در حال دیدن این عنوان: |
۵ کاربر مهمان
|
این عنوان قفل شده است!
|
![]() ![]() ![]() |
|
پاسخ به: کلام حق (متن و تفسیر آیه به آیه قرآن کریم) | ||
![]() ![]() نام کاربری: Mahshid.Shr
نام تیم: میلان
پیام:
۱,۸۷۹
عضویت از: ۵ مهر ۱۳۸۹
از: جایی همین نزدیکی
طرفدار:
- ژاوی.مسی - ! - پرسپولیس قرمزته - اسپانیا گروه:
- کاربران عضو - مترجمین اخبار ![]() |
سوره نحل آيه 93 آيه وَلَوْ شَآءَ اللَّهُ لَجَعَلَكُمْ أُمَّةً وَحِدَةً وَلَكِن يُضِلٌّ مَن يَشَآءُ وَيَهْدِى مَن يَشَآءُ وَلَتُسْئَلُنَّ عَمَّا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ ترجمه و اگر خداوند خواسته بود (همه شما را به طور اكراه و اجبار) یك اُمت (مؤمن و) متحد قرار داده بود، (تا میان شما هیچ اختلافى نباشد، ولى این اجبار و اكراه خلاف سنت و برنامه اوست و لذا) هر كه را بخواهد گمراه مىكند (و به حال خودش وامىگذارد) و هر كه را بخواهد (و استحقاق هدایت دارد) هدایت مىكند و قطعاً شما از آنچه انجام مىدادید بازخواست خواهید شد. نکته ها خداوند همهى مردم را به طور فطرى هدایت مىفرماید، لكن مردم بر اساس اختیار و آزادى كه دارند دو گروه مىشوند؛ گروهى بر خلاف عقل و فطرت راه خلاف را انتخاب مىكنند و توبه نمىكنند، خداوند نیز آنان را به حال خود رها و گمراه مىكند، ولى گروهى همان راه فطرت و اطاعت را انتخاب مىكنند، وخداوند آنان را كمك و هدایت مىكند. بنابراین مراد از هدایت و گمراه كردن خداوند مرحلهى بعد از انتخاب انسان است. مثلاً هدف معلم در روز اول تدریس آموزش دادن به همه شاگردان است لكن گروهى كه براى فهمیدن تلاش مىكنند معلم وقت خصوصى نیز به آنان مىدهد، ولى شاگرد بازىگوش را به حال خود رها مىكند. راستى اگر هدایت و گمراه شدن انسان اختیارى نبود، در پایان آیه خداوند نمىفرمود: شما بازخواست مىشوید! پس سؤال خداوند نشانهى آزادى ماست. زیرا انسان مجبور مورد بازخواست قرار نمىگیرد. پيام ها 1- دست خداوند در اجبار مردم باز است، لیكن سنّت و برنامه او آزاد گذاشتن مردم است. «و لو شاء اللَّه لجعلكم» 2- انسان در انتخاب عقیده و راه آزاد است. «لتسئلن» 3- سؤال و جواب در قیامت را جدّى بگیریم. «و لتسئلنّ» 4- سؤال و بازخواست از همهى كارهاى انسان است. «عمّا كنتم» |
||
|
|||
۱۸ مرداد ۱۳۹۵
|
|
پاسخ به: کلام حق (متن و تفسیر آیه به آیه قرآن کریم) | ||
![]() ![]() نام کاربری: Mahshid.Shr
نام تیم: میلان
پیام:
۱,۸۷۹
عضویت از: ۵ مهر ۱۳۸۹
از: جایی همین نزدیکی
طرفدار:
- ژاوی.مسی - ! - پرسپولیس قرمزته - اسپانیا گروه:
- کاربران عضو - مترجمین اخبار ![]() |
سوره نحل آيه 94 آيه وَلَا تَتَّخِذُواْ أَيْمَنَكُمْ دَخَلَا بَيْنَكُمْ فَتَزِلَّ قَدَمُ بَعْدَ ثُبُوتِهَا وَتَذُوقُواْ السُّوءَ بِمَا صَدَدتُّمْ عَن سَبِيلِ اللَّهِ وَلَكُمْ عَذَابٌ عَظِيمٌ ترجمه وسوگندهایتان را مایهى فریب میان خودتان قرار ندهید، تا مبادا گامى بعد از استوارىاش بلغزد، (كه در این صورت حُرمت وقداست سوگند وپیمان و اطمینان شكسته مىشود) و بخاطر بازداشتن (مردم) از راه خدا بدى را خواهید چشید و براى شما عذابى بزرگ است. نکته ها كلمهى «صددتّم» به گفته راغب هم به معناى بازماندن است و هم بازداشتن دیگران. و كلمهى «دَخَلَ» بر وزن و معناى «دَغَل» است. پيام ها 1- هرگاه خطر شایع و جدّى بود، سفارشات و نهى خود را تكرار كنید. (در آیهى 91 نیز از سوءاستفاده از سوگند نهى شده بود) «لاتتخذوا ایمانكم دخلاً» 2- پیمان شكنى وسوءاستفاده از مقدسات، سبب بدعاقبتى است. «فتزلّ قدم بعد ثبوتها» 3- یك گناه، زمینه وبستر گناهان دیگران مىشود. (پیمانشكنى مقدمه بدعاقبتى و آن نیز مقدمه بازماندن وبازداشتن دیگران از راه خدا مىشود) «صددتم عن سبیلاللَّه» |
||
|
|||
۱۸ مرداد ۱۳۹۵
|
|
پاسخ به: کلام حق (متن و تفسیر آیه به آیه قرآن کریم) | ||
![]() ![]() نام کاربری: Mahshid.Shr
نام تیم: میلان
پیام:
۱,۸۷۹
عضویت از: ۵ مهر ۱۳۸۹
از: جایی همین نزدیکی
طرفدار:
- ژاوی.مسی - ! - پرسپولیس قرمزته - اسپانیا گروه:
- کاربران عضو - مترجمین اخبار ![]() |
سوره نحل آيه 95 آيه وَلَا تَشْتَرُواْ بِعَهْدِ اللَّهِ ثَمَناً قَلِيلاً إِنَّمَا عِندَ اللَّهِ هُوَ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ ترجمه وپیمان خدا را با بهاى كمى معامله نكنید، زیرا اگر بدانید، آنچه نزد خداست همان براى شما بهتر است. نکته ها از آیه 91 تا 95 براى پیمانشكنى وعقوبت آن چند تعبیر مهم به چشم مىخورد، كه خود نشانهى خطر این گناه است؛ كثرت جمعیت و قدرت شما یا دیگران، زمینه ودستاویز پیمانشكنى نیست، «اُمة هى اربى» خدا شما را آزمایش مىكند، «انما یبلوكم اللَّه» خداوند در قیامت شما را بازخواست خواهد كرد، «لتسئلنّ» پیمانشكنى استوارى شما را محو مىكند، «فتزلّ قدم» در این آیه نیز مىفرماید بخاطر بهاى كم پیمان الهى را نشكنید. پيام ها 1- انگیزه پیمانشكنى، رسیدن به دنیاست. «لاتشتروا بعهداللَّه ثمناً قلیلاً» 2- به هرچه معامله كنید، باز هم نسبت به پیمانشكنى كم است. «ثمناً قلیلاً» 3- از دست دادن الطاف الهى وپیمانشكنى براى بدست آوردن كامیابى، یك سادهنگرى است. «هو خیر لكم ان كنتم تعلمون» |
||
|
|||
۱۸ مرداد ۱۳۹۵
|
|
پاسخ به: کلام حق (متن و تفسیر آیه به آیه قرآن کریم) | ||
![]() ![]() نام کاربری: Mahshid.Shr
نام تیم: میلان
پیام:
۱,۸۷۹
عضویت از: ۵ مهر ۱۳۸۹
از: جایی همین نزدیکی
طرفدار:
- ژاوی.مسی - ! - پرسپولیس قرمزته - اسپانیا گروه:
- کاربران عضو - مترجمین اخبار ![]() |
سوره نحل آيه 96 آيه مَا عِندَكُمْ يَنفَدُ وَمَا عِندَ اللَّهِ بَاقٍ وَلَنَجْزِيَنَّ الَّذِينَ صَبَرُواْ أَجْرَهُم بِأَحْسَنِ مَا كَانُواْ يَعْمَلُونَ ترجمه آنچه نزد شماست به پایان مىرسد، وآنچه نزد خداست باقى وپایدار است، و كسانى كه صبر پیشه كردند، همانا مزدشان را بر پایه نیكوترین كارى كه مىكردند، پاداش خواهیم داد. پيام ها 1- جز خدا، هیچ كس و هیچ چیز باقى نیست. «ما عندكم ینفد...» 2- دل كندن از مادیات و پیوسته به خدا و پایدارى بر تعهدات و وفاى به عهد، نیاز به صبر و مخالفت با هواى نفس دارد. «و لنجزینّ الذین صبروا» 3- دل كندن از دنیا، محرومیت نیست كامیابى است. «و لنجزین الذین صبروا» 4- هیچ مشترى بهتر از خدا نیست، چون جنس معمولى یا پست را هم به گران قیمت مىخرد. «بأحسن ما كانوا یعملون» |
||
|
|||
۱۹ مرداد ۱۳۹۵
|
|
پاسخ به: کلام حق (متن و تفسیر آیه به آیه قرآن کریم) | ||
![]() ![]() نام کاربری: Mahshid.Shr
نام تیم: میلان
پیام:
۱,۸۷۹
عضویت از: ۵ مهر ۱۳۸۹
از: جایی همین نزدیکی
طرفدار:
- ژاوی.مسی - ! - پرسپولیس قرمزته - اسپانیا گروه:
- کاربران عضو - مترجمین اخبار ![]() |
سوره نحل آيه 97 آيه مَنْ عَمِلَ صَلِحاً مِّن ذَكَرٍ أَوْ أُنثَى وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَيَوةً طَيِّبَةً وَلَنَجْزِيَنَّهُمْ أَجْرَهُم بِأَحْسَنِ مَا كَانُواْ يَعْمَلُونَ ترجمه هر كس از مرد یا زن كه مؤمن باشد و كار شایسته كند، حتماً به زندگى پاك وپسندیدهاى زندهاش مىداریم وقطعاً مزدشان را بر پایهى نیكوترین كارى كه مىكردهاند، پاداش خواهیم داد. نکته ها «حیات طیّبه» آن است كه انسان دلى آرام و روحى مؤمن داشته باشد، مؤمن به نور خدا مىبیند، مشمول دعاى فرشتگان است، مشمول تأییدات الهى است، اینگونه افراد خوف و حزنى ندارند. پيام ها 1- ملاك پاداش، سنّ، نژاد، جنسیت، موقعیت اجتماعى، سیاسى و... نیست. «مَن عَمِل» 2- زن و مرد در كسب كمالات معنوى یكسانند. «من ذكر او انثى» 3- شرط قبولى عمل صالح، ایمان است. «و هو مؤمن» 4- حتى یك عمل صالح، بىپاسخ نمىماند. «من عمل صالحاً» 5- هر كجا تفكّر جاهلى مبنى بر تحقیر زن در كار باشد، باید نام و مقام زن را با صراحت برد. «من ذكرٍ او انثى» 6- كار خوب به تنهایى كافى نیست، خود انسان هم باید خوب باشد. «من عمل صالحاً... و هو مؤمن» 7- انسانِ بدون ایمان و عمل صالح، گویى مرده است. «فلنحیینّه حیوة طیّبةً» |
||
|
|||
۲۱ مرداد ۱۳۹۵
|
|
پاسخ به: کلام حق (متن و تفسیر آیه به آیه قرآن کریم) | ||
![]() ![]() نام کاربری: Mahshid.Shr
نام تیم: میلان
پیام:
۱,۸۷۹
عضویت از: ۵ مهر ۱۳۸۹
از: جایی همین نزدیکی
طرفدار:
- ژاوی.مسی - ! - پرسپولیس قرمزته - اسپانیا گروه:
- کاربران عضو - مترجمین اخبار ![]() |
سوره نحل آيه 98, 99 آيه فَإِذَا قَرَأْتَ الْقُرْءَانَ فَاسْتَعِذْ بِاللَّهِ مِنَ الشَّيْطَنِ الرَّجِيمِ إِنَّهُ لَيْسَ لَهُ سُلْطَنٌ عَلَى الَّذِينَ ءَامَنُواْ وَعَلَى رَبِّهِمْ يَتَوَكَّلُونَ ترجمه پس هرگاه خواستى قرآن بخوانى، از (شر) شیطان رانده شده به خداوند پناه ببر. البته شیطان را بر كسانى كه ایمان آورده و بر پروردگارشان توكل مىكنند، غلبه و سلطهاى نیست. نکته ها هر كار خوبى ممكن است آفاتى داشته باشد، همان گونه كه عزّت، آفتى دارد مثل تكّبر و خدمت به مردم، آفتى دارد مثل منت گذاشتن، قرائت قرآن نیز ممكن است آفاتى از قبیل خودنمایى، كسب درآمد، رقابتهاى منفى، فریب مردم، فهم غلط، تفسیر به راى و... داشته باشد كه انسان باید هنگام تلاوت قرآن از شرّ همهى آفات، به خداوند پناه ببرد. امام صادقعلیه السلام فرمود: تلاوت نیاز به سه چیز دارد: قلب خاشع و بدن فارغ و موضع خالى. یعنى حالتى كه در آن پیش داورى نباشد.(73) قرآن اگر همراه با تفسیر و نظرات امامان معصومعلیهم السلام باشد، «كتاب اللَّه و عترتى لن یفترقا» وبر دلهاى پاك وارد شود، «هدىً للمتقین» سبب هدایت ورشد و زیاد شدن ایمان وعلم مىگردد. چنانكه قرآن مىفرماید: اى پیامبر هرگاه قرآن تلاوت مىكنى ما میان تو و كسانى كه ایمان به آخرت ندارند مانعى قرار مىدهیم(74) در روایات مىخوانیم: پیامبر اكرمصلى الله علیه وآله هنگام تلاوت قرآن جمله «اعوذ باللَّه من الشیطان الرجیم» را مىخواندند.(75) 73) تفسیر فرقان. 74) اسراء، 45. 75) تفسیر كنزالدقائق. پيام ها 1- از خطر نفوذ شیطان در بهترین افراد و مقدّسترین كار غافل نباشید. (تلاوت قرآن از شخصى مثل پیامبر اكرم هم نیاز به استعاذه دارد) 2- شیطان به سراغ همه مىآید، امّا در همه تأثیرگزار نیست. «لیسله سلطان على الّذین آمنوا» 3- ایمان و توكّل، قلعهاى است كه انسان را از آسیبپذیرى حفظ مىكند. «لیس له سلطان على الّذین آمنوا» 4- پناه بردن به خداوند، نشانهى ایمان به او و توكّل بر اوست. «فاستعذ باللَّه ... امنوا و على ربّهم یتوكّلون» 5 - پناه بردن شما همراه پناه دادن اوست. (پس پناه ببرید، «فاستعذ» تا او شما را پناه دهد و اگر او پناه ندهد، پناهندگى ما بیهوده است.) 6- جز پناهندگى به او راه دیگرى نیست. «فاستعذ باللَّه» |
||
|
|||
۲۱ مرداد ۱۳۹۵
|
|
پاسخ به: کلام حق (متن و تفسیر آیه به آیه قرآن کریم) | ||
![]() ![]() نام کاربری: Mahshid.Shr
نام تیم: میلان
پیام:
۱,۸۷۹
عضویت از: ۵ مهر ۱۳۸۹
از: جایی همین نزدیکی
طرفدار:
- ژاوی.مسی - ! - پرسپولیس قرمزته - اسپانیا گروه:
- کاربران عضو - مترجمین اخبار ![]() |
سوره نحل آيه 100 آيه إِنَّمَا سُلْطَنُهُ عَلَى الَّذِينَ يَتَوَلَّوْنَهُ وَالَّذِينَ هُم بِهِ مُشْرِكُونَ ترجمه غلبه وسلطهى شیطان تنها بر كسانى است كه (با پیروى از او) سلطه و ولایت او را مىپذیرند، و (بر) كسانى است كه آنان (به واسطه فریب شیطان) به خدا شرك آوردهاند. نکته ها شیطان به عزّت خداوند سوگند یاد كرده كه با استمداد از حزب و قبیلهاش و از راه زینت دادن، وعدهها، تبلیغات، وسوسهها و افراد منحرف، از هرسو انسان را شكار كند. ومردم در برابر این سوء قصد به چند گروه تقسیم مىشوند از جمله: 1. انبیا كه شیطان در آروزها و اهداف آن بزرگواران مانع تراشى مىكند، ولى در خود آنان نقشى ندارد. «القى الشیطان فى امنیّته» یعنى شیطان در اهداف و آرزوهاى پیامبر چیزى را القا مىكند، ولى خداوند توطئهاش را خنثى مىنماید.(76) 2. مؤمنان كه شیطان با آنان تماس مىگیرد، ولى آنها متذكّر شده ونجات مىیابند. «اذا مسهم طائف من الشیطان تذكّروا»(77) 3. مردم عادّى كه شیطان در روح آنان فرو رفته و وسوسه مىكند. «یوسوس فى صدور الناس»(78) 4. افراد فاسق، كه شیطان در عمق جانشان رفته و بیرون نمىآید و بر فكر و دل و اعضاى آنان تسلّط مىیابد. «فهو له قرین»(79) 76) حج، 52. 77) اعراف، 201. 78) ناس، 5. 79) زخرف، 36. پيام ها 1- مقدّمات سلطهى شیطان را خودمان فراهم مىكنیم. «انّما سلطانه على الّذین یتولّونه» (تا مردم ولایت منحرفان را نپذیرند آنان كارى از پیش نمىبرند) 2- موحّدان واقعى بیمه هستند، لیكن هركس به سراغ غیر او رفت نفوذ پذیر مىشود. «انّما سلطانه على الّذین ... هم به مشركون» |
||
|
|||
۲۱ مرداد ۱۳۹۵
|
|
پاسخ به: کلام حق (متن و تفسیر آیه به آیه قرآن کریم) | ||
![]() ![]() نام کاربری: Mahshid.Shr
نام تیم: میلان
پیام:
۱,۸۷۹
عضویت از: ۵ مهر ۱۳۸۹
از: جایی همین نزدیکی
طرفدار:
- ژاوی.مسی - ! - پرسپولیس قرمزته - اسپانیا گروه:
- کاربران عضو - مترجمین اخبار ![]() |
سوره نحل آيه 101 آيه وَإِذَا بَدَّلْنَآ ءَايَةً مَّكَانَ ءَايَةٍ وَاللَّهُ أَعْلَمُ بِمَا يُنَزِّلُ قَالُواْ إِنَّمَآ أَنتَ مُفْتَرٍ بَلْ أَكْثَرُهُمْ لَا يَعْلَمُونَ ترجمه وهرگاه آیهاى را جایگزین آیهاى كنیم، در حالى كه خداوند به آنچه نازل مىكند داناتر است، (و مىداند در چه شرایطى چه دستورى دهد) مخالفان گویند: همانا تو دروغ بافى، (چنین نیست) بلكه بیشترشان نمىدانند (كه تغییر قانون بخاطر هوس، پشیمانى و ضعف و سردرگمى نیست، بلكه بر اساس مصلحت است). نکته ها گاهى پزشك بخاطر تغییر حال بیمار، نسخه را تغییر مىدهد و این نوع تغییر در آیات و احكام نیز هست كه به آن نسخ مىگویند. مخالفان پیامبر اكرم صلى الله علیه وآله همین كه مىدیدند دستورى عوض شد مىگفتند: تو یارانت را مسخره كردهاى و هرروز قانون و دستورى را به دروغ مىبافى و قانون قبل را لغو مىكنى. پيام ها 1- دین دو نوع قانون دارد؛ ثابت ومتغیر و تغییر آن بدست خداست. «بدلّنا» 2- همه قوانین الهى در زمان و شراط خودش ارزش دارد. «آیةً مكان آیة» 3- مردم اسرارِ قوانین الهى را نمىدانند. «واللَّه اعلم ... اكثرهم لایعلمون» 4- تغییر قانون الهى، نشانه شك و پشیمانى و رشد علمى و تجربى یا ضعف در قانونگزارى نیست، بلكه نشانه تدبیر وحكمت وتوجه به شرایط است. «واللَّه اعلم» 5- دشمن از هر فرصتى سوءاستفاده كرده و هر چیزى را دستاویز قرار مىدهد. «بدّلنا آیة مكان آیة قالوا...» 6- ریشهى بعضى انتقادات و تهمتها جهل است. «بل اكثرهم لایعلمون» |
||
|
|||
۲۳ مرداد ۱۳۹۵
|
|
پاسخ به: کلام حق (متن و تفسیر آیه به آیه قرآن کریم) | ||
![]() ![]() نام کاربری: Mahshid.Shr
نام تیم: میلان
پیام:
۱,۸۷۹
عضویت از: ۵ مهر ۱۳۸۹
از: جایی همین نزدیکی
طرفدار:
- ژاوی.مسی - ! - پرسپولیس قرمزته - اسپانیا گروه:
- کاربران عضو - مترجمین اخبار ![]() |
سوره نحل آيه 102 آيه قُلْ نَزَّلَهُ رُوحُ الْقُدُسِ مِن رَّبِّكَ بِالْحَقِّ لِيُثَبِّتَ الَّذِينَ ءَامَنُواْ وَ هُدىً وَبُشْرَى لِلْمُسْلِمِينَ ترجمه بگو آن (قرآن) را روحالقدس (جبرئیل) از جانب پروردگارت به حق نازل كرده است، تا كسانى را كه ایمان آوردهاند ثابت قدم و استوار گرداند و براى مسلمانان (مایهى) هدایت و بشارت باشد. نکته ها مراد از «روحالقدس» همان روحالامین و جبرئیل است كه بخاطر پاكى از خطا و انحراف، روحالقدس نامیده شده است. پيام ها 1- تهمتها را باید پاسخ داد. «قل نزّله روح القدس» (پاسخ افتراى آیه قبل است) 2- آیات الهى به تدریج نازل شده است. «نزّله» درباره نزول قرآن، هم جمله «انزلنا» بكار رفته است، نظیر آیه «انّا انزلناه فى لیلة القدر» و هم جمله «نزّله» و این بخاطر آن است كه قرآن دو نزول دارد؛ یك بار دفعةً بر قلب پیامبر اكرمصلى الله علیه وآله در شب قدر نازل شده است و یكبار به تدریج در مدّت بیست و سه سال. 3- تمام محتواى قرآن و تغییر هر قانونى در شرائط خاص خود، حقّ است. «بالحقّ» 4- نزول وحى از شئون ربوبیّت و لازمه تربیت الهى است. «نزّله ... من ربّك» 5 - نزول وحى در پایدارى مسلمانان مؤثر است. «نزّله، لیثبّت» 6- توفیق پایدارى و ابزار آن را از خدا بخواهیم. «نزّله ... لیثبّت» 7- آنچه به ایمان ارزش مىدهد پایدارى بر آن است. «لیثبّت» 8 - شرط دریافت هدایتها وبشارتها، سلامت روحیّه وتسلیم بودن است. «للمسلمین» |
||
|
|||
۲۳ مرداد ۱۳۹۵
|
|
پاسخ به: کلام حق (متن و تفسیر آیه به آیه قرآن کریم) | ||
![]() ![]() نام کاربری: RAMONA
نام تیم: آژاکس
پیام:
۱۲,۷۱۷
عضویت از: ۳۰ بهمن ۱۳۹۰
از: همين حوالى...
طرفدار:
- همه ی بازیکنای بارسا + فابرگاس - استقلال♥ - اسپانیا - خسرو حیدری - گواردیولا و انریکه گروه:
- کاربران عضو - لیگ فانتزی - مدیران گالری - ناظرين انجمن - شورای نخبگان سایت - مدیران نظرات ![]() |
سوره نحل آيه 103 آيه وَلَقَدْ نَعْلَمُ أَنَّهُمْ يَقُولُونَ إِنَّمَا يُعَلِّمُهُ بَشَرٌ لِّسَانُ الَّذِى يُلْحِدُونَ إِلَيْهِ أَعْجَمِىٌّ وَهَذَا لِسَانٌ عَرَبِىٌّ مُّبِينٌ ترجمه و البته ما مىدانیم كه مخالفان تو مىگویند: جز این نیست كه بشرى آن (قرآن) را به او مىآموزد. (اینگونه نیست، زیرا) زبان كسى را كه (این قرآن را) به او نسبت مىدهند غیر عربى ونارساست، در حالى كه این (قرآن) زبان عربى روشن است. نکته ها گویا در مكّه شخص غیر عربى زندگى مىكرده وكفار به پیامبر اكرمصلى الله علیه وآله تهمت مىزدند كه معارف قرآن را از او مىآموزد و به خدا نسبت مىدهد، در حالى كه: - چگونه دو نفر كه زبان یكدیگر را نمىدانند بهم آموزش مىدهند؟ - چگونه در آن زمان هیچ كس ادّعا نكرد كه من معلم پیامبر هستم؟ - چگونه سخنانى كه در مدت 23 سال و در شرایط گوناگون نازل شده بایكدیگر هیچ اختلافى ندارند؟ - چگونه خود معلم ادّعاى پیامبرى نكرد؟ - چگونه فریاد و مبارزه طلبى قرآن كه اگر حتى یك سوره مثل آن بیاورید از حرفم برمىگردم را، كسى تاكنون پاسخ نداده است؟ - چگونه مىتوان در زمان جاهلیت سخنانى گفت كه امروز دانشمندان به گوشهاى از اسرار آن هم نرسیدهاند؟ - چگونه كتابى را كه آن همه عربهاى مخالف یك سورهاش را نیاوردند، یك غیر عرب همه آن را آورد و آموزش داد؟ |
||
که فکر هیچ مهندس چنین گره نگشاد |
|||
۲۷ مرداد ۱۳۹۵
|
![]() ![]() ![]() |
|
این عنوان قفل شده است!
|
شما میتوانید مطالب را بخوانید. |
شما نمیتوانید عنوان جدید باز کنید. |
شما نمیتوانید به عنوانها پاسخ دهید. |
شما نمیتوانید پیامهای خودتان را ویرایش کنید. |
شما نمیتوانید پیامهای خودتان را حذف کنید. |
شما نمیتوانید نظرسنجی اضافه کنید. |
شما نمیتوانید در نظرسنجیها شرکت کنید. |
شما نمیتوانید فایلها را به پیام خود پیوست کنید. |
شما نمیتوانید پیام بدون نیاز به تایید بزنید. |