در حال دیدن این عنوان: |
۵ کاربر مهمان
|
برای ارسال پیام باید ابتدا ثبت نام کنید!
|
|
|
پاسخ به: موسیقی | ||
نام کاربری: پرچم-دار
پیام:
۱,۶۰۰
عضویت از: ۵ خرداد ۱۳۸۷
طرفدار:
- ژنرال ژاوی - یوهان کرایف - فرانک ریکارد گروه:
- کاربران عضو |
نقل قول Unforgettable ★ CaPitA نوشته:این صادق، چه قدر خوبه! خیلی خوبه بهترین رپر حاضره در سکوت بهرام. این تیکه از نپرسش خیلی قشنگه "حرف نزدم، امیدتو نکشتم بشین ساکت، فرو نکن از پشتم نه نمیشه تو که مثل اونا نیستی صاف نیا روبهروی اشاره انگشتم " |
||
❤ تا ابد بارسا ❤ | |||
۲۸ مهر ۱۳۹۳
|
|
پاسخ به: موسیقی | ||
نام کاربری: R.MESSI
نام تیم: پورتو
پیام:
۵,۴۱۸
عضویت از: ۱۲ اسفند ۱۳۹۱
از: قزوین - الوند
طرفدار:
- Messi - Ronaldinho - پرسپولیس - آرژانتین - خلعتبری،قوچان نژاد و دژاگه - گواردیولا،لوئیز انریکه،تیتو،کلوپ - علی دایی گروه:
- کاربران عضو |
این تیکه از کدوم آهنگش بود؟! نشنیده بودم تا حالا!
|
||
۳ آبان ۱۳۹۳
|
|
پاسخ به: موسیقی | ||
نام کاربری: San.Andres
پیام:
۷,۵۵۸
عضویت از: ۲۹ آذر ۱۳۸۹
از: بابل
طرفدار:
- آندرس اینیستا گروه:
- کاربران عضو |
دامش ندیدم، ناگهان... در وی گرفتار آمدم حافظ ناظری پ.ن : از دست ندید. |
||
۴ آبان ۱۳۹۳
|
|
پاسخ به: موسیقی | ||
نام کاربری: mahsa.barca
پیام:
۳,۰۹۹
عضویت از: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲
از: esf
طرفدار:
- david villa .messi - گوارديولا گروه:
- کاربران عضو |
ساز پیانو از روی سازی به نام هارپسیکورد ساخته شده است. این ساز بیشترین وسعت صوتی را در بین سازهای رایج دارد (حدود هفت اکتاو* . سازي مثل ويلن چهار اكتاو دارد ) و جعبۀ صوتی بسیار بزرگی دارد که سیمها و چکشهای متعددی در آن تعبیه شده است . با فشردن کلیدهایی که خارج از جعبه صوتی و روبروی نوازنده تعبیه شده، چکشهای داخل جعبۀ صوتی ساز (که متصل به این کلیدها هستند) به حرکت درآمده و به سیمها اصابت می کنند و صدا تولید می شود . پیانو بر خلاف هارپسیکورد قادر به اجرای نوانس های مختلف است بدین معنا که به نسبت شدت فشاری که انگشتان نوازنده روی کلیدهای ساز وارد می کند شدت صدائی که تولید می شود نیز تغییر می کند (هر چه کلیدها را قوی تر فشار دهیم صدا بلندتر و قوی تر و هر چه ضعیف تر فشار دهیم، صدا کمتر و ضعیف تر خواهد بود) انواع پیانو: پیانو دیواری (برای مصارف خانگی) گرند پیانو (برای استفاده در سالن ها) دیجیتال پیانو (پیانوی الکترونیکی) - این نوع پیانو نیاز به کوک ندارند . گراند پیانو (Grand Piano) گراند پيانو يا پيانوي بزرگ كه به فارسي گاهي آن را پيانو رويال ناميده اند . در اين نوع، سيم ها به صورت افقي قرار گرفته اند و چكشها از زير به سيم ها ضربه مي زنند . اين ساز صداي با شكوه و پر طنيني دارد و بيشتر در سالن هاي كنسرت و اركسترهاي بزرگ استفاده مي شود . پيانو ديواري (Upright Piano) نوع دوم پيانو پيانو ديواري است پيانو ديواري نسبت به گراند پيانو كم حجم تر و ارزان تر بوده از اين رو براي استفاده در منزل مناسب تر است . سيمها در آن به صورت عمودي قرار گرفته اند و چكشها از جلو به سيم ها ضربه وارد مي كنند . پیانوهای اسپینت (Spinet) معمولآ کوتاه ترین نوع پیانوهای دیواری و از ارزانترین نوع آنها هستند. ارتفاع این پیانوها از حدود 90 سانتیمتر شروع می شود و تا حداکثر 100 سانتیمتر ادامه دارد. جعبه صدای آنها کوچک است . به همین علت ، اغلب قیمت مناسبی دارند . پیانو های دیواری معمولی که از 100 سانتیمتر شروع می شوند و تا 130 سانتیمتر هم ساخته می شوند . پیانو های دیجیتال (Digital Piano) پیانو های دیجیتال همانطور که از نام آن پیداست از تکنولوژی دیجیتال برای تولید اصوات استفاده می کنند و از این منظر با پیانو های مکانیکی یا آکوستیک که از سیستم سیم و چکش بهره می گیرند کاملاً متفاوت هستند. گرچه سیستم دیجیال تولید صوت هنوز نتوانسته جایگزین سیستم های آکوستیک که از ارتعاش سیم و انتشار صوت در هوا بهره می گیرند شود ولی به دلیل امکانات و شرایط آسانی که امروزه فراهم کرده اند این نوع پیانو توانسته جایگاه خود را در بازار پر رقابت پیانو تثبیت کرده و نظر بسیاری از کاربران پیانو را به خود جلب کند . اطلاعاتی از خودم : 1) پدال ها پيانو دو يا سه تا پدال داره كه پدال سمت راست باعث ميشه وقتي انگشتتون رو از روي كلاويه برمي داريد همچنان صداي اون نت رو بشنويد و قطع نشه (در پيانو به محض اينكه انگشت از روي كلاويه برداشته ميشه صدا قطع ميشه) پدال سمت چپ هم باعث می شه ضربه ی چکش بر روی سیم، صوتی خفه و کم صدا ایجاد کنه. در پیانوهای سه پداله، پدال وسط هم مجموعا چکش ها را جلوتر می بره تا ضربه با قدرت کمتری به سیم ها برخورد کنه كه این عمل موجب ظریف شدن و کم صدایی صوت ميشه. 2) اکثر ساز ها یک کلید دارن به نام کلید سل. ولی پیانو دو کلید داره به نام کلید سل و فا. سازهای بادی مثل ترومپت سه تا کلید دارن : سل و فا و دو یه توضیحی بدم در مورد کلید : کلید برای شناختن نت ها روی خط های حامل استفاده میشه یعنی کلید مشخص میکنه که هر نت روی کدوم پنج خط حامل قرار بگیره که تو کلید سل نت سل روی خط دوم /تو کلید فا نت فا روی خط چهارم و کلید دو روی خط سوم و براساس این نت ها که نت های مبدا نامیده میشن بقیه نت ها قرار میگیرن روی خط حامل. *: (دو ،ر ، می، فا، سل ،لا ،سی ، دو ) یک اکتاو هست وقتی میگیم سازی هفت اکتاو داره یعنی هفتا از این مجموعه رو داره. |
||
به شکل نمایش کنارم مردمن | |||
۶ آبان ۱۳۹۳
|
|
پاسخ به: موسیقی | ||
نام کاربری: Ree.raa
پیام:
۳,۲۵۷
عضویت از: ۱۴ شهریور ۱۳۹۱
طرفدار:
- مسی،ویا،اینیستا - pep - اسپانیا - pep - گروه:
- کاربران عضو |
میگم مهسا بهتر نبود اول یک گوشه ی مختصری از آموزش نت خوانی رو میذاشتی؟ اینطوری توی معرفی ساز ها با برخی اصطلاحات ک مطرح میشه بیشتر آشناییت دارن |
||
ناگفته ی ما میشنود |
|||
۶ آبان ۱۳۹۳
|
|
پاسخ به: موسیقی | ||
نام کاربری: mahsa.barca
پیام:
۳,۰۹۹
عضویت از: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲
از: esf
طرفدار:
- david villa .messi - گوارديولا گروه:
- کاربران عضو |
نقل قول Last Heir نوشته:میگم مهسا بهتر نبود اول یک گوشه ی مختصری از آموزش نت خوانی رو میذاشتی؟ اینطوری توی معرفی ساز ها با برخی اصطلاحات ک مطرح میشه بیشتر آشناییت دارن باشه پيشنهاد خوبيه اگه توضيح بيشتري داري تو پل ارتباطي يا پيام شخصي بهم بگو |
||
به شکل نمایش کنارم مردمن | |||
۷ آبان ۱۳۹۳
|
|
پاسخ به: موسیقی | ||
نام کاربری: MoOn.Girl
پیام:
۴,۲۸۴
عضویت از: ۳۰ مهر ۱۳۹۲
از: بابل
طرفدار:
- مسی - رونالدینیو - پرسپولیس - آرژانتین - اسپانیا - لوچو❤ - پپ گروه:
- کاربران عضو |
چون عاشق ماه هفتم سالم من عاشق درد زرد پاییزم از عطر تنت دوباره لبریزم... *مازیار فلّاحی* |
||
خوبی که از حد بگذرد نادان خیال بد کند .. |
|||
۷ آبان ۱۳۹۳
|
|
پاسخ به: موسیقی | ||
نام کاربری: پرچم-دار
پیام:
۱,۶۰۰
عضویت از: ۵ خرداد ۱۳۸۷
طرفدار:
- ژنرال ژاوی - یوهان کرایف - فرانک ریکارد گروه:
- کاربران عضو |
نقل قول بسم رب الحسین نوشته:این تیکه از کدوم آهنگش بود؟! نشنیده بودم تا حالا! آهنگ نپرس از آلبوم اوردوز، تو همون پست گفتم که |
||
❤ تا ابد بارسا ❤ | |||
۷ آبان ۱۳۹۳
|
|
پاسخ به: موسیقی | ||
نام کاربری: mostafa169
پیام:
۱,۲۳۳
عضویت از: ۲۹ دی ۱۳۸۸
از: تهران
طرفدار:
- لئو مسی - ریوالدو - پرسپولیس - اسپانیا-آرژانتین - خلیلی - پپ گواردیولا - جلالی گروه:
- کاربران عضو - مترجمین اخبار |
نقل قول میگم مهسا بهتر نبود اول یک گوشه ی مختصری از آموزش نت خوانی رو میذاشتی؟ اینطوری توی معرفی ساز ها با برخی اصطلاحات ک مطرح میشه بیشتر آشناییت دارن اگر مقصود از نت خوانی اون چیزیه که توی دنیای حرفهای موسیقی بهش می گن (سلفژ) اینجا نمی شه آموزشش داد! اما اگه منظور همون آشنایی اولیه با نتها هست من یک سری توضیحات مقدماتی از تئوری موسیقی میدم برای دوستان علاقمند. (دوستان موسیقیدان از این که اینجا از اصطلاحات ساده و غیر دقیق استفاده شده شرمنده) موسیقی زبان احساس آدمهاست. پرواضحه که با این تعریف زبان موسیقی همانند هر زیان دیگری باید الفبایی داشته باشه. الفبای موسیقی هفت حرف (نت) داره و تمام آهنگهای عالم از سمفونیهای باخ و بتهوون و موتسارت تا آوازهای درویشهان و چهچه های خوانساری، و ساز مشکات و لطفی و یاحقی و صبا از همین هفت حرف درست شده که عبارتند از: دو – ر - می – فا – سل – لا – سی یا اسم لاتین اونا که می شه do – re – mi – fa – sol – la – si البته چون نوشتن نتها به شکل چند حرفی سخته، خارجیها اومدن نتها رو با حروف انگلیسی (A-G) نشانه گذاری کردن که من در یک جدول همش رو با هم می کشم. نت در واقع یک نشونه است. نشونه از بسامد صوتی که منتشر شده و چون برای گوش انسان خوشاینده بهش صوت موسیقایی می گن.. بدیهی که شما می تونین ناخنتون رو روی شیشه بکشین و یک صوت درست کنین! اما این صوت موسیقایی نیست چون بسامد صوت ایجاد شده با هیچ یک از این نتها نسبتی نداره ( البته به این دلیل معنا نیست که هر صدای خوشایندی حتما نت هست. دیگه بیشتر وارد بحثهای فیزیکیاش نمی شم) اختلاف در نتها اختلاف در بسامد اون هاست هر چی بسامد صوت (تعریف ساده: تعداد نوسان هوای مرتعش شده) بیشتر باشه صدا زیر تر خواهد شد و نت بالاتر خواهد رفت. نکته فمنیستی: آقایونی که فکر می کنن صدای کلفتشون خیلی عامل برتریه اشتباه میکنن. چون صدای زیر خانمها بسامد بیشتری داره!! با توجه به این که گفتیم موسیقی زبانه و نتها الفباش به شمار میرن. باید خصوصیات زبان و الفبا رو داشته باشه. اولین خصوصیت الفبا جامع بودن و یکسان اجرا شدنش توسط همه است. شما وقتی می نویسین «بابا» هر آدم با سوادی رد شه می خونه بابا. در موسیقی هم همینه. وقتی شما نتی رو می نویسین باید توسط همه به یک شکل اجرا باشه و قابل فهم باشه. چه برای خواننده چه برای نوازنده چه برای آهنگساز. همون جوری که زبان روی خط نوشته می شه موسیقی هم روی خط نوشته می شه. اما به جای یک خط 5 خط داریم که بهش می گن خطوط حامل (حمل کننده نت). 5 خط موازی که نتها بر روی اون نوشته می شن. فعلا بریم به سراغ خصوصیات نت تا بعد برگردیم به این خطوط حامل. خصوصیات صوت: هر صوتی که تولید می شه چند خصوصیت اصلی داره که عبارتند از: (مهماشو می نویسم) 1- ارتفاع (زیر و بمی): فکر می کنم با مثالی که درباره صدای خانمها و آقایون زدم کاملا گویا باشه این خصوصیت! مثال موسیقایی هم این میشه که کلیدهای سمت چپ پیانو نسبت به کلیدهای سمت راست صدای بمتری دارن. 2-دیرند (کشش): مدت زمان صوت هست. شما میتونین آرشه رو یک ثانیه روی سیم ویولن بکشید یا چهار ثانیه 3- رنگ (طنین): خصوصیتی که باعث میشه مهر به اون صوت بخوره. مثلا شما میتونین صدای پدرتون رو از یک مرد همسن ایشون حتی در شرایطی که دقیقا به یک اندازه بم باشه تشخیص بدین. چون رنگ صدای پدرتون با افراد دیگه فرق داره. مثال موسیقایی هم میشه اینکه در یک کنسرت با وجود اجرای نت یکسان صدای پیانو با ترومپت فرق داره 4-شدت: یا همون بلندی صدا. چیزیه که به منبع انتشار صوت ارتباط داره. برای توضیح بیشتر میتونم همون مثل آقا و خانم رو بزنم. یک خانم وقتی جیغ میزنه صداش خیلی بلندتر می شه در عین حال که بسامدش تغییر نمی کنه یعنی بازم از صدای یک آقا زیرتر هست ولی بلندتر شنیده میشه. یا این که شما وقتی که کلید پیانو رو فشار می دین صدای نت اون کلید رو میشنوین و اگه محکم کلید رو فشار بدین همون صدا اما بلند شنیده خواهد شد. در مورد خصوصیت زیروبمی حتما متوجه شدین که زیر و بم بودن صدا محدودیت نداره. اما محدوده شنوایی انسان یک بازه خاص هست و کمتر و بیشتر اون رو نمیشنوه. با این حال این محدوده این قدری گسترده هست که هفت تا نت برای پوشش کل بازه زیر و بمی کافی نباشه. به همین دلیل ایننتها به شکل زنجیره وار تکرار میشن. یعنی ما میتونیم چند نت دو یا سی داشته باشیم. برای فهم بهتر از مثال عددی استفاده میکنم. ما اعداد 1-7 رو در اختیار داریم اگر به شمارش ادامه بدیم و هفت تا هفت بریم جلو، 8-14 رو خواهیم داشت و الی اخر. در نتها هم میتونیم همین جوری بریم جلو ( یا برگردیم عقب) به این ترتیب مشکل پوشش اون بازه حل میشه. به هر بار تکرار این نتها یک اکتاو گفته میشه. یعنی از یک نت شروع کنیم به همون نت برسیم که میشه هشت تا نت. سازها بر حسب تعداد اکتاوی که پوشش میدن عنوان سازهای گسترده یا کامل رو لقب میگیرن. مثلا پیانو ساز بسیار گستردهایه و بیش از هفت اکتاو داره. یعنی شما از منتهی الیه سمت چپ که دونه دونه به سمت راست حرکت کنین (کلیدهای سفید) هفت بار می تونین دو- ر – می – فا – سل – لا –سی رو بخونین (عمرا بتونین!). اگه تارهای صوتی انسان رو به عنوان یک آلت موسیقی در نظر بگیریم، حنجره سازی خواهد بود که دو یا نهایتا سه اکتاو میتونه اجرا کنه. هنوز بنی بشری دیده نشده که بتونه چهار اکتاو صدا تولید کنه! اگه همین الان پیانو کنار دستتون باشه و از سمت چپ شروع به نواختن کنین، متوجه میشید که هر چی به سمت راست حرکت می کنین هفت تا نت تکرار میشه اما صدا بالاتر میره. (دقت کنین بالاتر، نه بلندتر) به جایی میرسه که اگه بخواین همآوا با نتها بخونین کم میارین و دو اکتاو بیشتر نمیتونین بخونین (مگه خواننده اپرا باشین!!) توضیحات بیشتر درباره خطوط حامل و نشون دادن سه خصوصیت، زیروبمی، کشش و شدت روی خطوط رو میذاریم قسمت بعد. فعلا... |
||
مسی را گفتند تکنیک از که آموختی گفت از رونالدو. هر چه از حرکات ایشان در نظرم اضافی آمد از آن پرهیز کردم! | |||
۱۱ آبان ۱۳۹۳
|
|
پاسخ به: موسیقی | ||
|
خاطرات یک روز پاییزی پیمان خازنی|شاهد علیزاده| بابک بروجردی |
||
|
|||
۱۱ آبان ۱۳۹۳
|
برای ارسال پیام باید ابتدا ثبت نام کنید!
|
شما میتوانید مطالب را بخوانید. |
شما نمیتوانید عنوان جدید باز کنید. |
شما نمیتوانید به عنوانها پاسخ دهید. |
شما نمیتوانید پیامهای خودتان را ویرایش کنید. |
شما نمیتوانید پیامهای خودتان را حذف کنید. |
شما نمیتوانید نظرسنجی اضافه کنید. |
شما نمیتوانید در نظرسنجیها شرکت کنید. |
شما نمیتوانید فایلها را به پیام خود پیوست کنید. |
شما نمیتوانید پیام بدون نیاز به تایید بزنید. |