به اولین سایت تخصصی هواداران بارسلونا در ایران خوش آمدید. برای استفاده از تمامی امکانات سایت، ثبت نام کنید و یا با نام کاربری خود وارد شوید!

شناسه کاربری:
کلمه عبور:
ورود خودکار

نحوه فعالیت در انجمن‌های سایت
دوستان عزیز توجه کنید که تا زمانی که با نام کاربری خود وارد نشده باشید، تنها می‌توانید به مشاهده مطالب انجمن‌ها بپردازید و امکان ارسال پیام را نخواهید داشت. در صورتی که تمایل دارید در مباحث انجمن‌های سایت شرکت نمایید، در سایت عضو شده و با نام کاربری خود وارد شوید.

پیشنهاد می‌کنیم که قبل از هر چیز، با مراجعه به انجمن قوانین و شرح وظایف ضمن مطالعه قوانین سایت، با نحوه اداره و گروه‌های فعال در سایت و همچنین شرح وظایف و اختیارات آنها آشنا شوید. به علاوه دوستان عزیز بهتر است قبل از آغاز فعالیت در انجمن‌ها، ابتدا خود را در تاپیک برای آشنایی (معرفی اعضاء) معرفی نمایند تا عزیزان حاضر در انجمن بیشتر با یکدیگر آشنا شوند.

همچنین در صورتی که تمایل دارید در یکی از گروه‌های کاربری جهت مشارکت در فعالیت‌های سایت عضو شوید و ما را در تهیه مطالب مورد نیاز سایت یاری نمایید، به تاپیک اعلام آمادگی برای مشارکت در فعالیت‌های سایت مراجعه نموده و علائق و توانایی های خود را مطرح نمایید.
تاپیک‌های مهم انجمن
در حال دیدن این عنوان: ۲ کاربر مهمان
برای ارسال پیام باید ابتدا ثبت نام کنید!
     
پاسخ به: بحث و تبادل نظر در مورد مسائل روز دین
نام کاربری: Dark_Rider
پیام: ۸,۸۵۸
عضویت از: ۶ دی ۱۳۸۸
از: كنار دريا
طرفدار:
- کارلس پویول & لیو مسی
- کرایوف
- برزیل و اسپانیا
- :D
- پپ عزیز
- پروین
گروه:
- کاربران عضو
ببين بهزاد جان من الان از منظر يه فيلسوف بحث نميكنم

من فقط از نظر يه انسان آزاده با ديد باز نگاه ميكنم كه هزاران ديدگاه جلوشو و بايد انتخاب كنه كدوم درسته و كدوم نا درست!
تا اينجا امر ميشه گفت كميل ازاده تا همه ديدگاها رو بسنجه ولي آخر سر براي خودش بايد يكي رو انتخاب كنه.

وگرنه بحث فيلسوفانه باشه درسته چون وقتي علم فلسفه وارد شد امور دنيوي زير نظر اديان به خصوص اسلام نبود واسه همين ديدگاهاي ضد نقيض زياد بود و مردم دچار سردرگمي ميشدن چون مشتي از حق و مشتي از باطل در هم تنيده شده و فلاسفه وظيفه داشتند تا اونا رو سرو سامون بدن.

ولي امروز ،
امروز با پيشرفت تكنولوژي ، تكميل دين خدا ، رهايي از قيدو بندهاي اداب و رسومهاي ابتدايي و كهن

كميل و بهزاد و يه نفر تو امريكا و يه نفر تو انگليس و يكي تو افريقا همه و همه به يه ميزان توانايي گشتن و پيدا كردن حقيقت رو دارن

يه مثل جالب ميزنم ،
حقيقت آينه اي بود كه افتاد و شكست و هزاران تكه شد.
هركس تكيه از ان يافت و چنان پنداشت كه به حقيقت رسيده است.

اين مثال براي زمان صدق ميكرد كه مردم توانايي تشخيص امور رو نداشتند و هيچ وقت اون آينه رو كامل نديده بودند.
هرچند الانم همينطوره و ملياردها انسان هستند كه جمال كامل اون آينه حقيقت رو نديدن و ميشه گفت فقط به تكه هاي بي معني و جدا از اون رسيدن.

ولي ما نميتونم مدعي بشيم كه اون آينه هيچ وقت كامل نبوده و يا الان نميشه كامل اون حقيقت رو به مردم عرضه كرد.

پيچيدش نميكنم
مقصود من از آينه اسلامه.
چون ما اينجا همه مسلمونيم پس راحت تر اين قضيه برامون دركه كه هر اموري رو پيش اسلام ببري ميتوني حق يا باطل بودنشو تشخيص بدي

الان يه بحثي هست فكر كنم بهزاد روش تاكيد داره كه ميگه تكليف كسي كه جمال اسلام بهش تابيده نشده چيه؟
كسي كه تو اون سر دنيا تو محدوده جغرافيايي و اعتقادي خودش بوده چي پس؟

نظر شخصي خودم،
الان با اينهمه رشد و تعالي تو صنعت و تكنولوژي هيچ انساني نميتونه ادعا كنه كه نميتونسته دنبال حقيقت باشه و اولين و بزرگترين خرده بهشون وارده.
و هر انساني رو كه تو بحث فناوري و تكنولوژي مستطيع يافتيد ميتونيد ازش خرده بگيريد به عنوان يه انسان آزاده چرا تحقيق نكردين؟دنبال علم و دين و حقيقت
خوشبختانه كاراكتراي اسلامي با تمامي اصول منطقي و فلسفي و علمي سازگاري داره و از هر دري وارد بشه حقانيتش قابل اثباته.

تا اينجا امر من نظرم بر اينه هركسي ميتونه حق بر باطل رو تشخيص بده مگر اينكه دنبالش نرفته باشه در اين صورت فرديه كه خودش مايل به دونستن نيست.

نكته دوم اينه كه ما الان اينجا بر اين بحث نميكنيم كه اگه جاي ديگه بوديم چه اعتقادي داشتيم.
داريم بحث ميكنيم كه يه امر باطله يا حقه

اگه نسبي بهش نگاه كني هيچ امري رو نميتوني ثابت پيدا كني

يعني نعوذبالله فاجعه عاشورا و قيام حسيني رو ميشه از يه ديدگاه ديگه بهش نگاه كرد و اسمشو اشتباه گذاشت.
غير از اينه؟؟

ولي آيا اين حقيقته؟
اينكه نظريه ثابتي نشه واسه يه چيز ارائه كرد با عقل و خواست بشريت تطبيق داره؟؟

قطعا اينطوري نيست


بهزاد عزيز ما مجري نيستيم قرار نيست ما بريم تو كشورهاي غربي اونا رو به جرم مشروب زنا ، فحشا و هزاران عمل اشتباهي كه تو اعتقاداتشون رخنه داره حد بزنيم و مجازات كنيم.
ما مختار ممكلت اسلامي خودمونيم

ولي اينقدر آزاد هستيم كه بتونيم نتيجه گيري داشته باشيم كه راه اونا درسته يا راه ما

و الان به اين نكته توجه نكن كه اونا چي فكر ميكنن، چون تو هر بحث منطقي كه الان بزاري من ميتونم نسبت به عقل و درك اونا از يه مسئله خرده بگيرم
(الان ميگي اونا هم ميتونن خرده بگيرن چون خرده گرفتن نسبيه)
تو دنيايي كه همه چي نسبي باشه هيچ چيزي به ثبات نخواهد رسيد
يعني غايت و هدف افرينش عملا زير سوال ميره
چون هركسي واسه خودش يه غايتي درست ميكنه و با توجه بر مبناي نسبي بودن امور ميگه كه حرفش درسته
پس هدف خدا كه بازگشايي رمز اسماء خداست و خليفه خدا در زمين بودن چي ميشه؟؟
همه چي زير سوال ميره.
اون وقت طبق اين اصول بايد كلا كلامونو بكشيم رو سرمون و هرطور مايليم زندگي كنيم و هيچ اصلي رو نپذيريم

و اخر سر هم من فرق اين زندگي كردن و زندگي زمان ارسطو رو نميفهمم.منظورم بحث پروتاگوراسه كه ميگه حقيقت هرچيزيه كه تو ذهنته. و خارج از اون نيست

اون وقت من به آب ميگم نفت ، يكي ديگه هم ميگه بنزين و بر اساس اين اصل هممون داريم درست ميگيم
من =

نقل قول
اما تو چطور می خوای به این اصول ثابت برسی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

با تمسك ورزيدن به اصول الهي كه از ذهن پريشون بشر بيشتر ميدونه
ما به چيزي اگاهيم كه شما نميدانيد
ايا درمورد چيزي كه نميدانيد قضاوت ميكنيد؟
و هزاران آيه كه نشون دهنده محدوديت عقل و عدم دانايي نسبت به امور جهانيه

كسي كه به اسلام روي بياره هيچ وقت دچار جهل مركب و ساير جهالت ها نميشه(البته اسلام ناب و اصل و نه تعصبات و اشتباهات فكري)

نقل قول
بشکاف

خودت شكافتي
نقل قول

قطعا یکی نیستند اما هر دو نسبی هستند،تو به اصل قضیه توجه نکردی کمیل ،نسبی گرایی قضاوت نمی کند اما تابع کثرت گرایی است

كثرت گرايي
يعني هرچي جمع گفت درسته
يه جمعي يه روز ميگه چادر سرمون باشه درسته
همون جمع فردا ميگه بي حجابي درسته
حقيقت نابود نشد تو اين امر؟
آيا اكثريت مشروعيت مياره؟
مثال ميزنم
سپاه اسلام در جنگ عاشوراي حسيني 72 نفر و سپاه دشمن صدها هزار نفر
حقيقت اسلام با چه كسيه؟ با نوه پيامبر و فرزند علي و فاطمه؟ يا اكثريت جماعت كوفي؟؟

به نظرم نسبي گرايي فقط فضا رو براي توجيه كردن مسائلي كه در راستاي ميل انسانهاست باز ميزاره
يعني باعث ميشه كه هركي هرجور دوست داره برداشت كنه و نه اينكه دنبال حقيقت
فقط مانع اين نميشه كه كسايي كه دنبالشن به حقيقت نرسن.
ولي كسي رو هم راهنمايي نميكنه





۴ مهر ۱۳۹۱
پاسخ به: بحث و تبادل نظر در مورد مسائل روز دین
نام کاربری: L.A-Messi
پیام: ۴,۶۳۲
عضویت از: ۲۱ شهریور ۱۳۹۰
از: دامغان
طرفدار:
- مسی
- کرایف،دی استفانو
- گواردیولا،گاس هیدینگ
- کلا قیدشو زدم
گروه:
- کاربران عضو
بهزاد بعضی حرفات با بعضی تناقض(ولو ظاهری) داره

اول یه سوالت رو جواب بدم:

نقل قول
مثال میارم: در باور ما اعتقاد به معاد و رجعت روح به عالم دیگر باوری است مطلق، اما در باور بودایی برای روح تناسخ قائلند و اعتقاد دارند روح پس از مرگ جسم دوباره در قالب جسمی دیگه به حیات خودش ادامه میده،حالا پرسش من از شما اینه حتی اگر باور او در باور من و تو عین کفر باشه، آیا روح امری است مطلق یا نسبی؛ جوابی به عنوان یک نفر که داره از بیرون به این قضیه نگاه میکنه (فیلسوف)میخوام نه جواب کمیل یا بهزاد یا مصطفیِ مسلمون.


قطعا یک امر مطلق!!!
مگه کثرت اختلاف برای تببین یک موضوع باعث نسبی شدن اصل اون موضوع میشه؟؟
مگه کثرت اختلاف برای وجود یا عدم وجود خدا باعث تغییر در حقیقت ماجرای توحید میشه؟
مگه کثرت اختلاف در یک موضوع فیزیک یا شیمی باعث ایجاد نسبیت در خود اون موضوع میشه؟

ما حرفی میزنیم مبتنی بر دلایل اونا هم دلایل خودشون رو میارن، حال طبق قواعد عقلانی رجحان و درستی با یکی از این دو دسته است(هر چند تا ابد این داستان برای بشر حل نشه)




چیزی که ابتدا توی حرفات میگی(حداقل چیزی که من و کمیل متوجه شدیم) اینه که امور انسانی مانند دزدی و یا اموری که مربوط به انسان و اختیارش میشه نسبیه
ولی اونوقت این دوتا مثالت نشون میده که منظورت از نسبیت اون چیزی نیست که ابتدا گفتی!

نقل قول
یا مثلا در مورد همون بحث خواهر انجلیا جولی ،عملی که او انجام داده بود در نسبت و چارچوب تعریف کمیل از حقیقت جایی نداشت و نادرست بود اما در چارچوب من از حقیقت درست بود،چون در پنداشت من فاعلِ فعل،عملی رو با نیت خوب و از روی احترام به قوانین اخلاق انجام داده بود.


تو این مورد طبق مثالی که میزنی دیگه بحث نسبیت مطرح نیست

بلکه خودت بوضوح داری در قسمت هایلایت، مبنایی برای درست بودن فعل انسانی ارائه میدی
پس اینجا دیگه نسبی بودنی در کار نیست، از نظر تو اگر اون فرد کارش رو با نیت خیر انجام داده باشه و از روی احترام به قانون، اون عمل خوب و قابل پذیرشه ، در صورتی که مدعای تو، نسبی بودن این گونه اموره بگونه ای که هیچ برتری برای این چند دستگی های مختلف وجود نداره ولی توی این مثال این قضیه نقض میشه
پس دیدگاه درست و غلط بواقع و حقیقتا وجود داره و این اختلافات باعث عدم وجود حقیقت ثابت خارجی نمیشه

مثال دوم:

نقل قول
خب اگه بهزاد و کمیل بچه ناف نیویورک بودن تکلیف چی بود؟ بهتر از من میدونید که علت اصلی گرایش آدما به ادیان و ائین های مختلف بستگی زیادی داره به محدوده جغرافیایی که توش به دنیا اومدن،تو کشورخودمون یه استان اینور اونور میشه سنی یا شیعه. اون نیویورکی که دیگه سیره اهل بیت و قرآن نداره،پس اگر باور او حتی دزدی رو چیز بدی بدونه در باور بهزاد و کمیل باطله؟؟ چون با شناخت سیره اهل بیت و قرآن به دست نیومده؟


فکر کنم توضیح ندم بهتره این مثال و نسبی گرایی؟؟؟!!هرگز




نمایش امضا ...
مخفی کردن امضا ...
۴ مهر ۱۳۹۱
پاسخ به: بحث و تبادل نظر در مورد مسائل روز دین
نام کاربری: Dark_Rider
پیام: ۸,۸۵۸
عضویت از: ۶ دی ۱۳۸۸
از: كنار دريا
طرفدار:
- کارلس پویول & لیو مسی
- کرایوف
- برزیل و اسپانیا
- :D
- پپ عزیز
- پروین
گروه:
- کاربران عضو
دقيقا منم حرفم همينه مصطفي جان
غايت نسبي گرايي = نابودي ماهيت

اخر سر بايد به ماهيت شك كنيم.

ما قائل بر اين هستيم كه تو جهان متغير وجود داره ، ولي به اين باوريم كه متغيرها بايد پلي براي رسيدن به ثابت بشه

مثال ميزنم
ميدان آزادي تهران
چند نفر از چند نقطه به وسايل مختلف قراره به آزادي برن
يكي از انقلاب مياد، يكي از صادقيه مياد ، يكي از جاده مخصوص كرج مياد و يكي هم از يافت آباد.
يكي با بي ار تي مياد يكي با مترو و ديگري با وسيله شخصي
اينا همه متغيرا بود ولي ايا اين متغيرا بايد باعث بشه ما به ميدون آزادي نرسيم؟
يا اينكه برسيم؟ اگه برسيم كه هممون به يه وجه ثابتي رسيديم

ولي اگه يه نفر سر از قيطريه دربياره اون وقت نميتونيم بگيم اون فرد بر اساس امر نسبي گرايي به آزادي رسيده.

اگه مدعي بشه كه به آزادي رسيده اونوقت ماهيت ميدان آزادي زير سوال ميره

همچنين نسبي گرايي يه نقد بزرگ بهش وارده كه مشروعيت ميده

يعني وقتي ما اينو تاييد كنيم كه امور نسبي هستند و نتيجه هم نسبيه(با توجه به حرف بهزاد كه گفت نتيجه نسبيه) يعني عملا تاييد ميكنيم همه راها درسته و همه چي درسته و غلطي وجود نداره.

اون وقت ماهيت از بين ميره
يه حساب دو دو تا چهار تاي منطقيه

هر چيزي نيازمند يه مبنا و اصوليه
اگه مبنا نباشه ماهيتم از دست ميره
و بدون ماهيت زندگي كردن و عقل ارزش خودشونو از دست ميدن

براي مثال
رشته هاي مديريت همه ملزم به فراگرفتن مباني سازمان مديريت هستند(با هرنوع گرايشي)
بعد تو كشور ما سوا بر اين اصول اصول مباني اسلامي رو هم در كنارش ياد ميدن
بعد از اون هر گرايشي براي خودش يه مبناي ديگه هم داره
مثلا مباني مديريت شركت هاي بيمه

براي مديريت يه محدوده همه مديران نيازمند يه سري اصول و مباني هستند

اگه بخوايم با قوانين نسبي گرايي به اين اصول نگاه كنيم اون وقت هيچ مديري در جهان موفق نخواهد بود.هرچند در پندار خودش بگه موفق بودم.





۵ مهر ۱۳۹۱
پاسخ به: بحث و تبادل نظر در مورد مسائل روز دین
نام کاربری: L.A-Messi
پیام: ۴,۶۳۲
عضویت از: ۲۱ شهریور ۱۳۹۰
از: دامغان
طرفدار:
- مسی
- کرایف،دی استفانو
- گواردیولا،گاس هیدینگ
- کلا قیدشو زدم
گروه:
- کاربران عضو
اتحاد من و کمیل قابل توجههیک ذهن در دو بدن




نمایش امضا ...
مخفی کردن امضا ...
۵ مهر ۱۳۹۱
پاسخ به: بحث و تبادل نظر در مورد مسائل روز دین
نام کاربری: HEYHAT
پیام: ۴,۲۰۲
عضویت از: ۵ آبان ۱۳۹۰
از: هیچستان
طرفدار:
- ژاوی
- کرایف
- ?
- اسپانیا منهای خوکها_به امید استقلال
- ?
- پپ کبیر
- ?
گروه:
- کاربران عضو
کمیل نوشته:

نقل قول
ببين بهزاد جان من الان از منظر يه فيلسوف بحث نميكنم

اساسا برای قضاوت درست و منطقی برای موضوعاتی که شامل همه انسانهاست، ذهن باید از هر قید و بندی آزاد بشه تا بشه جهان رو آنگونه که هست دید(نگاه فیلسوفانه)نه آنگونه که می خوای ببینی(حقیقت مطلق ذهن بهزاد و کمیل).

نقل قول
من فقط از نظر يه انسان آزاده با ديد باز نگاه ميكنم كه هزاران ديدگاه جلوشو و بايد انتخاب كنه كدوم درسته و كدوم نا درست!
تا اينجا امر ميشه گفت كميل ازاده تا همه ديدگاها رو بسنجه ولي آخر سر براي خودش بايد يكي رو انتخاب كنه.

وگرنه بحث فيلسوفانه باشه درسته چون وقتي علم فلسفه وارد شد امور دنيوي زير نظر اديان به خصوص اسلام نبود واسه همين ديدگاهاي ضد نقيض زياد بود و مردم دچار سردرگمي ميشدن چون مشتي از حق و مشتي از باطل در هم تنيده شده و فلاسفه وظيفه داشتند تا اونا رو سرو سامون بدن.

داستان هنوزم ادامه داره فلسفه تموم نشده دل انگیز همین الانشم بحث سر همین مثال خودمون(روح) داغ داغه.
نقل قول
ولي امروز ،
امروز با پيشرفت تكنولوژي ، تكميل دين خدا ، رهايي از قيدو بندهاي اداب و رسومهاي ابتدايي و كهن

كميل و بهزاد و يه نفر تو امريكا و يه نفر تو انگليس و يكي تو افريقا همه و همه به يه ميزان توانايي گشتن و پيدا كردن حقيقت رو دارن

و این حقیقت چیه؟ هر کسی میتونه مدعی این باشه که حقیقت اونیه که او یافته!!!!!!!!!!!!

نقل قول
يه مثل جالب ميزنم ،
حقيقت آينه اي بود كه افتاد و شكست و هزاران تكه شد.
هركس تكيه از ان يافت و چنان پنداشت كه به حقيقت رسيده است.

اين مثال براي زمان صدق ميكرد كه مردم توانايي تشخيص امور رو نداشتند و هيچ وقت اون آينه رو كامل نديده بودند.
هرچند الانم همينطوره و ملياردها انسان هستند كه جمال كامل اون آينه حقيقت رو نديدن و ميشه گفت فقط به تكه هاي بي معني و جدا از اون رسيدن.

ولي ما نميتونم مدعي بشيم كه اون آينه هيچ وقت كامل نبوده و يا الان نميشه كامل اون حقيقت رو به مردم عرضه كرد.

و چیست این حقیقت،اونیه که کمیل و بهزاد بهش رسیدن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟شاید من و تو هم تکه ای از اون حقیقت داریم و خودمون خبر نداریم با یک جهان بینی از نوع حکیم عمر خیام تکمیلش کنم:
قومی متفکرند اندر ره دین/ قومی به گمان فتاده در راه یقین
می ترسم از آن که بانگ آید روزی/ کی بیخبران راه نه آن است و نه این

نقل قول
پيچيدش نميكنم
مقصود من از آينه اسلامه.
چون ما اينجا همه مسلمونيم پس راحت تر اين قضيه برامون دركه كه هر اموري رو پيش اسلام ببري ميتوني حق يا باطل بودنشو تشخيص بدي

برای من و توئه بچه مسلمون آینه اسلامه برای این همه آیین مختلف تو دنیا آینه چیه اونا هم باور خودشون رو جام جهان بین میدونن.

نقل قول
الان يه بحثي هست فكر كنم بهزاد روش تاكيد داره كه ميگه تكليف كسي كه جمال اسلام بهش تابيده نشده چيه؟
كسي كه تو اون سر دنيا تو محدوده جغرافيايي و اعتقادي خودش بوده چي پس؟

نظر شخصي خودم،
الان با اينهمه رشد و تعالي تو صنعت و تكنولوژي هيچ انساني نميتونه ادعا كنه كه نميتونسته دنبال حقيقت باشه و اولين و بزرگترين خرده بهشون وارده.
و هر انساني رو كه تو بحث فناوري و تكنولوژي مستطيع يافتيد ميتونيد ازش خرده بگيريد به عنوان يه انسان آزاده چرا تحقيق نكردين؟دنبال علم و دين و حقيقت
خوشبختانه كاراكتراي اسلامي با تمامي اصول منطقي و فلسفي و علمي سازگاري داره و از هر دري وارد بشه حقانيتش قابل اثباته.

تا اينجا امر من نظرم بر اينه هركسي ميتونه حق بر باطل رو تشخيص بده مگر اينكه دنبالش نرفته باشه در اين صورت فرديه كه خودش مايل به دونستن نيست.

این همه آدم تو دنیا با انواع آیین ها همه هم مدعی اینکه جستجو کردن و به حقیقت که دینشونه رسیدن اونا هم از ما این سوالو دارن که چرا ما دنبال حقیقت نیستیم.

نقل قول
نكته دوم اينه كه ما الان اينجا بر اين بحث نميكنيم كه اگه جاي ديگه بوديم چه اعتقادي داشتيم.
داريم بحث ميكنيم كه يه امر باطله يا حقه

نیازی به یاد آوری موضوع بحث نیست ،حرف من این بود که وقتی باوری با یک جابجایی 10-15 کیلومتری زمین تا هوا فرق میکنه پس نمیتونه مطلق باشه!!!!!

نقل قول
اگه نسبي بهش نگاه كني هيچ امري رو نميتوني ثابت پيدا كني

يعني نعوذبالله فاجعه عاشورا و قيام حسيني رو ميشه از يه ديدگاه ديگه بهش نگاه كرد و اسمشو اشتباه گذاشت.
غير از اينه؟؟

ولي آيا اين حقيقته؟
اينكه نظريه ثابتي نشه واسه يه چيز ارائه كرد با عقل و خواست بشريت تطبيق داره؟؟


نسبی گرایی قضاوت نمی کند ؛نمی دونم چرا این قضیه رو نمی تونم تفهیم کنم.





نقل قول
بهزاد عزيز ما مجري نيستيم قرار نيست ما بريم تو كشورهاي غربي اونا رو به جرم مشروب زنا ، فحشا و هزاران عمل اشتباهي كه تو اعتقاداتشون رخنه داره حد بزنيم و مجازات كنيم.

منظورت همون قاضی نیستیمه دیگه ،داری می گی حد بزنیم مجازات بکنیم،پس قدرت اجرا داریم اما در مورد اونا خدا قضاوت خواهد کرد.
نقل قول
ما مختار ممكلت اسلامي خودمونيم

ولي اينقدر آزاد هستيم كه بتونيم نتيجه گيري داشته باشيم كه راه اونا درسته يا راه ما

و الان به اين نكته توجه نكن كه اونا چي فكر ميكنن، چون تو هر بحث منطقي كه الان بزاري من ميتونم نسبت به عقل و درك اونا از يه مسئله خرده بگيرم
(الان ميگي اونا هم ميتونن خرده بگيرن چون خرده گرفتن نسبيه)
تو دنيايي كه همه چي نسبي باشه هيچ چيزي به ثبات نخواهد رسيد
يعني غايت و هدف افرينش عملا زير سوال ميره
چون هركسي واسه خودش يه غايتي درست ميكنه و با توجه بر مبناي نسبي بودن امور ميگه كه حرفش درسته
پس هدف خدا كه بازگشايي رمز اسماء خداست و خليفه خدا در زمين بودن چي ميشه؟؟
همه چي زير سوال ميره.
اون وقت طبق اين اصول بايد كلا كلامونو بكشيم رو سرمون و هرطور مايليم زندگي كنيم و هيچ اصلي رو نپذيريم

و اخر سر هم من فرق اين زندگي كردن و زندگي زمان ارسطو رو نميفهمم.منظورم بحث پروتاگوراسه كه ميگه حقيقت هرچيزيه كه تو ذهنته. و خارج از اون نيست

اون وقت من به آب ميگم نفت ، يكي ديگه هم ميگه بنزين و بر اساس اين اصل هممون داريم درست ميگيم
من =

کثرت گرایی، کثرت گرایی، کثرت گرایی،خدای من
نسبی گرایی قضاوت نمی کند،مجددا ذیلا بهش می پردازم.

نقل قول
با تمسك ورزيدن به اصول الهي كه از ذهن پريشون بشر بيشتر ميدونه
ما به چيزي اگاهيم كه شما نميدانيد
ايا درمورد چيزي كه نميدانيد قضاوت ميكنيد؟
و هزاران آيه كه نشون دهنده محدوديت عقل و عدم دانايي نسبت به امور جهانيه

كسي كه به اسلام روي بياره هيچ وقت دچار جهل مركب و ساير جهالت ها نميشه(البته اسلام ناب و اصل و نه تعصبات و اشتباهات فكري)

هر کسی میتواند چنین ادعایی داشته باشد.هر کسی با هر باوری اصول خودش رو مقدم میدونه.

نقل قول
كثرت گرايي
يعني هرچي جمع گفت درسته
يه جمعي يه روز ميگه چادر سرمون باشه درسته
همون جمع فردا ميگه بي حجابي درسته
حقيقت نابود نشد تو اين امر؟
آيا اكثريت مشروعيت مياره؟

نسبی گرایی قضاوت نمی کند.
البته که حق همیشه با اکثریت نیست همان گونه که حق همیشه با اقلیت هم نیست، اما احتمال خطا در خرد جمعی کمتر است.


نقل قول
به نظرم نسبي گرايي فقط فضا رو براي توجيه كردن مسائلي كه در راستاي ميل انسانهاست باز ميزاره
يعني باعث ميشه كه هركي هرجور دوست داره برداشت كنه و نه اينكه دنبال حقيقت
فقط مانع اين نميشه كه كسايي كه دنبالشن به حقيقت نرسن.
ولي كسي رو هم راهنمايي نميكنه

اینکه امری نسبی هست یا نیست هیچ ربطی به امیال انسانها ندارد،هرچند در مورد نسبی یا مطلق بودن امیال انسانی هم میشه بحث کرد.
و چیست این حقیقت؟ حقیقت ذهن بهزاد و کمیل یا حقیقت ذهن یک مسیحی کاتولیک مثلا؟

الحاقی: ببین دل انگیز این که میگیم نسبی گرایی قضاوت نمی کنه منظور اینه که وقتی دو یا چند یا هزاران باور در باب موضوعی(غالبا انسانی) وجود داره اون امر از دید فیلسوف مطلق نیست اما در نگاه من و تو که نمیتونیم یا نمیخوایم حتی لحظه ای برای قضاوت(برای تشخیص نسبی بودن یا نبودن کاهو مثلا)این باورها رو کنار بذاریم اون قضیه مطلقه،پس با این پیش فرض مطلق هرگز نمی تونی نسبی فکر کنی و چون نمی تونیم نسبی بیاندیشیم این بحث از بنیان شکل نخواهد گرفت.
یعنی ما حتی قادر به طرح سوال نخواهیم بود چه برسه به جواب
خواهشا یه کم در مورد بند الحاقی فکر کن،من الان هرچقدر این موضوع رو تکرار کنم واژها از این پیش تر نخواهند رفت،این موضوع فقط با تفکر قابل درکه.
پس ختم بحث رو با کمیل و خودم اعلام میکنم .





همیشه چهره ات را به سوی آفتاب نگه دار
سایه ها پشت سرت خواهند افتاد ...
۵ مهر ۱۳۹۱
پاسخ به: بحث و تبادل نظر در مورد مسائل روز دین
نام کاربری: HEYHAT
پیام: ۴,۲۰۲
عضویت از: ۵ آبان ۱۳۹۰
از: هیچستان
طرفدار:
- ژاوی
- کرایف
- ?
- اسپانیا منهای خوکها_به امید استقلال
- ?
- پپ کبیر
- ?
گروه:
- کاربران عضو
مصطفی نوشته:

نقل قول
بهزاد بعضی حرفات با بعضی تناقض(ولو ظاهری) داره

اول یه سوالت رو جواب بدم:
قطعا یک امر مطلق!!!
مگه کثرت اختلاف برای تببین یک موضوع باعث نسبی شدن اصل اون موضوع میشه؟؟
مگه کثرت اختلاف برای وجود یا عدم وجود خدا باعث تغییر در حقیقت ماجرای توحید میشه؟
مگه کثرت اختلاف در یک موضوع فیزیک یا شیمی باعث ایجاد نسبیت در خود اون موضوع میشه؟

تو حرفام واسه کمیل توضیح دادم تو هم اصل مطلب رو درک نکردی،کار نسبی گرایی این نیست که به تو بگه اون اکثریت درست میگن یا نمیگن نسبی گرایی میگه چون هزاران باور در مورد روح وجود داره پس در فلسفه امری نسبیه.
اما در ذهن و باور من روح قطعا امری است مطلق(صرفا برای شفاف سازی).

نقل قول
یا مثلا در مورد همون بحث خواهر انجلیا جولی ،عملی که او انجام داده بود در نسبت و چارچوب تعریف کمیل از حقیقت جایی نداشت و نادرست بود اما در چارچوب من از حقیقت درست بود،چون در پنداشت من فاعلِ فعل،عملی رو با نیت خوب و از روی احترام به قوانین اخلاق انجام داده بود.


نقل قول
تو این مورد طبق مثالی که میزنی دیگه بحث نسبیت مطرح نیست

بلکه خودت بوضوح داری در قسمت هایلایت، مبنایی برای درست بودن فعل انسانی ارائه میدی
پس اینجا دیگه نسبی بودنی در کار نیست، از نظر تو اگر اون فرد کارش رو با نیت خیر انجام داده باشه و از روی احترام به قانون، اون عمل خوب و قابل پذیرشه ، در صورتی که مدعای تو، نسبی بودن این گونه اموره بگونه ای که هیچ برتری برای این چند دستگی های مختلف وجود نداره ولی توی این مثال این قضیه نقض میشه
پس دیدگاه درست و غلط بواقع و حقیقتا وجود داره و این اختلافات باعث عدم وجود حقیقت ثابت خارجی نمیشه

بنده خدا ؛همون اول هایلایت دارم میگم در پنداشت من،یعنی پنداشت های دیگه ای هم برای اون موضوع وجود داره،نمونش کمیل؛پس این قضیه قطعا نسبیه، و اون حقیقتِ در ذهن تو چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مثال دوم:

نقل قول
فکر کنم توضیح ندم بهتره این مثال و نسبی گرایی؟؟؟!!هرگز

بهتر بود تو هم مثل کمیل توضیح میدادی، تا جوانب قضیه روشن بشه،واسه کمیل توضیح دادم،وقتی باوری از شهری به شهر دیگه360 درجه تغییر میکنه،دلیل محکمی بر نسبی بودنشه.
دین مصطفیِ متولد سنندج، دینش در صورت تولد در سرزمین های اشغالی، دینش در صورت تولد در ایتالیا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
به دور از شعار های مرسوم «میرفتم تحقیق می کردم»، اسلام رو بر می گزیدم؛قطعا همین تعصبی که الان به اسلام داریم به همون دین محدوده جغرافیایی فرضی هم خواهیم داشت .




همیشه چهره ات را به سوی آفتاب نگه دار
سایه ها پشت سرت خواهند افتاد ...
۵ مهر ۱۳۹۱
پاسخ به: بحث و تبادل نظر در مورد مسائل روز دین
نام کاربری: Dark_Rider
پیام: ۸,۸۵۸
عضویت از: ۶ دی ۱۳۸۸
از: كنار دريا
طرفدار:
- کارلس پویول & لیو مسی
- کرایوف
- برزیل و اسپانیا
- :D
- پپ عزیز
- پروین
گروه:
- کاربران عضو
نقل قول
پس ختم بحث رو با کمیل و خودم اعلام میکنم

ختم بحثم نسبيه

ولي ما نتونستيم به يه نقطه اي برسيم چون ماهيت رو از دست داديم و هيچ وقت براي چيزي كه ماهيت خارجي نداره نميتونيم بحث كنيم

من همه حرفاتو ميخونم بهزاد جان ، شايد تو بگي كليت كار نسبي گرايي قضاوت نيست، ولي عملا همينطوره يعني اجازه قضاوت رو به همه ميده و به همه هم ميگه قضاوتشون صحيحه،


تو يه يه امري مثل رياضي شايد هزار تا متغير بدن و ده تا فرمول ، ولي اخر سر بايد به ماهيت و جواب نهايي برسي در غير اينصورت اشتباه كردي.

نقل قول
اساسا برای قضاوت درست و منطقی برای موضوعاتی که شامل همه انسانهاست، ذهن باید از هر قید و بندی آزاد بشه تا بشه جهان رو آنگونه که هست دید(نگاه فیلسوفانه)نه آنگونه که می خوای ببینی(حقیقت مطلق ذهن بهزاد و کمیل).

سوال پيش مياد،
سوال دارم منو قانع كن
من نميتونم پذيرم كه ذهنمو از گفتار خدا ازاد كنم ، چون هيچ وقت تو عقلم گنجيده نميشه كه يه خدايي وجود داره كه خالق هستي و كاهنات و وجود و حتي عقل منه و بعد من مدعي بشم كه از خدا بيشتر ميفهمم و قضاوت عقل من مبني بر نسبي گرايي درسته.

چون هيچ ذهن سالمي نبايد اينو بپذيره كه از كل كامل تره
چون اين يه امر بديهيه كه ذهن محدود و جزء به حساب مياد پس هيچ وقت نميتونه بيشتر از كل باشه.

ولي متاسفانه اگه بهش نسبي نگاه كنيم قوانين بديهي هم تو علم فلسفه زير سوال ميره.
اينهمه فلاسفه بزرگ تلاش كردن كه ما رو از تفكرات سوفسطاييان جدا كنن ، اون وقت چطوري من خودم رو در اغوش تفكرات سوفسطايي رها كنم؟

نقل قول
و چیست این حقیقت،اونیه که کمیل و بهزاد بهش رسیدن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟شاید من و تو هم تکه ای از اون حقیقت داریم و خودمون خبر نداریم با یک جهان بینی از نوع حکیم عمر خیام تکمیلش کنم:

اين دقيقا نقطه ايه كه من هميشه ازش فراري هستم.
يعني اينكه به همه چيز بايد مشكوكانه نگاه كرد، حتي به دين خدا و حرفاي خدا.
به هر حال اين بحث تا ثريا هم ادامه پيدا كنه چون هيچ چيز ثابتي رو نميپذيري ، نميتونيم به نتيجه برسونيم

چون از ديدگاه يه نسبي گرا ، هيچ چيزي مطلق نيست.
پس هيچ چيزي قابل اطمينان نيست، و ما فقط اندازه دانش خودمون ازش بهره مند ميشيم و اون دانشم نسبيه
شايد غلط باشه ولي همينه ديگه.
خدا نسبيه ، دين نسبيه، خوب نسبيه ، بد نسبيه
چي ثابته؟
پايان بحث رو اعلام ميكنم

پايان هم نسبيه البته




۵ مهر ۱۳۹۱
پاسخ به: بحث و تبادل نظر در مورد مسائل روز دین
نام کاربری: L.A-Messi
پیام: ۴,۶۳۲
عضویت از: ۲۱ شهریور ۱۳۹۰
از: دامغان
طرفدار:
- مسی
- کرایف،دی استفانو
- گواردیولا،گاس هیدینگ
- کلا قیدشو زدم
گروه:
- کاربران عضو
منم دیگه قصد ادامه بحث رو ندارم

ولی بهزاد جان ناراحت نشی، چیزی که داری میگی بنظر من نشون میده خودت هنوز به اندازه کافی در این مسئله فکر نکردی و یک نگاه جزئی و شاید بر اساس مطالعاتی که بنظر کامل نبوده و یک طرفه بوده رو، انجام میدی

من شناخت خاصی از فلسفه ندارم ولی بی اطلاع هم نیستم بطور کامل، مباحثی از فلسفه اسلامی و بحثهای این طیفی رو خوندم

این که میگی این از منظر فلسفه یک امر نسبیه معلوم نیست منظورت چه فلسفه ایه؟ بطور مثال در فلسفه اسلامی (نه عقاید اسلامی) این امر اصلانسبی نیست و بحثهای تاریخی زیاد روی این موضوع شده و خیلی هم بحث مفصلیه(حست و قبح ذاتی افعال)

منم حرفات رو کاملا خوندم و متوجه شدم(الان میگی نشدی) ولی واقعا از منظر عقلی و قواعد کاملا عقلی مورد پذیرش، قابل قبول نیست(هر چند بنظر تو این مسائل هم نسبیه)

هرچند شاکله تفکری تو به هیچ وجه با حرف من و امثال من تغییر نمی کنه و چیزی محکمتر و شکل گرفته تر از این حرفاست

حرف آخر:
نقل قول
پس ختم بحث رو با کمیل و خودم اعلام میکنم


یعنی یا هنوز بحثت با من هست یا اینکه اصلا من رو داخل بحث حساب نکردی؟؟!!!
من اول مورد دوم رو برداشت کردم که خیلی محترمانه نیست!!چون اول بحث با من و تو بود و کمیل بعدا اضافه شد




نمایش امضا ...
مخفی کردن امضا ...
۵ مهر ۱۳۹۱
پاسخ به: بحث و تبادل نظر در مورد مسائل روز دین
نام کاربری: Dark_Rider
پیام: ۸,۸۵۸
عضویت از: ۶ دی ۱۳۸۸
از: كنار دريا
طرفدار:
- کارلس پویول & لیو مسی
- کرایوف
- برزیل و اسپانیا
- :D
- پپ عزیز
- پروین
گروه:
- کاربران عضو

من خودم به يه چيز جالب پي بردم
اينكه بهزاد خودش مطلق گراست

يعني همه چيو نسبي ميدونه بجز قانون نسبيت
يعني در نهادي ترين ايدولوژيش مطلق فكر ميكنه

اينطور نيست بهزاد جان؟




۵ مهر ۱۳۹۱
پاسخ به: بحث و تبادل نظر در مورد مسائل روز دین
نام کاربری: HEYHAT
پیام: ۴,۲۰۲
عضویت از: ۵ آبان ۱۳۹۰
از: هیچستان
طرفدار:
- ژاوی
- کرایف
- ?
- اسپانیا منهای خوکها_به امید استقلال
- ?
- پپ کبیر
- ?
گروه:
- کاربران عضو
مصطفی نوشته:
نقل قول

یعنی یا هنوز بحثت با من هست یا اینکه اصلا من رو داخل بحث حساب نکردی؟؟!!!
من اول مورد دوم رو برداشت کردم که خیلی محترمانه نیست!!چون اول بحث با من و تو بود و کمیل بعدا اضافه شد


نه مصطفی جان اگه دقت کنی دو تا پست زدم تو پست اول جواب کمیل رو دادم و بحث رو خاتمه دادم؛ و در پست دوم جواب شما رو دادم منتها یادم رفت پایان بحث با شما رو هم اعلام کنم ،اگه سو تفاهمی پیش اومده پوزش می طلبم .

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
شاید من در بیان آنچه در ذهن داشتم بد عمل کردم اما این نهایت چیزیه که میشه در قالب کلمات بیان کرد، شاید اگه این بحث شفاهی بود بهتر می شد به نتیجه رسید.
اینکه بهزاد یا کمیل یا مصطفی مطلق گرا هستند یا نسبی گرا برای فلسفه فرقی نمیکنه، مهم وجود این دو گزاره در شناخت و جهان بینی ما انسانهاست حالا اینکه چه چیزی مطلق است و چه چیزی نسبی و کدامیک از این دو در جهان بینی ما منشا اثر هستند، این انتخاب ماست.
و من الله توفیق




همیشه چهره ات را به سوی آفتاب نگه دار
سایه ها پشت سرت خواهند افتاد ...
۵ مهر ۱۳۹۱
     
برو به صفحه
برای ارسال پیام باید ابتدا ثبت نام کنید!

اختیارات
شما می‌توانید مطالب را بخوانید.
شما نمی‌توانید عنوان جدید باز کنید.
شما نمی‌توانید به عنوان‌ها پاسخ دهید.
شما نمی‌توانید پیام‌های خودتان را ویرایش کنید.
شما نمی‌توانید پیام‌های خودتان را حذف کنید.
شما نمی‌توانید نظرسنجی اضافه کنید.
شما نمی‌توانید در نظرسنجی‌ها شرکت کنید.
شما نمی‌توانید فایل‌ها را به پیام خود پیوست کنید.
شما نمی‌توانید پیام بدون نیاز به تایید بزنید.

فعالترین کاربران ماه انجمن
فعالیترین کاربران سایت
اعضای جدید سایت
جدیدترین اعضای فعال
تعداد کل اعضای سایت
اعضای فعال
۱۷,۹۴۴
اعضای غیر فعال
۱۴,۳۶۳
تعداد کل اعضاء
۳۲,۳۰۷
پیام‌های جدید
بحث آزاد در مورد بارسا
انجمن عاشقان آب‍ی و اناری
۵۸,۲۰۵ پاسخ
۸,۴۳۱,۰۰۵ بازدید
۵ روز قبل
Salehm
بحث در مورد تاپیک های بخش سرگرمی
انجمن سرگرمی
۴,۶۶۵ پاسخ
۵۴۹,۷۷۶ بازدید
۵ روز قبل
ali
هرچه می خواهد دل تنگت بگو...
انجمن مباحث آزاد
۷۶,۴۹۴ پاسخ
۱۱,۶۹۲,۲۳۱ بازدید
۷ روز قبل
یا لثارات الحسن
برای آشنایی خودتون رو معرفی کنید!
انجمن مباحث آزاد
۷,۶۴۳ پاسخ
۱,۲۴۷,۳۰۵ بازدید
۷ روز قبل
Activated PC
آموزش و ترفندهای فتوشاپ
انجمن علمی و کاربردی
۱۳۵ پاسخ
۴۵,۰۱۶ بازدید
۷ روز قبل
RealSoftPC
جام جهانی ۲۰۲۲
انجمن فوتبال ملی
۲۳ پاسخ
۲,۰۹۵ بازدید
۸ روز قبل
Crack Hints
موسیقی
انجمن هنر و ادبیات
۵,۱۰۱ پاسخ
۱,۰۲۳,۹۷۷ بازدید
۹ روز قبل
Activated soft
علمی/تلفن هوشمند/تبلت/فناوری
انجمن علمی و کاربردی
۲,۴۱۹ پاسخ
۴۳۸,۵۰۱ بازدید
۱۵ روز قبل
javibarca
مباحث علمی و پزشکی
انجمن علمی و کاربردی
۱,۵۴۷ پاسخ
۷۴۹,۹۵۶ بازدید
۱ ماه قبل
رویا
مســابــقـه جــــذاب ۲۰ ســــوالـــــــــــــــــــی
انجمن سرگرمی
۲۳,۶۵۸ پاسخ
۲,۲۱۲,۹۹۷ بازدید
۱ ماه قبل
رویا
اسطوره های بارسا
انجمن بازیکنان
۳۴۳ پاسخ
۸۶,۶۱۸ بازدید
۶ ماه قبل
jalebamooz
تغییرات سایت
انجمن اتاق گفتگوی اعضاء و ناظران
۱,۵۵۷ پاسخ
۲۷۸,۱۶۴ بازدید
۱۱ ماه قبل
یا لثارات الحسن
حاضرین در سایت
۲۵۱ کاربر آنلاین است. (۱۶۲ کاربر در حال مشاهده تالار گفتمان)

عضو: ۰
مهمان: ۲۵۱

ادامه...
هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت، تنها با ذکر نام «اف سی بارسلونا دات آی آر» مجاز است!