در حال دیدن این عنوان: |
۱ کاربر مهمان
|
برای ارسال پیام باید ابتدا ثبت نام کنید!
|
|
|
پاسخ به: روزنامه | ||
نام کاربری: L.A-Messi
پیام:
۴,۶۳۲
عضویت از: ۲۱ شهریور ۱۳۹۰
از: دامغان
طرفدار:
- مسی - کرایف،دی استفانو - گواردیولا،گاس هیدینگ - کلا قیدشو زدم گروه:
- کاربران عضو |
هر سال در شامگاه 21 و 22 مرداد، زمین از مرکز توده ذرات برجامانده از دنبالهدار سویفت ـ تاتل عبور میکند و آسمان زمین با شهابباران برساووشی نورباران میشود. برای تماشای زیباترین شهابباران سال آماده شوید. به گزارش خبرآنلاین، وقتی ذرات گرد وغبار سرگردان در فضای بین سیارات وارد جو زمین میشوند، در اثر سرعت بالا و اصطکاک شدید به وجود آمده میسوزند و به صورت شهاب دیده میشوند. در آسمانی صاف و تاریک ممکن است در هر ساعت چند شهاب مشاهده کنید که در نقاط مختلف آسمان ظاهر و به سرعت محو میشوند. اما در شبهای خاصی از سال، تعداد شهابها به یکباره زیاد میشود که به این پدیده «بارش شهابی یا شهابباران» (Meteor shower) گفته میشود. بارشهای شهابی در اثر ورود تودهای از ذرات به جو زمین به وجود میآیند. این ذرات با سرعتهای زیاد (چند ده کیلومتر بر ثانیه) و تقریبا موازی یکدیگر وارد جو میشوند؛ در نتیجه از دید ناظر زمینی به نظر میآید که همه شهابها از یک نقطه آسمان خارج میشوند که به این نقطه کانون بارش گفته میشود. کانون بارش در هر صورتفلکی باشد، بارش شهابی به نام آن صورت فلکی خوانده میشود. منشأ بسیاری از بارشهای شهابی، دنبالهدارها هستند. این صخرههای یخی با حرکت خود ذرات ریزی به جا میگذارند و با نزدیک شدن دنبالهدار به خورشید، تعداد ذرات به جا مانده نیز افزایش مییابد. بنابراین مدار دنبالهدار مملو از ذراتی میشود که با همان سرعت دنبالهدار و تقریبا در همان مدار به دور خورشید گردش میکنند. به دلیل حرکت متناوب زمین به دور خورشید، سیاره ما در زمان مشخصی از سال به نزدیکی مدار دنبالهدار میرسد و با برخورد به این ذرات، بارش شهابی رخ میدهد. تاریخچه بارش شهابی برساووشی یکی از معروفترین بارشهای شهابی سالیانه است که 27 تیرماه هر سال همزمان با برخورد زمین با توده ذرات فعال میشود و تعداد شهابهای آن به تدریج افزایش مییابد تا در حوالی 22 مرداد به اوج خود میرسد. در این هنگام زیر آسمان تاریک میتوان شاهد 40 تا 60 شهاب در ساعت بود. پس از آن تعداد شهابها به تدریج کاهش مییابد تا اینکه در 3 شهریور با خروج زمین از محدوده مدار ذرات، فعالیت آن به پایان میرسد. نخستین گزارشهای رصد این بارش به بیش از 2هزار سال پیش بر میگردد که در شرق دور (چین، ژاپن و ...) ثبت شده است. دنبالهدار منشأ بارش برساووشی دنبالهدار سویفت ـ تاتل است که در سال 1862/1241 توسط لوییس سویفت از نیویورک و هورس تاتل از رصدخانه هاروارد کشف شد. چند سال پس از کشف این دنبالهدار بود که «شیاپارلی» با کمک محاسباتش نشان داد که دنبالهدار سویفت ـ تاتل منشأ بارش شهابی برساووشی است. این اولین بار بود که ارتباط بارش شهابی و دنبالهدار به اثبات میرسید. افزایش فعالیت بارش برساووشی در سالهای 63-1861 تاییدکننده این مطلب بود. دوره تناوب دنبالهدار سویفت ـ تاتل حدود 130 سال است و آخرین بار در اوایل دهه 1990/1370 به حضیض خود رسید و این عامل باعث شد که در سالهای 1991/1370 و 1992 / 1371 تعداد شهابهای قابل مشاهده آن افزایش یابد. اما در سالهای بعد بارش برساووشی به فعالیت معمول خود ادامه داد تا اینکه همانطور که انتظار میرفت در سال 2004 / 1383 مجدداً چشمگیر شد. اما در سالهای اخیر بارش شهابی ظهوری معمولی داشته و باید منتظر افزایش فعالیت آن در سال 2028/1407 بمانیم. امسال چه خبر؟ امسال اوج بارش شهابی برساووشی در بعدازظهر یکشنبه 22 مرداد 1391 پیشبینی شده است. اوج بارش چندین ساعت طول میکشد و رصدگران میتوانند در همان شب برای رصد اقدام کنند. کانون بارش در ساعت 10 شب از سمت شمال شرق طلوع میکند و تا صبح در بالای افق قرار خواهد داشت. در این زمان هنوز ماه طلوع نکرده و میتوانید رصد را بعد از ساعت 11 شب شروع کنید. اگر رصدگاه شما دارای افق شرقی باز و تاریکی باشد، میتوانید در هر ساعت بیش از 20 شهاب مشاهده کنید. ماه در حوالی ساعت 2 بامداد 23 مرداد طلوع میکند و با روشن کردن آسمان، رویت شهابها را مشکلتر میکند. در هنگام سحر ارتفاع کانون بارش به حدود 60 درجه میرسد و شهابها پهنه آسمان را در مینوردند. رصد و ثبت بارش شهابی اخترشناسان بارشهای شهابی را با روشهای مختلفی همچون رصد مرئی، رادیویی، تصویربرداری ویدئویی و حتی با تلسکوپ (در برخی از بارشهای کمشمار) بررسی میکنند. با این روشها تاکنون بیش از 50 بارش شهابی بررسی شده است. یکی از رایجترین و کمهزینهترین روشها، رصد مرئی است، یعنی تماشای مستقیم شهابها که به یکی از علاقهمندیهای اصلی منجمان آماتور امروز تبدیل شده است. بررسی بارشهای شهابی از اوایل قرن نوزدهم میلادی و به ویژه پس از ظهور باشکوه بارش شهابی اسدی در سال 1833 / 1212 جنبه علمی به خود گرفت و در دو قرن گذشته نتایج رصدهای آن در مجلات مختلفی به چاپ رسیده است. اما چه کارهای علمی در مورد بارش شهابی انجام میشود؟ همان طور که اشاره شد، بارشهای شهابی معلول ذراتی هستند که وارد جوّ زمین میشوند و معمولاٌ به جا مانده از دنبالهدارها هستند. بنابراین با مطالعه جنس این ذرات میتوان در مورد دنبالهدارها اطلاعاتی بدست آورد. منجمان حرفهای برای این مقصود از طیفسنجی کمک میگیرند. علاوه بر این با مطالعه شهابها میتوانیم در مورد توده ذراتی که در اطراف زمین هستند اطلاعاتی بدست بیاوریم و به کمک این روش در مورد خطر احتمالی برخورد ذرات به ماهوارهها و دیگر ساختههای بشری اطلاعاتی بدست آوریم که این مورد میتواند کاربردی برای بارشهای شهابی در حوزه علوم فضایی باشد. شدت هر بارش شهابی با با کمیتی به نام ZHR میسنجند. ZHR که مخفف عبارت «سرعت ساعتی سرسویی» است، برابر تعداد شهابهایی است که یک منجم باتجربه در طول یک ساعت و تحت شرایط ایدهآل رصدی میتواند مشاهده کند. شهاب باران و منجمان آماتور هر شهابی که در آسمان ظاهر میشود، دارای مشخصاتی است که لازم است ابتدا با آنها آشنا شویم : • قدر: شهابها هم مانند ستارهها روشنایی متفاوتی دارند که با مقیاس قدر بیان میشود. قدر شهاب بیانگر مقدار روشنایی آن در هنگام اوج درخشش است. قدر شهاب را به کمک مقایسه روشناییاش با ستارهها میتوان تعیین کرد که البته این کار تقریبی است و با تمرین و تجربه میتوان دقت آن را بالا برد • طول رد: برخی از شهابها رد بلند و برخی دیگر ردی کوتاه دارند. به طول ظاهری مسیری که یک شهاب طی میکند طول رد گفته میشود و بر حسب درجه بیان میشود. برای اندازهگیری این کمیت میتوانید از همان مقیاسهای رایج زاویهسنجی استفاده کنید. • رنگ: شهابها رنگهای مختلفی دارند. وقتی جسم سازنده شهاب (شهابواره) وارد جو میشود، با برخورد به مولکولهای گاز میسوزد و گرمای آن موجب یونیزه شدن گازهای اطراف میشود. رنگ شهاب نشان دهنده رنگ عنصری است که بیش از همه یونیزه شده است. به عنوان مثال رنگ سبز نشان دهنده اکسیژن جو، رنگ آبی مربوط به نیتروژن جو و رنگ زرد مربوط به سدیم موجود در شهابواره است. اگر هم سرعت شهاب بسیار زیاد باشد معمولاً به رنگ سفید دیده میشود. برای رصد، نخستین کار پیدا کردن یک مکان مناسب است. این مکان باید تاریک و با افقی نسبتاً باز باشد. هر چه آسمان تاریکتر باشد، شهابهای بیشتری خواهید دید. حتماً لباس گرم، زیرانداز، چراغ قوه بزرگ و کوچک، دفترچه یادداشت، ساعت و دیگر ضروریات رصد را به همراه داشته باشید. به این نکته توجه داشته باشید که از دید شما به نظر میرسد همه شهابهای بارش شهابی از یک نقطه خارج میشوند. مثلاً اگر مسیر شهابهای بارش شهابی برساووشی را در جهت معکوس ادامه دهیم، به نقطهای در صورت فلکی برساووش میرسیم. در شب رصدی ممکن است شهابهایی مشاهده کنید که مربوط به بارش شهابی خاصی نیست، اینها شهاب های پراکنده نامیده میشوند. بنابراین شناخت صورتهای فلکی میتواند برای رصد دقیق لازم باشد. در رصد شهابها، مهمترین کار شمارش تعداد شهابهای مشاهده شده و ثبت مشخصات آنهاست. میتوانید در فواصل مشخص (مثلاً هر 30 دقیقه) این کار را انجام دهید و این دادهها را در جداول جداگانهای ثبت کنید. همکاریهای بینالمللی یکی از مزیتهایی بارش شهابی این است که افرادی که به ابزارهای رصدی دسترسی ندارند، میتوانند با چشم غیرمسلّح به رصد آن بپردازند و این میتواند انگیزه خیلی خوبی برای منجمان آماتور کنجکاو باشد. منجمین آماتور در سراسر دنیا با رصد بارشهای شهابی و ثبت مشخصات آنها به جمعآوری دادهها میپردازند و با تبادل آنها با دیگر منجمان و سازمانهایی که در نقاط مختلف جهان به رصد بارش شهابی میپردازند، گامی برای فهم بهتر این پدیده بردارند. زمانی رصد و ثبت بارشهای شهابی ارزش علمی قابل توجهی پیدا میکند که با دادههای دیگر گروهها ادغام شود. در این صورت است که میتوان به نتایج قابل قبولی دست پیدا کرد. مراکز و سازمانهای بین المللی وجود دارند که با جمعآوری دادههای رصدی شهابها به تجزیه و تحلیل جهانی آنها میپردازند. یکی از معروفترین آنها سازمان بینالمللی شهاب (International Meteor Organization) است. در بارشهای شهابی مختلف، رصدگران خلاصه دادههای خود را در فرمهای مخصوص وارد میکنند تا در نهایت با استفاده از آنها نتایج علمی مورد نظر به دست آید. در بارش شهابی برساووشی سال گذشته، 139 رصدگر از 31 کشور مختلف دادههای خود را ارسال کردند که ایران نیز سهم قابل توجهی را به خود اختصاص داد. امسال نیز رصدگران میتوان در این برنامه مشترک رصدی همکاری داشته باشد. به همین منظور بخشی برای بارش شهابی 1391 راهاندازی شده است که در اینجا قابل دسترس است. |
||
۲۱ مرداد ۱۳۹۱
|
|
پاسخ به: روزنامه | ||
نام کاربری: L.A-Messi
پیام:
۴,۶۳۲
عضویت از: ۲۱ شهریور ۱۳۹۰
از: دامغان
طرفدار:
- مسی - کرایف،دی استفانو - گواردیولا،گاس هیدینگ - کلا قیدشو زدم گروه:
- کاربران عضو |
مسوول ستاد نماز عيد سعيد فطر گفت: نماز عيد فطر ساعت 8 روز يكشنبه در صورت رويت هلال ماه شوال به امامت مقام معظم رهبري برگزار خواهد شد. به گزارش ايسنا، حجتالاسلام والمسلمين سيديدالله شيرمردي در نشست خبري پيرامون تشريح برنامههاي نماز عيد سعيد فطر خاطرنشان كرد: چنانچه ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبري روز يكشنبه را عيد فطر اعلام كند نماز عيد فطر همچون سال گذشته در محل دانشگاه تهران به امامت ولي امر مسلمين حضرت آيتالله خامنهاي و با حضور ميليوني مردم روزهدار برگزار خواهد شد تا يك حماسه ديني و فرهنگي بزرگي بر حماسههاي مردم افزوده شود. وي افزود: درهاي دانشگاه تهران محل اقامه نماز عيد فطر از ساعت 5/30 دقيقه صبح باز خواهد شد و برنامههاي مخصوص اين روز از ساعت 7 شروع خواهد شد. مسوول ستاد نماز عيد فطر با اشاره به تدابير اتخاذ شده براي انتقال نمازگزاران به محل دانشگاه تهران و براي بازگشت آنها گفت: راس ساعت7 صبح مراسم عيد فطر و نماز با تلاوت قرآن توسط يكي از اساتيد و مداحي مداحان اهل بيت و دعا براي سلامتي و طلب صبر براي بازماندگان زلزله اخير شمال غرب كشور شروع خواهد شد و براي اين منظور ايستگاههاي مترو در تمامي خطوط آماده ارائه خدمات و انتقال نمازگزاران به نزديكترين ايستگاهها خواهد بود. شيرمردي ادامه داد: بيش از چهارهزار دستگاه اتوبوس به طور رايگان مردم را به محل برگزاري نماز منتقل خواهند كرد و ما از مردم عزيز ميخواهيم حداكثر از مترو استفاده كنند چراكه در هر ايستگاه مترو چندصد تاكسي ون مستقر شده كه نمازگزاران را تا نزديكترين محل برگزاري نماز ميرسانند. وي از همكاري بيش از چهارهزار و پانصد نيروي پليس راهور تهران در برگزاري نماز عيد فطر خبر داد و گفت: جاي پاركينگ براي افرادي كه با خودروي شخصي براي شركت در نماز ميآيند در نظر گرفته شده، اما درخواستمان اين است كه از آوردن خودرو خودداري كنند زيرا مترو، اتوبوس، دستگاههاي ون و اتوبوس بيآرتي به حد كافي براي اين منظور در نظر گرفته شده است. مسوول ستاد نماز عيد فطر همچنين خاطرنشان كرد: مردم از آوردن اشياء حجيم خودداري كنند و تنها به داشتن يك سجاده اكتفا كنند. شيرمردي همچنين با بيان اينكه «طبق هماهنگي انجام شده با دستگاههاي مختلف همه نمازگزاران در آن روز بيمه هستند و در صورت ايجاد بيماري و يا مشكل نياز به پرداخت هزينه ندارند» گفت: حدود 10 كميته در ستاد برگزاري نماز عيد فطر تشكيل شده و چند صد دستگاه آمبولانس، ماشين آتشنشاني، نيروهاي امدادي، امنيتي، انتظامي و بسيج در برگزاري نماز عيد فطر همكاري خواهند داشت. به گزارش ايسنا، مسوول ستاد نماز عيد فطر در ادامه به شان و عظمت و شكوه نماز عيد فطر در روايات و كلام معصومين اشاره كرد و گفت: منزلت شب عيد فطر به منزلت شب قدر است و اعمال آن معادل با عبادتهاي بزرگ در اسلام است، همچنين در روز عيد دادن فطريه و نماز بسيار سفارش شده است به طوري كه در روايت آمده است كه امروز مثل روزي است كه از مادر متولد شديد و پاداش روزهدار در اين روز داده ميشود. وي افزود: برگزاري نماز جماعت عيد فطر به عنوان بزرگترين نماز عيد فطر در جهان اسلام در تهران برگزار ميشود و اين خود فضيلت بزرگي است. |
||
۲۴ مرداد ۱۳۹۱
|
|
پاسخ به: روزنامه | ||
نام کاربری: L.A-Messi
پیام:
۴,۶۳۲
عضویت از: ۲۱ شهریور ۱۳۹۰
از: دامغان
طرفدار:
- مسی - کرایف،دی استفانو - گواردیولا،گاس هیدینگ - کلا قیدشو زدم گروه:
- کاربران عضو |
قبل از ورود به بحث لطفا جامعه ایران و وضعیت امروزی آن را از ذهن خود بیرون کنید. بحث ما فراتر از جامعه ایران است. در پایان به ایران هم می پردازیم. این امر از دو منظر قابل پیگیری است. 1. قانون 2. فرهنگ. 1. قانون: همانطور که اشاره شد اجباری بودن حجاب از لحاظ شرع خود محل بحث است ولی فرض کنیم در جامعه ای اکثریت مردم به حجاب باور دارند. آیا این اکثریت مستقل از مذهب حق دارند برای رعایت آن قوانینی مشابه ایران وضع کنند؟ اگر قائل به دموکراسی به معنای حکومت مردم باشیم در عمل نمایندگان مردم حتی در امور چنین شخصی بدون مشکل دخالت می کنند. مثلا در فرانسه مجلس این کشور با وضع قانونی استفاده از نقاب را بصورت کلی در سطح جامعه و استفاده از حجاب را در موسسات دولتی ممنوع کرده است. در مورد نقاب استدلالشان جلوگیری از غیر سکولار شدن جامعه و در مورد حجاب در موسسات دولتی جلوگیری از نمود نشانه های دینی (در واقع باز دفاع سکولاریسم) است. حرکت های مشابه در بلژیک، هلند و ایالت کبک کانادا نیز در حال انجام است. تا بحال هم ندیده ام که موسسه های غربی دفاع از حقوق بشر مانند عفو بین الملل یا کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل به این امر اعتراض کرده باشند و آن را مصداق نقض حقوق بشر بشمار آورده باشند. منظور این بود که با قبول دموکراسی در تعریف غربی آن مستقل از غلط یا درستی یک حکم نمایندگان بدون مشکل خاص در امور شخصی هم دخالت می کنند. حال سوال این است آیا مردم یک کشور اسلامی مشابه با مردم فرانسه حق دارند برای جلوگیری از سکولار شدن جامعه حجاب را اجباری کنند؟ اگر سکولار بودن در جامعه فرانسه ارزش است، آیا می توان حکم کرد باید ارزش همه جوامع باشد؟ آیا امکان آن وجود ندارد که در جامعه ای سکولاریسم ضد ارزش باشد؟ آیا در کشورهایی مانند مصر یا افغانستان سکولاریسم ارزش است؟ پاسخ شخصیم این است که با قبول دموکراسی، مردم حق دارند قوانین را مطابق ارزش های جامعه خود وضع کنند. دموکراسی یعنی حکومت مردم و در عمل نمی توان آن را محدود به یک چهارچوب خاص کرد (دقت کنید گفتم در عمل). نمی توان گفت تنها نسخه مقبول دموکراسی، لیبرال دموکراسی است و بقیه جوامع باید همین نسخه را قبول و اجرا کنند. خود این نگرش نوعی نگاه تحمیلی به جوامعی است که لیبرالیسم به معنای غربی را قبول ندارند. حتی در بین خود کشورهای غربی غیر انسانی بودن مجازات اعدام تقریبا پذیرفته شده است ولی در بیشتر ایالت های آمریکا و ژاپن اجرا می شود. اما آیا تا کنون شنیده اید دولت آمریکا محکوم به نقض حقوق بشر شود (بعلت مجازات اعدام)؟ حال در جامعه ای که حجاب یک ارزش برای اکثریت است، الزام های قانونی مانند همه قوانین می تواند کمک کند. چرا که گسترش بیحجابی توسط اقلیت را مشکل می کند. دقیقا به همان دلیل که قوانین فرانسه در مورد پوشش به حفظ سکولاریسم در آن کشور کمک می کند، قوانین این چنین در کشور اسلامی برای حفظ فرهنگ دینی کشور می تواند کمک می کند. اما دقت کنید اشاره شد که الزام قانونی در عمل وقتی امکان دارد که اکثریت مردم خواهان چنین قانونی باشند. اگر کلیت جامعه به رعایت قانون خاصی باور نداشته باشد الزام قانونی موضوع را حل نمی کند. 2. فرهنگ: مساله حجاب ذاتا فرهنگی است. اگر می بینید که برای مثال در جامعه ایران الزام از طریق قانون مساله را حل نکرده است دقیقا به خاطر کم کاری در زمینه فرهنگی است. فرهنگ سازی امر بسیار پیچیده است و ریشه حل بسیاری از مشکل های جامعه در ارائه راهکار برای ایجاد یک فرهنگ خاص است. اگر کسی بتواند راه حل ایجاد فرهنگ را ارائه کند می توان به حل بسیاری از مشکلات امیدوار بود. حجاب هم همین گونه است. اگر دقت کنیم برخی کشورها با این که قانونی برای الزام حجاب ندارند، ولی رعایت حجاب در آن از ایران بهتر است. تا بحال از چند مصری شنیده ام 90% زنان مصری حجاب را رعایت می کنم. دقت کنید که 10% مصر مسیحی است! و این آمار یعنی تقریبا همه مسلمانان حجاب را رعایت می کنند (البته این گونه نیست، در مصر بخشی از مسیحیان حجاب را به دلیل مسائل فرهنگی رعایت می کنند و برخی مسلمانان رعایت نمی کنند). در اینترنت هم مقاله هایی (نه آمار) وجود دارد که ادعای چنین دارد. اوضاع در افغانستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس هم چنین است. در افغانستان افرادی مانند سیما سمر یا شکریه بارکزی (معادل های افغانی شیرینی عبادی و شادی صدر) مجبور هستند حجاب را در سطح جامعه رعایت کنند. این که می گویم مجبور، برای این است که مشخص است باور به حجاب ندارند و در دوران حضورشان در غرب و حتی محافل خصوصی در زمان حاضر عکس بی حجاب از آن ها وجود دارد. البته حتی در همان عکس های بیحجاب، این امر محدود به روسری است. نمایندگان پارلمان افغانستان همگی با حجاب هستند. همین امر را بصورت مشابه در پاکستان و بنگلادش می بینیم. منظور از این مثال ها این بود که در صورت وجود فرهنگ، امکان رعایت حجاب از سوی اکثریت تا حد 90% بدون اجبار قانونی وجود دارد و همین الان کشورهای این گونه داریم. خیلی خودخواهی است بگوییم چون آنها عقب مانده هستند و برای همین اوضاعشان این گونه است. (چنانچه برخی از غرب زدگان چنین هم می گویند) رعایت حجاب نیاز به باور داشتن به آن از نظر شرعی ندارد و می تواند به علت رعایت هنجار جامعه باشد. اگر حجاب بصورت فرهنگ و سنت در جامعه ای وجود داشته باشد، حتی کسی که به آن باور ندارد مجبور خواهد بود حجاب را رعایت کند. در همین جامعه خودمان افرادی هستند که به تقدس امامان شیعه باور ندارند ولی نمی توانند بصورت علنی علیه امامان شیعه صحبت کنند. اگر هم کسی این کار را بکند یا هویت خود را مخفی می کند یا این که در خارج از کشور حضور دارد. حال مساله اصلی ارائه راهکار است. چگونه می توان بصورت فرهنگی بجایی رسید که 90% جامعه بدون الزام قانونی حجاب را رعایت کنند. به شخصه در این زمینه تخصصی ندارم ولی سعی می کنم مواردی که به ذهنم می رسد بگویم. اولا دقت کنیم فرهنگ سازی امری بلد مدت است. نباید انتظار داشت مثلا در 5 یا 10 سال به نتیجه رسید. خیلی مواردی فرهنگ سازی نیاز به یک تغییر نسل یعنی یک بازه زمانی 50-60 ساله دارد. پس باید بلند مدت برنامه ریزی کنیم و از عجله و ارائه راهکارهای غیر عملی کوتاه مدت بپرهیزیم. نکته دوم این که تاثیر روی انسان ها معمولا در سنین کم و پیش از 18-15 سالگی امکان دارد. اگر فردی 20 سال دارد و حجاب را رعایت نمی کند، خیلی نباید انتظار داشت که بتوان نظر او را تغییر داد. پس کار فرهنگی باید متمرکز بر دوران تحصیلی ابتدایی و راهنمایی شود. باید دنبال کار فرهنگی در این برهه زمانی باشیم. تاسیس مدرسه هایی با چنین اهدافی خیلی موثر است. نباید فراموش کرد روی کار آمدن افرادی مانند اردوغان در ترکیه نتیجه کار فرهنگی 50 ساله افرادی مانند فتح الله گولن از طریق مدرسه سازی و تربیت نیرو در ترکیه است. یا خودمان باید مدرسه سازی کنیم یا دنبال این باشیم که به مرور زمان مدارس دولتی بهبود پیدا کند . در سطح کشور هم دولت باید دنبال احداث چنین مدارسی باشد و به مرور زمان تعداد آنها افزایش پیدا کند. این امر زمانگیر خواهد بود و نیاز به تربیت نیرو دارد. اگر همین امروز شروع کنیم تا 20 سال دیگر نباید انتظار تغییر قابل توجه داشت. مایه تاسف است که افرادی با گرایش به انجمن حجتیه در این امر پیشگام و بسیار فعال تر هستند. فعالیت خیریه در جهت رشد طبقات پایین جامعه نباید مورد غفلت واقع شود. گسترش مسیحیت در آفریقا مدیون موسسات خیریه مسیحی است. بنظر می رسد سهم مولفه القلوب بعنوان یکی از مصارف خمس به همین دلیل وضع شده است. مساجد بهترین بستر برای کار فرهنگی و خیریه هستند که متاسفانه امروزه استفاده چندانی از آنها نمی شود. در غرب در کلیساها انجام اعمال عبادی بسیار محدود و معمولا محدود به یک شنبه ها است. عمده فعالیت های کلیساها در سایر روزها انجام امور فرهنگی و کمک به گسترش مسیحیت بعنوان یک فرهنگ است. فعالیت هایی از قبیل برگزاری کلاس های آموزشی با موضوعات مختلف که لزوما موضوع دینی ندارند، کلاس های مذهبی برای متدینین، کارهای خیریه و جمع کمک برای نیازمندانی که لزوما مسیحی نیستند و حتی فعالیت های سیاسی. باید بدنبال این بود که حجاب فراتر از یک وظیفه شرعی بعنوان یک سنت و فرهنگ در جامعه تثبیت شود. مسلم است در جامعه ای که 90% آن حجاب را رعایت می کنند بدون مشکل می توان از الزام قانونی هم استفاده کرد. مساله مهم دیگر هنر و سینماست. سینمای امروزی مروج بدحجابی است. در سینمای امروزی ایران بصورت متوسط زن موفق حجاب کامل ندارد و در مقابل اکثر زنان محروم و ناموفق محجبه هستند! در صورت وجود نیرو همین بستر برای تبلیغ حجاب و ارائه زن محجبه بعنوان الگو می تواند به کار گرفته شود. البته همه این موارد خیلی خام است و نیاز به بررسی و برنامه ریزی و ارائه برنامه اجرایی دارد. ولی تقریبا مطمئنم بدون دنبال مسیر فرهنگی الزام قانونی کمک نخواهد کرد و چه بسا اوضاع را خراب تر هم کند. پس در کل روی مدرسه سازی، کار خیریه و کار هنری باید کار کرد. متاسفانه قشر مذهبی و بخصوص نوع انقلابی آن در دو مورد اول دچار کمکاری است. نکته بسیار مهم دیگر در نظر گرفتن اثرات فرهنگی ایجاد برخی نهادها است. به شخصه در شهر خود دیده ام ایجاد نهادی مانند دانشگاه آزاد به گسترش پدیده بیحجابی بسیار دامن زد. افرادی دیده ام که تجربه مشابه در شهرهای خود داشته اند. این نشان می دهد مثلا در گسترش این موسسه اثرات فرهنگی آن اصلا در نظر گرفته نشده است. در حالی که همین مشکل با بومی گزینی دانشجویان دانشگاه آزاد بسیار کمتر رخ می داد. با این که می دانیم موسسین دانشگاه آزاد همگی قائل به حجاب هستند و مسلما نمی خواستند چنین اتفاقی رخ دهد، در عمل این موسسه موجب گسترش اباحه گری در کشور شد (صد البته منکر اثرات مثبت آن نیستم). پس دولت مردان باید به اثرات فرهنگی هر طرحی توجه کنند. حال می رسیم به وضعیت فعلی ایران. درست یا غلط حجاب در ایران از طریق قانونی اجباری شده است. نظر شخصیم این است که هنگام وضع این قانون اکثریت جامعه با آن موافق بودند. چرا که پس از وضع آن 2-3 راهپیمایی از سوی زنان غیر محجبه در تهران انجام شد و واکنش منفی دیگری در سطح کشور بوجود نیامد. بعد از وضع قانون هم اکثریت جامعه آن را اجرا کردند . آنقدرها که به خاطر می آورم حتی تا سال های مثلا 73-75 تا حدی خوبی حجاب در سطح جامعه رعایت می شد. این که امروز به اینجا رسیده ایم به خاطر کم کاری در حوزه فرهنگ است و گرنه 15 سال پیش حفظ حجاب مانند امروز دغدغه متدینین نبود. این که امروز آیا اکثریت مردم خواهان اجبار حجاب هستند یا نه، جز با یک همه پرسی ممکن نیست. ولی حدس می زنم هنوز بیش از 50% جامعه خواهان این موضوع باشند. در شرایط فعلی الغا دفعی این قانون مشکلات زیادی در پی خواهد داشت. یعنی حتی افرادی که خواهان الغا این قانون هستند باید دنبال کار فرهنگی و ایجاد بستر آن در جامعه باشند. حتی با لغو این قانون همسر یا پدر بسیاری دختران خواهان رعایت حجاب خواهند بود و بدنبال اجباری شخصی خواهند بود. در صورت نبود این قانون باید فکری به حال چنین مشکلاتی کرد. منظورم این است که افراد مخالف با این قانون نباید تصور کنند زمینه لغو آن وجود دارد و با لغو آن مشکل حل می شود و بعد از آن زنان هر پوششی می توانند داشته باشند. به شخصه با ادامه این قانون موافقم. دلیل عمده ام این است که یا باید پوشش را قبول کرد یا کلا برای آن مرز نگذاشت. فرض کنید قانون حجاب لغو شد. آیا در جامعه فعلی زمینه آن وجود دارد که یک دختر با لباس شنا به جامعه قدم بگذارد و مشکلی ایجاد نشود؟ آیا در جامعه فعلی برهنگی به سبک فیلم های هالیوودی پذیرفته شده است؟ فکر می کنم اکثریت موافق باشیم اگر حجاب به شکل اسلامی آن هم در شهری مثل تهران مقبول نباشد ولی سطحی از پوشش نزد اکثریت جامعه ایران پذیرفته شده است. آیا می توان مرزی برای این پوشش مقبول جامعه تعریف کرد؟ به نظرم بهترین راه این است که تعیین مرز پوشش را به شرع بسپاریم. بعبارت دیگر اکثریت جامعه ایران با قرار دادن مرزی برای پوشش باور دارند، چه بهتر تعریف این مرز را به شرع بسپاریم. متدینین باید سعی کنند به کار فرهنگی هم بپردازند. غفلت در این زمینه در بلند مدت به الغای این قانون منجر خواهد شد. کلا هم این نکته را باید خیلی دقت کرد که برهنگی به سبک امروزه غرب مساله ای مستحدث و بیشتر مربوط به قرن 20 است یعنی سابقه اش به 2-3 نسل می رسد. شما اگر عکس های ملکه ویکتوریا را نگاه کنید، یا فیلم های صامت ابتدای قرن 20 را مشاهده کنید می بینید که حتی در غرب پوشش تا حد بسیار خوبی وجود داشت. در شرق آسیا هم مساله همین گونه است. لباس های سنتی چین یا ژاپن بسیار پوشیده است. در هند هم همین گونه است. فکر نکنید برهنگی امری طبیعی است. در تمدن بشری برای بازه طولانی پوشش رعایت می شده است و اختلاف پوشش در حد پوشش مو و سر برای زنان بوده است. |
||
۲۸ مرداد ۱۳۹۱
|
|
پاسخ به: روزنامه | ||
نام کاربری: L.A-Messi
پیام:
۴,۶۳۲
عضویت از: ۲۱ شهریور ۱۳۹۰
از: دامغان
طرفدار:
- مسی - کرایف،دی استفانو - گواردیولا،گاس هیدینگ - کلا قیدشو زدم گروه:
- کاربران عضو |
يك دانشمند برجسته هستهيي رژيم صهيونيستي پيشنهاد داد تا در برابر بستن تاسيسات هستهيي ديمونا كه يكي از قديميترين تاسيسات هستهيي در سراسر جهان به شمار ميآيد، فعاليتهاي هستهيي ايران متوقف شود! به گزارش ایسنا روزنامه عبري معاريو به نقل از اين دانشمند برجسته هستهيي رژيم صهيونيستي كه نامي از وي برده نشده است، نوشت: بهتر است اسرائيل در برابر توقف برنامههاي هستهيي ايران تاسيسات هستهيي ديمونا را ببندد. اين دانشمند هستهيي اظهار كرد: ما مجبوريم به زودي تاسيسات ديمونا را كه يكي از قديميترين تاسيسات هستهيي در سراسر جهان به شمار ميآيد، ببنديم و فعاليت هستهيي آن را متوقف كنيم و اگر در برابر توقف برنامههاي هستهيي ايران اين تاسيسات را ببنديم هيچ چيزي را از دست نخواهيم داد و به ايرانيها اجازه ميدهيم كه فكر كنند به پيروزي بزرگي دست يافتهاند! اسحاق نافون، رييس اسبق رژيم صهيونيستي نيز گفت: من اظهارات شيمون پرز، رييسجمهور اسرائيل را درخصوص عدم حمله نظامي اسرائيل به تاسيسات هستهيي ايران بدون مشاركت آمريكا تاييد ميكنم. وي افزود: اسرائيل نميتواند اين اقدام را بدون مشاركت آمريكا انجام دهد و اگر هدف ما توقف برنامههاي هستهيي ايران است ميتوانيم با معامله بستن ديمونا در برابر تاسيسات هستهيي قم (فردو) به اين هدف دست يابيم. نافون همچنين تاكيد كرد: ما ميتوانيم بگوييم كه اين اقدام را در راستاي امتيازدهي و توقف فعاليتهاي ديمونا انجام دادهايم. وي افزود: حمله اسرائيل عليه ايران نميتواند اهداف ما را محقق سازد؛ چراكه فعاليتهاي هستهيي ايران در چهار و يا پنج موضع در سراسر ايران وجود دارد و برخي از آنها در زير زمين است و واكنش ايران به اين حمله ميتواند جنگ فرسايشي را طي چندين سال به وجود آورد. نافون همچنين گفت: حتي اگر ايران به بمب هستهيي دست يابد بدان معنا نيست كه خطري اسرائيل را تهديد ميكند. ايران فكر ميكند كه ما انباري پر از بمبهاي هستهيي داريم و اگر ايران هستهيي به وجود آيد ميتوانيم با آن همزيستي داشته باشيم. |
||
۳۱ مرداد ۱۳۹۱
|
|
پاسخ به: روزنامه | ||
نام کاربری: L.A-Messi
پیام:
۴,۶۳۲
عضویت از: ۲۱ شهریور ۱۳۹۰
از: دامغان
طرفدار:
- مسی - کرایف،دی استفانو - گواردیولا،گاس هیدینگ - کلا قیدشو زدم گروه:
- کاربران عضو |
قبور ائمه بقيع چگونه تخريب شد؟ در هشتم شوال سال 1344 هجري قمري قبرستان بقيع به عنوان مهمترين قبرستان اسلام به دست وهابيون تخريب شد. به گزارش ايسنا در کمتر کشوري به اندازه سرزمين حجاز، آثار مربوط به قرون نخستين اسلام وجود داشته است؛ چرا که زادگاه اصلي اسلام آنجاست و آثار گرانبهايي از پيشوايان اسلام در جاي جاي اين سرزمين ديده ميشود. ولي متأسفانه، متعصّبان خشک مغز وهّابي، بيشتر اين آثار ارزشمند را به بهانه واهي آثار شرک، از ميان بردهاند و کمتر چيزي از اين آثار پرارزش باقي مانده است. نمونه بارز آن، قبرستان بقيع است. اين قبرستان، مهمترين قبرستان در اسلام است که بخش مهمي از تاريخ اسلام را در خود جاي داده و کتاب بزرگ و گويايي از تاريخ مسلمانان به شمار ميآيد. وضعيت بقيع قبل از تخريب تا پيش از تخريب و ويراني قبور مطهر بقيع توسط وهابيت متعصب كه براساس معتقدات خود، به تخريب بسياري از آثار تاريخي پرداختند، بر روي قبور پيشوايان و ساير بزرگان اسلام که در مدينه مدفون بودند گنبدها و بناهايي قرار داشت. ائمه بقيع در بقعه بزرگي که به طور هشت ضلعي ساخته شده بود و اندرون و گنبد آن سفيدکاري شده بود مدفون بودند. پس از تسلط وهابيون بر مدينه آنها ضمن تخريب قبور، آثاري که بر روي قبور قرار داشت را نيز از بين بردند. در جريان اين واقعه بارگاه امام حسن مجتبي (ع)، امام سجاد (ع)، امام محمدباقر (ع) و امام جعفر صادق(ع) ويران شد. آنان اضافه بر قبور مطهر ائمه معصومين (ع)، ديگر قبور را هم تخريب كردند كه عبارتند از: قبر منسوب به فاطمه زهرا (س)، عبدالله بن عبدالمطلب و آمنه پدر و مادر پيامبر اسلام، قبر مطهر فاطمه بنتاسد (ع) مادر اميرالمومنين (ع)، قبر مطهر حضرت امالبنين (ع)، قبرعباس عموي پيامبر، ابراهيم پسر پيامبر (ع)، قبر اسماعيل فرزند حضرت صادق (ع)، قبر دختر خواندگان پيامبر (ع)، قبر حليمه سعديه مرضعه پيامبر (ع) و قبور شهداي زمان پيامبر (ع). نخستين تخريب قبور ائمه بقيع نخستين تخريب قبور مطهر ائمه بقيع به دست وهابيون سعودي در سال 1220 هجري يعني زمان سقوط دولت اول سعوديها توسط حكومت عثماني روي داد، پس از اين واقعه تاريخي - اسلامي با سرمايهگذاري مسلمانان شيعه و به كار بردن امكانات ويژهاي، مراقد تخريب شده به زيباترين شكل بازسازي شد و با ساخت گنبد و مسجد، بقيع به يكي از زيباترين مراقد زيارتي و در واقع مكان زيارتي - سياحتي مسلمانان تبديل شد. دومين تخريب بقيع دومين و در واقع دردناكترين حادثه تاريخي - اسلامي معاصر به هشتم شوال سال 1344 و پس از روي كار آمدن سومين حكومت وهابي عربستان مربوط ميشود؛ سالي كه وهابيون به فتواي سران خود مبني بر اهانت و تحقير مقدسات شيعه، مراقد مطهر ائمه و اهلبيت پيامبر(ص) را مورد دومين هجوم وحشيانه خود قراردادند و بقيع را به مقبرهاي ويران شده و در واقع مهجور و ناشناخته تبديل كردند. تخريب قبور در مكه، مدينه، جده و كربلا وهابيون در سال 1343 هجري قمري در مكه گنبدهاي قبر حضرت عبدالمطلب (ع)، ابيطالب (ع)، خديجه (ع) و زادگاه پيامبر (ع) و فاطمه زهرا (ع) و "خيزران" عبادتگاه سري پيامبر (ع) را با خاك يكسان كردند و در جده نيز قبر "حوا" و ديگر قبور را تخريب كردند. در مدينه نيز گنبد منور نبوي را به توپ بستند، ولي از ترس مسلمانان، قبر شريف نبوي را تخريب نكردند آنها همچنين در شوال 1343 با تخريب قبور مطهر ائمه بقيع (ع) اشياء نفيس و با ارزش آن قبور مطهر را به يغما بردند و قبر حضرت حمزه (ع) و شهداي احد را با خاك يكسان و گنبد و مرقد حضرت عبدالله و آمنه پدر و مادر پيامبر (ع) و ديگر قبور را هم خراب كردند. وهابيون متعصب در همان سال به كربلاي معلي حمله كردند و ضريح مطهرحضرت امام حسين(ع) را كندند و جواهرات و اشياء نفيس حرم مطهر را كه اكثرا از هداياي سلاطين و بسيار ارزشمند و گرانبها بود، غارت كردند و قريب به 7000 نفر از علما، فضلا و سادات و مردم را كشتند. سپس به سمت نجف رفتند كه موفق به غارت نشدند و شكست خورده برگشتند. |
||
۴ شهریور ۱۳۹۱
|
|
پاسخ به: روزنامه | ||
نام کاربری: L.A-Messi
پیام:
۴,۶۳۲
عضویت از: ۲۱ شهریور ۱۳۹۰
از: دامغان
طرفدار:
- مسی - کرایف،دی استفانو - گواردیولا،گاس هیدینگ - کلا قیدشو زدم گروه:
- کاربران عضو |
رهبر معنوی حزب شاس از یهودیان خواسته تا برای نابودی دشمنان رژیم صهیونیستی به ویژه ایران و حزب الله دعا کنند. به گزارش مهر به نقل از هاآرتض، خاخام عوفادیا یوسف (Ovadia Yosef) روز گذشته از پیروان خود خواست برای نابودی دشمنان اسراییل به ویژه ایران و حزب الله در روز راش هاشنا (سال جدید یهودیان) دعا کنند. رهبر معنوی حزب شاس از احزاب افراطی رژیم صهیونیستی اعلام کرد: هر زمان که ما خواستار نابودی دشمنان اسراییل میشویم باید دعای خود را به ایران و حزب الله معطوف کنیم؛ چرا که آنها شیاطینی هستند که موجودیت ما را تهدید میکنند. خدا باید آنها را از بین ببرد. گفتنی است عوفادیا یوسف در سخنرانیهای خود در گذشته اعراب را به عقرب و مار تشبیه کرده بود. وی به همراه دیگر همقطاران و خاخام های تندرو خواهان ریختن اعراب به دریا برای خالص سازی اراضی اشغالی از وجود آنها هستند. پیش از این روزنامه آحارونوت گزارش داده بود که برخی مقامات بلند پایه وزارت دفاع رژم صهیونیستی از جمله یاکوب عمیدرور (Ya'akov Amidror) رییس شورای امنیت ملی و الی یشا وزیر کشور به دیدار یوسف عوفادیا رفتهاند تا حمایت وی را برای حمله احتمالی به ایران جلب کنند. البته هنوز مشخص نیست که آیا عمیدرور موفق به جلب حمایت اوفادیا شده است یا نه. |
||
۶ شهریور ۱۳۹۱
|
|
پاسخ به: روزنامه | ||
نام کاربری: L.A-Messi
پیام:
۴,۶۳۲
عضویت از: ۲۱ شهریور ۱۳۹۰
از: دامغان
طرفدار:
- مسی - کرایف،دی استفانو - گواردیولا،گاس هیدینگ - کلا قیدشو زدم گروه:
- کاربران عضو |
رئیس دانشکده پردیس قم دانشگاه تهران، استدلالهای «استفان هاوکینگ» مشهورترین ملحد جهان در خداشناسی را خندهدار توصیف کرد و گفت: این استدلالها آنقدر ضعیف است که انسان نسبت به عقل او شک میکند! حجتالاسلام رضا برنجکار رئیس دانشکده پردیس قم دانشگاه تهران درباره اینکه آیا پوزیتیویسم و علم تجربی میتواند همه نیازهای بشر را پاسخ بگوید، اظهار داشت: «آگوست کنت» بنیانگذار مکتب پوزیتیویسم معتقد بود، علم به معنای علم تجربی است و علوم دیگری باید حذف شود. وی افزود: مطابق دیدگاه کنت هر علمی که بتواند خودش را به مرحله پوزیتیویسم یعنی اثبات تجربه برساند، علم است. برنجکار ادامه داد: حلقه وین ـ شامل جمعی از دانشمندان پوزیتویست ـ به باور افراطیتری در زمینه علم رسید مبنی بر اینکه علم غیر تجربی علم معنیداری نیست. اما شهید مطهری در کتاب «مقدمهای بر جهانبینی» به نقد پوزیتیویسم وئ این باور افراطی پرداخت. وی گفت: علم تجربی ابزارش تجربه و حس است، تجربه و حس به بررسی امور مادی جهان میپردازد در حالی که واقعیت اعم از جسم و ماده است. ادیان جهان بر این اعتقاد هستند که جهان اعم از ماده است و خداوند متعال مادی نیست و با حواس قابل مشاهده، آزمون و بررسی نیست. رئیس دانشکده پردیس قم دانشگاه تهران ادامه داد: مطابق دیدگاه اسلامی واقعیت اعم از ماده است و حس، تنها بخشی از واقعیت را کشف میکند و به تنهایی قادر به کشف نیست. به قول امانوئل کانت، با حس فقط یک پدیدار و فنومن میبینم. استاد فلسفه دانشگاه قرآن و حدیث گفت: این عقل است که استنباط میکند که هر امر قابل مشاهدهای واقعیت دارد اگر دیوار سبز و سفید را میبینیم این عقل است که استنباط میکند این دیوار سبز و سفید است. * استنباط کار عقل است نه حس! برنجکار گفت: خداوند جهان را به بخش مادی و غیرمادی تقسیم کرده است و ابزار شناخت فراحس به انسان اهدا کرده است که اعم از حس است. خدا به ما ابزار شناخت مانند عقل، کشف و شهود و وحی داده است، بنابراین واقعیت اعم از حس است و خداوند را میتوان با عقل سنجید. وی ادامه داد: مطابق آموزههای فلسفه اسلامی شما میتوانید بگویید عالم حادث است و حادث نیاز به محدث دارد. عالم ممکنالوجود است و هر ممکنالوجودی نیاز به واجبالوجود دارد، بنابراین استنباط کار عقل است و حس فقط میتواند کمک کند. رئیس دانشکده پردیس دانشگاه قم دانشگاه تهران ادامه داد: بنابراین در بخش خداشناسی حس به تنهایی نمیتواند کمک کند، خدا مجرد است حتی در امور مادی نیز عقل حکم میکند. وی در پاسخ به این پرسش که چرا بعد از شکست مکتب حلقه وین و ظهور پوزیتیویستهای منطقی هنوز هم باورمندان پوزیتیویسم در جهان وجود دارند که سعی میکنند برای همه مشکلات بشر راهحل علمی پیدا کنند، پاسخ داد: کارل پوپر فیلسوف انگلیسی بزرگترین ضربه را به منطق پوزیتیسوم زده است و نشان داد در علم فیزیک و تجربی نیز از عقل بهره میبرد و بعد از نقد پوپر، پوزیتیویستها قبول کردند که معنیداری و تجربی بودن، ملاک نیست و قبول داریم که عقل در علم نقش دارد. نویسنده کتاب «آشنایی با فرق و مذاهب اسلامی» گفت: فیلسوفان غربی، معرفت را از جمله محسوسات میدانند. این همان دیدگاه کانت و نقطه آغاز معرفت حس است و بعد از ورود حس به دستگاه معرفت، عقل به پردازش میپردازد و استنتاج عقلانی حاصل میشود، اما ما نقد داریم که چرا شما باید اصالت را به حس بدهید؟ وی ادامه داد: پرسش اینجاست چرا شما مدعی هستید فقط ورودی که از حس وارد میشود اصالت دارد. ما معتقد هستیم بشر ورودیهای معرفتی مختلف مانند عقل، شهود و وحی دارد و نباید ابزار شناخت را منحصر کند. رئیس دانشکده پردیس قم دانشگاه تهران ادامه داد: نخست باید مبنا مشخص شود، آیا ما مبنای معرفتی که از طریق حس به دستگاه شناختی انسان ورود پیدا میکند را قبول داریم؟ آیا باورمندان پوزیتیویسم برای پذیرش آن دستگاه شناختی، استدلال عقلی دارند و آیا مبنا را با عقل اثبات میکنند؟ اگر اصل مبنا با عقل است و سخن پوزیتویسم نقض میشود. اگر با حس است با کدام حس به این نتیجه رسیدید که اصالت با حس است. نویسنده کتاب «آشنایی با علوم اسلامی: کلام، فلسفه، عرفان» گفت: بنابراین ما از اول نباید تسلیم مبنایی تفکر غرب شویم، باید پرسش کنیم دلیل فلاسفه اسلامی مشخص است، اگر از ما بپرسند میگوییم ما بر اساس شناخت عقلی پی به این نکته بردیم که هر ممکنالوجودی به واجبالوجود نیاز دارد و با توجه به اصالت عقل میفهمیم که 2 در 2 حاصلش عدد 4 میشود. بنابراین انسان دارای ابزار حس فرا شناخت مختلف است که با آن به حقیقت میرسد و خود پوزیتیویستها باید جواب دهند که چرا از میان ابزار شناخت انسان تنها یکی از ابزار شناخت انسان که حس است را اصل قرار میدهند؟ * 3 دلیل عمده الحاد اندیشمندان غربی برنجکار در پاسخ به این پرسش که چرا تفکر پوزیتیویسمی در جهان حاکم است و به طور مثال «استفان هاوکینگ» فیزیکدان نامی مشهور به تازگی پایان فلسفه را اعلام کرده است، گفت: هاوکینگ در حال حاضر مشهورترین ملحد جهان است. استدلالهای هاوکینگ را نگاه کنیم، خندهدار است. این استدلالها اینقدر ضعیف است که دلم میخواهد بنشینم و بگویم: خدا به شما عقل داده است این چه حرف است میزنید. وی سپس به تبیین این مسئله پرداخت و ادامه داد: یا این دانشمندان مرعوب علم شدهاند یا قصد و غرض دارند یا ضعیف هستند. خدا علامه جعفری را رحمت کند، میگفت: گاهی بزرگان اندیشه سخنانی میگویند که آدم تعجب میکند و گاهی نیز چنان غرق امری میشوند که از فهم سایر مسائل به خصوص حقیقت دین ناتوان میشوند. برنجکار در پایان خاطرنشان کرد: بشر گاهی علم خود را تنظیم میکند تا به نتایجی که دوست دارد برسد، اما متاسفانه در ایران علم را یکبعدی میبینیم فکر میکنیم علم فقط علم است و در علم اراده نقش ندارد، در حالی که مطابق آموزههای قرآنی گناه در معرفت انسان تاثیر دارد. |
||
۷ شهریور ۱۳۹۱
|
|
پاسخ به: روزنامه | ||
نام کاربری: L.A-Messi
پیام:
۴,۶۳۲
عضویت از: ۲۱ شهریور ۱۳۹۰
از: دامغان
طرفدار:
- مسی - کرایف،دی استفانو - گواردیولا،گاس هیدینگ - کلا قیدشو زدم گروه:
- کاربران عضو |
کشور آمریکا در بسیاری از شاخص های نامناسب فرهنگی و اقتصادی در بالاترین رتبه قرار دارد. در این گزارش سعی شده است شناخت متفاوتی از زندگی مرسوم در ایالات متحده ارائه شود. در بین کشورهای جهان، آمریکا بیشترین تعداد زندانی را به خود اختصاص داده است. طبق آمار اعلام شده از سوی مرکز بین المللی مطالعات زندانها، از هر 100000 نفر آمریکایی 715 نفر در زندان قرار دارند. ایالات متحده با اختلاف فاحشی در صدر این جدول قرار دارد. به گونه ای که اختلاف آن با کشور بعدی که روسیه است، 131 نفر است.[1] روزنامه نیویورک تایمز در 23 آوریل سال 2008 با اختصاص صفحهای به این مطلب نوشته است: "ایالات متحده کمتر از 5 درصد از جمعیت کل جهان را داراست، اما تقریبا یک چهارم از زندانیان کل جهان را به خود اختصاص داده است. ... ایالات متحده طبق آمار اعلام شده از سوی مرکز بین المللی مطالعات زندانها در کالج پادشاهی لندن، بیش از 2.3 میلیون نفر زندانی دارد. این در حالی است که کشوری نظیر چین که جمعیت آن بیش از چهار برابر جمعیت ایالات متحده است، تنها 1.6 میلیون نفر زندانی دارد."[2] آمارها حاکی از آن است که تعداد تیراندازی ها در مدارس آمریکا بسیار بیشتر از دیگر کشورهای جهان است. دکتر فرنگ اوچبرگ، استاد روانپزشکی در دانشگاه ایالتی میشیگان در این باره میگوید: "تیراندازی در مدارس کشورهایی نظیر آمریکا، روسیه، اسرائیل و برخی کشورهای اروپایی بیش از دیگر کشورهاست و کشور آمریکا بدون رقیب در صدر این جدول قرار دارد. "وی درباره علت این تیراندازی ها در مدارس می گوید: "ترویج خشونت در همه جای آمریکا وجود دارد. در خیابان ها، در سینما، در اخبار و ... ." وی به نقل از یکی از رهبران فرهنگی دهه 60 ایالات متحده می گوید: "خشونت با گوشت و پوست مردم آمریکا عجین شده است، به نحوی که مردم کشورهای دیگر خشونت را به همان اندازه خصوصیت آمریکا می دانند که کیک گیلاس را یک کیک آمریکایی اصیل می شناسند."[3] بر اساس اعلام وزارت آموزش ایالات متحده، در سال تحصیلی 1999-1998، 3523 دانش آموز آمریکایی به دلیل بردن سلاح گرم به مدرسه، اخراج شده اند.[4] بیش از 85 درصد از اجناسی که در این فروشگاه عرضه می شوند، اجناس خارجی هستند. آمارهای ارائه شده از سوی موسسه سیاست های اقتصادی ایالات متحده، تجارت بین شرکت وال مارت و چین بین سالهای 2001 تا 2006 سبب نابودی 133000 شغل تولیدی در ایالات متحده شده است.[7] بسیاری از تحلیلگران اقتصادی این شرکت را یکی از عوامل افزایش بحران اقتصادی در ایالات متحده می دانند. هر آمریکایی در سال بیش از 600 قوطی نوشابه مصرف می کند که این مقدار بسیار بیشتر از سرانه مصرف جهانی است. از دهه هفتاد به بعد، مصرف نوشیدنی های گازدار برای خانم های آمریکایی 2 برابر و برای آقایان 3 برابر شده است. بسیاری از متخصصین تغذیه معتقدند که سیاست های سودمدار کارخانه های تولید این نوشیدنی ها علت اصلی رشد بی رویه مصرف این مواد است. به عنوان مثال کارخانه کوکاکولا هدف اصلی خود را افزایش 25 درصدی محصولاتش در هر سال تعیین کرده است.[8] چاقی مردم آمریکا در دهه های اخیر روند رو به رشد و خطرناکی داشته است، به گونهای که در دهه 60 تنها 13 درصد از آمریکایی ها چاق بودند، در حالی که امروز این مقدار در حدود 30.6 درصد است. برخی پزشکان با ابراز نگرانی از چاقی بی رویه آمریکایی ها، یکی از دلایل افزایش چاقی در بین مردم آمریکا را استفاده بیش از حد از نوشابه های گازدار معرفی کرده اند.[9] آمریکا بیشترین میزان جرایم مربوط به کارت های اعتباری را داراست. طبق گزارش روزنامه نیلسون ریپورت (The Nilson Report)، با وجود آنکه معاملات آمریکایی ها از طریق کارتهای اعتباری تنها 27٪ از کل معاملات را شامل می شود، این کشور 47٪ از کل جرایم مربوط به این حوزه را به خود اختصاص داده است. دیوید روبرتسون، ناشر نیلسون ریپورت، علت میزان بالای این تخلفات در آمریکا را دو مورد معرفی می کند: "نخست اینکه بانک های ایالات متحده در به کار گیری تکنولوژی های جدید نظیر چیپ های EMV ضعیف عمل کرده اند و علت بعدی این است که بانکها برای کسب مزیت نسبت به بانک های دیگر و بقا در شرایط بحرانی کنونی آمریکا، اختیارات بیش از اندازه ای به مشتریان خود واگذار می کنند تا آنها را راضی نگاه دارند." این موضوع سبب شده است که آمریکایی ها بیش از 3.56 میلیارد دلار را به دلیل جرایم مربوط به کارت اعتباری از دست بدهند. از زمان تصویب قانونی بودن سقط جنین در سال 1973، بیش از 50 میلیون مورد سقط جنین در کشور آمریکا اتفاق افتاده است. وبسایت "رویای آمریکایی" کشتار کودکان در آمریکا را این گونه توصیف کرده است: "تعداد کودکانی که هر روز در بیمارستان ها و کلینیک های سقط جنین کشته می شوند، از تعداد کشته شدگان حادثه 11 سپتامبر بیشتر است و تعداد این کودکان کشته شده در هر سال، بیشتر از تعداد کل کشته شدگان در جنگ های آمریکا در طول تاریخ این کشور بوده است. ما به ملتی تبدیل شده ایم که جان انسان ها برایمان مهم نیست و این موضوع واقعا مایه تاسف است."[10] به عنوان مثال بیش از 41 درصد از زنانی که در ایالت نیویورک باردرا می شوند، کودکان خود را سقط می کنند.[11] که بر اساس مطالعات گوتماچر (Guttmacher) در سال 2004، بیش از 86 درصد از مواردی که در آن سقط جنین انجام شده است، علت راحتی و عدم تحمل مشکلات دوران حاملگی از سوی مادران بوده است.[12] بر اساس آمار ارائه شده از سوی موسسه "Every Child Matters"، در دهه گذشته بیش از 20000 کودک آمریکایی به دلیل سو استفاده اعضای خانواده از آنها مرده اند.[13] بیش از 75٪ از این کودکان زیر 4 سال داشته اند. نرخ مرگ و میر کودکان به علت بدرفتاری در آمریکا 11 برابر یک کشور اروپایی نظیر ایتالیا است.[14] رسانه ها تلاش میکنند مردم را متقاعد کنند، کشتن پدربزرگ ها و مادربزرگ های بیمارشان، کاری انسانی و اخلاقی است. اخیرا تبلیغات زیادی در راستای سوق دادن افکار مردم به سمت کشتن افراد سالخورده و اهدای مرگ بدون درد به آنها، در رسانه ها انجام شده است. جملاتی نظیر این جمله که "برای شرکتهای بیمه امکانپذیر نیست که 100 هزار دلار هزینه کنند تا تنها 6 ماه عمر یک فرد سالخورده را بیشتر کنند."، به وفور در مقاله های روزنامه ها و مصاحبه های تلویزیونی دیده می شود.[15] چندی پیش در 11 ژوئن 2012، مجله تایمز با اختصاص تیتر روی جلد خود به این مطلب نوشته بود: "چگونه بمیریم؟" در مقاله مرتبط با این تیتر اشاره شده بود که خلاص کردن بستگان نزدیک از درمان های پزشکی امری بسیار اخلاقی و قابل احترام است.[16] درصد زنان آمریکایی که از داروهای ضد افسردگی استفاده می کنند، بسیار بیشتر از زنان دیگر کشورهای جهان است. در سه نسل گذشته تعداد آمریکایی هایی که از قرص های ضد افسردگی استفاده می کنند، بیشتر و بیشتر شده است. این موضوع در مورد زنان این کشور حادتر است. به نحوی که زنان آمریکایی در صدر جدول استفاده کنندگان از داروهای ضد افسردگی قرار دارند. روانشناسان یکی از دلایل میزان زیاد استفاده از این داروها در بین زنان را نگاه ابزاری جامعه به آنها و فشارهای وارد شده به آنها در جریان زندگی می دانند. این نوع افسردگی که از آن با عنوان "ناراحتی مرسوم" یاد می شود، به این دلیل اتفاق می افتد که زنان جامعه احساس می کنند هیچ کس به معنی واقعی آنها را دوست ندارد و روابط افراد جامعه با آنها تنها به منظور سو استفاده های جنسی و مادی است.[18] ایالات متحده بیش از همه کشورهای دیگر در جهان فیلم های مستهجن تولید کرده است. وفور فیلمهای مستهجن در آمریکا و دسترسی آسان کودکان و نوجوانان این کشور به این فیلم ها تاثیرات بسیار مخربی بر نسل نوپای آمریکا داشته است. چندی پیش مجله گود (Good Magazine) آماری در رابطه با تجارت فیلم های مستهجن ارائه داد که سبب نگرانی مجامع بین المللی از رواج این صنعت در ایالات متحده شد. طبق این آمار: 89٪ از کل فیلم های پورنو در جهان، در ایالات متحده تولید می شود. در سال 2006 درآمد وبسایت های مستهجن آمریکایی، 2.84 میلیارد دلار بوده است. در آمریکا هر روز 260 وبسایت مستهجن ایجاد می شود.[19] طبق گزارش وبسایت خبری دیلی بیست (The Daily Beast) بیش از 25٪ از کارمندان آمریکایی در ساعت های کاری خود و در محل کارشان، فیلم های مستهجن نگاه می کنند.[20] روزنامه انگلیسی دیلی میل (Daily Mail) چندی پیش با انتقاد از سیاست های دولت آمریکا در زمینه سایت های پورنوی بسیار زیاد این کشور، به کودک 12 ساله ای اشاره کرده بود که پس از مشاهده فیلم های پورنو به دختر 9 ساله ای تجاوز کرده بود. این کودک پس از آنکه پلیس وی را بازداشت کرد، گفت: "می خواستم مثل شخصیت مرد آن فیلم باشم."[21] گفتنی است اخیرا شبکه خبری راشا تودی گزارش داد که در بحران مالی اخیر که بسیاری از صنایع بزرگ آمریکایی را به رکود و یا ورشکستگی کشانده، صنعت هرزه نگاری ایالات متحده همچنان روند رو به رشد و صعودی داشته است. بر اساس نظرسنجی مرکز مطالعات GFK درباره علت طلاق زوج های آمریکایی، 36 درصد از کسانی که طلاق گرفته بودند، علت این تصمیم خود را سو استفاده های جنسی و کلامی معرفی کرده اند. مشکلات اقتصادی نیز با کسب 22 درصد آرا در رتبه دوم قرار گرفته است.[22] طبق آمار ارائه شده از سوی موسسه تحقیقاتی پو (Pew Research Center)، تنها 51 درصد از آمریکایی هایی که بالای 18 سال سن دارند، ازدواج کرده اند. این در حالی است که این رقم در سال 1960، 72 درصد بود.[23] تفکیک سنی زنان و مردانی که در ایالات متحده طلاق گرفته اند، به صورت جدول زیر است. همچنین طبق اظهارات وبسایت "نرخ طلاق"، 50٪ از ازدواج های اول آمریکایی ها به طلاق می انجامد و این مقدار برای ازدواج های دوم و سوم به ترتیب 67٪ و 74٪ است.[24] محققان سستی بنیان خانواده ها و عدم آموزش تعهد و پایبندی به کودکان از سوی والدین را دلیل اصلی بالا رفتن عامل طلاق می دانند. در آمار تکاندهنده ای که اخیرا از سوی مرکز بهداشت ایالات متحده اعلام شده است، از هر چهار دختر نوجوان آمریکایی، یک دختر به حداقل یک نوع بیماری مقاربتی مبتلا است. همچنین ایالات متحده بیشترین تعداد دختران نوجوان باردار در جهان را داراست. بدهی ملی ایالات متحده با سرعت بسیار زیادی در حال رسیدن به رقم 16 تریلیون دلار است. همچنین میزان کل بدهی در داخل این کشور 55 تریلیون دلار گزارش شده است. تحلیلگران اقتصادی بزرگترین مشکل دولت آمریکا را مبلغ بسیار زیاد قرض های این کشور می دانند. در طی 3 دهه گذشته رشد میزان بدهی های این کشور بسیار بیشتر از میزان رشد تولید ناخالص داخلی آن بوده است و این مساله یکی از عوامل اصلی بروز بحران اقتصادی در آمریکا بوده است. 30 سال پیش رونالد ریگان، رئیس جمهور وقت ایالات متحده، رسیدن میزان قرض این کشور به عدد 1 تریلیون دلار را "کابوس بزرگ" خواند و حالا این رقم به 16 تریلیون دلار رسیده است. منابع و مآخذ: [1] مشاهده لینک [2] مشاهده لینک [3] مشاهده لینک [4] National School Safety Center, School Safety Statistics, December 2006 p.15 [5] مشاهده لینک [6] مشاهده لینک [7] مشاهده لینک [8] مشاهده لینک [9] مشاهده لینک [10] مشاهده لینک [11] مشاهده لینک [12] مشاهده لینک [13] مشاهده لینک [14] مشاهده لینک [15] مشاهده لینک [16] مشاهده لینک [17] مشاهده لینک [18] مشاهده لینک [19] مشاهده لینک [20] مشاهده لینک [21] مشاهده لینک [22] مشاهده لینک [23] مشاهده لینک [24] مشاهده لینک [25] مشاهده لینک |
||
۱۷ شهریور ۱۳۹۱
|
|
پاسخ به: روزنامه | ||
نام کاربری: L.A-Messi
پیام:
۴,۶۳۲
عضویت از: ۲۱ شهریور ۱۳۹۰
از: دامغان
طرفدار:
- مسی - کرایف،دی استفانو - گواردیولا،گاس هیدینگ - کلا قیدشو زدم گروه:
- کاربران عضو |
رییس اداره اطلاعات نظام سابق لیبی كه هم اكنون در بند مسئولان دولت جدید این كشور قرار دارد، در باره مساله ربایش امام 'موسی صدر' و دو همراهش، توسط 'معمر قذافی' دیكتاتور معدوم لیبی، زبان به اعتراف تلخی گشود. به گزارش ایرنا از بیروت، روزنامه لبنانی 'الدیار' در شماره امروز شنبه خود نوشت: 'عبدالله سنوسی' كه توسط مقامات موریتانی دستگیر و به مسئولان لیبیایی تحویل شده، اعتراف كرده كه چه افرادی امام صدر و دو همراهش را به شهادت رسانده و هم اكنون مكان دفن آنان در كجاست. پیش از این 'نبیه بری' رییس جنبش 'امل' لبنان و رییس مجلس این كشور اعلام كرده بود كه به زودی در باره این پرونده اخبار مهمی منتشر خواهد شد. پیش از این مقامات عالیرتبه لیبیایی به بری وعده داده بودند كه وی را در جریان سخنان سنوسی كه در زمان ربایش امام صدر، معاون اطلاعات قذافی بوده، بگذارند. به نوشته الدیار، زوایای مختلف مساله ربایش امام صدر پس از اعترافات سنوسی در حال روشن شدن است و مشخص شده كه وی گذرنامه های وی و دو همراهش را نیز در اختیار دارد. این روزنامه همچنین با اشاره به سیل علاقمندان به امام صدر در میان طوایف مختلف جامعه لبنان، بویژه شیعیان این كشور نوشت: مشخص نیست كه اعلام مشروح دقیق این موضوع چه واكنش هایی در میان مردم در پی خواهد داشت و این امكان وجود دارد كه كنترل وضعیت مناطق مختلف لبنان بویژه مناطق 'بقاع' و 'ضاحیه جنوبی' بیروت دشوار باشد. پیش از این، 'عدنان منصور' روز پنج شنبه در مصاحبه با رسانه ها در باره سفر اخیرش به موریتانی با هدف روشن شدن سرنوشت امام موسی صدر و دو همراهش گفته بود كه در این سفر حس همكاری كامل دولت موریتانی را در باره روشن شدن این مسئله به خوبی لمس كردیم. وی اضافه كرد: من چهار ساعت و نیم با سنوسی رییس سابق سازمان اطلاعات لیبی دیدار كردم ولی از فاش كردن اطلاعات در این زمینه به منظور دستیابی به نتایج كامل طی جریان تحقیقات خودداری می كنم. امام موسی صدر رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان درسال 1978میلادی در سفرش به لیبی همراه با شیخ 'محمد یعقوب' و 'عباس بدرالدین' ( خبرنگار) توسط دولت لیبی ربوده شد و با وجود تلاش های دولت لبنان در شناسایی سرنوشت امام موسی صدر و همراهانش، تاكنون هیچ خبر كاملا قطعی از سرنوشت آنها به دست نیامده است، اما باید منتظر ماند طی روزهای آینده و در پی اعترافات سنوسی نتیجه گفت و گوها چه خواهد بود. |
||
۱۸ شهریور ۱۳۹۱
|
|
پاسخ به: روزنامه | ||
نام کاربری: Dark_Rider
پیام:
۸,۸۵۸
عضویت از: ۶ دی ۱۳۸۸
از: كنار دريا
طرفدار:
- کارلس پویول & لیو مسی - کرایوف - برزیل و اسپانیا - :D - پپ عزیز - پروین گروه:
- کاربران عضو |
عباسی در نشست بخش تحول علوم انسانی نمایشگاه قرآن گفت: خدا میداند توطئه صهیونیستی چیزی نیست جز آنکه برای عقیم کردن دختران از چیپس و پفک استفاده کند. آخر هزینهای که برای این تبلیغات سیب زمینی سرخ کرده و ذرت بو داده میشود از کجا میآید، که هر ساعتی تلویزیون و رادیوی جمهوری اسلامی را روشن میکنیم مدل توپی و یا موتوریاش تبلیغ میشود. به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری دانشجو، حسن عباسی در نشست بخش تحول علوم انسانی نمایشگاه قرآن با عنوان «انسان در علوم انسانی اقتدار آفرین» به ایراد سخنرانی پرداخت. وی در بخشی از سخنانش گفت: علم انسانی غربیها امروز پاسخ مناسبی به پرسش اول در مورد اینکه انسان چیست و کیست، نداده است. علم غربی بیان کرده انسان حیوان غیر قابل اعتماد است. در تبیین دنیای انسان و مناسبات اجتماعی و روابط بین انسانها، گل سرسبد علوم غربی که علم اقتصاد است، جامعه را طوری به فاجعه کشانده است که آن جامعه در حال فروپاشی است. در حداکثر و در حد اعلایش اگر ما به علم انسانی غربیها تن در دهیم که تن نمیدهیم، عاقبتی که منتظر ماست آن اتفاقی است که در اسپانیا، یونان، ایتالیا، ایالات متحده، کانادا، انگلیس و سایر کشورهای غربی افتاده است، غیر از این نیست مطمئن باشید. شما ببنیددر ۵، ۶ ماه گذشته چطور فتیله ارز و سکه و دلار و اینها بدون هیچ منطقی بالا و پایین میشود. بزرگترین اشتباه جمهوری اسلامی این بود که باید ابتدای انقلاب، کنار دست بانک مرکزی، نهاد انقلابی صندوق درست میکرد. تنها جایی که در انقلاب اسلامی به هیچ وجه روحیهای انقلابی ندارد بانک مرکزی است و جمهوری اسلامی از جایی زمین میخورد که اسمش بانک مرکزی و وزارت اقتصاد است. رهبر معظم انقلاب در ماه رمضان بعد از فتنه در سال ۸۸ در دیدار با اساتید دانشگاه فرمودند: علومی که از غرب آمده است مال جامعهای خودشان است و به درد ما نمیخورد. اینجا مسئولان با علومی که نباید بیاموزند، تربیت میشوند و با همین دانش کسب شده، مسئول دستگاههای دولتی میشوند و نتیجه اش را امروز در در وزارت اقتصاد میبینیم. کینز در مقالهای در سال ۱۹۳۰ گفته است برای رشد اقتصادی غرب چاره جز رواج طمع و ربا را در جامعه نداریم. این سخن به ما قبل جنگ جهانی دوم بر میگردد در حالی که کینز را معمار اصلاح اقتصاد بعد از جنگ جهانی دوم قلمداد میکنند. اکنون شیوع طمع در جامعه ما در قالب کاری است که تلویزیون جمهوری اسلامی بواسطه تبلیغات بازرگانیاش انجام میدهد که زندگی مردم شده فلان خوردنی توپی و موتوری. ۸۲ سال بعد از جملهای که کینز گفت، امروز در حکومت اسلامی تلویزیون صبح تا شب در ماه رمضان برنامهای اخلاقی را قطع میکند و در بین آن مردم را به طمع دعوت میکند. توطئه صهیونیستی خدا میداند اگر بانکهای جمهوری اسلامی تبلیغ نکنند چه بودجهای ذخیره میشود و آنها میتوانند دردهای زیادی از جامعه را درمان کنند. خدا میداند توطئه صهیونیستی چیزی نیست جز آنکه برای عقیم کردن دختران از چیپس و پفک استفاده کند. آخر هزینهای که برای این تبلیغات سیب زمینی سرخ کرده و ذرت بو داده میشود از کجا میآید، که هر ساعتی تلویزیون و رادیوی جمهوری اسلامی را روشن میکنیم مدل توپی و یا موتوریاش تبلیغ میشود. آنهایی که فکر میکنند که چرا مراکز زنان و زایمان و نازایی اینقدر پرمشتری است بروند ببینند در ۲۰ سال گذشته مهمترین خوراک و تنقلات دختران مملکت مدل توپیاش بوده یا موتوریاش. ازدواج که در کشور ما سنش به تاخیر افتاده و بعد از ازدواج هم که خانمها بچهدار نمیشوند تا دکترا بگیرند و بعد هم که تصمیم به بچه دار شدن میگیرند، تازه اول رفت و آمد در مطبهای زنان و زایمان و نازایی است؛ یکی از دلایل این موضوع تغذیهای نامناسب هم میتواند باشد. اصلی ترین درد جامعه ما چیست!؟ کینز، ۸۲ سال قبل فریاد میزند که باید طمع را رواج داد، ما در نمایشگاه قرآن مینشینیم و میگوییم درد جامعهمان چیست؟ این است که رسانه ملی ما صبح تا شب مردم را به طمع دعوت میکند. خدا میداند کسانی که این طور پیامهای بازرگانی درست میکنند و این طور حرص و ولع و طمع را تولید میکنند عاقبتشان چیست؟ اینها اصحاب علی(ع) نیستند و نروند شبها قرآن به سر بگیرند، اینها اصحاب کینز هستند. منبع : مشرق نیوز منبع |
||
۱۸ شهریور ۱۳۹۱
|
برای ارسال پیام باید ابتدا ثبت نام کنید!
|
شما میتوانید مطالب را بخوانید. |
شما نمیتوانید عنوان جدید باز کنید. |
شما نمیتوانید به عنوانها پاسخ دهید. |
شما نمیتوانید پیامهای خودتان را ویرایش کنید. |
شما نمیتوانید پیامهای خودتان را حذف کنید. |
شما نمیتوانید نظرسنجی اضافه کنید. |
شما نمیتوانید در نظرسنجیها شرکت کنید. |
شما نمیتوانید فایلها را به پیام خود پیوست کنید. |
شما نمیتوانید پیام بدون نیاز به تایید بزنید. |