در حال دیدن این عنوان: |
۱ کاربر مهمان
|
این عنوان قفل شده است!
|
|
|
پاسخ به: کلام حق (متن و تفسیر آیه به آیه قرآن کریم) | ||
نام کاربری: RAMONA
نام تیم: آژاکس
پیام:
۱۲,۷۱۷
عضویت از: ۳۰ بهمن ۱۳۹۰
از: همين حوالى...
طرفدار:
- همه ی بازیکنای بارسا + فابرگاس - استقلال♥ - اسپانیا - خسرو حیدری - گواردیولا و انریکه گروه:
- کاربران عضو - لیگ فانتزی - مدیران گالری - ناظرين انجمن - شورای نخبگان سایت - مدیران نظرات |
سوره اسراء آيه 95 آيه قُل لَّوْ كَانَ فِى الْأَرْضِ مَلَئِكَةٌ يَمْشُونَ مُطْمَئِنِّينَ لَنَزَّلْنَا عَلَيْهِم مِّنَ الْسَّمَآءِ مَلَكاً رَّسُولاً ترجمه بگو: اگر در زمین فرشتگانى بودند كه با اطمینان و آرامش راه مىرفتند، هر آینه ما از آسمان فرشتهاى را به عنوان فرستاده بر آنان مىفرستادیم. نکته ها آیه، در ردّ دیدگاه آنان كه به بشر بودن پیامبر اعتراض داشتند، مىفرماید: فرستادن پیامبر، سنّت الهى وضرورت دینى است، حتّى اگر همه اهل زمین فرشته بودند و نزاع و كشمكشى نیز میان آنان نبود و همه در آرامش و رفاه بودند، باز هم فرستادهاى از جنس آنان از جانب خداوند مىآمد، چون وظیفهى انبیا، تكامل و رشد معنوى و الگو دادن است، نه تنها رفع خصومت و دشمنى میان آنان. پيام ها 1- همگونى رهبران با مردم، لازمهى تربیت و الگوپذیرى آنان است. انسان براى انسان، فرشته براى فرشته. «ملائكة، ملكاً» 2- رسالت و پیامبرى از جانب خداست و انتخابى نیست. «لنزّلنا... رسولا» |
||
که فکر هیچ مهندس چنین گره نگشاد |
|||
۲۰ فروردین ۱۳۹۶
|
|
پاسخ به: کلام حق (متن و تفسیر آیه به آیه قرآن کریم) | ||
نام کاربری: RAMONA
نام تیم: آژاکس
پیام:
۱۲,۷۱۷
عضویت از: ۳۰ بهمن ۱۳۹۰
از: همين حوالى...
طرفدار:
- همه ی بازیکنای بارسا + فابرگاس - استقلال♥ - اسپانیا - خسرو حیدری - گواردیولا و انریکه گروه:
- کاربران عضو - لیگ فانتزی - مدیران گالری - ناظرين انجمن - شورای نخبگان سایت - مدیران نظرات |
سوره اسراء آيه 96 آيه قُلْ كَفَى بِاللَّهِ شَهِيداً بَيْنِى وَبَيْنَكُمْ إِنَّهُ كَانَ بِعِبَادِهِ خَبِيرَا بَصِيراً ترجمه بگو: میان من و شما خدا براى گواهى كافى است، همانا او نسبت به بندگانش آگاه و بیناست. پيام ها 1- خداوند با بیان گواه بودن و علم خود به برخوردهاى بىمنطق كفّار، پیامبر را دلدارى مىدهد. «قل كفى باللّه» 2- تكیهگاه پیامبران خداست، لذا قاطعیّت دارند وعقبنشینى ندارند. «كفىباللّه» 3- خداوند با مشركان اتمام حجّت كرده است، بنابراین به مجادلات باید پایان داد. «كفى باللّه شهیداً» 4- ایمان به علم و آگاهى خداوند، سبب دورى از انحراف وبهانهجویى است. «كفى باللّه شهیداً» 5 - شاهد باید عالم، دقیق و بصیر باشد. «شهیداً... خبیراً بصیراً» 6- خداوند، هم شاهد آن است كه پیامبر به وظیفهاش عمل كرده است، هم از لجاجت و سرسختى یا ایمان و تسلیم بندگانش آگاه است. «كفى باللّه شهیداً... انّه كان بعباده خبیراً بصیراً» |
||
که فکر هیچ مهندس چنین گره نگشاد |
|||
۲۲ فروردین ۱۳۹۶
|
|
پاسخ به: کلام حق (متن و تفسیر آیه به آیه قرآن کریم) | ||
نام کاربری: RAMONA
نام تیم: آژاکس
پیام:
۱۲,۷۱۷
عضویت از: ۳۰ بهمن ۱۳۹۰
از: همين حوالى...
طرفدار:
- همه ی بازیکنای بارسا + فابرگاس - استقلال♥ - اسپانیا - خسرو حیدری - گواردیولا و انریکه گروه:
- کاربران عضو - لیگ فانتزی - مدیران گالری - ناظرين انجمن - شورای نخبگان سایت - مدیران نظرات |
سوره اسراء آيه 97 آيه وَمَن يَهْدِ اللَّهُ فَهُوَ الْمُهْتَدِ وَمَن يُضْلِلْ فَلَن تَجِدَ لَهُمْ أَوْلِيَآءَ مِن دُونِهِ وَنَحْشُرُهُمْ يَوْمَ الْقِيَمَةِ عَلَى وُجُوهِهِمْ عُمْياً وَبُكْماً وَصُمّاً مَّأْوَيهُمْ جَهَنَّمُ كُلَّمَا خَبَتْ زِدْنَهُمْ سَعِيراً ترجمه و هر كه را خدا هدایت كند، پس همو هدایت یافته است و هر كه را گمراه سازد، هرگز یاورانى جز خدا براى آنان نخواهى یافت و ما در روز قیامت، آنان را واژگون (به صورت خزنده) كور و كر و لال محشور مىكنیم و جایگاهشان دوزخ است، كه هرگاه خاموش شود، آتش آنان را بیافزاییم. نکته ها «خَبت»، به معناى فروكش كردن شعله است. و «سَعیر»، به معناى شعلهور شدن آتش و از نامهاى جهنّم است. سؤال: اگر گمراهان در قیامت، كر و كور و لالند، پس چگونه در آیات دیگر، از دیدن آتش؛ «رأى المجرمون النّار»(215)، یا شنیدن صداى دوزخ؛ «سَمعوا لها تغیّضاً و زفیراً»(216)، یا فریاد و شیون آنان؛ «دعوا هنالك ثبوراً»(217) سخن به میان آمده است؟ پاسخ: مراحل و مواقف قیامت متفاوت و متعدّد است. در هر موقفى ممكن است حالتى باشد كه در مرحلهى بعد از آن نباشد.(218) 215) كهف، 53. 216) فرقان، 12. 217) فرقان، 13. 218) تفسیر تبیان. پيام ها 1- هدایت تنها به علم، عقل و استدلال نیست، توفیق الهى نیز مىخواهد. «مَن یَهدى اللّه» 2- گمراهان را نجاتبخشى جز خدا نیست. «مَن یُضلِل فلن تَجِد ...» 3- كسى كه از گوش، چشم و زبان خود در مسیر حقّیافتن، حقّگفتن و حقّدیدن بهره نگیرد، در قیامت نیز كور، كر، لال و واژگون محشور مىشود. این در واقع نوعى تجسّم عمل انسان است! «نحشرهم...على وجوههم عمیاً و بكماً وصمّاً» 4- آتش دوزخ، براى مجرمان پیوسته شعلهورتر مىشود. «كلمّاخَبت زدناهم سعیراً» |
||
که فکر هیچ مهندس چنین گره نگشاد |
|||
۲۳ فروردین ۱۳۹۶
|
|
پاسخ به: کلام حق (متن و تفسیر آیه به آیه قرآن کریم) | ||
نام کاربری: RAMONA
نام تیم: آژاکس
پیام:
۱۲,۷۱۷
عضویت از: ۳۰ بهمن ۱۳۹۰
از: همين حوالى...
طرفدار:
- همه ی بازیکنای بارسا + فابرگاس - استقلال♥ - اسپانیا - خسرو حیدری - گواردیولا و انریکه گروه:
- کاربران عضو - لیگ فانتزی - مدیران گالری - ناظرين انجمن - شورای نخبگان سایت - مدیران نظرات |
سوره اسراء آيه 98 آيه ذَ لِكَ جَزَآؤُهُم بِأَنَّهُمْ كَفَرُواْ بَِايَتِنَا وَقَالُواْ أَءِذَا كُنَّا عِظَماً وَ رُفَتاً أَءِنَّا لَمَبْعُوثُونَ خَلْقاً جَدِيداً ترجمه آن (دوزخ) كیفر آنان است، بدان جهت كه كافر شدند و گفتند: آیا پس از آنكه (مردیم و به صورت) استخوان و (مثل كاه) ریزریز شدیم، آیا واقعاً به صورت آفریدهى جدیدى برانگیخته خواهیم شد؟ نکته ها «رُفات»، ذرّات كاه است كه چنان ریز شده كه دیگر قابل شكستن نیست.(219) 219) مفردات راغب. پيام ها 1- قهر خدا نسبت به كافران، بىدلیل نیست، بلكه نتیجهى عملكرد خودشان است. «ذلك باَنّهم» 2- كافران بر انكار معاد دلیل ندارند و آنچه مىگویند یا از روى استهزا، یا تعجّب و یا استبعاد است. «ءاِنّا» 3- معاد، جسمانى است. «عِظاماً و رُفاتاً، خَلقاً جدیداً» |
||
که فکر هیچ مهندس چنین گره نگشاد |
|||
۲۴ فروردین ۱۳۹۶
|
|
پاسخ به: کلام حق (متن و تفسیر آیه به آیه قرآن کریم) | ||
نام کاربری: RAMONA
نام تیم: آژاکس
پیام:
۱۲,۷۱۷
عضویت از: ۳۰ بهمن ۱۳۹۰
از: همين حوالى...
طرفدار:
- همه ی بازیکنای بارسا + فابرگاس - استقلال♥ - اسپانیا - خسرو حیدری - گواردیولا و انریکه گروه:
- کاربران عضو - لیگ فانتزی - مدیران گالری - ناظرين انجمن - شورای نخبگان سایت - مدیران نظرات |
سوره اسراء آيه 99 آيه أَوَلَمْ يَرَوْاْ أَنَّ اللَّهَ الَّذِى خَلَقَ السَّمَوَ تِ وَالْأَرْضَ قَادِرٌ عَلَى أَن يَخْلُقَ مِثْلَهُمْ وَجَعَلَ لَهُمْ أَجَلاً لَّا رَيْبَ فِيهِ فَأَبَى الظَّلِمُونَ إِلَّا كُفُوراً ترجمه آیا نیاندیشیدهاند خداوندى كه آسمانها و زمین را آفریده است، بر آفریدن مثل این مردم نیز تواناست؟ و خداوند براى آنان مدّتى معیّن كرده كه شكّى در آن نیست، امّا ستمگران سرباز زده و جز به كفر به چیزى تن نمىدهند. نکته ها عبارت «لاریب فیه»، یعنى جاى هیچ تردیدى در قرآن نیست، نه آنكه هیچ كس تردیدى در آن نمىكند. قرآن بارها براى شكزدایى از معاد، به آفرینش آسمانها وزمین وعظمت دستگاه خلقت و قدرت الهى بر آفرینش، اشاره كرده است. «ءانتم اَشدّ خَلقاً أم السماء بَناها»(220) آیا آفرینش شما سختتر است یا آسمان كه آن را بنا نهاد؟ یعنى بهترین دلیل بر امكان وجود یك چیز، واقع شدن و بودن آن است. در قیامت، استخوانهاى پوسیده همان استخوانهاى دنیوى و روح ملحق شده به آنها همان روح است، امّا قرآن «مِثلَهم» مىگوید، مانند خشتى كه اگر در هم كوبیده و دوباره از همان گل خشتى بسازند، مىگویند: این مثل اوّلى است، نه عین آن. با آنكه موادّش همان مواد است.(221) «مِثلَهم» 220) نازعات، 27. 221) تفسیر نورالثقلین. پيام ها 1- بهترین دلیل بر امكان معاد، توجّه به قدرت الهى در طبیعت است. «أوَلَم یَروا» 2- زندگى دنیا چند روزى بیشتر نیست، كافران این همه سرسختى نكنند، یا مرگشان مىرسد، یا قیامت. «جَعل لهم اجلاً» 3- بىتوجّهى به قدرت خداوند و استبعاد قیامت، عملى ظالمانه است، «فأبى الظالمون» و ظلم زمینهى كفر است. «الاّ كُفورا» |
||
که فکر هیچ مهندس چنین گره نگشاد |
|||
۲۵ فروردین ۱۳۹۶
|
|
پاسخ به: کلام حق (متن و تفسیر آیه به آیه قرآن کریم) | ||
نام کاربری: RAMONA
نام تیم: آژاکس
پیام:
۱۲,۷۱۷
عضویت از: ۳۰ بهمن ۱۳۹۰
از: همين حوالى...
طرفدار:
- همه ی بازیکنای بارسا + فابرگاس - استقلال♥ - اسپانیا - خسرو حیدری - گواردیولا و انریکه گروه:
- کاربران عضو - لیگ فانتزی - مدیران گالری - ناظرين انجمن - شورای نخبگان سایت - مدیران نظرات |
سوره اسراء آيه 100 آيه قُل لَّوْ أَنتُمْ تَمْلِكُونَ خَزَآئِنَ رَحْمَةِ رَبِّى إِذاً لَّأَمْسَكْتُمْ خَشْيَةَ الْإِنفَاقِ وَ كَانَ الْإِنسَنُ قَتُوراً ترجمه بگو: اگر شما خزانهدار رحمت پروردگارم بودید، قطعاً از ترس انفاق (و تهىدستى،) چیزى به كسى نمىدادید. وانسان تنگنظر و بخیل است! نکته ها «قَتور» از «قِتر» به معناى بخل وامساك از بخشش است. پيام ها 1- كثرت مال اثرى در سخاوتِ افراد حریص وبخیل ندارد. بعضى انسانها سیرىناپذیرند و هرچه بیندوزند، باز نگران كم شدن آنند. «لو انتم تملكون خزائن... لأمسكتم...» 2- ترس از تهىدستى یكى از ریشههاى بخل است. «اَمسكتم خَشیة الانفاق» 3- سرچشمه رفتار بشر، روحیّه وخصلتهاى اوست. «اَمسكتم...كانالانسانقَتورا» |
||
که فکر هیچ مهندس چنین گره نگشاد |
|||
۲۷ فروردین ۱۳۹۶
|
|
پاسخ به: کلام حق (متن و تفسیر آیه به آیه قرآن کریم) | ||
نام کاربری: RAMONA
نام تیم: آژاکس
پیام:
۱۲,۷۱۷
عضویت از: ۳۰ بهمن ۱۳۹۰
از: همين حوالى...
طرفدار:
- همه ی بازیکنای بارسا + فابرگاس - استقلال♥ - اسپانیا - خسرو حیدری - گواردیولا و انریکه گروه:
- کاربران عضو - لیگ فانتزی - مدیران گالری - ناظرين انجمن - شورای نخبگان سایت - مدیران نظرات |
سوره اسراء آيه 101 آيه وَلَقَدْ ءَاتَيْنَا مُوسَى تِسْعَ ءَايَتِ بَيِّنَتٍ فَسْئَلْ بَنِى إِسْرَ ءِيلَ إِذْ جَآءَهُمْ فَقَالَ لَهُ فِرْعَوْنُ إِنِّى لَأَظُنُّكَ يَمُوسَى مَسْحُوراً ترجمه همانا به موسى نُه معجزهى روشن دادیم. پس، از بنىاسرائیل آنگاه كه (موسى) به سراغشان آمد سؤال كن. پس فرعون (با دیدن آن همه معجزه) به او گفت: اىموسى! من تو را قطعاً افسون شده مىپندارم. نکته ها معجزات نهگانهى حضرت موسىعلیه السلام عبارت بود از: 1- اژدها شدن عصا. 2- سفیدى كف دست. 3- شكافتن دریا با عصا. 4- طوفان. 5 - هجوم ملخ. 6- هجوم شپش. 7- هجوم قورباغه. 8 - خون شدن آبها. 9- جارى شدن دوازده چشمه از سنگ با یك عصا زدن. البتّه مىتوان گفت: معجزات آن حضرت هیجده تا بوده است، چون بازگشت هر یك از آنها به حالت اوّل نیز معجزهاى دیگر است. سؤال: قرآن غیر از این نه معجزه، معجزات دیگرى هم براى حضرت موسى بیان كرده است، مانند كنده شدن كوه و بالاى سر یهود قرار گرفتن آن، نزول طعامِ مَنّ و سَلوى، گاو ذبح شدهاى كه مرده را زنده كرد، پس چرا نه معجزه ذكر شده است؟ پاسخ: تعداد 9 معجزه دربارهى فرعون بود كه با دیدن آنها باز هم ایمان نیاورد. معجزات دیگر به فرعون ارتباط نداشت.(222) 222) تفسیر المیزان، فرقان. پيام ها 1- خداوند، از پیامبران خود پشتیبانى مىكند. «لقد آتینا» 2- خداوند با دادن معجزات به پیامبران، به مردم اتمام حجّت مىكند. «لقدآتینا» 3- آنان كه سرسختترند، نیاز به استدلال و معجزهى بیشترى دارند. «تِسعَ آیاتٍ» 4- معجزه، باید روشن و بىتردید باشد. «بیّنات» 5 - پیامبران، پزشكانىاند كه به سراغ مردم مىروند.(223) «جاءهم» 6- مستكبران در برابر معجزات و برهانها دست به تحقیر و توهین مىزنند. «لأظنّك یا موسى مَسحوراً» 223) حضرت علىعلیه السلام در معرّفى پیامبر فرمود: «طبیبٌ دوّارٌ بطبّه». نهجالبلاغه، خطبه، 108. |
||
که فکر هیچ مهندس چنین گره نگشاد |
|||
۲۸ فروردین ۱۳۹۶
|
|
پاسخ به: کلام حق (متن و تفسیر آیه به آیه قرآن کریم) | ||
نام کاربری: RAMONA
نام تیم: آژاکس
پیام:
۱۲,۷۱۷
عضویت از: ۳۰ بهمن ۱۳۹۰
از: همين حوالى...
طرفدار:
- همه ی بازیکنای بارسا + فابرگاس - استقلال♥ - اسپانیا - خسرو حیدری - گواردیولا و انریکه گروه:
- کاربران عضو - لیگ فانتزی - مدیران گالری - ناظرين انجمن - شورای نخبگان سایت - مدیران نظرات |
سوره اسراء آيه 102 آيه قَالَ لَقَدْ عَلِمْتَ مَآ أَنزَلَ هَؤُلَا ءِ إِلَّا رَبُّ السَّمَوَ تِ وَالْأَرْضِ بَصَآئِرَ وَإِنِّى لَأَظُنُّكَ يَفِرْعَوْنُ مَثْبُوراً ترجمه موسى گفت: قطعاً مىدانى كه این (معجزات) را جز پروردگار آسمانها و زمین براى بصیرت شما نفرستاده است و من تو را اى فرعون! هلاك شده مىپندارم. نکته ها سؤال: با آنكه موسىعلیه السلام به هلاك شدن فرعون یقین داشت، چرا مىگوید: «لأظنّك» گمان دارم؟ پاسخ: اوّلاً: ظنّ تنها به معناى گمان نیست، بلكه به باور ویقین نیز گفته شده است. ثانیاً: شاید امیدى به هدایتش داشت. ثالثاً: وقتى دشمن پردهدرى نمىكند، ادب در بحث و مناظره اقتضا دارد ما نیز حریم را نگه داریم. فرعون گفت: «لاظنّك یا موسى مسحوراً» موسى نیز در جواب او فرمود: «لاظنّك یافرعون مثبوراً» پيام ها 1- گاهى انسان با آنكه حقّ را مىداند، امّا خود را به جهالت مىزند. «لقد عَلِمتَ...» 2- علم به تنهایى در هدایت و راهیابى انسان كافى نیست، بلكه ایمان و تسلیم لازم است، وگرنه فرعون هم علم داشت. «عَلِمتَ» 3- معجزات موسى به قدرى روشن بود كه فرعون هم به آن علم داشت. «عَلِمتَ» 4- معجزات براى بصیرت مردم است، ولى در سحر و جادو بصیرت نیست. «بصائر» 5 - در نظامهاى حكومتى فاسد، براى هدایت مردم باید به سراغ رئیس حكومت رفت. «یا فرعون» 6- پیامبران الهى، به راه خود مطمئن بودند، از این رو با صراحت به طاغوتها اخطار مىكردند. «لأظنّك یا فرعون مثبوراً» 7- هركه حقّ را بفهمد، امّا لجاجت وكبر ورزد، هلاك مىشود. «عَلِمتَ...مثبوراً» |
||
که فکر هیچ مهندس چنین گره نگشاد |
|||
۳۱ فروردین ۱۳۹۶
|
|
پاسخ به: کلام حق (متن و تفسیر آیه به آیه قرآن کریم) | ||
نام کاربری: RAMONA
نام تیم: آژاکس
پیام:
۱۲,۷۱۷
عضویت از: ۳۰ بهمن ۱۳۹۰
از: همين حوالى...
طرفدار:
- همه ی بازیکنای بارسا + فابرگاس - استقلال♥ - اسپانیا - خسرو حیدری - گواردیولا و انریکه گروه:
- کاربران عضو - لیگ فانتزی - مدیران گالری - ناظرين انجمن - شورای نخبگان سایت - مدیران نظرات |
سوره اسراء آيه 103 و 104 آيه فَأَرَادَ أَن يَسْتَفِزَّهُم مِّنَ الْأَرْضِ فَأَغْرَقْنَهُ وَمَن مَّعَهُ جَمِيعاً وَقُلْنَا مِن بَعْدِهِ لِبَنِى إِسْرَ ءِيلَ اسْكُنُواْ الْأَرْضَ فَإِذَا جَآءَ وَعْدُ الْأَخِرَةِ جِئْنَا بِكُمْ لَفِيفاً ترجمه پس (فرعون) تصمیم گرفت كه آنان را از آن سرزمین تبعید كند، پس ما او و همهى همراهانش را غرق كردیم. و پس از آن (غرق فرعون) به بنىاسرائیل گفتیم: در این سرزمین مستقرّ شوید، پس چون موعد آخرت فرا رسد، همهى شما را با هم گرد خواهیم آورد. نکته ها «اِستفزاز» به معناى بیرون كردن با زور است. قرآن بارها به این شیوهى ظالمان نسبت به اولیاى الهى و ناكام ماندنشان اشاره كرده است. ابراهیم را در آتش افكندند، خدا آتش را سرد كرد، یوسف را به چاه انداختند، عزیز مصرش كرد. پیامبر را از مكّه بیرون كردند، خداوند حكومتِ جهان اسلام را به او عطا كرد. این سنّت و قانون الهى است كه در برابر مكر اهل باطل، تدبیر مناسب دارد. «لَفیف»، به معناى گروههاى به هم پیوسته و انبوه مىباشد. پيام ها 1- منطق طاغوت، خشونت وتبعید است ومردان حقّ را تحمّل نمىكنند. «فأراد» 2- در برابر ارادهى طاغوت، اراده و قهر خداوند است. «فأراد... فاَغرقناه» 3- هرچند فكر گناه، گناه نیست، امّا ارادهى خطرناكى همچون تبعید پیامبران، قهر الهى را به دنبال دارد. «فأراد... فاَغرقناه» 4- همهى قدرت نمایى طاغوتها، در زمین ومحدود است. «فىالارض» 5 - عذاب الهى، پس از اتمام حجّت است. بعد از آمدن معجزات و ایمان نیاوردن مردم، هلاكت حتمى است. «اَغرقناه» 6- پایان كار طاغوتها و همكارانشان، هلاكت و نابودى است. «اَغرقناه و مَن معه جمعیاً» 7- كمك به ستمگران سبب شریك شدن در هلاكت آنان است. «مَن معه» 8 - رهبران فاسد در هلاكت مردم نقش دارند. «اَغرقناه و مَن معه» 9- آنان كه چند روزى بر منطقهاى حاكم مىشوند، باید پاسخگوى خدا در قیامت باشند. «اُسكنوا الارض... جِئنا بكم لَفیفاً» |
||
که فکر هیچ مهندس چنین گره نگشاد |
|||
۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
|
|
پاسخ به: کلام حق (متن و تفسیر آیه به آیه قرآن کریم) | ||
نام کاربری: RAMONA
نام تیم: آژاکس
پیام:
۱۲,۷۱۷
عضویت از: ۳۰ بهمن ۱۳۹۰
از: همين حوالى...
طرفدار:
- همه ی بازیکنای بارسا + فابرگاس - استقلال♥ - اسپانیا - خسرو حیدری - گواردیولا و انریکه گروه:
- کاربران عضو - لیگ فانتزی - مدیران گالری - ناظرين انجمن - شورای نخبگان سایت - مدیران نظرات |
سوره اسراء آيه 105 آيه وَبِالْحَقِّ أَنزَلْنَهُ وَبِالْحَقِّ نَزَلَ وَمَآ أَرْسَلْنَكَ إِلَّا مُبَشِّراً وَنَذِيراً ترجمه و ما قرآن را به حقّ نازل كردیم و به حقّ نازل شد و ماتورا جز به عنوان بشارت دهنده و بیمرسان نفرستادیم. پيام ها 1- سلامت قرآن تضمین شده است. هم خداوند قرآن را به حقّ نازل كرد، هم وحى الهى به سلامت به مقصد رسید و شیاطین نتوانستند آسیبى به آن رسانند. «بالحق انزلناه و بالحق نزل» 2- محور كار پیامبران، بشارت و انذار است و حقِّ كاستن و افزودن بر وحى را ندارند. «بشیراً و نذیراً» 3- مسئولیّت پذیرش یا نپذیرفتن مردم با پیامبر نیست و كسى حقّ تحمیل عقیده بر دیگران را ندارد. «ما ارسلناك الاّ مبشّرا و نذیرا» 4- بشارت و انذار در كنار هم مؤثّر است. «مبشّراً و نذیراً» |
||
که فکر هیچ مهندس چنین گره نگشاد |
|||
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
|
این عنوان قفل شده است!
|
شما میتوانید مطالب را بخوانید. |
شما نمیتوانید عنوان جدید باز کنید. |
شما نمیتوانید به عنوانها پاسخ دهید. |
شما نمیتوانید پیامهای خودتان را ویرایش کنید. |
شما نمیتوانید پیامهای خودتان را حذف کنید. |
شما نمیتوانید نظرسنجی اضافه کنید. |
شما نمیتوانید در نظرسنجیها شرکت کنید. |
شما نمیتوانید فایلها را به پیام خود پیوست کنید. |
شما نمیتوانید پیام بدون نیاز به تایید بزنید. |