبتکرانه تری برای اپراتور دولتی ما انتخاب کنند، جای بحث فراوان دارد. نام تجاری یک کالا (خواه تولیدی باشد یا خدماتی) نخستین معرف یک شرکت است و لوگوی مربوط به آن، اولین تصویری که قرار است اولا معرف آن شرکت باشد و در گام بعدی معرف محصول که در نهایت مخاطب را به انتخاب ترغیب کنند. انتخاب نام "همراه اول" و شعار تبلیغاتی "هیچکس تنها نمی ماند" بسیاری از اهالی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را شگفت زده کرد، چرا که ایشان انتظار دیگری از اپراتور اول داشتند؛ اپراتوری که عملکرد تجاری اش کمی متفاوت با سایر نمونه هاست: این شرکت از سال ها قبل فعالیت خود را بدون نام تجاری آغاز کرده و به خدمات رسانی مشغول بوده است و ایرانیان نیز به ناچار از خدماتش [با هر کیفیتی] استفاده می کرده اند، چون گزینه دیگری نداشته اند! و جالب تر آن که مسوولان این شرکت کمترین نیازی به انتخاب نام تجاری برای محصول خود احساس نمی کرده اند! از این رو است که معادلات کمی به هم می ریزد: نام تجاری شرکت ارتباطات سیار، قرار نیست در بازاریابی این شرکت نقش تعیین کننده ای داشته باشد و این شرکت بیشتر به عقبه همه شناس اش متکی است تا اصول بازاریابی. از سوی دیگر روان شناسی نام "همراه اول" نشان می دهد که تاکید انتخاب کنندگان چنین نامی بیش از هر چیزی روی واژه "اول" بوده است و ایشان قصد داشته اند با چنین واژه ای، نخستین بودن خود را به مشترکان فعلی و مشتریان احتمالی آینده گوشزد کنند؛ فارغ از این که در دنیای تجارت امروز، اولین بودن دیگر چندان مطرح نیست و بهترین بودن معیاری بسیار مهمتر خواهد بود برای انتخاب یک کالا از سوی مشتریان. ● نقش نام لوگوی "همراه اول" که از دو کمان تشکیل شده است نیز خود موضوع دیگری است که از جنبه های گوناگون می تواند مورد بررسی قرار گیرد. شرکت ارتباطات سیار از آن جا که پیش از این کالای خود را بدون نام تجاری عرضه می کرد، در فراخوان ها و اطلاعیه های فروش (بخوانید پیش فروش) سیم کارت های خود از لوگوی اصلی شرکت استفاده می کرد، اما اکنون این شرکت در دور جدید ثبت نام سیم کارت، با نام تجاری و لوگوی جدید ظاهر شده است. المان های اصلی تشکیل دهنده این لوگو (دو کمان) را می توان به نوعی گرته برداری و یا الهام گرفتن از لوگوی فرانس تله کام تلقی کرد که با رنگ هایی متفاوت و در هیبتی جدید تصویر شده اند و قرار است با نمایی کاملا گرافیکی به عنوان علامت مشخصه "همراه اول" روی مخاطب تاثیرگذار باشد. ● از زبان گرافیک لوگو طراحی فرمیک یک اسم، تیتر و یا عنوان است که به شکل گرافیکی و ترجیحا اختصاری به عنوان نماد یک نام تجاری معرفی می شود. امروزه با دو نوع لوگو سر وکار داریم: در حالت اول لوگوهایی که به راحت ترین شکل ممکن ساخته می شوند و یک نام را بدون کوچکترین تغییری بیان می کنند که این نوع از لوگوها عملا جای بحث ندارند؛ چرا که فاقد خلاقیت هستند و با فونت های گوناگون هر کسی قادر به ساخت آنها خواهد بود. اما در دسته دوم با لوگوهایی مواجه هستیم که مفهوم ساز هستند و با در اختیار داشتند حداقل فضا و به شکلی فانتزی سعی در تعریف کلمه یا موضوع می کنند. این نوع از لوگوها بیشتر مورد توجه واقع می شوند و گاه نقش تبلیغی کالا را ایفا می کنند، به شکلی که مخاطب در اثر جذب لوگو، جذب کالا یا خدمات شرکت مربوطه می شوند و این قطعا بالاترین هدف از ساخت لوگو است. برای طراحی لوگو عموما چند عامل نقش کلیدی ایفا می کنند: رنگ و فضا، نوع طراحی و مفهوم، که هر کدام از این المان ها کاملا به هم وابسته هستند. نوع رنگ در طراحی لوگو می تواند علاوه بر معرفی کالا بر فضای پیرامون هم تاثیر بگذارد و آن را جذاب تر جلوه دهد. استفاده از رنگ بیسیک گرم و زمینه تیره و یا رنگ اصلی ملایم و آرام بخش با زمینه سفید یا روشن، حالت کلی رنگ در لوگو محسوب می شود که البته یکی با توجه به نوع کالا انتخاب می شود. طبیعتا رنگ تنها عاملی است که حس و حال را به ببیننده القا می کند. نوع طراحی و ایجاد مفهوم بدون شک مهمترین بخش لوگو را تشکیل می دهد و با توجه به نوع طراحی است که اصولا لوگو قابل تعریف می شود و عواملی چون اندازه و سادگی یا پیچیدگی لوگو از زیرشاخه ها در طراحی محسوب می شوند. حال پس این مقدمه مختصر، تا حدودی می توان در خصوص لوگوی "همراه اول" بحث کرد: در ابتدا باید به تعریف لوگو اشاره کنیم: معمولا طراحان سوررئالیست برای طراحی خود تنها یک دغدغه و یا تعریف مشخص دارند و این در حالی است که هیچ یک از مخاطبان شان نمی تواند تعریفی همانند آن داشته باشند، این دقیقا همان زیبایی طراحی سوررئال است؛ اما نباید فراموش کرد که لوگو به دلیل ماهیت تجاری اش از این حیث با طراحی به معنای عام متفاوت است و اگر این اتفاق در لوگو رخ دهد باید نام دیگری غیر از لوگو بر آن نهاد، چیزی شبیه یک طرح ساده! لوگو علی الخصوص لوگوهایی که از المان های مفهومی استفاده می کند، باید یک تعریف واحد داشته باشد که حداقل ۷۰ درصد مخاطبان به این تعریف برسند. حال آیا این اتفاق در لوگوی "همراه اول" رخ داده است؟ مسلما خیر! نوع طراحی و مفهوم سازی مهمترین بخش لوگو را تشکیل می دهد اما متاسفانه در طراحی لوگوی "همراه اول" هیچ نوع ارتباطی با تلفن همراه برقرار نمی شود و لوگو تنها جذابیت بصری خود را نشان می دهد که هیچ سنخیتی با اصل ماجرا، که قاعدتا القای حس یک اپراتور ارایه کننده خدمات تلفن و در معنای عام تر ارتباطات است، ندارد. برای فرار از این بی مفهومی می توان از عناصر مرتبط استفاده کرد، مانند استفاده از دکمه های تلفن همراه در فرم لوگو و یا آنچه که بتواند ذهن را به سمت تلفن همراه ببرد. نکته دیگر اینکه تعریف لوگو از عنوان کار نشات می گیرد و با توجه به اینکه عنوان روی کلمه "اول" تاکید دارد، استفاده از دو کمان به نوعی نقض مفهوم برند است مگر آنکه این دو کمان بتوانند در نهایت تصویر واحدی بسازند که باز هم این اتفاق در لوگوی همراه اول رخ نداده است. از بحث طراحی و مفهوم که بگذریم باید به نوع رنگ و فضا در لوگوی همراه اول اشاره کنیم:. استفاده از دو رنگ نسبتا ناهمگون، آن هم در پس زمینه ای که معمولا به رنگ یکی از کمان ها است (فیروزه ای) باعث شده لوگو جذابیت بصری اش را از دست بدهد و ارتباط بین رنگ و فضا محدود شود. شاید تاکید بر استفاده همیشگی این لوگو بر زمینه سفید بتواند تا حدودی این نقیصه را برطرف سازد. ضمن اینکه دو رنگ قرار گرفتن در چنین پس زمینه ای تنها می تواند در صفحات رنگی قابل نمایش باشد و به هیچ وجه در صفحات غیررنگی قابلیت استفاده نخواهد داشت. علیرغم تمام نکاتی که در بالا گفته شد باید اذعان کرد که طرح لوگو از لحاظ گرافیکی نسبتا قابل قبول بوده و از اندازه مناسبی برخوردار است. ضمن اینکه فونت به کار رفته در نوشته "همراه اول" به لوگو کمک زیادی کرده تا شکل گرافیکی بهتری به خود بگیرد. از دیگر نکات مثبت لوگو می توان به تاثیر رنگ زرد متمایل به نارنجی در کمان بالایی اشاره کنیم که بیننده را به خود مجاب می کند. سادگی لوگو نیز از جمله فاکتورهای مثبت این طراحی است، گرچه به نظر می رسد شباهتی نیز با لوگوی اپراتور "فرانس تله کام" داشته باشد که در این صورت به بحث همیشگی شباهت های ناگزیر بر می خوریم. |
||
۲ شهریور ۱۳۹۱
|
برای ارسال پیام باید ابتدا ثبت نام کنید!
|
شما میتوانید مطالب را بخوانید. |
شما نمیتوانید عنوان جدید باز کنید. |
شما نمیتوانید به عنوانها پاسخ دهید. |
شما نمیتوانید پیامهای خودتان را ویرایش کنید. |
شما نمیتوانید پیامهای خودتان را حذف کنید. |
شما نمیتوانید نظرسنجی اضافه کنید. |
شما نمیتوانید در نظرسنجیها شرکت کنید. |
شما نمیتوانید فایلها را به پیام خود پیوست کنید. |
شما نمیتوانید پیام بدون نیاز به تایید بزنید. |